تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820107646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين رايزني‌ها براي تشكيل دولت وحدت ملي لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين رايزني‌ها براي تشكيل دولت وحدت ملي لبنان


خاورميانه- گروه بين‌الملل:
آخرين رايزني‌هاي ديپلماتيك گروه‌ها و شخصيت‌هاي لبناني درحالي انجام شد كه لبناني‌ها خود را آماده اعلام تشكيل دولت وحدت ملي از سوي سنيوره مي‌كنند.

آخرين رايزني‌ها ميان فواد سنيوره، نخست وزير و ميشل عون، رئيس حزب آزاد ملي انجام گرفت كه طرفين در يك ناهار سياسي با يكديگر ملاقات كردند.

به گزارش شبكه خبري پرس‌تي.وي، براساس رويدادهاي يك ماه اخير، خواسته‌هاي ميشل عون اصلي‌ترين موضوع براي تشكيل دولت بود و به‌نظر مي‌رسد با تامين نظر وي كار تشكيل كابينه به پايان رسيده باشد.

در لبنان اين شايعه برسرزبان‌هاست كه در كابينه جديد وزارتخانه‌هاي ارتباطات، نيرو، امور اجتماعي و كشاورزي و سمت معاونت نخست وزير به جريان مسيحي ملي آزاد به رهبري ميشل عون داده شده است.

از سوي ديگر حسين خليل، معاون سياسي دبيركل حزب‌الله به ديدار نبيه‌بري، رئيس پارلمان رفت و با وي به رايزني پرداخت.

حسين خليل پس از اين ديدار گفت: از مرحله توافق درباره تشكيل كابينه به مرحله آخرين بررسي‌ها درباره نام وزيران رسيده‌ايم. وي افزود كه با نبيه‌بري درباره نام وزيران جنبش‌هاي امل و حزب‌الله در كابينه بحث كرده است.

روزنامه النهار هم گزارش داد كه سمير جعجع در ديدار خود با ميشل سليمان درخواست كرده كه مسئوليت وزارت دادگستري را به يكي از شخصيت‌هاي وابسته به حزب قوات لبنان بسپارد.

روزنامه الاخبار هم نوشت كه شيخ حمد بن‌جاسم نخست وزير قطر به‌صورت جداگانه با ميشل سليمان، نبيه‌بري، سنيوره، سعد حريري، ميشل عون و حزب‌الله تماس گرفته و بر اجراي پيمان دوحه و تصويب قانون انتخابات در اولين فرصت ممكن تاكيد كرده است. منابع روزنامه الاخبار تاكيد كرده‌اند كه طي ۲۴ ساعت آينده مشكل كابينه حل خواهد شد.

شبكه المنار- وابسته به حزب‌الله- هم به نقل از منابع مخالفان اعلام كرد درباره نوع وزارتخانه‌هايي كه به طرف‌هاي مختلف جريان اكثريت و مخالف و رئيس‌جمهوري تعلق خواهد گرفت توافق شده اما برخي مسائل باقي مانده است كه بايد حل شود و زمينه براي اعلان كابينه فراهم آيد.

المنار البته درباره ماهيت مسائل باقيمانده توضيح بيشتري نداد. قرار است دولت جديد در لبنان متشكل از ۳۰ وزير باشد كه ۱۶تن از آنان عضو گروه حاكم و ۱۱ تن عضو مخالفان خواهند بود و ۳ وزير نيز سهميه رئيس‌جمهوري است.

مسئوليت اصلي دولت جديد لبنان، آرام كردن تنش‌هاي سياسي و فرقه‌اي در اين كشور، تصويب قانون انتخاباتي مورد توافق در دوحه و نظارت بر انتخابات پارلماني سال آينده ميلادي است.

پس از تشكيل دولت جديد لبنان، انتظار مي‌رود ميشل سليمان خواستار گفت‌وگوهاي رهبران گروه‌هاي رقيب، به‌منظور بحث درخصوص موضوعات متعدد مورد اختلاف طرفين شود.

تاريخ درج: 15 تير 1387 ساعت 20:52 تاريخ تاييد: 15 تير 1387 ساعت 23:20 تاريخ به روز رساني: 15 تير 1387 ساعت 23:18
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن