تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805323866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: روي خط آفتاب
1304 -مي‌خواستم ببينم چرا برخي مسئولا‌ن ما در برابر كشور امارات كوتاه مي‌آيند؟ امارات سه جزيره ما را مي‌خواهد و خليج فارس را هم خليج عربي مي‌گويد. با وقاحت مي‌گويد در تحريم‌ها عليه ايران شركت مي‌كنم، همه چيز به ما مي‌گويد يك كشور كوچك و يك قطره در مقابل اقيانوس، چرا ما بايد اينقدر كوتاه بيائيم؟ بايد كشور خودمان را پاس بداريم نه اينكه برويم سراغ عرب‌ها. (12/4)

1645- با همه تبليغاتي كه دولت كريمه از نابغه بودن اقتصاددانان درجه يك مي‌كند سهام معدن طلا‌ را به شركتي انگليسي واگذار نموديم كه تاكنون به جز حفر چند چاه، كار ديگري انجام نشده است ولي به سود كلا‌ني رسيده‌اند. (13/4)

آفتاب يزد: وزارت معادن و فلزات، واگذاري معدن به شركت مورد نظر را تكذيب كرده و آن شركت هم طي نامه‌اي ضمن اذعان به فعاليت‌هاي معدني خود، اعلا‌م كرده است كه ايرلندي است نه انگليسي. لا‌بد شما هم مي‌دانيد كه ايرلند چه ارتباطي با انگليس دارد؟در ضمناميدواريم توضيحات وزارت معادن و فلزات در اين مورد را خوانده باشيد.

1917- با توجه به درج مطلب واگذاري معادن طلا‌ي ايران به كمپاني انگليسي در شماره 2392 روزنامه، جالب‌ترين نكته اين است كه در صفحه دومتان با تيتر درشت نوشتيد: راهي جز ورود به بازار اقتصاد جهاني نداريم، اين دو مطلب در تضاد كامل هستند بهتر است روزنامه در اين باره توضيح بدهد. (13/4)

1512- انتقادي از دولت داشتم، تورم دارد از سر و كول مملكت بالا‌ مي‌رود ولي كمك‌هاي ميلياردي به كشورهاي آفريقايي و عراق كه چند سال پيش باعث شهادت جوانان ما شدند، ما بايد فكري به حال مملكت خودمان بكنيم. (13/4)

1349- جناب واحدي، حقير به عنوان خواننده قديمي روزنامه شما بار ديگر عرض مي‌كنم كه حضرت خواجه حافظ شيرازي صوفي واصل هستند و اشعار حضرتشان با اغماض از پاره‌اي مديحيات در لحظات ويژه سروده شده، آقاي روشنايي هم با توجه به ذوقي كه دارند اشعار خودشان را در اوزان قديم و جديد بسرايند و به معرض قضاوت خوانندگان قرار دهند. (12/4)

آفتاب يزد: قبلا‌ توضيح داده‌ايم كه در تاريخ ادبيات ايران، بسياري از شاعران كه سطح اشعار آنها بسيار پايين‌تر از شعراي بزرگ بوده است به تضمين اشعار آنها پرداخته‌اند و به اين طريق به شعراي بزرگ ابراز ارادت كرده‌اند، اشعار آقاي روشنايي را هم عرض ارادت به حضرت حافظ بدانيد.

2037- من مترجم زبان انگليسي هستم. يك روز داشتم از ماهواره خبر اقتصادي را گوش مي‌كردم اروپا بسيار نگران از اين موضوع بود كه ممكن است ايران به آنها نفت نفروشد. مي‌خواستم از رئيس جمهور خواهش كنم براي اينكه روي اروپايي‌ها را يك مقدار كم بكند كه اين قدر روي مسئله تحريم ايران مانور ندهند يك مقدار جنگ رواني راه بيندازند و بگويند اگر قرار است ما را تحريم كنيد ما هم به شما نفت كمتري مي‌فروشيم.(13/4)

1401- از شهرستان محلا‌ت تماس مي‌گيرم. وقتي در روزنامه خواندم كه آمريكا براي مردم كره شمالي ، گندم ابتدايي ترين غذا را مي‌فرستد،‌ در فكر هستم كه چرا در كنار آن، كره جنوبي آن قدر غني باشد و چهارمين ذخاير ارزي جهان را داشته باشد صنعت وتكنولوژي و همه چيزش درجه يك باشد ولي مردم كره شمالي در فقر و فلا‌كت زندگي كنند، علت چيست؟ از آفتابيان محترم خواهش مي‌كنم اين را براي من روشن كنند كه من هم بفهمم دو كشور همسايه با يك ريشه؛ يكي در فقر و فلا‌كت وديگري اين قدر غني .(13/4)

آفتاب يزد: اين نكته را هم به پيام شما اضافه مي‌كنيم كه مردم كره جنوبي، آن قدر به خود اطمينان پيدا كرده‌اند كه براي مخالفت با واردات گوشت از آمريكا تظاهرات مي‌كنند و همين تظاهرات، منجر به بركناري سه وزير شد.

1452- لطفا يك توضيحي بنويسيد در مورد اينكه وضعيت نيروگاه بوشهر چه مي شود كي قرار است راه‌اندازي شود و تكليف حق و حقوق ملت چه مي شود؟(13/4)

آفتاب يزد: آقاي متكي گفته‌اند در مورد نيروگاه بوشهر، به دوستان روس خود اعتماد داريم. آقاي آقازاده هم حرف مقام روسي را تكرار كرده‌اند كه نيروگاه بوشهر به وقتش افتتاح خواهد شد. آقاي وزير نيرو هم گفته است چون وعده ورود برق نيروگاه بوشهر به مدار در تابستان سال جاري عملي نشد، اين مسئله هم در موضوع خاموشي‌ها ، ‌مزيد برعلت شده است.

1318- آقاي سعيدلو معاون محترم رئيس‌جمهور مگر در اين مملكت زندگي نمي‌كنند كه ايران را كعبه آمال از نظر عدالت و رفاه كردند و در مصاحبه اخير خودشان فرموده‌اند، تحولات اقتصادي در دولت نهم بسيار حيرت‌انگيز است. اولا‌ مشك آن است كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد، دوما واقعا حرف ايشان از اين جهت كه مردم از طبقه دو به پايين با اين وضعيت اقتصادي با مشكلات فراوان مواجه هستند، مي‌باشد. آقا يك مقدار بياييد داخل مردم كه مدعي خدمتگزاري آنان هستيد، اين حرفها چيست؟ (13/4)

1856- در ستون روي خط آفتاب نوشته‌ايد گراني‌ها ناشي از تحريم‌ها يا تصميم‌هاي مديريت دولت و يا از طرف اصولگرايان نيست، بلكه تنها به خاطر رذالت كساني است كه در استخرهاي شمال شهر هدايت توطئه‌هاي اقتصادي را به عهده دارند، پس بنويسيد اقتصاددانان ايران هم در استخرهاي جنوب شهر نقش توسعه‌هاي اقتصادي را به عهده بگيرند. (13/4)

آفتاب يزد: لابد مي‌دانيد كه آنچه ما نوشتيم اعتراض طنزگونه به بعضي فرافكني‌هاي رايج درخصوص معضلات اقتصادي بود. اما پيشنهاد شما مي‌تواند موردتوجه كساني باشد كه مشكلات اقتصادي را طراحي شده از كنار استخرهاي شمال شهر مي‌دانند.

1351- از تهران تماس مي‌گيرم. اين سرمقاله شما خيلي چيز جالبي است، مثل مَثل يزدي‌هاست كه مي‌گويند اين طرفمان تابستان و آن طرفمان زمستان. (13/4)

2021- با درود. جناب دكتر ولايتي سياستمداري مجرب و انعطاف‌پذير هستند سالها در صحنه سياست جهاني تجربه اندوخته‌اند، اميدوارم به ايشان اختيار داده شود تا از بحران‌هاي احتمالي كه مورد علاقه مردم نيست، جلوگيري نمايند. (13/4)

آفتاب يزد: خبرگزاري رسمي دولت، حتي درج مقاله ولايتي را تحمل نكرده است. آنگاه شما انتظار داريد اختيار كارها را به دست او بدهند؟

2014- دبير شيمي بازنشسته و از خوانندگان قديمي روزنامه هستم، الان دارم سرمقاله روزنامه تحت عنوان را مي‌خوانم، احسنت به سردبير و شجاعتشان، واقعا خسته نباشيد كه حرف دل ما را زديد، كاش اسم سرمقاله را يك بام و دو هوا مي‌گذاشتيد. (13/4)

آفتاب يزد: نام موردنظر شما، قبلا‌ در يك سرمقاله استفاده شده بود. ضمن آنكه اگر قرار بود چنان نامي براي سرمقاله موردنظر شما انتخاب كنيم بهترين نام بود!

1729- از ساري تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم ببينم بحث تحقيق و تفحص از قوه قضائيه چه شد، لطفا بدون سانسور صريحا بنويسيد كه بحث تحقيق و تفحص از قوه قضائيه به كجا رسيده؟ (13/4)

آفتاب يزد: اگرچه هنوز نتيجه نهايي تحقيق و تفحص از قوه قضائيه اعلام نشده است، اما اين موضوع، حواشي جالبي داشت. از جمله كساني كه در زمان مجلس ششم كوچكترين انتقاد نمايندگان اصلاح طلب به يك محكمه قضايي را بسيار قبيح مي‌دانستند امروز، هرچه مي‌خواهند عليه كليت قوه قضائيه مي‌گويند!

1229- خواندم كه ده هزار مگاوات برق گم شده است، مي خواستم آدرس آنها را بگويم كه در كجا پيدا كنند، كشور تركيه، پاكستان، ارمنستان، عراق، اين 4 جا را بگردند انشاءالله ده هزارمگاوات برق گمشده پيدا مي شود . (10/4)

آفتاب يزد : با گذشت حدود يك هفته از ارائه اين گزارش توسط سايت اصولگراي تابناك، هنوز هيچ دستگاه رسمي به آن پاسخ نداده است .

1828- آقاي احمدي نژاد در آخرين مصاحبه تلويزيوني كه با مشاور مطبوعاتي خود آقاي كلهر داشتند در زمينه چگونگي درآمد ناشي از افزايش قيمت نفت فرمودند كه بالا‌ رفتن قيمت نفت و افزايش درآمد نفتي به جيب دولت نمي رود بلكه در صندوق ذخيره ارزي ذخيره مي گردد، دولت به اندازه اي كه قانون بودجه برايش تعيين كرده برداشت و هزينه مي نمايد . از طرف ديگر برابر آخرين گزارش بانك مركزي، موجودي ذخيره ارزي 7 ميليارد دلا‌ر مي باشد- كه از زمان تحويل دولت قبلي به اين دولت هم كمتر مي باشد- سوالم اين است كه اين ما به التفاوت درآمد نفتي به كجا مي رود و يا در كجا ذخيره مي شود؟ در دولت كه نيست در صندوق ذخيره ارزي هم كه نيست، پس كجاست؟ (10/4)

آفتاب يزد: لا‌بد با مصوبه مجلس، هزينه شده است!

1613- برادرانه عرض مي‌كنم آيا اينكه سردبير محترم آفتاب يزد در ويرايش پيام خوانندگان كسي را جز خودشان قبول ندارند، مشابه ادعاي بعضي از سياستمداران درحل مشكلات مملكت نمي‌باشد؟ (12/4)

آفتاب يزد: آيا پيشنهاد شما اين است كه براي ويرايش پيام‌ها و پاسخگويي به آنها، مزايده يا مناقصه برگزار كنيم و هر كس از راه رسيد، سرنوشت پيام‌ها را به دست او بدهيم؟ ما تصور مي‌كنيم و قانون هم به ما حكم مي‌كند كساني براي انعكاس مطالب در روزنامه تصميم بگيرند كه در برابر مراجع قانوني و نيز در برابر خوانندگان وفادار روزنامه و بالاتر از همه، در برابر خداوند پاسخگو باشند.

2158- السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا، وقتي حضرت امام رضا (ع) پس از هفته‌ها طي مسير از مدينه وارد خراسان شدند عده‌اي از مردم خوش قلب دنبال ايشان مي‌دويدند كه احترام بگذارند و ارادت خود را به اين طريق نشان دهند ولي امام معصوم و بزرگوار آنها را از اين كار نهي فرمودند و اظهار تاسف كردند و يادآور شدند كه كرامت و شأن انساني خود را نبايستي بشكنند، اما صدا و سيماي ما فرهنگ متفاوتي را گسترش مي‌دهد، لذا مقامات جمهوري اسلامي هم بايستي به تبعيت از اخلاق و رفتار انساني و روش والاي امام رضا و پيامبر اكرم (ص) مانع از اشاعه اين قبيل حركات شوند.(12/4)

0954- سوالي داشتم، اينكه بعضي‌ها‌ گفتند‌ نمايندگان‌ مجلس‌مورد‌ تاييد امام زمان بودند، آيا اين درست بوده يا يكي از شايعات است؟(12/4)

آفتاب يزد: اين سخن، شايعه نبود يعني به معناي واقعي در يك تريبون مذهبي مطرح شد. اما طرح آن بسيار نسنجيده بود و قطعا حرف غيرقابل قبولي بود.

1233- خطاب من به جناب آقاي رئيس جمهور است، آقاي رئيس جمهور تو را به خدا مافيا را معرفي كنيد، البته نه فقط مافيايي كه وابسته به يك حزب و گروه خاصي باشند، بلكه همه مافيا از هر حزب و هر گروهي كه دارند خون اين ملت را مي‌مكند را معرفي كنيد. آقاي رئيس‌جمهور! مقام ، هميشگي نيست، اسم خودت را تاريخي كن، ما تا آخرين قطره خون پشتت مي‌ايستيم و از شما حمايت مي‌كنيم. از هيچ چيز نترس و اسم ها را از جيب در بياور و بگو، ملت ايران چشمشان به اين است كه شما اينها را معرفي‌كنيد.(12/4)

0721- شبكه خبر در برنامه بررسي جرايد، گاهي هم كه از روزنامه‌هايي مانند آفتاب‌يزد نامي مي برد تيترهاي بسيار فرعي و به دور از توجهي را از آنها نقل مي كند كه هرگز در بيننده شوق مراجعه و خواندن آن روزنامه ايجاد نمي‌شود، بنابراين شما بهتر است درخواست كنيد كه از روزنامه‌تان در اين بخش نامي برده نشود. (12/4)

آفتاب يزد: مطمئن باشيد كسي كه بدنبال كسب خبر از آفتاب يزد باشد در برنامه‌هاي تلويزيوني بدنبال آن نمي‌گردد!

1054- در كشور امارات فقط 49 درصد يك شركت مي‌تواند سرمايه خارجي باشد، چرا در ايران خارجيان مي‌توانند صددرصد يك شركت دولتي را بخرند؟ آيا مي‌توان پرسيد كه ارز خريد صددرصد يك شركت بزرگ پتروشيمي سودده دولتي ايران كه طبق اخبار منتشره به يك كنسرسيوم خارجي فروخته شده است به كدام حساب واريز مي‌گردد؟ (12/4)

1851- علت اصلي خاموشي‌هاي برق در كشور مرتبط با مديريت‌هاست. مگر در زمان آقاي خاتمي خشكسالي نبود؟ مگر زاينده‌رود و ديگر رودها خشك نشده بودند؟ پس چرا حتي يك ثانيه هم برق نرفت؟ و مطلب ديگر اينكه اكثر سران جهان به علت نقض حقوق بشر در منطقه تبت ، از حضور در مراسم افتتاح المپيك در چين خودداري مي‌كنند، ولي با اين حال آقاي احمدي‌نژاد اعلام كرده كه در افتتاحيه شركت مي‌كند اين هم به نوبه خود جالب است.(12/4)

آفتاب يزد: در مورد سفر آقاي احمدي‌نژاد به چين خبري نداريم اگر هم اين سفر انجام شود با توجه به روابط نزديك دولت نهم با دولت چين، موضوع عجيبي نيست، اما جالب است بدانيد با همه ادعاهايي كه دولت امريكا در مورد نقض حقوق بشر در چين دارد، در عين حال جرج بوش در مراسم افتتاحيه المپيك پكن شركت مي‌كند.

1942- وقتي برخي تريبون داران داخلي، ارزشهاي ملي و عنوانهاي ملي و مورد علا‌قه مردم ما مثل روز سيزده به در تاريخ ملي ما را ناديده مي‌گيرند، ديگر چه انتظاري از جامعه استكبار يا كشورهاي عربي مي توان داشت؟ما اول خود پاسدار ارزشهاي خودمان باشيم و بعد به ديگران اين مسئله را تفهيم كنيم. (12/4)

1818- از چالوس تماس مي گيرم ، با توجه به فرمايشات آقاي سعيد لو كه با استفاده از ظرفيتهاي كارشناسي در بدنه دولت ، نشاط و تحرك وصف ناپذيري در عرصه هاي مختلف اقتصادي، صنعتي، كشاورزي، اجتماعي و اجرايي داد سخن مي‌دهند ، آيا ايشان تورم 25 درصدي، وضعيت آزار دهنده بيكاري به ويژه در مورد فارغ التحصيلا‌ن دانشگاهي، فشار كمرشكن اقشار ضعيف و مستمري بگير و اعتياد جوانان را هم مي بينند؟(13/4)

1103- از قم تماس مي‌گيرم. آقاي سعيدلو معاون رئيس‌جمهور فرموده‌اند اقدامات دولت، مخالفان را غافلگير كرده است. آقاي عزيز! به نظر من، بعضي اقدامات بدون كار كارشناسي، مردم را غافلگير كرده است( !13/4)

1525- زمان قديم وقتي نفت گران مي‌شد وضع كارمندان بهتر مي‌شد وضع كارمند هم كه بهتر مي‌شد وضع جامعه بهتر مي‌شد و تورم پايين ميآمد، ولي الان نفت هرچه گران‌تر مي‌شود تورم بالا‌ مي‌رود، نمي‌دانم اگر شما جوابي داريد بفرمائيد. (13/4)

آفتاب يزد: بهتر است جواب اين پرسش را از بعضي مسئولان اجرائي بپرسيد كه دو سال پيش، با آغاز دور جديد افزايش قيمت نفت، ضمن ابراز خوشحالي، مي‌گفتند قيمت نفت بايد خيلي بالاتر برود و حالا‌ افزايش قيمت نفت را عامل گراني‌هاي داخل كشور مي‌دانند.

0004- وقتي ما يك بشكه نفت مي‌فروشيم و حدود 130، 140 دلار پولش را دريافت مي‌كنيم نمي‌دانم چطور طبق ادعاي برخي مسئولان، سود اين به جيب كشورهاي غربي مي‌رود؟ (13/4)

2001- آقاي واحدي هم شايد اين ضرب المثل قديمي يادشان باشد كه مي‌گفتند اول چاه را بكنيد بعد منار را بدزديد، روزنامه اطلا‌عات ديروز نوشته بود كه چطور يارانه را دريافت كنيم و يا در پست خانه‌ها فرم پر كنيم. امروز آقاي عسكري كه سمتشان را ننوشتند توضيح دادند كه اين يك آمارگيري است و تا سه سال ديگر چنين اتفاقي نمي افتد چون 90 هزار ميليارد تومان پول مي خواهد، دلم مي خواست آقاي رئيس جمهور كه آن‌طور با اطمينان در مصاحبه زنده صحبت مي كردند حداقل اين چيزها را در نظر مي‌گرفتند.(11/4)

2208- اين ساختمان كه دستور تخريب آن صادر شده بود بايد با وسايل مكانيزه تخريب مي شد، چون در حال ريزش بود، اما عده‌اي سودجو آن‌را به‌وسيله پيمانكاري انجام دادند كه مثلا‌ً آهن هايش را سالم در بياورد بفروشد و كارگران را فرستاد آنجا و اين‌طور با جانشان بازي كردند، اگر شهرداري نظارت مي‌كرد اين اتفاق نمي‌افتاد.(11/4)

2339- به مناسبت روز زن به معلمان نفري 28 هزار تومان دادند. خواستم بگويم اميدوارم برخي افراد از اين موضوع استفاده تبليغاتي نكنند همچنين اميدوارم 40 هزار ميليارد ريال كه از مجلس گرفتند به درستي هزينه شود، نه اينكه به نحوي مورد استفاده تبليغاتي قرار گيرد. در ضمن، ميوه امسال فراوان است نمي‌دانم كجا خشكسالي است كه اعلا‌م كردند در 14 استان خشكسالي هست. (11/4)

1746- بنا به نوشته روزنامه‌ها چند روز پيش يكي از مسئولان نظامي مژده دادند كه 320 هزار قبر حفرمي‌كنند،‌اينجانب چون به هر حال از مسكن در جمهوري اسلا‌مي بهره‌اي نبردم و براي آن دنيا هم خيلي نگران هستم مي‌خواستم استدعا كنم با توجه به گران شدن قبر در امامزاده عبدالله، شاه عبدالعظيم وبهشت زهرا يكي از اين قبرهايي را كه كندند مجانا به من بيچاره كه هموطنشان هستم اختصاص بدهندكه ديگر نگراني آن دنيا را نداشته باشم ، از ايشان و از شما سپاسگزارم. (11/4)

آفتاب يزد: قاعدتا گورهاي حفر شده براي متجاوزان، در شرايطي است كه استفاده از آن، در شأن هموطنان عزيز نيست.

1737- مدتي است اقدام به تزريق موادي به درختان زيباي حاشيه خيابان وليعصر مي‌شود كه احتمالا‌باعث خشك شدن درختان خواهد شد. اين آقايان راحت بيايند شبانه تيشه را بردارند به ريشه كل درختان بزنند يا لا‌اقل مسئول محترم شهرداري در اين مورد شفاف‌سازي كنند.(11/4)

1729- من يك بازنشسته قديمي هستم. شندرغاز حقوق دريافت مي‌‌كنم، يك پرايد مدل 76 دارم كه از بنزين سوپر استفاده مي‌نمودم به دو دليل، ‌يكي براي اينكه كمك به آلودگي هواي شهر ننمايم و ديگري براي كاهش استهلاك موتور. ‌بنابراين مسئولان ذي ربط فكر مي‌كنند كساني كه از بنزين سوپر استفاده مي‌نمايند، ماشين‌هاي آخرين مدل دارند و يا از ثروتمندان مرفه بي‌درد جامعه مي‌باشند.(11/4)

1632- از خرم‌آباد تماس مي‌گيرم. من يك كارگر ساده هستم كه روزانه 8 تا 10 هزار تومان دستمزد مي‌گيرم، در ضمن اجاره نشين هم هستم، از آخر اسفند 86 تا به حال يك ريال به دستمزد من اضافه نشده، خرج زندگي‌ام دو برابر شده ،‌مگر من چه گناهي كردم كه مي‌خواهم سالم زندگي كنم؟ (11/4)

1500- از تهران تماس مي‌گيرم. الان سه ساعت است برق ما رفته در اين گرماي تابستان، در چله زمستان مردم بي‌گاز هستند و در چله تابستان هم مردم بي برق مي‌مانند. (11/4)

1510- انتظار دارم اين عرايض بنده را چاپ كنيد تا بلكه يكي به دادم برسد، پسرم ليسانس كشاورزي دارد چندي قبل مداركش را داديم به مسئول ميادين تره‌بار كرج، آن مسئول گفت برويد بعد براي استخدام خبرتان مي‌كنيم، الان يك سال گذشته خبري نشده، چون تنها ميادين شهرداري است كه ليسانس كشاورزي استخدام مي‌كند با اين مدرك هيچ كجا كار نمي‌دهند با اينكه در همين مدت از طريق ميادين حتي زير ديپلم و ديپلم استخدام شده‌اند. جواني با 32 سال سن و مدرك ليسانس هنوز بيكار در منزل نشسته. (11/4)

1303- من از شما خيلي ممنونم كه رنج‌نامه‌هاي ما را چاپ مي‌كنيد، نمي‌دانم از برقي كه در طي 16 ساعت سه بار رفته بگويم - كه طبق برنامه وزارت نيرو هم اجرا نمي‌شود- و يا در مورد آب بگويم. ما كه نمي‌توانيم به اندازه خودمان مصرف كنيم چه طور براي درختان 20، 30 ساله جلوي خانه‌مان آب تهيه كنيم، شهرداري هم مي‌تواند مثل قديم با تانكر به درختان آب بدهد اين كار را نمي‌كند تا حالا چهار درخت تنومند چنار جلوي خانه‌مان را شهرداري قطع كرده به دليل خشك شدنش. يا از اين بگويم كه 4 ماه از سال جديد گذشته، ولي نه تنها اضافه حقوقي ندادند، بلكه در بعضي استانها حق و حقوق ديگرمان را هم كسر كردند، از گراني بگويم كه داد همه به هواست، اگر قرار بر اينگونه مديريت باشد من كه يك خانم 56 ساله هستم هم بلدم.(11/4)

1551- در خصوص يارانه مي خواهم توضيحات مختصري ارائه نمايم كه مسئولا‌ن دولتي بدانند كه ايرانيان داراي استعدادهاي زيادي مي باشند و مي توانند معادلا‌ت رياضي را فورا حل كنند، به عنوان مثال اگر يارانه ملت ايران در هر سال 90 هزار ميليارد تومان باشد و هر خانوار را 5 نفر محاسبه كنيم، براي هر نفر 6 ميليون تومان سود دارد اگر به آن 16 درصد سود اضافه كنيم براي هر خانوار 960 هزار تومان سود سالانه هست كه بيمه خانواده 60 هزار تومان مي باشد.(11/4)

1531- در مورد مسكن، اين آژانس ها 30 درصد بهاي مسكن و اجاره مسكن را گرانتر مي‌كنند، چرا دولت توجه نمي‌كند؟(11/4)

1812- شنيدم كه قيمت مرغ و تخم‌مرغ هيچ گونه افزايشي نمي يابد، ولي متاسفانه قيمت مرغ افزايش يافته، مگر ملت چه گناهي كرده اند.(11/4)

1800- از استان خوزستان تماس‌ مي‌گيرم‌. همسرم يك فرهنگي حق التدريس است كه بعد از 8 سال هنوز بلاتكليف است، معلوم نيست اخراج مي شود و يا باز به كارش ادامه‌مي‌دهد، بيمه ندارد،حقوقشان نصف حقوق فرهنگيان رسمي است، مزايايي ندارند، همين حقوقشان هم در سالهاي اخير كاهش يافته، هنوز حقوق بعد از عيدشان پرداخت نشده،در دورترين مناطق بد آب و هواي خوزستان هم تدريس‌مي‌كند، خواهش‌ مي‌كنم‌ به مسئولان دولتي بفرماييد با يك فرزند و شوهر بيكار با 150 هزار تومان چه طور مي‌شود زندگي كرد كه آن هم پرداخت نشده.(11/4)

1759- من شنيدم كه يكي از مسئولا‌ن وزارت نيرو گفته بود كه ما با كمبود برق مواجه نيستيم، متاسفانه خاموشي‌ها ادامه دارد، مگر اعلام نكردند كه كمبود برق نداريم.(11/4)

آفتاب يزد: صحبت در مورد عدم كمبود برق مربوط به فصل زمستان بود. بر همان اساس هم وعده داده بودند كه در تابستان امسال قطعي برق نداريم، اما ظاهرا كمبود آب را پيش‌بيني نكرده بودند و اكنون با اشاره به كمبود بارندگي و خشكسالي، شاهد قطع برق هستيم.

1719- چرا سرانه مدارس، يكسال است كه پرداخت نمي‌شود؟(11/4)

2314- اين همه پولهاي هنگفت كه به بازيكنان فوتبال داده مي شود از كجا مي آيد؟ غير از اين است كه خيلي از اين باشگاه ها يا دولتي هستند يا اسمشان اين است كه خصوصي هستند، ولي باز وابسته به دولت هستند و از بودجه عمومي ارتزاق مي‌كنند. اين پولها از جيب ملت به اين بازيكنان و فوتباليست‌ها داده مي‌شود، لطفاً با فوتبال خارج مقايسه نكنيد، باشگاههاي آنها خودشان درآمدزا هستند، هر بازيكن فوتبالي كلي درآمد براي باشگاهش دارد، اين پولها را از جيب مردم به اين فوتباليست‌ها مي‌دهيد براي چه؟ فاصله حقوقي فوتباليست‌هاي خارج با مردمشان عميق نيست ضمن اينكه آنها درآمدزايي دارند، شما از بودجه عمومي، دولت و نفت داريد ولخرجي مي‌كنيد. (11/4)

1610- آثارجعفر پناهي فيلمساز محترم كشورمان به جز اولين ساخته ايشان كه اكران شد و اتفاقا تلويزيون خودمان هم آن را براي عموم پخش كرد، بقيه آثاري كه ساخته است از جمله و بر محاق توقيف فرو رفته است به اين دليل كه مسئولان سينمايي، آنها را فيلم‌هاي تيره و تار و به دور از واقعيت جامعه ايران ديده‌اند و پاره‌اي از منتقدين هم در نقدهايشان به اين موضوع اشاره كرده‌اند،‌ اما اكنون كه پناهي قصد كرده است فيلم بعدي خود را بسازد كه موضوع اصلي آن دفاع مقدس است و تهيه كننده آن ساخته شدن اين فيلم را يك اتفاق خاص در سينماي ايران مي‌داند و گفته است كه همه معتقدند كه پناهي بايد بيايد و دينش را به جنگ ادا كند چند روز بعد از قول كارگردان در روزنامه ‌مي‌خوانيم كه دكانداران سينما در برابر ساخت كار شكني مي‌كنند، ايشان گفته‌اند مالكان فعلي سينما با كارشكني و شيطنت به بهانه‌هاي گوناگون زمان را به هدر دادند تا فصل مناسب بگذرد و فيلم ساخته نشود، مي‌خواهم بدانم اين مالكان فعلي سينما چه كساني هستند؟ اينجا كه ديگر عرصه فراگروهي است يك كار ملي است و درباره دفاع مقدس است كه همگان به آن اذعان و ايمان دارند، وقتي آقاي پناهي مي‌گويند من به ارزشمند بودن اين فيلم اعتقاد دارم ديگر چه جاي توجيه و تعلل؟ وقتي تهيه‌كننده فيلم، انجمن سينمايي انقلاب و دفاع مقدس است كه خود زير مجموعه ارگان سينمايي كشور است، چون و چرا چه معني دارد؟ خوب است مسئولان امور سينمايي دليل اين كارشكني را بگويند و دكانداران را به سينما دوستان معرفي كنند، گويا بايد بپذيريم كه مافيا در سينما هم رسوخ كرده است.(11/4)

1613- جانباز ده درصد هستم كه بنياد هيچ‌كاري برايم نكرده و من الان احتياج شديد به خانه دارم صاحبخانه اثاثيه‌ام را دارد بيرون مي ريزد. دكتر مرا از كار افتاده تشخيص داده. (11/4)

آفتاب يزد: مشخصات پيام‌دهنده در روزنامه موجود است.

1525- بهترين راه‌حل براي جبران حادثه فروريزي ساختمان در سعادتآباد اين است كه يك آهنگر يا مسگر از بلخ يا شوشتر پيدا كنند و گردن او را بزنند. (12/4)

1518- شركت كنندگان در ميزگرد زنده تلويزيوني ارتباط نزديك در ارتباط با تخريب ساختمان سعادتآباد همگي براي اينجانب چهره‌هاي آشنايي بودند كه سالهاست در امر ساخت و ساز با آنها ارتباط داريم و همه آنها جداگانه اما متفق القول بودند كه دليل اينگونه حوادث اين است كه به حرف من گوش نكردند. (12/4)

1508- در مورد ساختمان سعادتآباد، استفاده از بيل و كلنگ براي تخريب ساختمان باز هم باعث مي‌شود كه اقلا‌ 4 تا تيرآهن سالم از توي آن دربيايد كه خدا بدهد بركت. (12/4)

آفتاب يزد: البته پولي كه از همين محل به دست ميآيد از آتش مخرب‌تر است و هيچ بركتي ندارد.

1501- صداوسيما در اخبار 12/4 در بوق و كرنا كرده بود كه در يكي از بيمارستان‌هاي امريكا يك زن به علت بي‌توجهي كاركنان بيمارستان جان سپرده است، آيا در مملكت خودمان از اين اتفاقات كم رخ نمي‌دهد؟ چرا يكي از اتفاقات كشور خودمان را پخش نمي‌كنند؟ اگر در امريكا به برخي مسائل بي‌توجهي مي‌شود مردم آن كشور بايد اعتراض كنند چه ارتباطي به ما دارد؟ (12/4)

1346- تعداد زيادي سايه‌بان در ايستگاههاي اتوبوس بدون مسافر خيابان ايران زمين درحال نصب است كه براي هر كدام از آنها كه كمتر از 4 متر طول دارد بيش از 12 متر تمام عرض پياده رو را كنده‌اند بالاخره چند متر آسفالت؟ (12/4)

1343- به مناسبت سال بزرگداشت جهاني رودكي شايد بد نباشد يكي از تالارهاي قديمي شهر تهران مثلا‌ تالار وحدت را به نام اين شاعر و موسيقيدان پرآوازه ايراني نامگذاري كنند. (12/4)

1902- ظاهرا قرار شده مجموعه فدراسيون‌هاي ورزشي در زمين‌هاي مجموعه ورزشي آزادي استقرار پيدا كنند تا اراضي مجموعه ورزشي انقلاب براي احداث مجتمع تجاري آزاد گردد( !12/4)

1044- بدينوسيله از زحمات 6 تن از نمايندگان مجلس كه خواستار پرداخت مطالبات فرهنگيان بازنشسته خصوصا بازنشستگان سال 86 شده‌اند تشكر مي‌نمايم و دعاگوي آنان هستم. (12/4)

1539- معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران مي‌فرمايند كه براي اين حادثه تاسفآوري كه در سعادتآباد رخ داده بايد به ما فرصت كافي داده شود تا بتوانيم مردم را توجيه كنيم. (12/4)

آفتاب يزد: برخي مسئولان نيازمند هستند، نه مردم آگاه و نجيب ايران!

1552- سطح سواره‌رو بزرگراه شهيد بابايي در هر دو مسير رفت و برگشت در محدوده پل‌هاي صياد شيرازي و امام علي(ع) در شرايط بسيار خطرناكي قرار دارد و هر روز نيز بدتر مي‌شود، جا دارد قبل از اينكه حادثه‌اي مانند ساختمان سعادتآباد به وقوع بپيوندد در اين مورد چاره‌اي بينديشند. (12/4)

1550- لطفا اين پيام را در صفحه اول روزنامه‌تان بنويسيد، چون خيلي مهم است. پارسال تربيت معلم و دبيري هر استان چند نفر را پذيرش مي‌كرد، امسال سازمان سنجش اطلاعيه داده كه طبق دستور وزارت آموزش و پرورش دبير پذيرش نمي‌شود. من كه رشته‌ام انساني است و يكسال نشستم خواندم مي‌گويند تربيت معلم و دبيري نيست. اين چه عدالتي است؟ (12/4)

0932- از همدان تماس مي گيرم، راجع به گوجه فرنگي چه خبر؟ خبرهاي جديدي داريد؟(11/4)

1216- من يك شهروندم ، دولت بايد فكري براي نرخ هاي اختياري و خود سرانه بعضي دلا‌لا‌ن و فروشندگان ساختمانها و آپارتمانها و پزشكان جراح آزاد و خصوصي بيمارستانها و تاجران و فروشندگان اجناس بزرگ كه نرخ‌هايشان به اختيار خودشان هست بكند و به هر طريق جلوي آنها را بگيرد و نگذارد كه شيره جان مردم و ملت را بمكند و اگر اين كار رانكنند مديون به خدا و ملت است. (11/4)

1145- از زنجان، شهرك كارمندان تماس مي‌گيرم ما از صبح تا به حال يك ربع به 12 ظهر است نه آب داريم و نه برق ، ما بچه كوچك و هزار تا كار داريم، كاش حداقل زمان قطع آب و برق را طوري قرار مي دادند كه همزمان نباشد و يا از قبل مثل تهران كه جدولبندي دارد اعلا‌م مي كردند. (11/4)
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن