تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805323269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به طرح ارتقاي امنيت اجتماعي ـ‌ 4 (بخش دوم) حجاب اسلامي و راهكارهاي حفظ كرامت زن در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به طرح ارتقاي امنيت اجتماعي ـ‌ 4 (بخش دوم) حجاب اسلامي و راهكارهاي حفظ كرامت زن در جامعه
خبرگزاري فارس: بررسي موضوع حجاب در اسلام از نگاه مسئولان و راهكارهاي مقابله با بدحجابي در جامعه اسلامي مبحثي است كه در اين گزارش مورد توجه قرار گرفته است و سعي كرده‌ام نظرات مختلف كارشناسان امر و مردم را در اين خصوص جويا شويم.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، موضوع حجاب به عنوان يكي از شاخصه‌هاي مهم و كليدي جامعه اسلامي است كه از آن تعبير و برداشت‌هاي متفاوتي مي‌شود، اما معناي واقعي اين كلمه را كجا و چگونه مي‌توان جستجو كرد؟ چگونه مي‌توان اين واژه را كه حتي بسياري از بدحجابان براي تامين امنيتشان به آن اعتقاد دارند، معنا كرد؟

*حجاب، مهم‌ترين قانون اجتماعي اسلام
حجاب از مهم‌ترين و سودمندترين قوانين آفرينش براي جامعه بشري و معرف شخصيت، عفت و شكوه انساني است.
پوشش و حجاب، وسيله‌اي براي حفظ مرزها، شيرازه‌هاي روابط انساني و كيان خانواده از هرگونه انحراف و مفاسد اخلاقي است.
براساس گواهي متون تاريخي، لباس و پوشش به تدريج و بر اثر تمدن‌ها ايجاد نشده است بلكه انسان‌هاي نخستين طبق فطرت و نيازهاي انساني خود به آن گرايش داشته‌اند.
امروزه حجاب در بيشتر ملت‌ها و آيين‌هاي جهان معمول بوده و گرچه انتخاب لباس و پوشاك برآيند سليقه آدمي است اما بر بينش و اراده انساني نيز تاثير مي‌گذارد و مي‌تواند به‌ عنوان زمينه‌ساز تعالي يا انحطاط فردي ‌و اجتماعي نقش آفريني كند.
يك استاد اخلاق در سمنان در اين خصوص معتقد است: دنياي غرب امروزه با شعار آزادي و با هدف حاكم كردن ايدئولوژي ليبرال ـ دموكراسي، سكولاريسم، جهاني كردن فرهنگ غربي و تحميل ارزش‌هاي آن بر دنيا، اين موضوع مهم اخلاقي را ناديده گرفته و با آن مقابله مي‌كند.
احمد صبوري در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: غربي‌ها در رسانه‌هاي خود پوشش را ويژه دين مبين اسلام تبليغ و آن را نشان دهنده ظلم و واپس‌گرايي معرفي مي‌كنند اما برخلاف اين جنجال‌ آفريني استعمارگران بايد دانست كه حجاب امري واجب براي زن و مرد است.
وي ادامه داد: براساس جهان‌بيني اديان توحيدي كه در آن انسان خليفه خداوند و محور جهان هستي است و رسالت كسب معرفت و تهذيب نفس و اصلاح جامعه را بر دوش دارد، بايد جسم زن و چشم مرد پوشيده شود.
اين استاد اخلاق گفت: اسلام به عنوان آخرين و كامل‌ترين دين الهي كه براي هميشه و همه بشريت از جانب خداوند متعال نازل شده، لباس را هديه الهي معرفي كرده است و آن را نماد پارسايي و كرامت مي‌داند.
صبوري اضافه كرد: با توجه به اينكه در تاريخ اصل اين آموزه ديني، بعضا تحت تاثير مسائل دنيايي و لذت‌هاي زودگذر دچار تحريف شده اما نوع تكميل شده حجاب تنها در دين اسلام است.
وي گفت: در قرآن كريم در سوره‌هاي احزاب و نور به طور صريح آياتي درباره وجوب حجاب و حدود و كيفيت آن نازل شده و در سوره «نور» آمده است: «اي پيامبر به مردان مومن بگو كه چشم‌هاي خود را فرو پوشند و نيز دامان خويش را كه براي ايشان پاكيزه‌تر است، همانا خداوند به آنچه انجام مي‌دهند آگاه است.»
اين استاد اخلاق مي‌گويد: در زندگي انسان، تعقل و خردورزي و سپس انتخاب اعتقاد درست بسيار اهميت دارد زيرا انتخاب هر اعتقاد و تفكري قطعا در سرنوشت و اعمال انسان اثر مي‌گذارد و مي‌توان گفت كه رفتار آدمي، جلوه بيروني همان باورهاست.
صبوري افزود: از اين روست كه قرآن كريم، انسان را بسيار به انديشه‌ورزي و انتخاب راه و اعتقاد صحيح و احسن و التزام به آن دعوت مي‌كند و يكي از بهترين راه‌هاي دستيابي به سعادت اخروي و امنيت اجتماعي در تعامل با ديگر انسان‌ها رعايت حجاب و حفظ اصول و ارزش‌هاي ديني و اسلامي است.
وي خاطرنشان كرد: در انديشه اسلامي، همه بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه انسان متعالي در دنياي مادي ملزم به رعايت يك سري اصول و قوانين الهي و توافق‌هاي اجتماعي است كه سعادت جامعه را به دنبال دارد و رعايت حجاب يكي از اين قوانين اجتماعي محسوب مي‌شود.

* تامين امنيت اجتماعي وظيفه ذاتي حاكميت
اكثر قريب به اتفاق كارشناسان و مسئولان فرهنگي استان سمنان، تامين نظم و امنيت اجتماعي را يكي از وظايف ذاتي حاكميت مي‌دانند و تاكيد دارند كه مسئولان موظفند نظم و امنيت را در جامعه برقرار و با ناهنجاري‌هاي اجتماعي نظير بدحجابي مبارزه كنند.
آنها در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان، ضمن حمايت از آغاز مرحله جديدي از طرح تامين امنيت اجتماعي توسط نيروي انتظامي در سطح كشور، استمرار اين طرح و ريشه كن كردن معضلي به نام بدحجابي را توسط متوليان امر خواستار شدند.
يكي از استادان دانشگاه، امنيت اجتماعي را امري بسيار مهم و حياتي براي هر جامعه‌اي عنوان كرد و گفت: اگر امنيت، آسايش و مصونيت نباشد، جامعه دچار آسيب و تزلزل خواهد شد.
محمدرضا ربيعي در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: به وضوح در طول انقلاب اسلامي به اثبات رسيده است كه استكبار جهاني با سرمايه‌گذاري كلان و شيطنت‌هاي مختلف توسط عوامل خود فروخته داخلي و خارجي قصد ايجاد ناامني، تشنج و اشاعه فرهنگ منحط غربي‌ و اروپايي‌ها را در كشور داشته‌ است.
وي ادامه داد: ملت ايران پي به خطرات شبيخون فرهنگي يا به تعبير رهبر معظم انقلاب ناتوي فرهنگي دشمنان اين نظام اسلامي برده‌اند كه در همين راستا، طرح تامين امنيت اجتماعي نيز توسط نيروي انتظامي در كشور اجرايي شده است.
ربيعي ايجاد ناامني، تفرقه‌‌افكني بين مردم و مسئولان و ترويج بدحجابي را از حربه‌هاي استكبار جهاني دانست و افزود: دشمنان با ترويج مدهاي مختلف قصد انحراف جوانان ما را دارند و مي‌خواهند افكار جوانان را مخدوش و به بيراهه بكشانند.
اين استاد دانشگاه، بدحجابي در كشور را يكي از دغدغه‌هاي خانواده‌ها و مسئولان عنوان كرد و اظهار داشت: رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سيما بايد با فرهنگ‌سازي جوانان را از توطئه‌هايي كه دشمنان اين نظام طراحي كرده‌اند، آگاه سازند.
وي اجراي طرح تامين امنيت اجتماعي توسط ناجا را امري ضروري دانست و گفت: مجريان طرح بايد اين توجه را داشته باشند كه با ظرافت كامل و رعايت همه جوانب، به امر به معروف و نهي از منكر اقدام كنند.
ربيعي افزود: امر به ‌معروف و نهي ‌از منكر، فريضه‌اي الهي است و همه مسلمانان موظفند طبق وظايف ديني و شرعي، همديگر را ارشاد و راهنمايي كنند.
وي با بيان اينكه همه اعمال و رفتارهاي انسان جلوه عقيده و انديشه اوست، اظهار داشت: اگر انديشه انسان الهي و خدايي شود، اعمال او نيز رنگ ربوبي به خود مي‌گيرد و يكي از موثرترين راه‌هاي خدايي شدن براي مسلمانان، رعايت حجاب و دستورات الهي و به كاربستن شيوه‌هاي برتر زندگي در جامعه اسلامي است.
اين استاد دانشگاه افزود: بي‌ترديد در جريان سازندگي اخلاقي و در فرايند تربيت انساني، پيراستن ساحت وجود از رذايل اخلاقي، مقدم بر آراستن آن به فضايل و كمالات اخلاقي است و اگر بخواهيم جامعه‌اي متعالي و رشد‌يافته در دين و تعاليم الهي داشته باشيم، بايد ابتدا امور منكر نظير بدحجابي و بي حجابي را از جامعه پاك كنيم و بعد به جنبه‌هاي ديگر اعتقادي بپردازيم.
ربيعي ادامه داد: بدين ترتيب به نظر مي‌رسد مباحث مربوط به كاستي‌هاي اخلاقي بر اموري كه در پيوند با كمالات اخلاقي مطرح مي‌شود، مقدم است و با اين وجود با تعريف عفاف، مفهوم ترك عفاف نيز به خوبي روشن و آنچه مد نظر مسئولان در اجراي مرحله جديد از طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي است تبيين مي‌شود.

*لزوم جلوگيري از افراط و تفريط
كارشناسان اجتماعي معتقدند بايد در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي رفتاري منطقي داشت و از هرگونه افراط و تفريطي پرهيز كرد تا بتوان به اهداف اصلي پيش‌بيني شده در اين طرح دست يافت.
آنها بر اين عقيده هستند كه رفتار ارشادي و اصلاحي در جامعه بايد با نرمي و بهره‌گيري از فرهنگ غني ايراني انجام شود و از برخوردهاي قهري و نامناسبي كه در برخي موارد ديده مي‌شود، دوري كرد.
يك جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان در اين خصوص گفت: اصل طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به لحاظ مقابله با افراد بد‌حجاب و مخل امنيت اخلاقي جامعه، طرحي مناسب و به‌ جاست اما نبايد طرح‌هاي فرهنگي به صورت مقطعي اجرا شود.
سيدعلي موسوي با اشاره به اينكه در اجراي طرح‌هاي فرهنگي بايد از افراط و تفريط پرهيز كرد، افزود: در خصوص طرح مبارزه با بدحجابي نبايد افراط و تفريط داشت و به نام دين به تبليغ بي‌ديني پرداخت.
وي با بيان اينكه بايد در زمينه حجاب فرهنگ‌‌سازي شود، اظهار داشت: برخوردهاي چندگانه با اصل حجاب، مسئله حجاب را بي‌اهميت مي‌كند.
اين كارشناس اجتماعي ادامه داد: تاكنون نتوانسته‌ايم الگوي حجاب كامل كه همه صاحب نظران آن را قبول داشته باشند، ارائه دهيم و مزاياي بسيار حجاب را به صورت شفاف و قابل درك و به دور از شعار مطرح كنيم.
موسوي اضافه كرد: فراز و نشيب‌هاي مبارزه با بدحجابي چيزي جز لجاجت از سوي جوانان را به ارمغان نمي‌آورد و سئوالي كه در اينجا مطرح مي‌شود اين است كه رسانه‌هاي ديداري و شنيداري تا چه ميزان در فيلم‌ها و سريال‌ها به مسئله حجاب پرداخته‌اند؟
وي ادامه داد: در فيلم‌هاي امروزي، زنان بدحجاب در خانه‌هاي بزرگ و مرفه به سر مي‌برند و زنان محجبه در خانه‌هاي فقيرنشين، در چنين اوضاعي يك نوجوان و جوان ايراني با ديدن چنين فيلم‌هايي بايد كدام را به عنوان الگو بپذيرد؟
اين جامعه‌شناس اظهار داشت: هنوز نتوانسته‌ايم غم ‌و شادي را از يكديگر تفكيك كنيم، غم و شادي نوجوان و جوانان ما معجوني است كه فرد را دچار دوگانگي شخصيتي مي‌كند.
موسوي ادامه داد: فطرت همه خواهان زيبايي، عفت و پوشيدگي است، يك دختر و پسر جوان ايراني در ازدواج خود حتما عفت و پاكدامني را ملاك انتخاب خود قرار مي‌دهد.
اين كارشناس در خصوص نحوه برخورد ماموران ارشاد نيروي انتظامي گفت: برخوردها بايد مسالمت‌آميز باشد و در مسير هدايت و ارشاد سير كند چرا كه برخوردهاي نامناسب و خشن بازتاب‌هاي منفي در پي خواهد داشت.
موسوي اظهار داشت: اگر مجموعه معارف و تعاليم اسلامي را به درختي ريشه‌دار و پر‌شاخ و برگ تشبيه كنيم، آموزه‌هاي اعتقادي به منزله ريشه، احكام و موازين فقهي به سان شاخ و برگ و اخلاق به مثابه ميوه آن درخت خواهد بود و رعايت حجاب در حقيقت توجه به اخلاق است.
وي تصريح كرد: هدف نهايي و غايي دين، برطرف كردن كاستي‌هاي رفتاري و درمان بيماري‌هاي نفساني و پرورش انسان كامل و در نتيجه برپايي جامعه مطلوب و برخوردار از موازين صحيح اخلاقي است و همه پيامبران الهي در ابتداي كارشان، انسان‌ها را به رعايت اصول ديني و حجاب برتر دعوت كرده‌اند.
اين كارشناس اجتماعي ادامه داد: تمام اقشار جامعه اسلامي وظيفه دارند تا در تربيت نفس و تهذيب اخلاق سعي بليغ داشته باشند و با بهره‌گيري از آموزه‌هاي قرآني و منابع سرشار روايي و با تاسي به منش و سيره پيشوايان دين و بزرگان اخلاق، رفتار فردي و جمعي خود را آن چنان‌كه مطلوب صاحب شريعت است، سامان بخشند.
يكي از پژوهشگران حوزه زنان و خانواده نيز در اين خصوص به خبرنگار فارس در سمنان گفت: بايد در جامعه به گونه‌اي رفتار و عمل كرد كه همه جوانان چه مرد و چه زن، به حجاب به عنوان يك امر ديني بيش از گذشته بها دهند و آن را بپذيرند.
سيدجعفر حق‌‌شناس افزود: مقوله حجاب بايد براي زنان و دختران جوان به امري دروني و پذيرشي قلبي تبديل شود تا بتواند تاثيرگذاري مطلوبي در جامعه داشته باشد.
به گفته وي، حجابي كه از روي اجبار و ترس باشد و در فرد نهادينه نشده باشد، نمي‌تواند دستاوردهاي مطلوبي به همراه داشته باشد و اين گونه حجاب به دوگانگي شخصيتي منتهي خواهد شد.
اين استاد حوزه و دانشگاه در بيان پيامدهاي بي‌حجابي و بدحجابي در جامعه و خود فرد تصريح كرد: عرياني و يا نداشتن پوشش مناسب، عوارض فردي و اجتماعي بسياري را به دنبال دارد و امنيت ديني و اجتماعي را به خطر مي‌اندازد.
حق‌شناس با بيان اين كه اثرات مخرب اين پديده ناپسند جامعه را سال‌ها دچار مشكل مي‌كند، گفت: امروزه در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي، پاكدامني و عفت معنايي ندارد و در اين جوامع بي‌قيد و بند بودن اجباري است.
وي افزود: در زمان حاضر، عفت در جوامع غربي هم‌چون رويايي دست نيافتني است كه اين كشورها را به سوي معضل گريبان‌گير خانواده تك واحدي سوق داده است.
اين پژوهشگر تصريح كرد: بي‌حجابي اثرات سوئي بر جامعه دارد كه افزايش آمار فرزندان نامشروع، بي‌عفتي، بالا رفتن سن ازدواج و بي‌رغبتي مردان به تشكيل خانواده از مهم‌ترين آنهاست.

*حفظ حجاب توسط زنان، ضامن سلامت رواني و امنيت خاطر
شماري از مردم استان سمنان مي‌گويند باتوجه به وقوع انقلاب اسلامي، از 30 سال گذشته تاكنون، هنوز الگويي قابل توجه براي حجاب اسلامي و معرفي پوشش برتر را در كشورمان شاهد نبوده‌ايم و اين ضرورت در برهه كنوني به خوبي احساس مي‌شود.
يك شهروند سمناني در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان، يكي از خواسته‌هاي به حق مردم از حاكميت را برقراري نظم و امنيت اعلام كرد و گفت: برقراري امنيت اخلاقي از ضرورت‌هاي جامعه است.
معصومه زماني در خصوص تامين امنيت در جامعه‌ افزود: هر فردي انتظار دارد امنيت اخلاقي و انضباط اجتماعي در جامعه اسلامي كه محل زندگي اوست، حاكم شود.
وي با اشاره به برهم‌زنندگان نظم و امنيت اخلاقي در جامعه اظهار داشت: افرادي به صورت تشكيلاتي براي ترويج فساد اخلاقي در جامعه تلاش مي‌كنند و قصد تضعيف نظام و ارزش‌هاي ديني را دارند.
اين شهروند سمناني اجراي طرح تامين امنيت اجتماعي و اخلاقي توسط نيروي انتظامي را در جامعه مهم دانست و اظهار داشت: بايد در اجراي اين طرح همه مردم و دستگاه‌هاي مرتبط، نهايت همكاري را با متوليان امور داشته باشند.
زماني از بحران و ناهنجاري‌هاي موجود در جامعه ابراز نگراني كرد و گفت: در اوضاع كنوني برخي از افراد با بدحجابي خود، به ‌ارزش‌هاي انقلابي و باورهاي ديني ملت ايران دهن‌كجي مي‌كنند.
وي ادامه داد: خانواده‌ها نگران آينده فرزندانشان هستند و از مسئولان مي‌خواهند با هنجارشكنان و قانون‌شكنان برخورد جدي شود.
وي افزود: مجريان طرح تامين ارتقاي امنيت در جامعه به ظرافت و حساسيت‌هاي اجراي امر به معروف و نهي از منكر توجه داشته باشند تا دشمنان از اين موقعيت سوء استفاده نكنند.
يكي ديگر از شهروندان سمناني نيز در اين باره به خبرنگار فارس در سمنان گفت: بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به مقوله حجاب بي‌توجه‌اند و اين مسئله سبب شده است تا زنان در اين كشورها به كالاهايي يك‌بار مصرف براي مردان تبديل شوند.
راضيه مهدي‌نژاد افزود: در جوامع غربي، زنان در محيط‌هاي كاري خود نيز امنيت اجتماعي ندارند و همواره طمع مردان آنها را نشانه مي‌رود.
به گفته وي، زنان بايد براي حفظ حجاب و ناهنجاري‌هاي اجتماعي، به پوشش خود به عنوان مهم‌ترين عامل محرك مردان توجه بيشتري داشته باشند.
اين شهروند سمناني تصريح كرد: حجاب در جامعه، حريم حيا و پاكدامني را حفظ مي‌كند و همه مردان و زنان بايد به ابعاد مختلف حجاب فيزيكي كه همان حجاب در قلب، نگاه، گفتار و رفتار است، بهاي دوچندان بدهند.
مهدي‌نژاد مهم‌ترين بعد حجاب در مردان را حجاب در نگاه دانست و گفت: اصلي‌ترين بعد حجاب مشترك بين زن و مرد، حجاب در قلب است و زنان و مردان بايد حريم يكديگر را در قلب‌هايشان رعايت و از آن به شيوه‌اي مناسب صيانت كنند.
وي گفت: زنان به علت توانايي‌هاي ويژه‌اي كه در ذات خود دارند، بايد به‌ حجاب در رفتار بيش از گذشته اهميت دهند و با پوشيدن چادر مشكي كه رنگي نگاه شكن دارد، خود را كمتر در معرض طمع مردان بي‌حجاب قرار دهند.
اين شهروند سمناني افزود: در برخي از پژوهش‌ها ادعا مي شود، زنان ايراني به علت استفاده از چادر مشكي دچار افسردگي شده‌اند كه اين مسائل همگي ساختگي و كذب محض است و شاهد اين مسئله اينكه بر طبق آمار، درصد مبتلايان به افسردگي در زنان محجبه‌اي كه از مباني اعتقادي استواري برخوردارند بسيار كمتر از زناني كه كه در قيد حجاب و شريعت مقدس اسلام نيستند.
مهدي‌نژاد تاكيد كرد: از دوران پيش از اسلام، چادر به عنوان لباس ملي زنان ايراني براي حضور در جامعه مطرح بوده و سنگ‌نوشته‌هاي دوره هخامنشي نيز بيانگر اين ادعاست و نشان مي‌دهد زنان آن دوره نيز پوششي روي سر خود داشته‌اند.
وي تصريح كرد: پوشش‌هاي اسلامي و ايراني ويژه بانوان از تنوع خاصي برخوردار نيست و اين امر سبب رواج پوشش‌هاي غيرمتعارف در جامعه شده است.
اين بانوي سمناني افزود: تنها با استفاده از ابزارهاي قانوني نمي‌‌توان حجاب اسلامي را در جامعه گسترش داد و بايد از ابزارهاي فرهنگي محرك نيز بهره جست.
وي گفت: لباس ملي بايد ويژگي ايراني و اسلامي خود را حفظ كند و براي حضور زنان در جامعه حداقل جلوه‌گري را داشته باشد.
هر يك از كارشناسان و مسئولان فرهنگي از جبنه‌هاي مختلف نظراتي در خصوص اجراي طرح و نحوه برخورد ماموران ارشاد نيروي انتظامي دارند اما برايند اين نظرات اين است كه در اجراي اصولي اين طرح البته به صورت ارشادي اتفاق نظر دارند و از مسئولان متولي مي‌خواهند از برخوردهاي با متخلفان بپرهيزند.
------------------------------------------------
گزارش از: سپيده سير
خبرنگار فارس در سمنان
------------------------------------------------
انتهاي پيام/ر
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن