تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819473508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش حضور مأموران پليس در پارك‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: افزايش حضور مأموران پليس در پارك‌ها


عمليات- همشهري آنلاين:
معاون عمليات پليس تهران گفت: همزمان با رسيدن فصل تابستان افزايش گشت‌ها در پارك‌ها را به منظور افزايش تأمين امنيت خانواده‌ها در دستور كار قرار داديم.

به گزارش فارس سرهنگ محسن خانچرلي اشنبه (15 تير) در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با فرا رسيدن فصل تابستان بالا بردن امنيت پارك‌ها در دستور كار پليس قرار گرفت كه در اين راستا سركلانتر‌ها ملزم شدند تا مأموران پليس را در تمامي پارك‌ها مستقر كنند.

وي گفت: هم‌اكنون در 40 پارك مهم به صورت ويژه پليس پارك را مستقر كرده‌ايم و مابقي پارك‌ها را هم تحت مسئوليت سركلانتري‌ها مأمور گذاشته و به صورت مستمر كنترل مي‌شود.

وي درباره امنيت بوستان ويژه بانوان در تهران گفت: براي امنيت پارك ويژه بانوان مقرر شد حداقل 10 پليس زن در اين مكان مستقر شود و 2 واحد گشتي پليس مرد نيز در بيرون از پارك‌ها حضور داشته باشند.

معاون عمليات ناجا در ادامه با اشاره به كاهش 6 درصدي جرايم در 3 ماهه اول امسال در مقايسه با سال گذشته گفت: در سرقت منزل 5 درصد، سرقت مغازه 19 درصد، سرقت لوازم اتومبيل 18 درصد، سرقت خودروي سواري 4 درصد، سرقت دوچرخه 5 درصد و سرقت بانك 100 درصد كاهش داشته‌ايم و اين در حالي است كه در زمينه سرقت خودروهاي باري و وانت‌بار 2 درصد و سرقت موتورسيكلت 11 درصد و كيف‌قاپي 11 درصد با افزايش مواجه بوده‌ايم.

وي درباره وقوع جرايم خشن در تهران گفت: در جرايم خشن مانند قتل، سرقت مسلحانه و سرقت به عنف نسبت به سال گذشته تغييري نداشته‌ايم به طوري كه در سال 86‌، 37 فقره قتل در تهران به وقوع پيوست كه اين رقم در 3 ماهه اول سال 87 نيز تغييري نكرده است.

وي گفت: در 3 ماهه اول امسال به طور ميانگين هر ماه حدود 13 فقره قتل در تهران به وقوع پيوست كه تعدادي از اين قتل‌ها مربوط به اختلافات خانوادگي و انتقام‌گيري بود. وي ادامه داد: در كشف قتل نيز نسبت به سال گذشته 6 درصد افزايش داشته‌ايم و در دستگيري‌هاي اين جرم نيز با 60 درصد افزايش رو‌به‌رو بوده‌ايم.

معاون عمليات پليس تهران گفت: سرقت مسلحانه در 3 ماهه اول سال 86، 27 فقره بوده است كه در سال 87 به 5 فقره كاهش يافته است. وي ادامه داد: سرقت به عنف نيز در اين مدت نسبت به سال گذشته 2 درصد كاهش داشته كه در همين زمينه با 33 درصد افزايش كشف و 58 درصد افزايش دستگيري مواجه بوده‌ايم.

سرهنگ خانچرلي با اشاره به برخورد پليس با موتور‌سيكلت‌سواران متخلف در 3 ماهه اول سال جاري گفت: طي اين مدت 50 هزار و 928 دستگاه موتور‌سيكلت كه راكبان آن‌ها مرتكب تخلفات راهنمايي و رانندگي شده‌اند از سوي پليس متوقف و به پاركينگ منتقل شد.

وي با اشاره به استمرار طرح برخورد با موتور‌سيكلت‌سواران متخلف گفت: اين طرح تا نهادينه شدن عدم تخلف توسط موتور‌سيكلت‌سواران به صورت جدي در دستور كار پليس قرار دارد.

معاون عمليات پليس تهران در ادامه با بيان اين‌كه طي 3 ماهه اول سال جاري 2 ميليون و 717 هزار و 537 تماس تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 برقرار شده است، گفت: به صورت ميانگين در هر 3 ثانيه يك تماس با اين مركز برقرار شد كه در هر 10 ثانيه يك مورد از تماس‌ها عملياتي شده است.

وي گفت: ميزان تماس‌هاي امسال نسبت به سال گذشته 200 هزار تماس افزايش داشته است. سرهنگ خانچرلي در ادامه در پاسخ به پرسشي مبني بر عدم برخورد پليس با حمل حيوانات در پارك‌ها و معابر عمومي گفت: حمل حيوانات در معابر عمومي و پارك‌ها و هم داخل وسايل نقليه ممنوع است و پليس با متخلفان برخورد مي‌كند.

وي درباره استمرار طرح اخلاقي نيز گفت: طرح امنيت اخلاقي به صورت مستقر در دستور كار پليس قرار دارد.

تاريخ درج: 15 تير 1387 ساعت 18:20 تاريخ تاييد: 15 تير 1387 ساعت 18:49 تاريخ به روز رساني: 15 تير 1387 ساعت 18:45
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن