تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802707244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روي خط آفتاب
1256- در رابطه با سرمقاله ! مي‌خواستم بگويم كه شما كلي صغري و كبري چيديد كه درست، براي ما هم قابل قبول است، اما در رابطه با اصل موضوع كه اظهارات آقاي نژاد حسينيان چه بوده چيزي ننوشتيد، اگر لطف كنيد در سرمقاله بعدي‌تان ذكر كنيد. (16/4)

آفتاب يزد: حدود يك سوم ابتدايي سرمقاله، دقيقا مربوط به بحث آقاي نژاد حسينيان بود. همچنين در بخش‌هاي پاياني تاكيد كرده بوديم كه نمايندگان مجلس موظفند موضوع را بررسي و نتيجه را اعلام نمايند.

1422- امروز روزنامه شما را خواندم كه آقاي دادستان گفتند بيشتر كشته شدگان سعادتآباد دانشجو بودند و با تاثر بسيار از كشته شدن اين عزيزان مي‌خواستم خدمت آقاي قاليباف عرض كنم شما سه ميليارد تومان به لبنان كمك مي‌كنيد، 500 ميليون تومان به ورزش ايران ‌‌‌‌كمك مي‌كنيد بعد اين دانشجويان بيچاره در گرماي آفتاب زير اين ساختمان‌ها بايد بروند كشته بشوند و بعد هم قبض‌هاي آنچناني ماليات و نوسازي براي ما بازنشستگان كه ماهي 200 هزار تومان مي‌گيريم مي‌فرستيد. (16/4)

1228- امروز 16/4 در صفحه اول در مورد حادثه سعادتآباد و دانشجوياني كه كشته شده بودند مطلب نوشته بوديد. من فقط از يك چيزي ناراحت شدم اين كلمه آخر جناب آقاي مرتضوي دادستان كه فرموده‌اند با تدابيري كه در نظر گرفته خواهد شد خسارت همه خسارت ديدگان جبران مي‌شود، آيا ايشان گمان مي‌كنند جان از دست رفته بچه مردم قابل جبران است؟ (16/4)

آفتاب يزد: قاعدتا منظور آقاي مرتضوي، خسارت‌هاي مالي بوده است وگرنه هركس مي‌داند يك لحظه داغداري خانواده‌ها، به هيچ وجه قابل جبران نيست.

1240- پيام شماره 1952 فرموده بودند كه به دولت احمدي‌نژاد زياد توهين مي‌شود، ‌مي‌خواستم خدمت اين دوست عزيز عرض كنم كه ‌نوع گويش بعضي مسئولا‌ن طوري است كه برخي انتقادات را برمي‌انگيزد، به عنوان نمونه‌‌‌‌ يادم هست كه بعد از انتخابات سوم تير، بعضي آقايان گفتند بعد از انقلا‌ب اسلا‌مي سال 57 ، جريان سوم تير اولين و شايد عاليترين معجزه‌اي بودكه اتفاق افتاده مي خواستم عرض كنم ما 8 سال دفاع مقدس و انواع و اقسام اتفاقات بزرگ و سرنوشت ‌ساز در اين مملكت داشتيم.(11/4)

1203- از زنجان تماس مي‌گيرم. صدا و سيما هرروز و هرشب سعي دارد با پخش برنامه‌ها و گزارشات مختلف نشان بدهد كه پديده گراني و تورم در تمام دنيا وجود دارد، مي‌خواستم بگويم لطفا مردم شريف و نجيب ايران را با مردم نقاط ديگر دنيا مقايسه نكنيد، مردم ما 8 سال جنگ و بدترين تحريم‌ها را تحمل كردند و خم به ابرو نياوردند، حالا‌ حق دارند كه انتظار يك زندگي آرام و مرفه را داشته‌ باشند، مردم كشورهاي ديگر كه شما مي‌گوييد آنجا هم گراني است به محض اينكه شرايط بر وفق مرادشان نباشد دولت را به چالش مي‌كشند و ممكن است منجر به استعفاي مسئول مربوطه بشود.(11/4)

1056- از اصفهان تماس مي‌گيرم.‌برداشتن سوبسيد و يارانه از روي اجناس وكالا‌هاي مصرفي وخوراكي و ارزاق عمومي و به جاي آن دادن پول نقد به مردم از محل فروش درآمدهاي نفتي، به نظر مي رسد نه تنها مشكلي را حل نمي‌كند بلكه بر مشكلا‌ت دولت ومردم مي‌افزايد، ‌دادن پول نفت به مردم كه مالك اصلي اين ثروت خدادادي و ملي از سرزمينشان هستند امري طبيعي است كه در ديگر كشورهاي نفت خيز جهان از جمله كشورهاي همسايه سال‌ها‌ست كه به طور رايگان و به همراه ديگر خدمات بهداشتي و پزشكي اعمال و انجام مي‌شود ولي در كنار اين كار كنترل قيمت‌ها و جلوگيري از تورم و ثابت نگه داشتن قيمت‌ها كه در ديگر كشورهاي جهان سال‌هاي سال است يكسان باقي مي‌ماند، كار مهم و اساسي و واجبي است كه بايد با تمام نيروي مردم و قواي مسئولا‌ن به آن پرداخته شود و مسئله سوبسيد و يارانه به طوركلي با منطق وعملكرد صحيح در اقتصاد برداشته شود واصولا‌ نيازي به آن نباشد.(11/4)

1259 - ازآمل تماس مي‌گيرم. سرمقاله بسيار عالي بود و اگربعضي مديران اين سرمقاله را بخوانند و به محتواي آن عمل كنند بسيار كارگشا خواهد بود و اگر آن طور كه دولتمردان گفته‌اند آنچه توسط دولت نهم انجام مي‌شود مورد تاييد اكثريت مردم است، از رفراندوم استقبال كنند به نظرم ديگر هيچ نكته ابهامي باقي نمي‌ماند.(11/4)

1246- مي‌خواستم سوالي داشته باشم، اينكه مالكيت خصوصي يعني چه؟ و اينكه آيا برخي مسئولا‌ن دولت مي توانند بگويند كه اگر ظرف 6 ماه ديگر، تمام خانه‌هاي خالي اجاره داده نشود دولت چنين و چنان مي‌كند؟ آيا اين اصلا‌ راه حل مناسبي براي مشكل مسكن هست يا نه و اگر چنين است چرا دولت در روزهاي اول كاري خودش اين كار را نكرده؟ ولي من بعيد مي‌دانم چنين كاري انجام شدني باشد چون مالكيت خصوصي ، اينجا معنايش را از دست مي‌دهد.(11/4)

1158- از مازندران تماس مي‌گيرم. نماينده اصولگراي آشتيان گفته‌اند بايد واقعيت‌ها را به مردم گفت وگفت كه افزايش قيمت مسكن در كشور ما به 4 برابر رسيده است. همچنين گفت كه اگر ما ادعا مي‌كنيم تورم مواد غذايي و كالاها ناشي از افزايش قيمت جهاني است، چرا در كشورهاي اروپايي نرخ تورم 2 درصد است. جناب نماينده محترم اگر اين واقعيت‌ها را طي سه سال گذشته به مردم مي‌گفتيد بهتر نبود؟ و حال كه كمتر از يك سال به پايان دوره مسئوليت اين دولت باقي مانده ، گفتن اين واقعيت به نظر شما چه چيزي را تغيير مي‌دهد؟ گفته‌ايد سود بانكي روي كاغذ 12 و در عمل 28 درصد است ، ‌يعني چه؟ شما را به خدا براي مردم قدمي برداريد. (11/4)

1810-شبكه 4 سيما برنامه اي نشان مي داد كه به علت وعوامل حادثه سعادت آباد مي پرداخت، وقت اين برنامه چنان محدود بود كه تا يكي از آقايان مي خواست حرف بزند موضوع را باز كند مجري برنامه اعلا‌م مي كرد كه وقت برنامه تنگ است و مطلب را خلا‌صه كنيد، بايد عرض كنم اولا‌ در حادثه به اين مهمي، جزئيات هستند كه مقصر و يا مقصرين را شناسايي مي كنند، كليت را همه مردم مي دانند مجري محترم برنامه هم به علت كمبود وقت اجازه نمي داد وارد جزئيات شوند ثانيا چطور است در مسائل برخي كشورهاي ديگر ساعت‌ها وقت مي گذارند، اگر پليس در آمريكا يك سيلي به گوش دانش آموزي بزند كارشناسان جمع مي شوند و گفتگوي ويژه خبري تشكيل مي‌دهند و ساعت ها تحليل و تفسير مي كنند اما در موضوع به اين مهمي اين قدر از سر و ته برنامه مي زنند كه اصلا‌ برنامه ماهيت اصلي خود را از دست مي دهد و اگر اين گونه است اصلا‌ برنامه را نشان ندهند بهتر است، ثالثا در آخر برنامه عنوان مي‌شود كه قضاوت را به عهده مردم و بينندگان مي‌گذاريم. آخر عزيز من! اين برنامه اي كه من از حرف هاي گويندگان هيچ چيز متوجه نشدم و تا مي‌خواهند حرف بزنند مي گوييد خلا‌صه كنيد وقت كم است، چطور مردم مي توانند قضاوت كنند؟ خدا كند حداقل در پيدا كردن متهم و مقصر در مراجع قضايي و قانوني هم مثل اين برنامه برخورد نشود.(12/4)

1159- در حالي كه رئيس و نمايندگان مجلس سخنراني مي كنند و نامه هايي مي نويسند و قرائت مي كنند كه به موجب آن ايران حاضر نيست در مورد مسائل هسته اي ذره اي كوتاه بيايد اما از آن طرف مي بينيم كه آقاي ولا‌يتي گويا گفته است كه بايد بسته پيشنهادي غرب را بپذيريم بالاخره كدام سياست حاكم است و تكليف مسائل هسته اي چه مي شود؟ مردم نگرانند. (12/4)

آفتاب يزد: متاسفانه بعضي روزنامه ها ، اظهارات آقاي ولا‌يتي را به صورت دستكاري شده، نقل كرده‌اند. آقاي ولا‌يتي از ضرورت پذيرش درخواست سولا‌نا براي سفر به ايران و گفتگو با مقامهاي ايران - نه پذيرش پيشنهاد او - سخن گفته بود. البته او توصيه هايي هم داشته كه نشان مي‌دهد برخي اظهارات و اقدامات را در شرايط فعلي به مصلحت نمي داند.از جمله او به مسئولا‌ن توصيه كرده است كه از اظهارات نسنجيده و تحريك آميز، بپرهيزند.

1520- آقاي غرقي از نيويورك آمار و ارقام خلا‌فهاي اخلا‌قي سران آمريكا را از طريق صدا و سيما به اطلا‌ع مردم مي رساند. مسئولا‌ن صدا و سيما فكر مي كنند اين گزارشها به ضرر آمريكاست يا آنكه بسياري از تماشاكنندگان گزارش قبل از هر چيز به آزادي گزارش دهي از امريكا فكر مي كنند؟ به طوري كه خبرنگار كشور دشمن مستقيما گزارش ضد آمريكايي را به كشورش ارسال مي دارد و اين عمل صدا و سيما به نفع آمريكاست.(12/4)

1759- برنامه‌اي در شبكه 4 با عنوان ارتباط نزديك در رابطه با حادثه سعادتآباد نشان مي‌داد كه در آن ظاهرا به بررسي عوامل و مقصرين حادثه پرداخته مي‌شد. در اين برنامه هر كدام از آقايان دستگاه مربوطه خود را مبرا از تقصير دانسته و ديگري را متهم مي‌كردند، شهرداري سازمان نظام مهندسي را مقصر مي‌دانست و نظام مهندسي شهرداري را متهم مي‌كرد و هر كدام تقصير را به گردن ديگري مي‌انداختند و در آخر هم معلوم نشد مقصر كيست؟ البته بنده انتظار ندارم كه در يك برنامه تلويزيوني با وقت محدود مقصر، شناخته شود ولي لااقل اين انتظار هست كه هر يك از ارگان‌ها با دليل و مدرك صحبت كنند هر كدام از آقايان ادعا مي‌كردند كه فلان كس فلان كار را انجام دادند و اسناد آن موجود است با اين همه اسنادي كه موجود است و رسيدگي به آن وقت مي‌برد بعيد مي‌دانم حالا‌حالاها مقصر پيدا شود، البته به احتمال قوي مقصران آن كارگران بيچاره‌اي هستند كه جانشان را از دست دادند و مقصر بعدي سنگ و آهن و مصالح ساختماني است كه بر سر آنها خراب شده‌اند(!12/4)

0902- يكي از نمايندگان مجلس گفته‌ است كه تشكيل كميته ويژه مقابله با تورم از سوي مجلس ضرورتي ندارد، زيرا عوامل ايجاد تورم در شرايط فعلي، جهاني است و مسئله تورم موضوع پيچيده‌اي است كه مواردي چون صنعت، برنامه و بودجه و نفت، مسائل ارزي و بانكي و حتي فرهنگ را در برمي‌گيرد. به ايشان مي‌گويم تقريبا به همه مسائل اشاره كرديد الا‌ يك موضوع اصلي و بسيار مهم كه اين موضوع همانا بخشش قسمتي از ثروت ملي به ديگر كشورهاست. ما داراي منابع عظيم و باارزش طبيعي از جمله نفت و گاز هستيم و آنها را با قيمت بالا‌ به فروش مي‌رسانيم به هيچ عنوان نمي‌بايست در چنبره تورم جهاني گرفتارمي‌شديم از آن گذشته چنانچه از مشاوره‌هاي افراد نخبه مملكت خودمان و منابع غني كشورمان به شايستگي و براساس ضوابط علم روز استفاده مي‌كرديم قطعا در جايگاه بسيار بالايي در اقتصاد جهاني قرار مي‌گرفتيم، نمي‌دانم چرا هنگام برشمردن عوامل موثر در تورم نابساماني‌ها و معضلات ديگر جامعه از عوامل و غفلت‌هاي دروني و ضعف‌هاي مديريتي سخني بر زبان نميآورند. (12/4)

1524- ما كه دائم از اعتراضات مردم كشورهاي اروپايي گزارش پخش مي‌كنيم چرا در كشور خودمان به مردم اجازه اعتراض به برخي سياستهاي اقتصادي دولت را نمي‌دهيم؟(12/4)

1458- سالي كه نكوست از بهارش پيداست. نمايندگان همانند تبليغات انتخابات رياست جمهوري ، كلي به مردم وعده و وعيد دادند، ولي پس از گذشت يك ماه از گشايش مجلس، مردم مي‌بينند كه بسياري از اين نمايندگان هم دنبال مسائل سياسي هستند و مردم در اين 4 سال هم بايد اميدي به بهبود وضع زندگي خود نداشته باشند. (12/4)

آفتاب يزد: اميدواريم در 47 ماه باقيمانده از عمر مجلس هشتم، قضاوت شما تغيير كند.

1048- هردم از اين باغ بري مي‌رسد تازه‌تر از تازه‌تري مي‌رسد

كرايه‌خانه‌ها كه دو برابر شده چه ربطي به تورم دنيا دارد؟ صاحب‌خانه كه 400 هزار تومان مي‌گرفت حالا‌ گفته 800 هزار تومان مي‌خواهد، اين چه ربطي به دنيا دارد؟ اقلام ديگر هم همين طور، قيمت توليدات كشور خودمان دو برابر شده، چه ربطي به دنيا دارد؟ روي حساب صحبت كنيد لااقل دل مردم را نسوزانيد. (12/4)

1143- از نوشهر تماس مي‌گيرم. بنده حدود 55 سال سن دارم و به جهت گذران عمر در عنفوان جواني در قبل از انقلاب و ضديت با حكومت ستمشاهي با خواندن نشريات و مقالات آن دوره آشنايي كاملي با انديشه‌هاي ماركسيستي گروهك‌ها از جمله منافقين دارم و خوشبختانه با هوشياريامام راحل در آن مقطع، حكومت جمهوري اسلامي با قانون اساسي پيشرفته‌اي جانشين افكار شبه ماركسيستي و سوسياليستي گرديد كه افراد نفوذي آنها براي آينده اين كشور تدارك ديده بودند،معهذا يادآوري اين مساله در اين مقطع به خاطر اين است كه به نظر من بعضي سياست‌هايي كه به كار گرفته مي‌شود التقاطي بوده و با روح اسلام و حكومت جمهوري اسلامي مطابقت كامل ندارد و مي‌طلبد كه تعمق بيشتري مبذول گردد و هشدار لازم را به دولتمردان در به كارگيري و اعمال اينگونه سياستها گوشزد شود. (12/4)

2056- هرگاه تصميم مي‌گيرم به خاطر سرمقالات دلچسب سردبير محترم پيام تشكر بدهم از اينكه مبادا خودشيريني تلقي شود صرفنظر مي‌كنم اما انصافا نمي‌توانم سپاس و تشكر خودم را از سرمقاله پنهان نمايم. (12/4)

2152- ما ملت ايران همچنان كه خواستار انرژي هسته‌اي جهت استفاده‌هاي صلحآميز و اقتصادي و حتي داشتن تجهيزات پيشرفته معمول دنيا در صورت نياز به دفاع شرافتمندانه در مقابل متجاوزان احتمالي هستيم به همان اندازه هم خواستار نقد و به چالش كشانيدن عملكردهاي اشتباه و مبهم دولت و كارگزاران حكومتي نيز مي‌باشيم و هيچ مقام و مسئول يا حزب و گروهي حق ندارد به نام دين و مذهب و با كوشش‌هايي از اين دست، جلوي آزادي بيان و انديشه و نقد چالشي نسبت به مقامات و مسئولان مملكت با هر درجه و مقام را بگيرد و مسلما هيچ گروه و شخصيتي نيز حق ندارد تحت هر عنوان و توجيهي اصول و مقدسات ديني و ائمه معصوم (عليهم السلام) را نفي نمايد و يا خداي نخواسته جسارتي به آن عزيزان انجام دهد. لذا عرض مي‌كنيم حب به اسلام ما نشان پويايي ماست، خليج فارس ايران درياي ديرين ماست، انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست و جزاير سه‌گانه حريم ملت ماست. (12/4)

1812- از اروميه تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم در رابطه با وام‌هاي بانكي صحبت كنم. هر موقع به بانكها مراجعه مي‌كنيم مي‌گويند اعتبار نداريم، جلوي اعتبارها بسته است، به ما بفرماييد جلوي اين اعتبارها چه زماني باز مي‌شود، مردم معطل مانده‌اند، پشت درمانده‌اند نمي‌توانند كاري بكنند، تا اعتبار بانكي نباشد مردم چه كار مي‌توانند بكنند؟ (10/4)

1906- آقاي واحدي فكري هم به حال ما بكنيد، در دارايي ... يك مديري هست كه از بودجه كاركنان يعني حقوق و مزايا بريده و دارد كارهاي عمراني براي اداره مي‌كند، بدون اخذ بودجه عمراني از مركز پرداخت اضافه‌كارهايمان تاخير دارد، پاداش‌هايمان را كسر مي‌كنند و به موقع نمي‌دهند. (10/4)

1511- از قم تماس مي‌گيرم. برادرم آقاي واحدي! خانمي هستم خود سرپرست و مستمري‌بگير، آن هم با حقوق كم و يك فرزند سرباز، در اين حال زندگي را با سختي مي‌گذرانم، اما حاضر نيستم دروغ بگويم، قصد توهين و جسارت به هيچ بازنشسته‌اي را ندارم، اما وقتي بعضي پيام‌ها را مي‌خوانم تعجب مي‌كنم براي مثال، از ايلام تماس مي‌گيرم 220 هزار تومان مي‌گيرم با 5 دانشجو، دروغ نيست، اما راست هم نيست يعني معجزه به اينها كمك مي‌كند؟ يعني همه نشسته‌اند و 220 هزار تومان را مي‌خورند، اين كه فقط پول قبض دولتي است، كاش من مي‌توانستم در زندگي‌ام معجزه كنم، سانسور نكنيد چون بي ربط نمي‌گويم، ما ايرانيان حرفمان را كه مي‌خواهيم بزنيم درست ادا نمي‌كنيم، اين است كه حقمان خورده مي‌شود. (10/4)

آفتاب يزد: شما كه سخنان برخي بازنشستگان را قبول نداريد، اي‌كاش به ما مي‌گفتيد كه حقوق و دريافتي اكثر بازنشستگان چقدر است؟

1004 - لطفا به رئيس جمهور عدالت پرور ما بگوييد كه ما بازنشسته هستيم و سهام عدالت نمي‌خواهيم چون كه بچه‌هاي ما مخارج دارند و به پول نفت نياز داريم براي دانشگاه و جهيزيه‌شان،‌ سهام عدالت را بدهند به كساني كه پولدارند وحالا‌ حالا‌ها به درآمد نياز ندارند.(10/4)

2214- از فاز چهار مهر شهر تماس مي‌‌گيرم، ‌الا‌ن سه شب است، هر شب ساعت ده برق ما قطع مي‌شود، من مي‌خواهم بدانم اين خاموشي‌ها زمانبندي ندارد؟ ما هر شب ساعت ده بايد برقمان قطع شود؟(10/4)

2222- از شهر زيبا تماس مي‌گيرم، بازنشسته هستم، ما مشتري جديد شما هستيم خواهش مي‌كنم درباره اين بازنشسته‌ها و حقوق و پاداششان بنويسيد، مسئولا‌ن بدانند كه ما هم خرج و زندگي داريم، مسافرت مي‌خواهيم برويم، گفتند اين ماه مي‌دهيم كه ندادند.(10/4)

آفتاب يزد: به احترام شما همراه جديد روزنامه، ‌بار ديگر اين پيام مكرر را از زبان شما چاپ مي‌كنيم و اميدواريم هر چه زودتر شاهد دريافت پاسخ از مسئولا‌ن مربوطه باشيم.

2217- از سياهكل تماس مي گيرم ،‌چندي است كه تلويزيون برنامه‌اي پخش مي‌كند در ارتباط با تخلفات رانندگي به نام گشت نامحسوس ،‌به كم و كيف اين جريان كار ندارم ،‌ولي آنچه سوزناك است اكثر اين جماعت پس از اينكه توسط پليس متوقف مي شوند و پس از ابلا‌غ نوع مجازات، شروع به التماس كردن مي‌كنند و استمرار در اين كار. نمي‌دانم اين كار زشت از چه موقع وارد فرهنگ ايراني ما شده است. اما اگر در جامعه ما قوانين به طور كامل رعايت شود و ضوابط جاي روابط را بگيرد، هرگز كسي به خود اجازه نمي‌دهد با التماس كردن بيجا شخصيت خود را زير سوال ببرد،‌به ا ميد آن روز.(10/4)

1234- از ورامين تماس مي گيرم، مي‌خواستم در مورد بيكاري نسل جوان بگويم معضل مهمي كه متاسفانه در كشور ما بيداد مي‌كند. ‌يادمان نرود اگر جوانان در مسير درستي قرار نگيرند آينده كشورمان تضمين نمي‌شود، اين جوانان هستند كه اميدهاي آينده مملكت ما هستند،‌بياييد بيشتر به فكر نسل جوانمان باشيم تا پيشرفت كشورمان را بتوانيم روز به روز بهبود بخشيم. (10/4)

1030 - بعد از 50 سال بازنشستگي، از 200 هزار تومان حقوق كه به ما مي دهند عائله مندي و حق اولا‌د را قطع كرده اند ، شما را به خدا آيا اين عدالت است كه با اين تورم و گراني بيايند چيزي كه سي سال قبل تصويب شده را هم حذف كنند و حق تاهل را كم بكنند؟ (11/4)

آفتاب يزد: عليرغم افزايش بي سابقه درآمدهاي كشور، وزارت آموزش و پرورش اعلا‌م كرده است كه به دليل كاهش در تخصيص اعتبار، پرداخت حق عائله مندي بازنشستگان امكان پذير نبوده است.

1302- مي خواستم بگويم در حادثه ريزش ساختمان در سعادت آباد 18 نفر مردند شما نوشتيد 4 نفر كشته ؟(11/4)

آفتاب يزد: خبر روز اول حاكي از كشته شدن 4 نفر يا پيدا شدن 4 جسد بود اما بعدها متاسفانه رقم افزايش يافت و تا نزديك به بيست نفر رسيد.

1225- از منطقه باقرآباد شهر ري تماس مي‌گيرم. آب آشاميدني بعضا به حدي غيربهداشتي هست كه عده اي از مردم را مريض كرده است .(11/4)

1104- مغزم سوت كشيد چون خبردار شدم ساختماني در 24 متري سعادت آباد ساعت 8 صبح امروز 10/4 فرو ريخته و كارگران مشغول كار كه در خواب بودند زير آن مدفون شدند، چند روزي بود كه از كنار آن رد مي شدم و مي ديدم چگونه كارگران زيادي مشغول درآوردن در و پنجره و آجر و غيره هستند و جوري كار مي كردند كه حتي يك آجر شكسته نشود و حتما صاحبكار گفته بود پول دادم خريدم كه همه چيز سالم در بيايد كه دوباره قابل استفاده باشد، ماشاءالله ، هيچ ارگاني به اين امر رسيدگي نكرد و نگفت كه خطر دارد و امكان ريزش هست، دختر من مي گفت مامان چرا اينجا را از بالا‌ خراب نمي كنند، به او مي گفتم هر طبقه اينجا كلي ارزش دارد. آيا ارزش اين مصالح به اندازه جان كارگران ساختمان بود و خانواده‌هايي كه بي سرپرست شدند به اندازه يك در فلزي ارزش نداشتند؟ چرا بايد اين فاجعه رخ بدهد كه بعد بفهمند اشتباه كردند؟ (11/4)

1830- حدود 20 روز پيش از طريق فرودگاه امام خميني به ارمنستان رفتم و برگشتم، واقعا متاسف شدم و گريه‌ام گرفت كه اين فرودگاه بعد از چندسال طول كشيدن تمام ديوارها سيماني، كف آن سنگفرش درجه 4 كه تمام لك لك شده و امكانات و تسهيلات اصلا‌ وجود ندارد، آن وقت در ارمنستان در كشوري كه نه نفت دارد و نه گاز و نه منابع طبيعي، يك فرودگاه نقلي كوچكي دارد كه آدم تعجب مي‌كند كف آن از بهترين سنگها فرش شده است. (10/4)

2143- يكي از حق التدريسان هستم با 6 سال سابقه تدريس و هفت خوان رستم را هم گذرانده‌ام، واقعا نمي‌دانم بايد به خود باليد كه وزير محترم آموزش و پرورش به افغانستان تشريف برده‌اند يا اينكه واقعا ...؟ چرا افغانستان؟ واقعا متاسفم 6 ماه از خبر قبولي‌مان درآزمون گزينش مي‌گذرد، ولي كل آزمون را بي اساس معرفي كردند لطفا چاپ و پيگيري كنيد. (10/4)

2331- هر روز به آرامش مردم هجوم تازه‌اي وارد مي‌شود مردمي كه اين روزها به گنجنامه همدان مي‌روند با افرادي روبرو مي‌شوند كه مبلغ 300 تومان بابت پارك اتومبيل مي‌گيرند، جايي كه پاركينگ نيست فقط كنار جاده است، وقتي از اين ماموران مي‌پرسيم از طرف چه كسي آمده‌ايد جواب درستي ندارند و مي‌گويند از طرف تيپ نظم همگاني، كه معلوم نيست چه دستگاهي است و اين را چه كسي تصويب كرده و پول آن صرف چه مي‌شود؟ آيا در اين شهر كسي هست كه پاسخگو باشد؟ مردم به كجا پناه ببرند؟ (10/4)

1325- از دهلران تماس مي‌گيرم. روز شنبه 8/4 در پيام روي خط آفتاب به شماره 1627 دوستي از اهواز تماس گرفتند مثل اينكه مطرح كردند تانكرهاي عراقي بنزين را از طريق مجاري عرضه سوختگيري مي‌كنند و از طريق دهلران شبانه به عراق مي‌برند و هر شب اين برنامه رخ مي‌دهد. خواستم خواهش كنم اين دوست عزيز بفرمايند اين تانكرهاي عراقي بنزين را از كدام شهر بارگيري مي‌كنند؟ لطفا با من همكاري كنند. (9/4)

آفتاب يزد: پيام دهنده، خود را رئيس پخش فرآورده‌هاي نفتي دهلران معرفي كرده‌اند و شماره تلفن خود را نيز در اختيار روزنامه گذاشته‌اند. از پيام دهنده 1627 كه پيام ايشان روز 8/4 در روزنامه چاپ شد تقاضا مي‌كنيم شماره تماس خود را در اختيار ما بگذارند تا آن را به اطلاع آقاي غفوري برسانيم. از آقاي غفوري هم به خاطر پيگيري موضوع تشكر مي‌كنيم.

2124 - خانمي هستم از آمل تماس مي گيرم. در روزنامه خواندم ميليونرهاي جهان به بيش از ده ميليون نفر رسيده اند و شمار افرادي كه در جهان ثروتشان به بيش از يك ميليارد دلا‌ر تجاوز مي‌كند 6 درصد افزايش يافته، مي خواهم بدانم چرا اسم كشور ما به ميان نيامده، مگر در بين مردم و مسئولا‌ن ما حتي يك نفر ميلياردر وجود ندارد؟ چرا مردم كشورهاي ديگر ميزان ثروتشان را به راحتي اعلا‌م مي‌كنند، اما ايرانيان بروز نمي دهند، ما در شهرمان خانه هايي را مي بينيم كه شبيه كاخ است و با ماشين‌هاي آخرين سيستم روزهاي تعطيل به كوه و ويلا‌هاي كنار دريا مي‌روند و بچه هاي يتيم ما با حسرت آنها را نگاه مي كنند . (7/4)

1954- روز جمعه به كوه رفته بودم . موتور سوارها آمده بودند، اعتراض من نزديك بود براي من دردسر ايجاد بكند، از اين نظر خواستم فدراسيون كوهنوردي و نيروي انتظامي كاري انجام دهند. (8/4)

2009- مي خواستم از آقاي سردبير خواهش كنم كه حداقل يك بار هم كه شده يك كاري بكنند و يك تيتري بزنند از مشكلا‌ت فرهنگيان در استان يزد، من جاهاي ديگر را خبر ندارم. الا‌ن 4 ماه است كه ما نه اضافه كار گرفتيم و نه چيز ديگر، من الا‌ن پول نان را هم ديگر ندارم بدهم چرا به اين مسائل نمي پردازند؟ كارهايي كه در دولت قبلي حتي يك روز هم عقب نيفتاده بود حالا‌ 4 ماه است، در استان يزد اضافه كار يا پاداش نگرفتيم. (8/4)

1943- از تهران تماس مي گيرم. بين 2 نامه دادگاه گرفتار شدم، زيرا از بانكي به دادگاه شكايت كردم دادگاه نيز حكمي صادر نموده و در آن نوشته است كه بنا به گزارش كارشناس پرونده براي اين بانك منع تعقيب صادر مي شود. وقتي كه از اين كارشناس به كانون كارشناسان شكايت كردم، نامه‌اي به اين كانون نوشت كه پرونده من اصلا‌ كارشناسي نداشته است. اين 2 نامه موجود است. تقاضا مي كنم بنويسيد تا دادرسي به داد من برسد. (8/4)

آفتاب يزد: شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

1500- در مورد برنامه زنجان كه وزير علوم فرمودند اين نوع افشاگري از نظر شرعي اشكال دارد، مي‌خواهم بدانم اين دختر بايد چه جوري ادعاي خود را ثابت مي‌كرد؟ ما خودمان دانشجو بوديم و از اين موارد باز هم ديديم و هيچ جوري نتوانسته‌ايم ثابت كنيم سه سال پيش يكي از مدرسان دانشگاه... به بعضي از دختران و زنان و دانشجويان خودش پيشنهاد مي‌داد. ايشان فوق ليسانس بودند داشتند دكترا مي‌گرفتند كه رفتار او باعث شد زندگي يك دانشجوي متاهل صدمه ببيند. شوهر دختر به حراست دانشگاه رفت و موضوع را به آنها گفت حتي نوار ضبط شده استاد را به آنها داد، متاسفانه هيچ كاري نكردند. (9/4)

آفتاب يزد: نام دانشگاه و نام شهرستان در روزنامه موجود است.

1755- بنده يكي از كارگران خط توليد مونتاژ ايران خودرو هستم. خواستم مطلبي را از طرف جمع كثيري از كارگران خط توليد عرض كنم، مدتي است كه ما مثل سال گذشته جمعه‌ها دوباره سركار ميآييم نمي‌دانم اصلا‌ مملكت ما وزيركار دارد يا نه؟ طاقتمان تمام شده هرچه قدر مانديم تا شايد جوابي بشنويم ديديم نه، بالاخره روزي هم نوبت ما مي رسد كه گوش‌هايمان را بگيريم. مطلبي را عرض مي‌كنم شايد براي خوانندگان جالب باشد. در تايخ 31/3/87 ماحدود 190 خودروي 206 و سمند توليد كرديم، از اين 190 خودرو دقيقا 63 خودرو براي سوريه بود، 13 خودرو براي عربستان و 41 خودرو به كشور دوست و برادرمان عراق و 4 خودرو براي فلسطين و 41 خودرو هم براي روسيه، شما قضاوت كنيد با اين گرما و كمبود و فشار كار آيا اين صحيح است كه ما روز تعطيل هم به سركار بياييم؟ (9/4)

آفتاب يزد: به نظر ما، اگر تعهداتي براي صادرات خودرو به ساير كشورهاي ديگر وجود داشته باشد اجراي آن ضروري است و ما و شما نبايد به اين مسئله اعتراض كنيم. اما اعتراض شما به كار در روز تعطيل، حق شماست در عين حال منتظر پاسخ ايران خودرو براي درج در روزنامه خواهيم بود.

1200- از ملا‌ير تماس مي گيرم. مي خواستم بگويم هر كس به انقلا‌ب و اسلا‌م و ايران و منويات مقام معظم رهبري اداي دين مي كند، شما را به خون همه شهدا قسم به فرياد آموزش و پرورش برسيد، در هر كشوري آموزش و پرورش ويران بشود همه چيزش ويران شده است، شما را به خدا به داد آموزش و پرورش برسيد. (10/4)

1213- اين حرف يعني چه كه در تلويزيون اعلا‌م مي‌كنند كه هيات وزيران جلسه داشتند برق را خاموش كردند، واقعا هيات دولت ايران چنين كاري كرده، كه چي بشود؟ بيائيد به جاي اينكه دائما دم از صرفه جويي بزنيد امكانات را فراهم كنيد نه اينكه مردم را در مضيقه بگذاريد. (10/4)

آفتاب يزد: يقين داريم تقريبا همه ملت قبول نمي‌كنند كه وزيران و رئيس جمهور نور محل كار خود را كاهش دهند و به اين طريق، چشم درد و سردرد نصيب خود كنند. البته صرفه جويي مقامات كشوري، كاري پسنديده است اما در هيچ چيز، نبايد دچار افراط يا تفريط شويم.

1138- مسئولا‌ن مي گويند به شايعات گراني توجه نكنيد پس پودر رختشويي را چه كسي گران كرده؟ پودر كه تا ديروز 250 تومان بود الا‌ن شده 500 تومان چه كسي گرانش كرده ؟ اين شايعات است؟ گوشت و مرغ و برنج را چه كسي گران كرده؟چاي و لوازم اوليه را چه كسي گران كرده؟ اينها همه شايعات هستند؟ (10/4)

1158- در محدوده آب شناسان به همت غرب عده اي از اهالي اين منطقه دچار يك نوع سوزش چشم ، خارش گلو و مشكل ريه شده اند، با كمي دقت حدس زده مي شود وجود سه جايگاه سوختگيري بنزين و گاز به فاصله كم در اين مكان‌ها ممكن است به علت متصاعد شدن قسمتي از بنزين و گاز و پراكنده شدن آن در اين محدوده به علت استفاده ناصحيح هنگام تخليه و سوختگيري به وجود آمده باشد، لذا از مسئولا‌ن ذي ربط خواهشمندم براي سلا‌متي اهالي لطفا پس از كارشناسي لا‌زم تدبيري بينديشند. (10/4)

2104- پله برقي مقابل بيمارستان ميلاد را خاموش كردند و روي تابلويي نوشته‌اند كه به خاطر صرفه‌جويي در مصرف برق است، البته با سوابقي كه سراغ داريم بعيد نيست خودسرانه اين كار را كرده باشند، ولي از جانب هر كس كه باشد خجالت‌آور است. (9/4)

1832- آيا دولت به فكر معلولا‌ن بهزيستي هست كه يوميه و كرايه خانه مي‌دهند لطفا به بهزيستي كل توجه كنند. (10/4)

2005- با وجود حساسيت كنكور براي جوانان ما چرا دانشگاه تربيت معلم برخلا‌ف حوزه‌هاي ديگر حداقل امكانات رفاهي براي داوطلبان را فراهم نكرده بود و طبقه دوم ساختمان مركزي اين دانشگاه كه براي اين منظور در نظر گرفته شده بود فاقد تهويه مناسب و كولر بوده و داوطلبان در بدترين شرايط امتحان دادند. (10/4)

1955- با افزايش تورم بي سابقه در كشور و گراني سرسام آور قيمت‌ها در همه زمينه‌هاي خدمات و اجناس و كالا‌هاو ارزاق عمومي متاسفانه هنوز دستمزد و حق الزحمه كاركنان برنامه‌اي صدا و سيما به خصوص در بخش توليد راديو در مراكز استان‌ها و شهرستان‌هايي مانند اصفهان طي دو سه سال اخير تغييرات وافزايشي نداشته است و ميزان دريافتي كاركنان آنها از حداقل دستمزد تعيين شده هم به مراتب كمتر است كه جاي رسيدگي و اقدام دارد. (10/4)

1952- شبكه سه سيما برنامه‌اي نشان مي‌دهد كه مجري طرح برج ميلا‌د و طراح آن برج در آن شركت دارند، اين دو بزرگوار تقريبا هيچ يك از سوالا‌ت كارشناسي مجري برنامه را به درستي پاسخگو نبودند و به نظر مي‌رسد كه تنها پاسخ قانع كننده آنان اين مي‌تواند باشد كه

برج ميلا‌د نه از ره كين است اقتضاي طبيعتش اين است (10/4)

1941- تو را به خدا از اين امور بانوان رياست جمهوري سوال كنيد چه فكري به حال اين خانم‌هاي شاغل فرزنددار كرده‌اند كه مجبورند بچه‌هاي 6 ماهه تا 6 ساله‌شان را ساعت 6 صبح بيدار كرده به مهد كودك ببرند و از 6 سالگي به بعد به مدرسه؟ چه اشكالي دارد لااقل روزي يك ساعت مرخصي مثل مرخصي شير برايشان در نظر بگيرند تا در اول صبح تا ظهر از آن استفاده كنند. (10/4)

1900- در رابطه با طرح يارانه كه هنوز درمجلس تصويب نشده، مي‌خواستم بگويم چگونه دولت مي‌خواهد آن را اول مردادماه فرمش را توزيع كند، ما به عنوان يك شهروند مخالف اين طرح هستيم و تقاضا داريم از دولت كه اين طرح را اجرا نكند ما ايرانيان مخالف اين قضيه هستيم و از دولت محترم تقاضا داريم كه اين طرح خودش را پس بگيرد و پيگيري نكند، چون احتمالا ‌مردم مجبورند بعد از اين طرح، نان را هزار تومان بخرند و ساير هزينه‌ها را چندين برابر پرداخت كنند. ما مخالف اين طرح هستيم و از نمايندگان هم مي خواهيم با اين طرح مخالفت كنند. (10/4)

آفتاب يزد: ادعاي دولتمردان درخصوص فراخوان براي اظهارنظر پيرامون طرح تحول اقتصادي، به اين معناست كه هيچ چيز در مورد اين طرح، قطعي نيست.

1904- در ارتباط با فروريختن ساختمان 7 طبقه در سعادتآباد عرض مي‌كنم كه اينجانب بارها و بارها اين نكته را كتبا و شفاها با مقامات شهرداري تهران، وزارت مسكن و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان در ميان گذاشته‌ام كه طي مدت 27 سال گذشته كه داراي پروانه اشتغال در امر نظارت ساختمان بوده‌ام فقط يك يا دو مورد مستقيما با صاحب كار طرف قرارداد بوده‌ام و طي اين مدت همواره امضا و تعهد نظارت خودرا در اختيار دلالان و بساز و بفروش‌هايي قرار داده‌ام كه مافيايي باصدها پدرخوانده را در ساخت و ساز شهر تهران مديريت مي‌نمايند، همه از ماجرا به خوبي آگاه هستند، اما به طور كلي اقدام موثر از يد توان آنان خارج مي‌باشد. (10/4)

1351- پيام قبلي‌ام را صلاح ندانستيد چاپ كنيد، اما باز هم پيام خواهم داد، خواستم عرض كنم اگر موقعي كه نماينده‌اي بازنشستگان را به درخت خشك تشبيه كرده بود افكار عمومي گفته او را توهين به همه افراد جامعه مي‌دانستند، امروز وزير به طعنه نمي‌گفت و يا وزارت آموزش و پرورش به راحتي عدم تخصيص اعتبار را دليل موجهي براي عدم پرداخت حق عائله‌مندي اولاد بازنشستگان نمي‌دانست. (10/4)

1650- چند روز پيش از شهرك نفت خيابان پانزدهم رد مي‌شدم ديدم يك عده‌اي رفتند به پشت‌بام و ديش ماهواره را به كوچه مي‌ريختند، بالاخره معلوم نشد اين وسيله قانوني است يا نه؟ اگر نيست بايد مشخص شود و استثنا هم نبايد باشد، چه كسي مي‌تواند داشته باشد و چه كسي نمي‌تواند داشته باشد؟ (10/4)

1459- از شهرستان نهاوند تماس مي‌گيرم. فرهنگي هستم. 4 ماه است به كاركنان اداري اضافه‌كار نداده‌اند و اضافه تدريس دبيران را پرداخت نكرده و محدوديت‌هاي خاص معيشتي در دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني براي فرهنگيان قائل شده‌اند. (10/4)

1756- از خيابان ايران تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم از دولت آقاي احمدي‌نژاد بپرسم كه چرا 12 درصد ما را نمي‌دهند؟ با توجه به گراني مسكن، پول پيش كرايه‌ها هم خيلي گران شده، ما چشم اميدمان به اين قسمت دوم 12 درصد مي‌باشد، لطفا عجله بكنند. (10/4)

آفتاب يزد: ما هم اميدواريم مطالبات قانوني شما را پس از سالها تاخير پرداخت كنند. اگرچه بعيد است با اين مبلغ، بتوان مشكل مسكن را حل كرد.

1135- از مسجد سليمان تماس مي‌گيرم. در سفر استاني رئيس‌جمهور، من به ايشان نامه دادم در مورد مشكل بيكاري‌ام و ايشان به استانداري نامه دادند كه يك تاكسي شهري به من بدهند، الان بعد از گذشت دو سال هر وقت به تاكسيراني مراجعه مي‌كنم مي‌گويند ما سهميه نداريم، هنوز هم كه هنوز است من بيكارم اگر مي‌توانستم يك تاكسي بگيرم خيلي از مشكلات مرا حل مي‌كرد، متاهل و مستاجر هم هستم. (10/4)

1211- امروز رفتم كارت ملي بگيرم، 500 تومان از شهرك ژاندارمري تا وليعصر دادم. يك ساعت در صف بوديم گفتند كارت شما نيامده، گفتم كجا برويم گفتند به ثبت احوال برويد، هرچه پرسيديم گفتند نمي‌دانيم، خوب ما چه كار كنيم؟ (10/4)

1225- از قزوين تماس مي‌گيرم. سازمان جهاد كشاورزي و سازمان نظام مهندسي كشاورزي كه ايجاد اشتغال براي خيل فارغ التحصيلان بيكار رشته كشاورزي را از وظايف و افتخارات خودش مي‌داند و بزرگترين هنرش ايجاد طرح محوري گندم است كه فارغ التحصيلان رشته كشاورزي جذب آن بشوند پاسخگو باشد كه چرا بعد از 4،5 سال عذر عده‌اي از بچه‌ها را مي‌خواهند.(10/4)

1209- چند دهه قبل وزارت علوم كتابي از اسامي و مشخصات كليه دانشگاههاي معتبر جهان داشت و براساس آن، فارغ التحصيلان خارج از كشور را ارزشيابي مي‌نمود و در مواقعي مدرك دانشگاهي معتبر در پايتخت يك كشور اروپايي يا آسيايي را با يك درجه تنزل قبول مي‌كرد، در اين راه رايزني‌هاي فرهنگي و سرپرستي دانشجويان در سفارتخانه‌هاي ايران مسئوليت اساسي داشتند و به هيچ عنوان به صورت امروزي نبود كه شخصي در عرض 5 روز مدرك فوق ليسانس و دكترا دريافت و از مزاياي آن استفاده نمايد و در مقابل آن، كارمند ارشد و دبير بازنشسته با مدرك واقعي گرسنه بماند كه عدالت نمي‌باشد بعضي از اين آقايان با اين مدارك حتي از تدريس دانشگاه و برنامه‌هاي رسانه ملي سر درميآورند. (10/4)
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن