تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816544811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتوبوس‌هاي گاز سوز تهران‌ از كار افتاده است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اتوبوس‌هاي گاز سوز تهران‌ از كار افتاده است


اتوبوس- گروه شهري:
اگر در دو روز گذشته شاهد كاهش اتوبوس‌هاي سطح شهر پايتخت بوديد به اين دليل است كه علاوه بر ادامه رويه وزارت كشور در ندادن سهميه اتوبوس‌هاي تهران، اتوبوس‌هاي گازسوز و ديزلي هم در حال از كار افتادن هستند.

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني هشدار داده كه به خاطر عدم‌اجراي تعهدات كارخانه‌هاي خودروساز و دولت بخش قابل توجهي از اتوبوس‌هاي گازسوز و ديزلي تهران از كار خواهد افتاد. به گفته حسين بيژني اتوبوس‌هاي ديزلي كه موتور آنها به‌صورت دستي گاز‌سوز شده فاقد كارايي است و از سوي ديگر به خاطر نقص جايگاه‌هاي CNG روغن و آب وارد گاز شده و به همين دليل اتبووس‌هاي گازسوز هم از كار افتاده‌اند.

البته نمي‌توان اميدي به اتوبوس‌‌هاي جديد داشت زيرا وزارت كشور سهم 300 تايي تهران را به شهرهاي ديگر داد. سرپرست وزارت كشور روز گذشته در پاسخ به اين سؤال كه برخي، تحويل ندادن اتوبوس به شهرداري تهران را اقدامي سياسي و سنگ‌اندازي در برابر شهروندان تهراني دانسته‌اند، پاسخ داد كه مجموعه وزارت كشور، آماده هرگونه خدمت‌رساني و از خود گذشتگي براي تامين منافع مردم است.

اما باز هم تاكيد كرده كه فعلا مصر هستند به تهران اتوبوس ندهند. بدين ترتيب بايد فعلا با توجه به ندادن سهم تهران، تعطيلي جايگاه‌هاي گاز و خراب بودن اتوبوس‌هاي ديزلي كه به دستور دولت گازسوز شدند، تبعات كمبود اتوبوس را شهروندان تحمل كنند.

البته هاشمي باز هم تاكيد كرده كه « هيچ اعتقادي به حرف‌هاي جسته و گريخته‌ برخي از افراد كه بيشتر به‌دنبال ايجاد شكاف بين مردم و مسئولان هستند، ندارد. »

خراب شدن اتوبوس‌هاي ديزلي گاز سوز شده

دولت براي اينكه نشان دهد مي‌تواند به سرعت اتوبوس‌هاي شهري را گاز سوز كند، دستور گاز سوز شدن اتوبوس‌هاي ديزلي را داد اما به گفته حسين‌بيژني‌ اتوبوس‌هاي داخلي 457 كه ابتدا ديزلي بودند بدون لحاظ استانداردهاي لازم به‌صورت دستي گازسوز شدند كه اكنون با مشكلات زيادي مواجهند و به‌صورت پياپي خراب مي‌شوند‌.

به گفته وي با وجود تأكيدات وزارت كشور به شركت خودروسازي ايران خودرو مبني بر رفع نواقص و تعويض موتور اين اتوبوس‌ها هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته كه اين مسئله سبب شكايت بخش خصوصي شركت واحد شده است.

فعاليت تنها 350 دستگاه اتوبوس ديزلي

با اين شرايط طبيعي است كه اتوبوس‌ها در تهران كم شوند و شهروندان در خيابان‌ها منتظر يك اتوبوس سالم كه بتوانند از آن به‌عنوان يك سامانه حمل‌ونقل عمومي استفاده كنند؛ باشند. سامانه‌اي كه تامين آن از وظايف دولات است و حتي از خودگذشتگي هم نياز ندارد. در چنين شرايطي شنيدن اين خبر كه تنها 350 دستگاه اتوبوس 457 در بخش خصوصي فعال هستند به خوبي حاكي از آن است كه چرا شهر اين روزها اين ميزان كلافه‌كننده شده است.حتي به گفته بيژني با توجه به عدم‌كارايي و كيفيت لازم اين اتوبوس‌ها، استفاده ازآن‌ها باعث متضرر شدن بخش خصوصي شده است.

وي نواقص اين امر را عامل اصلي حضور كمرنگ بخش خصوصي و كاهش كارآمدي ناوگان اتوبوسراني اعلام كرد.

از كار افتادن 15 درصد ناوگان اتوبوسراني

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه همچنين از وضعيت بحراني جايگاه‌هاي سوختگيري CNG هم خبر داده است.به گفته وي اين امر سبب شده تا 15 درصد از اتوبوس‌هاي ناوگان شهري تهران از كار بيفتند.

به گفته حسين بيژني تداوم وضعيت بحراني جايگاه‌هاي سوختگيري CNG به‌ويژه در مناطق 9 و 7، 6، 4 شركت واحد و عدم‌رسيدگي و رفع عيب جايگاه‌هاي مذكور از سوي متوليان امر با وجود پيگيري‌هاي مكرر صورت پذيرفته، باعث شده تا حجم انبوهي از اتوبوس‌هاي ناوگان شهر تهران (حدود 15درصد) عملا غيرفعال شوند. وي خرابي جايگاه‌هاي CNG اتوبوس‌هاي گازسوز به‌منظور سوختگيري و اعزام اتوبوس‌ها به ساير مناطق و طولاني فاصله ايستگاه‌هاي سوختگيري را باعث استهلاك زود هنگام اتوبوس‌ها، ايجاد نارضايتي مسافرين و رانندگان شركت واحد دانست.

صف‌هاي طولاني بدون دليل نيست

بدين ترتيب بيژني عنوان كرده كه اين شرايط سبب شده تا علاوه بر كاهش حجم جابه‌جايي مسافر، صف‌هاي طولاني سوختگيري و افزايش حجم ترافيكي شهر تهران هم به وجود بيايد.
وي بي‌توجهي ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت كشور را باعث از مدار خارج شدن ساير جايگاه‌ها و گسترش خرابي آنها دانست و گفت: ادامه اين روند يقينا تبعات بسيار گسترده‌اي را به‌دنبال خواهد داشت كه مسئوليت آن به‌دليل بي‌توجهي سازمان‌هاي مسئول صرفا متوجه آنان خواهد بود.

گازها هم ناخالص هستند

بيژني عدم‌كارايي فيلتر‌هاي بكارگيري شده در جايگاه‌هاي سوختگيري را از جمله مسائل بسيار مهم خواند كه باعث ورود ناخالصي‌ها، همراه با گاز تحويلي به مخازن CNG اتوبوس‌ها و در نتيجه نقص آنها شده است.

به گفته وي وجود هرگونه ناخالصي نظير روغن، آب و... در گاز تزريقي به اتوبوس‌ها مسلما سبب خرابي سيستم CNG به‌ويژه سيلند‌رهاي مخازن گاز اتوبوس‌ها مي‌شود كه علاوه بر نقص فني، ضريب احتمال خطرات آتش سوزي و انفجار را نيز بالا مي‌برد. بيژني از بي‌تفاوتي مسئولين ذيربط نسبت به مشكلاتي حوزه حمل‌ونقل شهري به‌ويژه ناوگان اتوبوسراني اظهار نگراني كرد و از تمامي دستگاه‌هاي مسئول خواست با ديد مسئولانه و فرانگر نسبت به مسائل حمل‌ونقل عمومي شهر تهران، امكان بهره‌مندي شهروندان شهر را براي استفاده از حداكثر توان ناوگان اتوبوسراني فراهم كنند.

دولت در قيمت بنزين تجديدنظر نمي‌كند

سيد مهدي هاشمي سرپرست وزارت در پاسخ به اين سؤال كه «نرخ بنزين بايد به تصويب مجلس برسد؛ آيا اقدام وزارت كشور در اعلام نرخ بنزين، غيرقانوني است؟» تصريح كرد: تمامي مصوبات دولت، به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي‌شود و ما قائل به تصميم‌گيري در خارج از اختيارات خود نيستيم. مجلس شوراي اسلامي در چارچوب سياست‌هاي خود، به دولت ابلاغ كرده كه سال 1390، سوخت از سبد حمايتي دولت خارج شود و ما نيز در راستاي اجراي اين قانون، نرخ بنزين يارانه‌اي را طي روندي پلكاني تا سال 90، از چرخه سبد حمايتي دولت خارج مي‌كنيم. در عين حال اين مصوبات همواره به مجلس ارائه مي‌شود و اگر اعتراضي در مورد آن وجود داشته باشد، در آنجا اعلام و يا اصلاح مي‌شود.

به گفته وي در حال حاضر احتمال تغيير قيمت بنزين سهميه‌اي به هيچ وجه وجود ندارد. البته شهروندان مي‌توانند اميدوار باشند كه شايد اين مشكلات روزي حل شود. چرا كه هاشمي سرپرست وزارت كشور گرچه از يك ماه پيش در رسانه‌ها اعلام كرده كه مي‌خواهد براي تجديدنظر در تصميم‌هايشان با شهردار تهران ملاقاتي داشته باشند و تا كنون اين ديدار را انجام نداده اما باز هم روز گذشته عنوان كرده هفته آينده كه از راه برسد حتما بر سر ميز مذاكرات مي‌نشيند تا در نهايت شهروندان ببينند آيا اين مقام دولتي متقاعد مي‌شود كه سهم شهروندان تهراني را از اتوبوس بدهد.

تاريخ درج: 16 تير 1387 ساعت 12:58 تاريخ تاييد: 16 تير 1387 ساعت 17:22 تاريخ به روز رساني: 16 تير 1387 ساعت 15:03
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن