تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807026536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار كهگيلويه و بويراحمد: رفع مشكل اشتغال بانوان نياز به توسعه فرهنگ كارآفريني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون استاندار كهگيلويه و بويراحمد: رفع مشكل اشتغال بانوان نياز به توسعه فرهنگ كارآفريني دارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون پشتيباني و نيروي انساني استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت : رفع مشكل اشتغال بانوان نياز به توسعه فرهنگ كارآفريني در ميان آنها دارد.


به گزارش ايرنا، خليفه خلقي پور جمعه در جمع مشاورين استاندار در امور بانوان استان هاي جنوب غربي كشوردر ياسوج افزود: به منظور ساماندهي فعاليت زنان جهت كار و اشتغال لازم است كه قابليت كارآفريني را از طريق افزايش دانش و مهارت ايجاد كنيم .
وي اظهار داشت : يكي از اشكالات ما در زمينه ايجاد اشتغال براي بانوان ، فقر مهارت و دانش است كه براي رفع آن بايد مسايل حرفه اي را در دستور كار خود قرار دهيم .
وي با اشاره به اينكه نبايد فرصت ها را در بخش هاي اقتصادي محدود كرد، اظهار داشت : زنان در هر سه بخش صنعت ، كشاورزي و خدمات مي توانند وارد حوزه كار و اشتغال شوند و لازم است در اين راستا فرصت ها را براي آنها فراهم كنيم .
خلقي پور، ارايه امكانات ، امتيازات و تسهيلات و تشكيل شبكه هاي محلي يا جمعي را از ديگر روش هاي مورد نياز براي ايجاد كسب و كار در ميان زنان دانست .
به گفته وي ، دو محدوديت كلي براي اشتغال زنان در كشور وجود دارد كه يكي از آنها ناشي از محيط دروني كسب و كار مانند موانع مالي ، فيزيكي ، پرسنلي و بازاريابي و ديگري مربوط به مسايل محيطي مانند فرهنگي ،اجتماعي و حقوقي زنان است .
مشاور استاندار كهگيلويه و بويراحمد ، عوامل مهم در ترويج فرهنگ كارآفريني براي اشتغال بانوان را خانواده ، دولت و نهادهاي غير دولتي عنوان كرد و گفت : نهادهاي غير دولتي و بخش خصوصي بر اساس اصل 44 قانون اساسي مي توانند نقش بسزايي در اين زمينه داشته باشند.
خلقي پور افزود: بحث اشتغال براي زنان را نبايد فقط به عنوان يك نياز مالي ببينيم بلكه اين امر يك نياز روحي و اجتماعي نيز است .
به گفته وي ، ميزان مشاركت زنان در اشتغال در كشورهاي جهان اول مانند امريكا و كانادا حدود 70 درصد ، در كشورهاي پيشرفته اي مانند ژاپن حدود 40 درصد و در كشورهاي در حال توسعه مانند ايران كمتر از 20 درصد است .
معاون برنامه ريزي استاندار كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين جمع گفت : براي پرداخت بودجه هاي مربوط به امور بانوان لازم است كه مصوبه هاي قانوني مورد نياز در اين راستا تهيه شود.
اميد علي پارسا افزود: هم اينك آيين نامه استفاده از بيست و پنج صدم درصد بودجه دستگاه هاي اجرايي به صورت متمركز براي امور بانوان وجود دارد اما تا زماني كه اين موضوع به حالت مصوبه قانوني درنيايد چندان اجرا نمي شود.
وي با اشاره به اينكه اختصاص بودجه كم در استان ها به امور بانوان دليلي بر كم اهميتي آن نيست ، ادامه داد : در مسايل هزينه اي مشكلاتي در استان ها وجود داشته است و اگر مصوبه دولتي در اين زمينه وجود داشته باشد مشكلات كمتر مي شود.
پارسا تاكيد كرد : كميته امور بانوان و خانواده كشور مي تواند با استفاده از اصل 138 قانون اساسي و با پيگيري هاي لازم مصوبات قانوني مورد نياز جهت تامين بودجه هاي اين حوزه را تهيه كند.
مشاورين استاندار در امور بانوان استان هاي جنوب غربي كشور به منظور شركت در اجلاس منطقه اي و جشنواره زنان جنوب كشور به ياسوج سفر كرده اند.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن