تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 21 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806193115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايحه واردات بنزين و تكذيب وزارت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: لايحه واردات بنزين و تكذيب وزارت نفت
با توجه به افزايش بي‌سابقه قيمت فرآورده‌هاي نفتي در سال جاري بودجه 3/3ميليارد دلاري براي واردات بنزين تا آخر تيرماه تمام خواهد شد. چندي پيش نيز محمدرضا نعمت‌زاده،مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از تهيه پيش‌نويس لايحه 8 ميليارد دلاري واردات بنزين و گازوئيل خبر داده بود.


اين در حالي است كه به گفته رييس جايگاه‌داران سوخت سراسر كشور به نظر مي‌رسد كه دولت متمم بودجه واردات را براي جبران كسري بنزين تا مهر ماه سال جاري يعني با 2ماه تاخير از زمان اتمام بودجه قبلي قرار است به مجلس ارائه دهد. اگرچه وزير نفت روز گذشته گفت كه هنوز رقم واردات بنزين قطعي نشده است.
بيژن حاج محمدرضا، رييس جايگاه‌داران سوخت سراسر كشور در گفت‌وگو با مهر مشكل اساسي بخش پالايش و پخش كشور را كمبود نفتكش براي حمل فرآورده اعلام كرد و افزود: در حال حاضر ذخيره بنزين كافي و مناسب است و هيچ مشكلي در تامين سوخت مورد نياز مردم وجود ندارد.
رييس جايگاهداران بنزين سراسر كشور در ادامه دو هفته سپري شده از دور جديد سهميه بندي بنزين را بسيار سخت توصيف كرد و اظهار داشت: به دليل تغيير شرايط عرضه سوخت و تغييرات صورت گرفته در سهميه‌ها مشكلات فراواني در مجاري عرضه به وجود آمد كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به ايجاد صف‌هاي طويل اشاره كرد.
حاج محمدرضا خاطر نشان كرد: قبلا اعلام شده بود كه خودروهاي داخلي با حجم موتور 1300 سي‌سي به بالا و خودروهاي وارداتي با حجم موتور 2000 سي‌سي به بالا مي‌توانند از ذخيره بنزين خود كه از ماه‌هاي گذشته در كارت سوخت آنها جمع‌آوري شده بود، استفاده كنند و خطري براي مقادير ذخيره شده وجود ندارد، اين در حالي بود كه با شروع دور جديد سهميه بندي بنزين كارت سوخت اين افراد بدون هماهنگي باطل شد و مشكلات زيادي را براي جايگاهداران به وجود آورد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر، براساس اعلام وزارت نفت قرار بود بنزين سوپر با قيمت 540 تومان در هر ليتر و بدون استفاده از كارت سوخت به صورت نامحدود عرضه شود، اما با آغاز دور جديد سهميه‌بندي اعلام شد كه بنزين سوپر با استفاده از كارتي كه در اختيار جايگاهداران گذاشته شده است، بايد عرضه شود.
رييس جايگاهداران سوخت سراسر كشور تصريح كرد: به دليل افزايش قيمت بنزين سوپر از اول تير ماه فروش اين نوع بنزين با افت بي‌سابقه‌اي مواجه شد و از روزانه 10‌هزار تا 30‌هزار در ماه‌هاي قبل به حدود 1500 و بعضا تا 250 ليتر در روز كاهش پيدا كرد، اين در حالي بود كه پس از گذشت يك هفته از تير ماه اين ميزان اندكي افزايش يافت و تقاضا براي اين نوع بنزين به حدود 3هزار ليتر در روز رسيد.
حاج محمد رضا با بيان اينكه فروش بنزين سوپر در حال حاضر به حدود 10‌درصد كاهش يافته است، يادآور شد: با توجه به فروش اندك اين نوع بنزين، حجم ذخيره بالا در مخازن و افزايش ميزان تبخير و رقم بالاي كارمزد ماهانه، جايگاهداران از عرضه بنزين سوپر متضرر مي‌شوند. ضمن اينكه با توجه به افزايش قيمت بنزين سوپر استفاده از كارت سوخت غيرمعقول به نظر مي‌رسد.وي از فشار جايگاهداران براي عدم فروش بنزين سوپر خبر داد و افزود: فعلا از جايگاهداران خواسته‌ايم به عرضه بنزين سوپر ادامه دهند تا راه حل منطقي براي حل اين مشكل پيدا كنيم.
وي ميزان فروش بنزين معمولي را در دور جديد سهميه بندي حدود 68‌ميليون ليتر در روز ذكر كرد و ادامه داد: فروش بنزين آزاد نيز به دليل محدوديت‌هاي اعمال شده افزايش يافته و به حدود 8‌ميليون ليتر در روز رسيده است.
آيا قيمت بنزين آزاد مي‌شود
در همين حال وزير نفت در نشست خبري روز گذشته درخصوص شايعاتي مبني بر آزاد‌سازي قيمت بنزين تا مهر ماه اظهار داشت: دركارگروهي كه درخصوص آزاد سازي قيمت انرژي تشكيل شده، بحث‌هاي كارشناسي زيادي درخصوص بحث هدفمند كردن يارانه‌هاي انرژي مطرح شده است، اما اينكه چه بخشي از انرژي در چه زماني و با چه قيمتي آزادسازي شود، در حال بررسي است.
وي افزود: فعلا برنامه‌اي براي تغيير نحوه عرضه بنزين مطرح نشده است، مگر اينكه اين فرآورده در اولويت حذف يارانه‌ها قرار گيرد.
نوذري با اطمينان از اينكه كشور براي تامين بنزين در شرايط بحراني هيچ مشكلي ندارد، درخصوص طرح تامين بنزين كشور ظرف مدت 48 ساعت اظهارداشت: مقدمات اجراي اين طرح فراهم شده است، ضمن اينكه به نظر نمي‌رسد در بازار آزاد تجارت جهاني تامين بنزين با مشكل مواجه شود اما در صورت بروز چنين اتفاقي اين طرح ويژه را اجرايي مي‌كنيم.
به گفته وي در حال حاضر هيچ رقمي‌براي واردات بنزين قطعي نشده است؛ ضمن اينكه هيچ‌گاه در تابستان لايحه‌اي براي تامين كسري بودجه به مجلس ارائه نمي‌شود و بعد از ارزيابي ميزان واقعي نياز با توجه به قيمت‌هاي جهاني رقم واقعي متمم بودجه اعلام مي‌شود.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن