تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814773673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به طرح ارتقاي امنيت اجتماعي ـ 3 تابلوي برجسته اقدامات پليس در آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به طرح ارتقاي امنيت اجتماعي ـ 3 تابلوي برجسته اقدامات پليس در آذربايجان غربي
خبرگزاري فارس: بدون امنيت، توسعه ديني، اقتصادي، اجتماعي و سياسي امكان‌پذير نيست و پليس با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي توانست امنيت نسبي در جامعه برقرار كند؛ به نحوي كه اين طرح به عنوان تابلوي برجسته اقدامات پليس نمود پيدا كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، مسئول مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي در گفتگو با خبرنگار فارس در اروميه از كاهش وقوع جرائم در مرزها و داخل استان خبر مي‌دهد و مي‌گويد: با اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي از سال 86 ميزان ورود كالاهاي ممنوعه امسال 30 تا 40 درصد كاهش يافته است.
شهنام رضايي مي‌افزايد: كاهش7 درصدي جرائم خاص شامل سرقت، جعل اسناد و كلاهبرداري، 19 درصدي تصادفات فوتي و 23 درصدي تصادفات جرحي از ديگر عملكرد موفق نيروي انتظامي در اجراي طرح ارتقاي امنيت در داخل شهرهاي استان است.
وي تصريح مي‌كند: در قالب طرح ارتقاي امنيت اجتماعي امسال 2 هزار و 672 فقره عمليات مبارزه به قاچاق كالا در مرزهاي استان انجام شده كه 2 هزار و 698 نفر متهم دستگير شده است.
رضايي كشف و ضبط 248 قبضه اسلحه، يك ميليون و 84 هزار ليتر مواد سوختي، 3 هزار و 856 دستگاه گيرنده ماهواره، حدود 300 هزار عدد بطري و قوطي انواع مشروبات الكلي و 425 تن برنج را از جمله كشفيات نيروي انتظامي در عمليات هاي مبارزه به قاچاق كالا در مرزها اعلام مي‌كند.
وي مي‌گويد: با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي ميزان هزينه‌هاي قاچاق در مرزها افزايش يافته و رويكرد مردم مناطق مرزي نسبت به قاچاق به طور چشمگيري تغيير يافته است كه در افزايش امنيت مناطق نقش بسزايي داشته است.
رضايي متذكر مي‌شود: همكاري مردم، سازمان‌ها و ادارات از طريق پليس 110 ضامن موفقيت پليس در برخورد با جرائم و متهمان است.
وي با بيان اينكه ايجاد امنيت در جامعه بايد از محلات شروع شود، مي‌گويد: اولويت برنامه‌هاي نيروي انتظامي پيشگيري محله محور است كه همكاري آحاد مردم را مي‌طلبد.
رضايي بر رعايت حريم مرزها و منطقه ممنوعه تاكيد و تصريح مي‌كند: با كنترل ترددها، تردد اشرار نيز كاهش مي يابد و در مناطق مرزي امنيت برقرار مي‌شود.
رئيس كل دادگستري نيز مي‌گويد: گرايش به مواد مخدر مهم‌ترين عامل تهديدكننده رفاه و امنيت اجتماعي و سلامت فرد است.
سيد محمد موسوي با مثبت ارزيابي كردن طرح ارتقاي امنيت اجتماعي اضافه مي‌كند: با ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر و همكاري علما و دانشمندان مي‌توان در پيشگيري از بسياري از جرائم اقداماتي چشمگير انجام داد.
موسوي با اشاره به دستگيري و زنداني معتادان و توزيع كنندگان مي‌افزايد: با اعدام و دستگيري و زنداني كردن معتادان نمي‌توان ريشه مواد مخدر را خشكاند بايد كارشناسي‌تر و راهبردي‌تر عمل شود، چرا كه با دستگيري و زنداني كردن يك معتاد حداقل چهار نفر نيز از اين معضل رنج مي‌برند.
وي متذكر مي‌شود: بيكاري عامل بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي است و باعث ايجاد حس حقارت در جوانان مي‌شوند كه مسئولان و مقامات بالاي دولتي مي توانند با ايجاد شغل در ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي سهم بسزايي را ايفا كنند.
وي سن رايج ابتلا به اعتياد را 20 تا 25 سال اعلام كرده و مي‌گويد: بايد با برنامه‌ريزي‌هاي مناسب سن ازدواج را در بين جوانان كاهش دهيم تا فسادهاي اخلاقي و همچنين ابتلا به اعتياد كاهش يابد.
موسوي تعداد كل پرونده‌هاي وارده به دادگاه انقلاب را در سال 86، 3 هزار و 832 مورد اعلام كرد و اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 853 پرونده در ارتباط با مواد مخدر در دادگاه انقلاب موجود است.
فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي نيز با اشاره به ورود مواد مخدر صنعتي در استان آن را توطئه جديد آمريكا و ناتوي فرهنگي براي نابودي جوانان برشمرد و بيان مي‌دارد: اين مواد مخدر از كشورهاي اروپايي از جمله آمريكا وارد كشور و استان ما مي‌شوند.
سردار حسن كرمي با اعلام اينكه دشمن در برابر فعاليت هاي ايران و تلاش جوانان ايراني در فتح قله‌هاي رفيع علمي آرام نمي‌نشيند، اظهار مي دارد: دشمن بسيار قوي است. بايد تمام آحاد مردم، علما، دانشمندان و دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي در آگاهسازي خانواده‌ها و جوانان از تبعات استعمال مواد مخدر و ساير جرائم بيش از پيش تلاش كنند.
وي به تشكيل نهادها و تشكل‌هاي مردمي تاكيد كرده و اظهار مي‌دارد: انتظار است در اين مراكز با همكاري مردم و با كار كردن روي فكر، ايمان و اعتقادات جوانان در راستاي كاهش اين معضل موفق‌تر عمل كنيم.
رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر آذربايجان غربي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه در جهت ارتقاي امنيت اجتماعي بسيار موثر دانسته و مي‌گويد: در سطح استان 65 تيم تذكر لساني وجود دارد كه مي‌توانند با تذكر شفاهي به جوانان و آحاد مردم و آگاهسازي آنها در پيشگيري از فسادهاي اخلاقي در جامعه نقش موثري ايفا كنند.
كرمي تشويق جوانان به حجاب و عفاف را از ديگر راهكارهاي مهم براي مقابله با تهاجم فرهنگي و تبعات آن عنوان كرده و مي‌افزايد: نظارت بر حجاب و عفاف از ديگر رويكردهاي جديد ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر است كه با تشكيل شوراي نظارت ستاد موظف بر نظارت بر چگونگي انجام رعايت حجاب و عفاف در جامعه است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان غربي نيز اذعان مي‌دارد: استكبار در طول 8 سال دفاع مقدس و با حمله نظامي كاري از پيش نبرده و با ناتوي فرهنگي كه مبناي آن جنگ نرم و تبليغ از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت و ساير وسايل اطلاع‌رساني است به مقابله با فرهنگ اصيل ايراني برخاسته است و مي‌خواهد جوانان ايراني و اسلامي را به انحراف بكشاند.
سيد محمد فخري مي‌افزايد: آمريكا با تبيين فساد در جامعه، تخريب بنيان‌هاي ديني مسلمانان، ترويج بي‌بند و باري و ابتذال اخلاقي و همچنين تبليغ عرفان‌هاي اخلاقي در بين جوانان و با تحميل افكار غلط غرب زده سعي دارد غرب را يكپارچه در مقابل اسلام و ايران قرار دهد.
فخري ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي بر اساس ايمان و مبارزه با كليه مظاهر فساد را لازم و ضروري اعلام مي‌كند و مي‌افزايد: بالابردن سطح آگاهي عمومي، تقويت روح بررسي، ابتكار و نوآوري در زمينه‌هاي علمي، انجام مطالعات و بررسي‌هاي اقتصادي و اجتماعي امري مورد توجه است.
انتهاي پيام/م
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن