تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816295996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ميزگرد ايكنا مطرح شد50 روز همراهي با قرآن در «تا اوج ماه - تابستان 1442»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در ميزگرد ايكنا مطرح شد50 روز همراهي با قرآن در «تا اوج ماه - تابستان 1442»
گروه هنر: با آغاز اجراي طرح «1442» در كشور، شبكه‌هاي مختلف سيما با برنامه «تا اوج ماه - تابستان 1442» به ياري اين طرح آمده‌اند كه دست‌اندركاران اين برنامه و مدير تامين برنامه شبكه قرآن در ميزگردي با ايكنا به تشريح جزئيات شركت در طرح و اجراي برنامه در شبكه‌‌هاي مختلف پرداختند.
«سيد عباس انجام» مدير تأمين برنامه شبكه قرآن و معارف سيما، «بهروز ياري‌گل» استاد و كارشناس قرائت قرآن و «پرويز اميري» تهيه‌كننده برنامه تلويزيوني «تا اوج ماه - تابستان 1442» در ميزگردي كه در رابطه با طرح «1442»_ كه چند سال است به همت شبكه قرآن و معارف سيما در قالب چندرسانه‌اي برگزار مي‌شود_ در شبكه قرآن و با حضور خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) برگزار شد، هر يك از ديدگاه خود به توضيحاتي در مورد طرح آموزش قرآن «1442» نحوه برگزاري و برنامه‌هاي مرتبط با آن از جمله برنامه تلويزيوني «تا اوج ماه - تابستان 1442» كه هر سه اين افراد در اين برنامه دستي بر آتش دارند، پرداختند.

در ابتداي اين ميزگرد «پرويز اميري» تهيه‌كننده برنامه تلويزيوني «تا اوج ماه - تابستان 1442» گفت: طرح 1442 يك طرح چند رسانه‌اي است، لذا تلويزيون نيز به نوبه خود در اجراي اين طرح مشاركت دارد و آن را به صورت يك طرح چند شبكه‌اي در ساعات خاص، به صورت توليدي يا زنده و از طريق شبكه‌هاي مختلف تحت پوشش قرار مي‌دهد.

سوره يوسف محور برنامه «تا اوج ماه - تابستان 1442»

وي افزود: اين برنامه تلويزيوني كه «تا اوج ماه - تابستان 1442» نام دارد در شبكه قرآن به صورت مفصل‌تر و در مدت زمان طولاني‌تري تهيه و پخش مي‌شود. اين برنامه امسال بر اساس سوره يوسف طراحي و برنامه‌ريزي شده است و بخش‌هاي مختلف و متفاوتي دارد كه مهم‌ترين بخش آن مسابقه روخواني و روانخواني به صورت زنده و تلفني و با هدف آموزش قرائت صحيح به علاقه‌مندان است.

اين تهيه‌كننده عنوان كرد: در بخش زنده برنامه، ستادي متشكل از 15 نفر و از طريق 15 خط تلفن پاسخگوي تماس‌هاي تلفني هستند كه از سوي مخاطبان برقرار مي‌شود. كساني كه با اين برنامه تماس مي‌گيرند توسط افراد اين ستاد گروه‌بندي شده و اشخاصي كه از نظر قرائت در سطح مناسبي قرار دارند وارد بخش مسابقه مي‌شوند.

تصحيح روخواني توسط اساتيد كارشناس برنامه

وي ادامه داد: سپس از طرف برنامه با آنها تماس تلفني گرفته مي‌شود تا آياتي از سوره يوسف را روخواني كنند. روخواني اين افراد توسط اساتيد كارشناس برنامه بررسي و اشكالاتشان برطرف شده و امتيازاتي نيز به اين افراد اعطا مي‌شود كه بر طبق اين امتيازات در قرعه‌كشي نهايي شركت داده مي‌شوند.

اين تهيه‌كننده اظهار كرد: يكي ديگر از بخش‌هاي اين برنامه آموزش مفاهيم است. در اين بخش ترجمه لغات سوره يوسف توسط استاد «مسعود وكيل» بيان مي‌شود. هر چند كه بستر اين لغات سوره يوسف است، اما بسياري از اين كلمات در تمام آيات قرآن وجود دارد، لذا يك فهم كلي از قرآن ايجاد مي‌كند.

وي در مورد يكي ديگر از بخش‌هاي برنامه «تا اوج ماه - تابستان 1442» بيان كرد: بخش ديگر برنامه نيز بخش شرح، توضيح و تفسير آيات است كه به صورت زنده پخش مي‌شود. در اين بخش اساتيدي چون «سيد محسن ميرباقري» و «حميد معارف» به عنوان كارشناس حضور دارند، همچنين تفسير «آيت‌الله جوادي‌آملي» نيز به صورت قطعات كوتاه پخش مي‌شود.

بخش قصه‌خواني به صورت تصويرگذاري شده با صداي «رضا رهگذر» پخش مي‌شود

اميري عنوان كرد: به دليل اين كه طرح امسال در مورد سوره يوسف است و ساختار قصه‌گونه دارد بخش قصه‌خواني نيز داريم كه به صورت تصويرگذاري شده با صداي «رضا رهگذر» پخش مي‌شود. همچنين گزارش‌هاي تصويري از سفر عمره برگزيدگان طرح 1441 كه سال قبل اجرا شده بود به شكل سفرنامه پخش مي‌شود.

وي اضافه كرد: مسابقه پيامك نيز از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است كه به صورت مشترك در همه شبكه‌ها اجرا مي‌شود و هر روز در پايان برنامه شبكه قرآن، به 10 نفر از برندگان به قيد قرعه ربع سكه بهار آزادي اهدا مي‌شود. همچنين بخش تلاوت نيز داريم كه در اين بخش آيات سوره يوسف كه توسط اساتيد قرآن تلاوت شده است پخش مي‌شود تا بينندگان با تلاوت و روخواني صحيح آيات آشنا شوند.

اين تهيه‌كننده اعلام كرد: در برنامه امسال سعي شده با توجه به اينكه سوره يوسف داستاني و داراي بار درام است، وله‌هايي كه در ميان برنامه پخش مي‌شود داراي ساختار گرافيكي‌تر و هنري‌تري باشد.

اميري درباره برنامه‌هاي شبكه‌هاي مختلف شرح داد: همه شبكه‌ها تمامي بخش‌ها را در برنامه خود ندارند. برخي شبكه‌ها به صورت زنده، برخي توليدي و برخي نيز خلاصه بخش‌هايي از برنامه شبكه قرآن را روي آنتن مي‌برند.

«تا اوج ماه» از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر از شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني پخش مي‌شود

وي توضيح داد: برنامه شبكه قرآن هر روز ساعت 17 الي 19:30 به مدت 5/2 ساعت روي آنتن مي‌رود كه كامل‌ترين برنامه و مشتمل بر تمامي بخش‌هاي مذكور است. همچنين در اين برنامه ميهمانان ويژه اعم از خوشنويس، كارگردان، نويسنده و... كه اثري در ارتباط با سوره يوسف توليد يا خلق كرده باشند نيز حضور خواهند داشت.

اين برنامه‌ساز افزود: كارشناسان اين برنامه در بخش روانخواني «بهروز ياري‌گل» و «سيد مهدي سيف»، در بخش مفاهيم «مسعود وكيل» و در بخش شرح و تفسير «سيد محسن ميرباقري» و «مجيد معارف» هستند.

تهيه‌كننده برنامه «تا اوج ماه - تابستان 1442» اظهار كرد: شبكه 3 سيما هر روز از ساعت 10 صبح به مدت 20 دقيقه برنامه دارد كه داراي بخش روخواني و روانخواني با كارشناسي «كريم دولتي» و تفسير با «كارشناسي حجت‌الاسلام داود رنجبران» است و شبكه 4 هر روز از ساعت 10:30 صبح به مدت 20 دقيقه خلاصه برنامه روز گذشته شبكه قرآن را پخش مي‌كند.

برنامه پخش برنامه در شبكه‌هاي مختلف سيما

وي در پاسخ به اين پرسش كه ساعات پخش اين برنامه در شبكه‌هاي مختلف چگونه است بيان كرد: شبكه 1 سيما هر روز از ساعت 12:30 به مدت 20 دقيقه برنامه زنده دارد كه در اين برنامه «حسين اخوان» مربي آموزش روخواني است و «حجت‌الاسلام بهشتي» به شرح و تفسير آيات مي‌پردازد. همچنين در اين برنامه بخش قصه‌گويي توسط «ژاله صادقيان» انجام مي‌شود. شبكه 2 سيما نيز همچون شبكه 4 از ساعت 13:30 به مدت 20 دقيقه تكرار بخش‌هايي از برنامه شبكه قرآن را داخل برنامه «سيماي نور» ارائه مي‌دهد.

اميري در ادامه گفت: از ساعت 2 بعد از ظهر تفسير «آيت‌الله جوادي‌آملي» به مدت 45 دقيقه روي آنتن مي‌رود و شبكه 5 سيما نيز هر روز از ساعت 16 برنامه توليدي دارد كه در اين برنامه «محمدحسين محمدزاده» مدير شبكه قرآن راديو، مسئوليت كارشناسي بخش روانخواني را بر عهده دارد و «ابوالفضل بهرام‌پور» به شرح و تفسير آيات مي‌پردازد.

وي در پايان صحبت‌هاي خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر ميزان آمار به دست‌آمده از تعداد بينندگان اين برنامه توضيح داد: متأسفانه در برنامه‌هاي تلويزيوني به‌دست آوردن آمار دقيق امكان‌پذير نيست. تنها راه ما براي حصول يك آمار تقريبي از ميزان مخاطبان، شركت‌كنندگان در مسابقه پيامك هستند كه با توجه به شركت نكردن بسياري از بينندگان در اين مسابقه، با اين فرض كه يك دهم بييندگان برنامه مبادرت به ارسال پيامك كرده‌اند، تعداد پيامك‌هاي دريافتي را در عدد 10 ضرب مي‌كنيم تا يك آمار تقريبي از تعداد مخاطبانمان به‌دست آوريم.

معرفي برگزاركنندگان و نحوه برگزاري طرح 1442 از زبان مدير تأمين برنامه شبكه قرآن

در ادامه اين ميزگرد «سيد عباس انجام» مدير تأمين برنامه شبكه قرآن و معارف سيما، به شرح نكات ديگري از طرح 1442 پرداخت و گفت: در برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، دولت مصوبه‌اي بود كه به يك جريان بزرگ قرآني در كشور مي‌پرداخت. اين مصوبه منجر به تصويب نهضت قرآن‌آموزي در كشور شد.

وي افزود: شبكه قرآن در راستاي اين نهضت قرآن‌آموزي، طرح‌هاي بسيار زيادي را اجرا كرده است، اما از سال گذشته يك طرح ملي چندرسانه‌اي فراگير كشوري به نام «تابستان 1441» آغاز شد كه به سوره زمر اختصاص داشت.

وي ادامه داد: دليل چندرسانه‌اي بودن اين طرح اين بود كه علاوه بر شبكه قرآن و معارف سيما شبكه‌هاي پنج‌گانه سيما نيز در اين طرح درگير بودند. علاوه بر آنها هر روز يك ستون از روزنامه جام جم و يك صفحه از شبكه پيام‌نماي سيما نيز به مطالب اين برنامه اختصاص داشت.

انجام عنوان كرد: سال گذشته 10 - 11 نهاد در اين طرح مشاركت داشتند كه اين تعداد امسال به 6 نهاد كاهش يافته، اما متمركزتر شده است. در طرح 1442 كه امسال مشغول برگزاري آن هستيم سازمان دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي، دارالقرآن‌هاي بسيج كل كشور، معاونت پرورش بخش قرآن آموزش و پرورش، كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كل كشور و تمامي شعبه‌هاي مهد قرآن در سطح كشور متعهد شده‌اند كه هر كدام 1000 كلاس در سطح كشور برگزار و اساتيد مورد نياز اين كلاس‌ها را نيز تامين كنند.

هركس با هر سطح دسترسي مي‌تواند با اين برنامه مرتبط شود

وي ابراز كرد: بنابراين هركس با هر سطح دسترسي مي‌تواند با اين برنامه مرتبط شود. در همين راستا شماره تلفن 22651442 در 15 خط و توسط 15 پاسخگو همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر پاسخگوي مخاطباني است كه مايلند در مسابقه تلفني بخش روخواني و روانخواني اين طرح شركت كنند.

وي ادامه داد: كساني كه در اين مسابقه شركت مي‌كنند چنانچه موفق به كسب رتبه الف شوند در قرعه‌كشي نهايي كه روز نيمه شعبان انجام مي‌شود شركت داده مي‌شوند. جوايز برگزيدگان اين مسابقه 114 كمك هزينه عمره مفرده، 313 كمك هزينه سفر به مشهد مقدس و 1000 ربع سكه بهار آزادي است.

مدير تأمين برنامه شبكه قرآن و معارف، علاوه بر مسابقه تلفني در بخش مردمي و مسابقه پيامك به توضيح مسابقه كتبي اين طرح پرداخت و گفت: در بخش مسابقه كتبي هر روز يك سوال به صورت زيرنويس در برنامه طرح مي‌شود كه بييندگان تا 15 مرداد ماه فرصت دارند پاسخ آن را براي برنامه ارسال كنند و كساني كه جواب درست داده باشند در قرعه‌كشي نهايي شركت داده مي‌شوند.

همراهي روزنامه‌هاي كثيرالانتشار و شبكه پيام‌نما با طرح 1442

وي افزود: علاوه بر بخش‌هاي مذكور در انتهاي طرح نيز 25 سوال از سوره يوسف انتخاب و در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار و شبكه پيام‌نما منعكس مي‌شود كه مخاطبان مي‌توانند با پاسخگويي به اين سوالات نيز در مسابقه و قرعه‌كشي شركت كنند.

وي ادامه داد: همچنين كساني كه در كلاس‌هاي حضوري شركت و در آزمون‌هاي اين كلاس‌ها رتبه‌هايي را كسب كرده‌اند، از طريق ارگان‌هاي مشاركت‌كننده و برگزاركنندگان كلاس‌ها به ستاد برگزاري طرح 1442 معرفي شده و در قرعه‌كشي شركت داده مي‌شوند.

انجام در ادامه در مورد پيش‌بيني تعداد شركت‌كنندگان در اين طرح، عنوان كرد: بر اساس آمار موجود، سال گذشته 7 ميليون نفر در اين طرح شركت كرده‌اند و با توجه به تغييرات، تنوع و نوآوري‌هاي امسال و همچنين اطلاع‌رساني بيشتر، به طور قطع تعداد شركت‌كنندگان در اين دوره بيشتر خواهد بود.

شب نيمه شعبان برنامه‌ها خاتمه مي‌يابد

وي اظهار كرد: از آنجا كه تلويزيون مهم‌ترين و پرمخاطب‌ترين رسانه است، لذا اين طرح را با برنامه‌هاي متنوع و هماهنگ با ايجاد يك شبكه مجازي طي 50 روز از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر پوشش مي‌دهد و شب نيمه شعبان برنامه‌ها خاتمه مي‌يابد. نتايج مسابقات انجام شده بر اساس نامه‌ها و آمار رسيده از سوي مراكز برگزاركننده طرح، طي يك هفته پس از نيمه شعبان بررسي و نتايج قرعه‌كشي در پايان هفته اعلام مي‌شود.

اين مدير رسانه‌اي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر چگونگي اطلاع‌رساني به مردم عنوان كرد: اطلاع‌رساني كلي از طريق پوسترها و تيزرهاي تلويزيوني و زيرنويس در برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني انجام شده است. ارگان‌هاي برگزاركننده نيز اطلاع‌رساني در مورد محل و چگونگي برگزاري كلاس‌ها را خود بر عهده گرفته‌اند.

وي در ادامه اظهار كرد: از ديگر برنامه‌هاي كه در اين طرح اجرا مي‌شود تهيه گزارش‌هاي تصويري از مكان‌هاي برگزاري كلاس‌ها در سطح كشور است كه پس از مدتي كه از برگزاري كلاس‌ها بگذرد، آغاز خواهد شد و تصاوير ضبط شده در فواصلي ميان برنامه‌ها پخش مي‌شود.

انجام همچنين در پاسخ خبرنگار ايكنا كه پرسيد آيا براي ادامه انجام اين طرح در سال‌هاي آتي تصميماتي اتخاذ شده است، توضيح داد: با توجه به وسعت زياد طرح، توقع مخاطبان روز به روز افزايش مي‌يابد، لذا لازم است چنانچه طرح در سال‌هاي بعد نيز ادامه يابد داراي كيفيت و محتواي بهتر و تنوع بيشتري باشد.

وي افزود: بنابراين بايد تحقيقات مفصل و كاملي انجام شود، نظرسنجي‌ها و انتقادات و پيشنهادات مورد بررسي قرار گيرد، معايب طرح رفع و نقاط قوت آن تقويت شود تا بتوانيم براي سال آينده نيز برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشيم.

«ياري گل» از ايجاد يك موج قرآني در سطح كشور خبر داد

در ادامه اين ميزگرد «بهروز ياري‌گل» استاد و كارشناس قرائت قرآن نيز از ديدگاه خود به طرح 1442 پرداخت و گفت: طرح نهضت قرآن‌آموزي با اين هدف راه‌اندازي شد كه يك موج قرآني در سطح كشور ايجاد كند زيرا اگر اين موج به راه بيفتد خودبه‌خود بسياري از افراد جامعه را جذب و به سوي فرهنگ قرآني سوق مي‌دهد.

وي افزود: در راستاي رسيدن به اين هدف طرح 1441 در سال گذشته و طرح 1442 در سال جاري طراحي شد كه يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي طراحي شده در طرح 1442 آموزش مفاهيم است.

وي ادامه داد: در اين بخش مخاطبان معني تعداد زيادي از كلمات مادر و كليدي قرآن را ياد مي‌گيرند و طي تكرارهاي بسيار در ذهن‌شان ثبت مي‌شود. اين كلمات در تمامي آيات ديگر قرآن نيز موجود هستند، بنابراين در نهايت مخاطبان به يك معني كلي و اجمالي از آيات مي‌رسند و وقتي يك آيه از قرآن را بخوانند، مي‌توانند معني كلي و حدودي آن را دريابند، بنابراين باعث ايجاد همان موج مي‌شود.

ياري‌گل ابراز كرد: ما در كشورمان افراد متخصص در امر قرآن و قاريان موفق و برجسته بسياري داريم، اما اغلب اين اشخاص به نوعي افراد خاصي هستند. جامعه هدف ما در اين طرح كساني كه به طور گسترده با قرآن انس دارند نيستند، بلكه افراد عادي هستند. چنانچه اين موج انس و آشنايي با قرآن راه بيفتد همه افراد جامعه با هر سطح سوادي به نحوي وارد آن مي‌شوند و مي‌توانند در يك يا چند بخش روخواني، حفظ، مفاهيم، تفسير و معاني لغات آموزش ببينند.

نهادها و شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني براي اجراي طرح 1442 متحد مي‌شوند

وي در ادامه عنوان كرد: از ديگر نكات قابل توجه و مهم اين طرح كه نبايد دست كم گرفته شود، همكاري شبكه‌هاي مختلف سيما و پيوستگي و اتحادي است كه براي اجراي اين طرح بين آنها ايجاد شده است.

وي افزود: همچنين براي برگزاري هر چه بهتر اين طرح بهترين و برترين افراد جامعه كه در امر آموزش روانخواني و مفاهيم قرآن تخصص دارند در شبكه‌ها حضور يافته‌اند. هرچند كه ما در سطح كشور قاريان بسيار برجسته و خوبي داريم اما اساتيد اين طرح كساني هستند كه به طور ويژه در امر آموزش تخصص دارند.

اين كارشناس قرآني ضمن اشاره به اين نكته كه همكاري مراكز ديگر براي اجراي اين طرح نيز بسيار مهم است اعلام كرد: در مراكز برگزاركننده طرح به صورت حضوري، علاوه بر آنچه در تلويزيون آموزش داده مي‌شود بخش حفظ آيات نيز وجود دارد و افراد علاقه‌مند به مقوله حفظ، با شركت در اين كلاس‌ها موفق به حفظ چند آيه يا كل سوره يوسف خواهند شد.

ياري گل در مورد چگونگي ادامه اين طرح در سال‌هاي آتي اظهار كرد: به اعتقاد من در سال‌هاي آينده هم مي توان برگزاري طرح را ادامه داد، اما با يك فكر بهتر و برنامه‌ريزي دقيق‌تر و مفصل‌تر تا دچار تكرار و يكنواختي نشويم. ما مي‌توانيم از مسابقات و طرح‌هاي مشابه در ساير كشورها الگوبرداري كنيم، به عنوان نمونه در مسابقات قرآن مالزي، از فرداي روز اختتاميه، برنامه‌ريزي براي سال بعد، به اين منظور كه سال بعد مسابقه به نحوي برگزار شود كه تكراري نباشد، آغاز مي‌شود

نحوه برگزاري بخش قرائت طرح 1442 در تلويزيون

وي در مورد نحوه برگزاري بخش قرائت طرح 1442 در تلويزيون شرح داد: همه افراد در هر سطحي از روخواني و روانخواني كه باشند مي‌توانند در اين برنامه شركت كنند. نحوه قرائت آنها توسط اساتيد قرائت شنيده و بررسي مي‌شود، اگر در سطح خوبي باشند رتبه الف را دريافت كرده و در قرعه‌كشي نهايي شركت داده مي‌شوند.

وي ادامه داد: افرادي كه در نحوه روخواني و روانخواني‌شان اشكالاتي داشته باشند و رتبه ب كسب كنند، اشكالاتشان شرح داده شده و برطرف مي‌شود و فرصت ديگري در اختيارشان قرار خواهد گرفت تا پس از مدتي تمرين و ممارست ايرادشان را برطرف كنند. سپس در زمان مشخصي كه به آنها اعلام شده، مجدداً با آنها تماس گرفته مي‌شود، چنانچه اشكالاتشان برطرف شده بود موفق به كسب امتياز الف شده و وارد بخش قرعه‌كشي مي‌شوند.

در ادامه ميزگرد در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر اينكه چه تمهيداتي انديشيده شده است تا افراد به صورت تكراري در مسابقه شركت نكنند و اين فرصت براي همه يكسان باشد، «سيد عباس انجام» مدير تأمين برنامه شبكه قرآن و معارف سيما توضيح داد: به كساني كه رتبه ب كسب كرده باشند، فرصت ديگري داده مي‌شود، اما كساني كه موفق به كسب رتبه الف شده‌اند، فقط يك بار در قرعه‌كشي شركت داده مي‌شوند.

وي افزود: به منظور كنترل اين مسأله، اسم اين افراد در سيستم رايانه ما ثبت مي‌شود و همكاران ما در ستاد پاسخگويي به تماس‌هاي مخاطبان اين امر را تحت كنترل دارند و چنانچه فردي بخواهد دوباره در مسابقه شركت كند اين افراد متوجه شده و از اين امر جلوگيري مي‌كنند.

مدير تأمين برنامه شبكه قرآن و معارف سيما همچنين در پايان عنوان كرد: علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت طرح به آدرس www.1442.ir مراجعه كنند و همچنين سامانه 30000720 آماده دريافت انتقادات، پيشنهادات و نظرات مردم درمورد اين طرح است.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 488]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن