تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816374761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصرار سازمان تربيت بدني به واگذاري تيم هاي تهرانيفوتبال زدايي از تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اصرار سازمان تربيت بدني به واگذاري تيم هاي تهرانيفوتبال زدايي از تهران
با موافقت رييس‌جمهور، تيم «صبا باتري» به قم منتقل شد


گروه ورزش - چند هفته‌اي بود كه نشريات ورزشي ايران از انتقال چند تيم تهراني به ويژه «صبا باتري» و «راه‌آهن» به شهرستان‌‌ها خبر مي‌دادند تا اين كه سه شنبه (چهارم تيرماه ۱۳۸۷)، صحبت‌‌هاي «علي بنايي»، نماينده مردم «قم» در مجلس شوراي اسلامي مشخص كرد انتقال تيم صبا باتري تهران به شهرستان قم نهايي شده است.
بدين ترتيب با توجه به انتقال پاس به همدان در سال گذشته، صبا باتري دومين تيم ليگ برتر است كه در كمتر از يك سال از پايتخت جدا مي‌شود و به شهرستاني كه در سال‌‌هاي اخير هرگز در سطح اول فوتبال ايران صاحب تيم نبوده منتقل مي‌شود.
اين دو انتقال، موافقان و مخالفان زيادي را به همراه داشته است و همچنان گزارش‌‌هايي درباره انحلال چند تيم ديگر تهراني نيز منتشر مي‌شود.
فروش تيم از طريق مزايده
در پايان ليگ ۸۶-۸۵ مسوولان نيروي انتظامي اعلام كردند كه فعاليت‌‌هاي تيم فوتبال «پاس تهران» متوقف خواهد شد و امتياز اين تيم قديمي و پر افتخار به استان همدان واگذار خواهد شد. با وجود اعتراض بسياري از پيشكسوتان باشگاه پاس و كارشناسان فوتبال اين انتقال انجام شد و تيم پاس همدان در ليگ هفتم به جاي پاس تهران در رقابت‌‌ها شركت كرد و نتايج بسيار خوبي هم گرفت.
چند ماه بعد خبرگزاري مهر گزارش داد به زودي چنين سرنوشتي به سراغ چند تيم تهراني ديگر نيز خواهد آمد و در نخستين گام، صبا باتري به استان «گلستان» منتقل خواهد شد. البته مسوولان صبا بلافاصله اين خبر را تكذيب كردند.با اين حال در اوايل خرداد ماه، «ابراهيم تركي»، مديرعامل اين باشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا به طور رسمي اعلام كرد كه اين تيم واگذار خواهد شد و مسوولان صبا از طريق چاپ آگهي، امتياز تيم فوتبال و بسكتبال شان را به مزايده گذاشتند.
در متن آگهي مزايده آمده بود: «در جهت اجراي برنامه‌‌هاي خصوصي سازي و با توجه به تصميمات اتخاذ شده در هيات مديره صبا باتري در نظر است نسبت به واگذاري امتياز تيم‌‌هاي نام آور ورزشي صباباتري در رشته‌‌هاي فوتبال و بسكتبال از طريق برگزاري مزايده اقدام شود، علاقه‌مندان مي‌توانند جهت آشنايي بيشتر و دريافت اسناد شركت در مزايده ظرف ده روز از انتشار اين آگهي در ساعات اداري با شماره تلفن‌‌هاي مربوطه تماس حاصل فرمايند.»در همان روزها، اخباري درباره انتقال صبا باتري به شهرهاي مختلف از جمله شهرهاي استان گلستان، سمنان، قزوين، تبريز و آبادان شنيده مي‌شد. البته «علي سعيدلو»، معاون رييس‌جمهوري، انتقال صبا باتري به گلستان را منتفي دانست.
وي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: «دولت توجه ويژه‌اي به ورزش دارد. در سفر استاني گلستان مصوب شد كه يك تيم در آن استان در سطح ملي داشته باشد. آن‌‌ها صبا باتري را مي‌خواستند كه اين تصويب نشد و قرار شد يك تيم ديگر به اين استان داده شود.»
پس از اين كه چند روز اين آگهي در روزنامه‌‌ها چاپ شد، ابراهيم تركي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس عنوان كرد كه براي اين تيم مشتري پيدا نشده است و مدير عامل صبا باتري در بيست و يكم خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا عنوان كرد كه مسوولان اين باشگاه از فروش تيم‌‌هاي شان منصرف شدند و اين تيم‌‌ها به فعاليت‌‌هاي شان ادامه خواهند داد. او گفت: «پس از جلسات و بررسي‌‌‌هايي كه در مجمع شركت باتري‌سازي‌ نيرو صورت گرفت، سرانجام تصميم گرفته شد تا باشگاه صبا باتري به هيچ شهر يا نهادي فروخته نشود و همچنان با قدرت به كار خود ادامه دهد. تنگناها و مشكلاتي در روند كاري باشگاه صباباتري وجود داشت كه خوشبختانه مجمع راهكار‌هايي را ارائه دادند و قرار شد با حل كردن مسائل مختلف باشگاه صبا باتري همچنان با همين نام پابرجا بماند و به كار خود و حضور نمايندگانش در ليگ‌‌‌هاي رشته‌‌‌هاي مختلف به خصوص تيم فوتبال صباباتري در ليگ هشتم ادامه دهد.»
انتقال به قم
به رغم اين صحبت‌‌هاي تركي، ۱۳ روز بعد مشخص شد كه «صبا» به قم خواهد رفت. اين خبر را نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در اختيار رسانه‌‌ها قرارداد. او عنوان كرد كه موافقت رييس‌جمهوري به اين تصميم قطعيت بخشيده است.علي بنايي در مصاحبه خود با
«خبرگزاري مهر» گفت: «با هماهنگي و پيگيري‌‌‌هاي انجام شده در جهت رونق ورزش استان با مساعدت وزارت دفاع با انتقال باشگاه صبا باتري به قم و با موافقت رييس‌جمهوري مراحل قانوني انتقال باشگاه صبا باتري به قم به مرحله نهايي رسيده است.»او چند ساعت بعد در گفت‌وگو با «خبرگزاري فارس»، اين انتقال را قطعي دانست. همچنين «متقيان» رييس هيات فوتبال استان قم نيز در گفت‌وگو با خبرنگار «مهرنيوز» اين خبر را تاييد كرد. با توجه به اين كه شهر قم هرگز در ليگ ايران تيم نداشته و يك شهر فوتبالي به شمار نمي‌رود، اين انتقال پيش‌بيني نمي‌شد.
وضعيت نامعلوم راه‌آهن
با جدايي صبا باتري از تهران، «پرسپوليس»، «استقلال»، «سايپا»، «راه‌آهن» و «پيكان» تيم‌‌هاي پايتخت نشين هستند كه در ليگ برتر ايران حضور دارند. به غير از دو تيم پرطرفدار استقلال و پرسپوليس، خطر واگذاري هر سه تيم ديگر كه دولتي هم هستند نيز وجود دارد.در هفته‌‌هاي گذشته روزنامه‌‌هاي ورزشي، بارها از احتمال انتقال اين تيم‌‌ها به شهرستان‌‌ها خبر داده‌اند. در اين ميان بيشتر اخبار راجع به باشگاه «راه‌آهن» و انتقال اين تيم به يكي از دو استان مازندران يا گلستان بوده است. مديران اين باشگاه تهراني تا به امروز اين اخبار را تكذيب كرده اند. «محمد حسن انصاري‌ فرد»، مدير عامل اين باشگاه، بيستم خرداد ماه ۱۳۸۷ در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا گفت: «تاكنون هيچ صحبتي درباره واگذاري باشگاه راه‌آهن مطرح نبوده و در حالي كه شركت راه‌آهن و باشگاه فرهنگي، ورزشي راه‌آهن داراي مدير عامل هستند، اما نمي‌دانم چرا عده‌‌اي خودسرانه در اين باره صحبت مي‌كنند. در هر صورت اين موضع‌ گيري از نظر قانوني صحيح نيست و هيچ برنامه‌‌اي در اين راستا مطرح نبوده است.»
موسوي نژاد، رييس هيات مديره راه‌آهن نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس درباره اخبار منتشره در ارتباط با انتقال اين تيم به استان گلستان توضيح داد: «تا اين لحظه تصميمي براي انتقال باشگاه به استان گلستان گرفته نشده است.»اين در حالي است كه روزنامه ورزشي «دنياي فوتبال» با چاپ گزارشي نوشت كه به زودي تيم فوتبال راه‌آهن به شهر شمالي «ساري» واگذار مي‌شود و وزير راه و ترابري و نمايندگان ساري در مجلس شوراي اسلامي بر سر اين موضوع به توافق رسيده‌اند؛ البته انتقال دو تيم پيكان و سايپا به شهرستان‌‌ها فعلا منتفي است. اين در حالي است كه در اوايل ارديبهشت اخباري درباره انتقال اين دو تيم به شهرهايي مثل تبريز يا اردبيل منتشر شده بود.
موافقان و مخالفان
در هيچ يك از كشورهاي صاحب فوتبال تيم‌‌هاي فوتبال بدين صورت واگذار نمي‌شوند و قوانين به مالكان باشگاه‌‌ها اجازه نمي‌دهد كه نام باشگاه و محل آن را تغيير دهند.به عنوان مثال،‌ «رومن آبراموويچ» اجازه ندارد كه نام چلسي را عوض كند و اين تيم را به جاي ديگري منتقل كند. اما در ايران چنين محدوديت‌‌هايي وجود ندارد و با موافقت «سازمان تربيت بدني» مي‌توان چنين انتقال‌‌هايي انجام داد.
همان طور كه در سال گذشته پاس به همدان رفت و تيم قديمي «عقاب» تهران يك شبه تبديل به تيم «شيرين فراز» كرمانشاه شد. حتي تيم‌‌هايي چون «تراكتورسازي تبريز»، «فولاد خوزستان» و «صنعت نفت» كه در ليگ برتر حضور ندارند، به دنبال اين هستند تا امتياز يك تيم ليگ برتري را بخرند و به ليگ برتر بازگردند. كاري كه در هيچ جاي دنيا ديده نمي‌شود و در فوتبال حرفه‌اي اروپا غير قانوني است. از آنجا كه در تهران به غير از تيم‌‌هاي استقلال و پرسپوليس ساير تيم‌‌ها طرفدار قابل توجه‌اي ندارند و توسط نهادهاي دولتي اداره مي‌شوند، به نظر مي‌رسد دولت و سازمان تربيت بدني موافق انتقال اين تيم‌‌ها به شهرستان‌‌ها هستند و اين فرآيند موافقان و مخالفاني هم دارد.«كاظم اوليايي»، مدير عامل باشگاه پاس همدان در اين باره مي‌گويد: «اين كار كاملا درست است و در راستاي خصوصي سازي انجام مي‌شود. تجربه پاس همدان، تجربه كاملا موفقي بود.»
«بيژن ذوالفقار نسب»، مربي كهنه كار فوتبال ايران، انتقال تيم‌‌هاي تهراني به شهرستان‌‌ها را داراي نكات مثبت و منفي مي‌داند: «اين تيم‌‌ها در تهران طرفدار ندارند، اما در شهرستان‌‌ها صاحب طرفدار مي‌شوند. اين كه به تعداد تماشاگران فوتبال اضافه مي‌شود نكته مثبت اين كار است؛ اما بايد توجه داشت بعضي از اين شهرها تقريبا با فوتبال بيگانه اند. در همين تيم پاس همدان يك بازيكن همداني هم ديده نمي‌شود و چه خوب بود مسوولان اين شهرها ابتدا سرمايه گذاري مي‌كردند تا فوتبال در شهرشان به صورت ريشه‌اي به وجود بيايد. نبايد يك تيم پرافتخار و قديمي مثل پاس از بين مي‌رفت تا همدان صاحب تيم شود. بهتر است اين تيم‌‌هاي شهرستاني كارشان را از ليگ‌‌هاي پايين تر شروع كنند و بالا بيايند مثل ساير كشورها.»
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن