تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820308974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام وزير علوم خبر داد: رشد 100 درصدي ظرفيت تحصيلات تكميلي در دولت نهم


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: قائم مقام وزير علوم خبر داد: رشد 100 درصدي ظرفيت تحصيلات تكميلي در دولت نهم
قائم مقام وزير علوم گفت: ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي در دولت نهم افزايش صد در صدي داشته و طبق آمار در مقطع كارشناسي ارشد از 20 هزار به 40 هزار و در دوره دكتري نيز از 2000 به 4000 نفر افزايش يافته است.
به گزارش گروه علمي و آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر سيد محمد حسيني در سي و نهمين نشست فرهنگي سياسي ماهانه بسيج اساتيد دانشگاه ها كه در سازمان مركزي دانشگاه پيام نور برگزار شد، اظهار داشت: ايجاد فرصت هاي برابر آموزشي براي همه دانشجويان يكي از مصاديق عدالت است. شرايط آموزش در دانشگاه پيام نور نيز بايد به نحوي شايسته و برابر براي تمامي دانشجويان داخل و خارج از كشور فراهم شود.

وي تصريح كرد: گسترش شبكه الكترونيكي دانشگاه پيام نور و تقويت بخش آموزش مجازي گامي در جهت تحقق اين عدالت و كاهش نياز به فضا و امكانات فيزيكي است.

دكتر حسيني اضافه كرد: دانشگاه پيام نور به عنوان يكي از بزرگترين دانشگاه ها با دارا بودن 488 مركز و واحد در داخل و خارج از كشور، ظرفيت بالايي از دانشجويان را تحت پوشش دارد و به دليل نقش پر اهميت خود بايد فعاليت گسترده اي را در زمينه ارتقاي فضاي آموزشي و به ويژه آموزش مجازي داشته باشد.

وي بر ضرورت تدوين كتاب مناسب براي دانشجويان دانشگاه پيام نور تاكيد كرد و گفت: استادان ساير دانشگاه ها در زمينه تدوين كتاب دانشگاه پيام نور خدمات ارزنده اي داشته اند و انتظار مي رود استادان اين دانشگاه نيز در اين زمينه پوياتر از قبل فعاليت كنند.

رئيس دانشگاه پيام نور همچنين بر تداوم همكاري استادان ساير دانشگاه ها جهت تدوين كتاب تاكيد كرد.

وي با اشاره به تدوين برنامه پنجم توسعه گفت: يكي از مهمترين اهداف اين برنامه، دستيابي كشور به جايگاه اول منطقه در زمينه علمي، فناوري و اقتصادي است؛ كه در نهايت اين برنامه با دو برنامه بعدي (ششم و هفتم) كشور را به سمت اهداف غايي سوق مي دهد و همكاري مستمر و تبادل انديشه استادان بسيجي به طور قطع نقش موثري را در ارتقا و بالندگي آموزش عالي در كشور ايفا مي كند.

دكتر حسيني با بيان اينكه نكات برجسته برنامه چهارم توسعه بايد تثبيت و اهداف جديدي جايگزين اهداف تحقق يافته شوند، گفت: جمعيت دانشجويي كشور نسبت به جمعيت جوانان 18 تا 24 سال به مرز 30 درصد كه در برنامه چهارم توسعه پيش بيني شده بود، نزديك است و دانشگاه پيام نور با افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو و راه اندازي بيش از 200 واحد در سه سال اخير در تحقق اين هدف نقش موثري داشته است.

وي نقش استادان بسيجي را در گسترش هر چه بيشتر اين دوره ها، توليد محتواي دروس و راه اندازي و تقويت رشته هاي ميان رشته اي و ارزش محور موثر دانست.

قائم مقام وزير علوم تبيين مسائل سياسي و فرهنگي كشور را در تمامي واحدهاي دانشگاهي پيام نور از ديگر وظايف استادان بسيجي عنوان كرد./انتهاي پيام/
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن