تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكيب خليل: علت اصلي افزايش بهاي نفت ، بحران وام مسكن در آمريكاست


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: شكيب خليل: علت اصلي افزايش بهاي نفت ، بحران وام مسكن در آمريكاست
شكيب خليل گفت : بي ترديد بهاي نفت بيش از حد گران شده و علت ان بر اساس فرمول عرضه و تقاضا نيست زيرا هم اكنون بين عرضه و تقاضا تعادل برقرار است و عرضه و موجودي نفت در بازار حتي بيش از تقاضاست.
در حالي كه بهاي نفت به بيش از يكصد و چهل و پنج دلار در هر بشكه رسيده است به جز عربستان اعضاي ديگر اوپك حاضربه افزايش توليد خود نيستند زيرا معتقدند علت افزايش قيمت كمبود عرضه نيست.
شكيب خليل رئيس اوپك در گفتگو با شبكه تلويزيوني سي ان ان گفت : بي ترديد بهاي نفت بيش از حد گران شده و علت ان بر اساس فرمول عرضه و تقاضا نيست زيرا هم اكنون بين عرضه و تقاضا تعادل برقرار است و عرضه و موجودي نفت در بازار حتي بيش از تقاضاست.
وي تصريح كرد : ميزان عرضه در بازار تا پنجاه و سه روز آينده را هم جواب مي دهد كه حتي بيش از ميزان سال گذشته است ؛ از اين رو نمي توان علت افزايش بهاي نفت را كمبود عرضه عنوان كرد.
شكيب خليل افزود : يكي از علل گراني نفت را مي توان با بحران وام مسكن كه از آمريكا شروع شد مرتبط دانست كه باعث كاهش ارزش دلار و رواج گمانه زني ها در بازار نفت شد ؛ عامل ديگر افزايش بهاي نفت مشكلات جغرافياي سياسي است كه مهمترين ان تهديدات عليه ايران است ؛ توليد سوخت هاي گياهي اتانول نيز در اين مسئله بي تاثير نبوده است.
رئيس اوپك درباره پيش بيني خود در گذشته درباره افزايش بهاي نفت به يكصد و پنجاه تا يكصد و هفتاد دلار گفت : سه عامل در اين مسئله موثر است كه مهمترين ان كاهش ارزش دلار است كه فقط اقدامات بانك مركزي امريكا در ان موثر نيست بلكه تصميم بانك مركزي اروپا تاثير بيشتري در ادامه كاهش ارزش دلار دارد دومين عامل تشديد بحران جغرافياي سياسي و مهمترين ان مانور نظامي اسرائيل و عامل سوم نيز افزايش مصرف بنزين و گازوئيل در فصل تابستان است.
شكيب خليل درباره وعده عربستان به افزايش توليد خود و تاثير آن بر بازار گفت : وقتي مشتريي براي نفت بيشتر وجود ندارد و يا پس از انكه خريداري مي شود مصرف نمي شود و انبار مي شود بنابراين اين افزايش توليد تاثير محسوسي در قيمت نفت در بازار نخواهد داشت.
شكيب خليل در ادامه افزود : در صورتي كه تقاضا براي نفت در بازار افزايش داشته باشد اوپك هم به ان پاسخ مي دهد و اين سازمان كنترل كننده اصلي قيمت بازار نيست.
قرار است اوپك در ماه سپتامبر نشستي برگزار كند تا وضع بازار را مورد ارزيابي قرار دهد و تصميمات مقتضي را اتخاذ كند.
خليل افزود : به نظر نمي رسد تقاضا براي نفت در فصل پاييز افزايش يابد بعلاوه به علت كاهش اهنگ رشد اقتصاد جهاني نياز به نفت هم احتمالا كاهش مي يابد.
شكيب خليل همچنين بر ضرورت تحقيق درباره رابطه گمانه زني ها و دلال بازي ها بر افزايش قيمت و احتمالا مداخله مسوولان دولت هاي انگليس و امريكا در اين مسئله تاكيد كرد.
شكيب خليل درباره ثابت ماندن تقاضاي براي نفت در حد هشتاد و هفت ميليون بشكه در روز با وجود كاهش رشد اقتصادي كشورهاي غربي گفت : مهمترين افزايش تقاضا معمولا از طرف كشورهاي در حال توسعه بويژه در خاورميانه هندوچين است و اين اقتصادها هم تاثير چنداني از بحران اقتصادي امريكا نگرفته اند به نظر نمي رسد در اينده هم متاثر شوند زيرا اقتصاد اين كشورها بيشتر با تقاضاي داخلي مرتبط است و ارتباط انها با اقتصاد جهاني كمتر است.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن