تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين دانشگاه صنعتي پدافند غيرعامل دركشور تاسيس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نخستين دانشگاه صنعتي پدافند غيرعامل دركشور تاسيس مي شود
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/04/17
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران از تاسيس دانشگاه صنعتي پدافند غير عامل در آينده اي نزديك خبر داد .
به گزارش خبرنگار ما شهرام علمداري در نشست خبري كه امروز در محل وزارت علوم برگزار شد ، افزود :اين دانشگاه با هدف تربيت كارشناسان ، متخصصان و اساتيدي ايجاد مي شود كه افزون بر توليد علم و فناوري در راستاي برخورد با حوادث و بلاياي طبيعي و تهديدات نظامي ، الكترونيكي ، رواني و رسانه اي خارجي ، به آموزش دانشجويان و گسترش پژوهش و تحقيق در حوزه هاي گوناگون علمي و كاربردي بپردازند .
وي با بيان اينكه طراحي هاي دقيق و مطالعات جامعي در تاسيس اين دانشگاه در كشور انجام شده است ، تصريح كرد : اين دانشگاه دانشجويان خود را از مقطع كارشناسي تا دكترا و بر گرفته از سه حوزه مختلف علوم انساني ، مهندسي و مديريت هاي صنعتي ، اما در رشته هايي جديد و مستقل در حوزه پدافند غير عامل تربيت خواهد كرد .
علمداري با بيان اينكه هم اكنون در دانشگاه مالك اشتر و تا مقطع كارشناسي ارشد رشته اي به نام سي سي دي يعني استتار ، اختفا و فريب بصورت آزمايشي به دانشجويان آموزش داده مي شود ، اضافه كرد : در دو سال گذشته ساختار تشكيل چنين دانشگاهي فراهم شده است ، به طوريكه براي آغاز بكار آن هيچ مشكل فني و علمي مشاهده نمي شود .
وي با اشاره به نخستين همايش پدافند ملي دفاع غير عامل كه در روزهاي 22 و 23 تير برگزار مي شود، افزود: در اين همايش به چهار محور اساسي بررسي مقالات ارائه شده ، مديريت دفاع غير عامل در زمانهاي بحراني ، بررسي ساختار اختفا ، پراكندگي ، استتار و آموزش و همچنين ديپلماسي و امنيت ملي، بصورت علمي و دقيق بررسي و مطالعه خواهد شد .
علمداري با تاكيد بر اينكه هم اكنون در كنار مديريت پدافند غير عامل ، مديريت بحران نيز از گذشته مشغول به فعاليت بوده است ، تصريح كرد : در آينده امكان مديريت واحد اين دو بخش بسيار زياد است.
دبير علمي همايش پدافند ملي غير عامل كشور گفت : در سال 51 سازمان دفاع غير نظامي با حضور افراد بازنشسته ارتش تشكيل شد و پس از انقلاب اسلامي ، بسيج وظفيه دفاع غير نظامي را تاپيش از وقوع جنگ تحميلي بر عهده گرفت ، اما هم اكنون با نگاهي علمي و مطابق با تهديدات امروزه دشمن در عرصه هاي نظامي ، الكترونيك ، مخابراتي ، رواني و رسانه اي ، ضروري است كه مجهز ، آماده و منسجم به مقابله با اين تهديدات برويم .
اين گزارش حاكي است همايش پدافند ملي غيرعامل كشور در تالار علامه اميني دانشگاه تهران و با حضور مسئولان برجسته كشوري و لشگري برگزار مي شود .
كد 0001/10107/138
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن