تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805577488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماكسيما ارزان شد، 206 گران


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: ماكسيما ارزان شد، 206 گران
ارزانى ماكسيما و روند صعودى قيمت پژو206 صندوق‌دارV9 از مهم‌ترين تغيير و تحولا‌ت بازار خودروى كشور طى هفته اخير بود. اين در حالى است كه برخى ديگر از خودروهاى توليد داخل نيز با اندكى كاهش قيمت روبه‌رو شدند و برخى ديگر نيز ثبات را در نمودار قيمتى‌شان تجربه كردند. به گفته برخى نمايشگاه‌داران خودروى پايتخت، عواملى چون حذف سهميه بنزين لوكس‌ها، كاهش توليد و همچنين نزديك شدن به نقطه اوج مسافرت‌هاى تابستاني، حالتى ناپايدار را به بازار داده و هزار چندگاهى آن را بالا‌ و پايين مى‌كند.

سير صعودى قيمت 206

هر چند خود ايران‌خودرويى‌ها كاهش توليد انواع پژو206 را انكار مى‌كنند، اما برخى نمايشگاه‌داران پايتخت كمبود عرضه را از دلا‌يل اساسى گرانى اخير در بازار 206‌ها مى‌دانند. به گفته آنها هم‌اكنون برخى مدل‌هاى اين خودرو مانند صندوق‌دارV9 و تيپ‌هاى 3 و 5 در بازار كمياب بوده و عدم تعادل در ميزان تقاضا براى اين مدل‌ها، گرانى‌شان را در بازار رقم‌زده است به نحوى كه هم‌اكنونV9 با قيمتى در حدود 19ميليون و 200هزار تومان در بازار داخل خريد و فروش مى‌شود و صندوق‌دارV8 نيز 17ميليون و 500هزار تومان قيمت دارد. در ميان مدل‌هاى‌هاچ بك هم، 206 تيپ 5 اگر موجود باشد با قيمت 17ميليون و 500هزار تومان به فروش مى‌رسد در حالى كه تيپ 3 اين خودرو هم‌اكنون قيمتى برابر با 16ميليون و 200هزار تومان را در بازار داخل داراست.، البته پژو206 تيپ 2 كه به يكباره گران شد طى هفته جارى كمى ارزان شده و قيمت آن به 14ميليون و 700هزار تومان رسيد. مديرعامل ايران‌خودرو چندى پيش قيمت‌هاى فعلى انواع پژو206ها را عقلا‌يى و منطقى خوانده بود.

ثبات در بازار ارزان‌ها

پرايد طى اين هفته تغيير خاصى را در نمودار قيمتى خود تجربه نكرده و در بازار، با ثبات ماند. به نحوى كه مدل بنزين‌سوز آن در رنگ متاليك، 8ميليون و 250هزار تومان قيمت دارد و پرايد دوگانه‌سوز متاليك نيز هم‌اكنون با قيمت 8ميليون و 350هزار تومان در بازار خريد و فروش مى‌شود. اين در حالى است كه پژو روآ ديگر خودرو زير 10ميليون تومان توليد داخل هم هفته‌اى با ثبات را پشت سر گذاشت. اين خودرو كه به گفته برخى نمايشگاه‌داران پايتخت با اقبال چندانى نزد مشتريان روبه‌رو نيست در مدل بنزين‌سوزش قيمتى معادل 8ميليون و 300هزار تومان را داراست و روآى دوگانه‌سوز هم‌اكنون با قيمت 8ميليون و 700هزار تومان در بازار داخل به فروش مى‌رسد. روآ در مقايسه با پرايد، مصرف سوخت بالا‌ترى را دارد. هرچند كه بنا بر ادعاى ايران‌خودرويى‌ها، ايمن‌تر از پرايد به حساب مى‌آيد.

ماكسيما ارزان شد

ماكسيما ارزان شد و برخى نمايشگاه‌داران خودروى پايتخت اين ارزانى را ناشى از قطع سهميه سوخت آن مى‌دانند. اين محصول نيسان ژاپن كه تيراژى اندك را در داخل دارد، طى هفته جارى 500هزار تومان ارزان شده و قيمتش به 41ميليون تومان در بازار داخل رسيده است. اين خودرو بنا به مصوبه اخير ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت از اول تيرماه جارى از دريافت سهميه بنزين محروم شد.

اندكى ارزانى براى ريو

گويا زانتيا قصد ندارد ديگر قيمتى زير 30ميليون تومان را در بازار داخل ثبت كند. به نحوى كه طى مدت اخير همواره در فضاى قيمتى ميان 30 الى 30ميليون و 500هزار تومان سير مى‌كند. اين خودرو كه محبوبيت خاصى نيز به‌رغم قيمت گرانش دارد طى هفته جارى اندكى ارزان شده و قيمت آن به 30ميليون تومان در بازار داخل رسيد. اين در حالى است كه ريو محصول كره‌اى و مونتاژى در سايپا نيز حدود 100هزار تومان ارزان و هم‌اكنون با قيمت 13ميليون و 900هزار تومان در بازار داخل به فروش مى‌رسد. اين خودرو حدود يك ماه پيش به يكباره جهش قيمتى 700هزار تومانى را تجربه كرده و قيمتش به 14ميليون در بازار رسيده است، ظاهرا عرضه كم ريو به بازار سبب گرانى در بازار اين خودرو شده است.

سمندها

در حالى كه طى هفته جارى سمند معمولى با قيمت 13ميليون و 900هزار تومان در بازار داخل به فروش رسيد، سمندLX با كاهش قيمت 100هزار تومانى مواجه شد. به نحوى كه هم اكنون اين خودرو قيمتى معادل 15ميليون و 800هزار تومان را در بازار داخل داراست. سمند سرير هم كه به تازگى به نمايندگى‌هاى ايران خودرو راه يافته است، هم‌اكنون قيمتى برابر با 24ميليون تومان را در اين نمايندگى‌ها دارد و هنوز مشخص نيست كه قيمت آن در بازار به چه رقمى برسد. سمند نيز كه طى ماه‌هاى گذشته از امسال با كاهش توليد روبه‌رو شد ظاهرا با مشكل كمبود عرضه به بازار مواجه است و همين موضوع تعادل آن را با تقاضايش بر هم زده و موجبات گرانى اخير را در بازار اين خودرو فراهم آورده است. اين در حالى است كه سورن همچنان قيمتى برابر با 18ميليون و 150هزار تومان در بازار داخل دارا است و ايران خودرويى‌ها اين قيمت را نيز منطقى مى‌دانند!

خبرى از تندر ارزان نيست

در بازار تندر‌90 نسيم ارزانى نمى‌ورزد و هر سه مدل اين خودرو هم اكنون روزهاى گرانى را تجربه مى‌كنند.

بيان اين موضوع كه توليد و عرضه كم تندر‌90 شرايط فعلى را براى بازار آن به‌وجود آورده، كليشه‌اى است، اما به هر حال هم‌اكنون تندر‌90 مدلE2 با قيمت 15ميليون تومان در بازار داخل خريد و فروش مى‌شود. اين مدل پرتقاضاترين مدل اين خودرو در بازار به حساب مى‌آيد. همچنين تندر‌E1 09 كه نيمه فول محسوب مى‌شود هم اكنون قيمت برابر با 13ميليون و 500هزار تومان را داراست در حالى كه مدلE0 آن بدون كولر با قيمت 10ميليون و 700هزار تومان در بازار به فروش مى‌رسد.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن