تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816651352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گذرگاه مرزى غزه بسته مى‌ماندنقض آتش‌بس از سوى اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: گذرگاه مرزى غزه بسته مى‌ماندنقض آتش‌بس از سوى اسرائيل
اسرائيل اعلا‌م كرد، در پاسخ به پرتاب راكت به سرزمين‌هاى اشغالي، گذرگاه مرزى غزه را بسته نگه مى‌دارد.

به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، پيتر لرنر، سخنگوى ارتش اسرائيل اظهار كرد: تمام مسيرهاى حمل و نقل كالا‌ از روز جمعه، بسته شد. وى اضافه كرد: چنين تصميمى‌بعد از پرتاب راكت از فلسطين اتخاذ شد. تا به حال كشته يا مجروحى گزارش نشده است. پرتاب راكت و تعطيلى گذرگاه مرزى غزه، نقض آتش بس نوزدهم ژوئن است.

از نوزده ژوئن تا به حال اسرائيل اعلا‌م كرده است، ‌19 راكت به سوى سرزمين‌هاى اشغالى پرتاب شده است. توقف حمل و نقل كالا‌ نيز به مدت ‌7 روز ادامه داشته است. اسرائيل ممنوعيت را براى منطقه ‌4/1 ميليون نفرى غزه از سال گذشته اعمال كرده است.

واكنش حماس

در همين حال، دولت بركنار شده فلسطين بستن پراكنده گذرگاه‌هاى نوار غزه را از سوى اسرائيل، كارشكنى در اجراى مفاد توافقنامه آتش‌بس توصيف كرد. سامى‌ابوزهري،سخنگوى جنبش حماس نيز نسبت به وعده‌هايى كه اسرائيل در قبال آتش‌بس داده ابراز ترديد كرد و خواستار دخالت مصر براى اجراى توافقنامه آتش‌بس شد.

طاهر نونو سخنگوى دولت بركنار شده فلسطين نيز دلا‌يل اين رژيم جهت بستن گذرگاه‌هاى تجارى نوار غزه را رد كرد و گفت: بستن گذرگاه‌ها همچنان ادامه دارد و مواد مورد نياز مردم وارد نوار غزه نشده است و اين مسئله كارشكنى در اجراى مفاد توافقنامه آتش بس است.

هشدار در مورد وضعيت غزه

در تحولى ديگر، جنبش مقاومت اسلا‌مي، حماس، در مورد اوضاع فاجعه آميز نوار غزه هشدار داد و اعلا‌م كرد كه وضعيت منطقه به گونه‌اى است كه ديگر قابل كنترل نيست. اين جنبش از مصر خواست تا گذرگاه رفح را به صورت منظم و پايدار بازگشايى كند تا در آينده تصميم قاطعى در اين زمينه اتخاذ گردد.

سامى‌ابوزهري، سخنگوى حماس هجوم مردم به گذرگاه رفح را خودجوش دانست و برنامه ريزى اين اقدام از قبل را تكذيب كرد.

وى اذعان داشت كه اين امر نتيجه طبيعى شرايط دشوارى است كه منطقه بر اثر ادامه محاصره و بسته ماندن گذرگاه‌ها به آن دچار شده است. ابو زهرى تاكيد كرد كه اين گونه حوادث غيرمنتظره و خود جوش نشان دهنده ضرورت تسريع در بازگشايى گذرگاه‌ها به خصوص گذرگاه رفح مى‌باشد. وى گفت: عدم اجراى توافق قاهره موجب رخ دادن چنين حوادثى شده است و ما از برادرانمان در كشور مصر مى‌خواهيم اين گذرگاه را به صورت منظم بازگشايى كنند تا در مورد بازگشايى كامل و دائمى‌آن تصميمى‌گرفته شود. اوضاع نوار غزه به خصوص اوضاع بيماران و دانشجويان اسفبار است و در طول دو روز گذشته تنها عده كمى‌از بيماران توانسته‌اند از اين گذرگاه عبور كنند. سخنگوى حماس در ادامه گفت كه محمود عباس، رئيس تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين حاضر به پذيرش شروط بازگشايى گذرگاه رفح نيست و اين امر نشان مى‌دهد كه وى در مورد اين امر جدى نيست و چندان اهميتى به اين موضوع نمى‌دهد; بنابراين بخشى از مسئوليت بسته ماندن اين گذرگاه برعهده وى است.

ابوزهرى از مصاحبه محمود عباس با روزنامه الحيات ‌ چاپ لندن ‌ مبنى بر اين كه حماس بايد شرايط بين‌المللى براى مذاكرات را بپذيرد; انتقاد كرد و گفت: اين گونه اظهارات به معنى تعيين پيش شرط براى مذاكرات و ناكام گذاشتن مذاكرات داخلى است.

وى تاكيد كرد كه منظور عباس از شروط بين‌المللى به رسميت شناختن اشغالگران و توقف مقاومت است كه حماس بارها تاكيد كرده است كه اين شروط را نخواهد پذيرفت.

ابوزهرى گفت: دليل ديگرى كه نشان مى‌دهد عباس در مورد مذاكرات جدى نيست اين است كه وى گفته است كه با خالد مشعل، رئيس دفتر سياسى حماس ديدار نخواهد كرد و اين امر نيات وى در اين زمينه را آشكار مى‌كند و وقتى كه وى براى ديدار با حماس شرط تعيين مى‌كند، چگونه مى‌توان مذاكرات ملى را آغاز كرد و ما براى اين كار به كسى التماس نمى‌كنيم.

عامل حمله به بيت المقدس

در تحولى ديگر پليس اسرائيل مى‌گويد مرد فلسطينى كه با بولدوزر به اتوبوس حامل مسافر در غرب بيت المقدس حمله كرده بود، عليرغم ادعاى چند گروه شبه نظامي، وابسته به هيچ گروهى نبوده و مستقل عمل كرده است. حسام دويات هنگامى‌كه با بولدوزر به خودروها حمله كرد، در يك ساختمان نيمه كاره كار مى‌كرد. در اين حمله سه نفر كشته و ده‌ها نفر زخمى‌شدند و حسام دويات نيز به ضرب گلوله يكى از ماموران پليس كشته شد.

سه گروه شبه نظامى‌فلسطينى مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفتند اما خبرنگاران حاضر در بيت المقدس گفته‌اند كه در اطراف خانه دويات اثرى از جمعيت نبود و از پرچم يا پارچه‌هايى كه اغلب براى شبه نظاميان كشته شده نصب مى‌شود، خبرى نبود.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن