تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801214051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۱۷ تير: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۱۷ تير: در شهر چه خبر


رفتارها- ساعت ۱۰ شب به بعد، خيلي از بزرگراه‌ها به محل جولان كاميون‌ها تبديل مي‌شوند.

بزرگراه در انحصار كاميون‌ها

در ساعات پاياني شب كه ترافيك سبك‌تر مي‌شود، كاميون‌ها هم براي ورود به خيابان‌ها و بزرگراه‌ها خود را آماده مي كنند

اما متاسفانه برخي رانندگان كاميون و تريلي با سرعت بسيار زيادي در بزرگراه‌ها حركت مي‌كنند و گاهي به نظر مي‌رسد كه با هم مسابقه گذاشته‌اند.

در اين بين گاهي تعداد كاميون‌هايي كه در حال سبقت گرفتن از يكديگر و سلام و احوالپرسي با بوق زدن هستند به اندازه‌اي زياد مي‌شود كه عبور و مرور خودرو‌هاي سواري مختل مي‌شود؛

حتي تعدادي از كاميون‌ها هم با خيال راحت در خط سرعت بزرگراه‌ها حركت مي كنند و انواع علامت‌هاي خودرويي كه پشت آنها قرار دارد، براي سبقت گرفتن از كاميون بي‌نتيجه مي‌ماند.

اين در حالي است كه انتظار مي‌رود ماموران راهنمايي و رانندگي همانند نظارت گسترده‌اي كه روي خودرو‌هاي سواري دارند، بر حركت و سبقت گرفتن كاميون‌ها نيز نظارت جدي داشته باشند تا تخلفات احتمالي، فجايع جبران ناپذيري به بار نياورد.

آب پرتقال غير طبيعي!

هرچه علاقه مردم به استفاده از محصولات مصنوعي كمتر و تمايل به مصرف محصولات طبيعي افزايش مي‌يابد، در كنار آن بازار سودجويي برخي افراد هم داغ‌تر مي‌شود.

با توجه به گرم شدن هوا و افزايش مصرف آبميوه‌ها، بسياري از آبميوه‌فروشي‌ها اقدام به خريداري دستگاه‌هايي كرده‌اند كه آب پرتقال طبيعي مي‌گيردو آنها را به چند برابر قيمت آبميوه‌هاي مصنوعي مي‌فروشند.

با اين حال تعداد معدودي از آبميوه‌فروشي‌ها، در اين مورد تقلب كرده و آب پرتقال طبيعي را به نسبت بسيار كم با آبميوه مصنوعي تركيب كرده و با همان قيمت زياد به دست مشتري مي‌دهند.

اين در حالي است كه خيلي‌ها كه نمي‌خواهند شكر مصرف كنند، آبميوه طبيعي سفارش مي‌دهند اما آبميوه‌هايي به دست آنها داده مي‌شود كه پر از شكر و مواد افزودني است.

آخرين مدل پارك دوبل

بعد از پارك در محدوده‌هاي ممنوع و پارك دوبل در كوچه و خيابان‌ها، به نظرمي‌رسد راننده‌ها مكان جديدي برا‌ي پارك يافته‌اند؛

به طوري كه مطابق آخرين مدل پارك دوبل، به محض پر شدن جاي پارك در كوچه‌ و خيابان‌، برخي راننده‌ها كه هدف براي آنها هر وسيله‌اي را توجيه مي‌كند، درست در فضاي اندك بين خودرو‌ها پارك ‌مي‌كنند.

اين در حالي است كه خودرو‌ي كجي كه آنها ميان دو خودرو‌ي ديگر جا داده‌اند، ترافيك آن محدوده از شهر را حسابي كند مي‌كند.

از سوي ديگر راننده‌هاي بخت‌برگشته‌اي كه بعد از يك روز كاري سخت براي برداشتن خودرو مراجعه مي‌كنند و در مقابل خود خودرويي را مي‌يابند كه هيچ راهي براي برون رفت آنها باقي نگذاشته، از كوره در مي‌روند.

آنها كه براي عقب و جلو كردن خودرو، بيش از يك وجب فضا ندارند با اعصابي له و خرد شده مدام بوق مي‌زنند تا شايد فرد خاطي صداي بوق را بشنود و كاري انجام دهد.

به هر حال از آنجا كه هيچ تضميني وجود ندارد كه راننده‌ خاطي همان حوالي باشد و صداي بوق را بشنود بايد براي مقابله با اين نوع پارك جديد، فكري كرد.

تخم مرغ بدشانسي

با اينكه تخم مرغ شانسي از معروفيت بالايي برخوردار است اما براي برخي شهروندان خريد تخم مرغ، معادل بدشانسي صرف است.

بدين معني كه از وقتي تخم مرغ گران شده و مرغ‌ها به اصطلاح تخم طلا مي‌گذارند، تعدادي از فروشنده‌ها نيز از فرصت استفاده كرده و برچسب « در اين مكان تخم‌مرغ ارزان توزيع مي‌شود» را روي شيشه مغازه نصب مي‌كنند.

شهروندان از همه جا بي‌خبر هم كه تحت تاثير ارزاني قرار گرفته‌اند براي خريد چند شانه تخم مرغ زير قيمت بازار، وارد مغازه مي‌شوند.

با وجود اين وقتي به منزل مي‌رسند و كمي دقت مي‌كنند در كمال بد شانسي متوجه مي‌شوند كه شانه‌هاي زيرين، مملو از تخم‌مرغ‌هاي ريزي است كه بيشتر به تخم كبوتر شبيه اند تا تخم‌ مرغ.

البته بدشانسي به همين‌جا ختم نمي‌شود زيرا به طور معمول چند تايي از تخم‌مرغ‌هاي شانه‌هاي زيرين نيز شكسته و خراب است.

تاريخ درج: 17 تير 1387 ساعت 20:52 تاريخ تاييد: 17 تير 1387 ساعت 22:36 تاريخ به روز رساني: 17 تير 1387 ساعت 22:36
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن