تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814591642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزى دوباره حزب الله


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: پيروزى دوباره حزب الله
سعيد سبحاني

سرانجام در جريان مذاكرا ت حزب الله و سران رژيم صهيونيستى در خصوص مبادله اسرا،مقاومت اسلامى لبنان توانست پيروزى دوباره اى را در برابر تل آويو كسب نمايد.اين پيروزى مرهون پايدارى حزب الله بر سر مواضع خود است.هم اكنون ايالات متحده امريكا و اسرائيل نسبت به استيصال خود در برابر فرزندان مقاومت اسلامى لبنان آگاه شده اند....

پس از شكست رژيم صهيونيستى در مقابل حزب الله در جنگ 33 روزه،معادلات‌سياسى تل آويو به طور كامل برهم ريخت و اختلافات داخلى ميان حزب ليكود و ديگر احزاب صهيونيستى شدت گرفت.پيروزى اخير حزب الله در خصوص مبادله اسرا در حالى بدست آمده است كه تل آوى روزهاى بحرانى خود را سپرى مى كند.بحرانى كه دامنه آن هرلحظه بيشتر گسترش مى يابد.

.اعتراف تل آويو نسبت به شكست نظامى در برابر حزب الله با انتشار گزارش كميته وينوگراد رنگ و بوى تازه اى يافت.حتى ايهود اولمرت،نخست وزير اسرائيل نيز در برابر قدرت نظامى حزب الله سر تعظيم فرود آورد و شكست تل آويو در برابر مقاومت اسلامى لبنان را پذيرفت.اخيرا شاهد پيروزى دوباره حزب الله بر رژيم صهيونيستى بوديم.البته اين پيروى در فاز سياسى عينيت يافت و در جريان آن اسرائيل ناچارا و از سر ضعف با مبادله اسرا ،مطابق خواست حزب الله،موافقت نمود.پيروزى سياسى اخير حزب الله بر رژيم صهيونيستى را مى توان مكمل پيروى نظامى تابستان سال 2006 دانست.امروزه حزب الله با درايت و مديريت خود موفق شده است تل آويو را در دو حوزه نظامى و سياسى به زانو در آورد.اين در حاليست كه حزب الله در جريان ديگريهاى ماه گذشته لبنان و برگزارى نشست دوحه نيز پيروز اصلى ميدان بود.سازمانهاى اطلاعاتى عربستان سعودى و موساد تصور مى كردند كه با شهادت عماد مغنيه (حاج رضوان)و تهديد مقاومت اسلامى لبنان،مى توان اركان قدرت اين جنبش را متزلزل نمود،اما پيروزى اخير حزب الله در مسئله تبادل اسرا روياهاى واشنگتن و تل آويو را به سراب تبديل نمود.

رييس شوراى اجرايى حزب‌الله لبنان در اين خصوص تاكيد مى كند كه موافقت تل آويو با تبادل اسرا به منزله موفقيت عملكرد مقاومت است.

مقاومت در جنگ ژوييه‌ى 2006 از وعده‌ى خود يعنى آزاد سازى اسيران سخن گفت؛ سراسر جهان هرگز قادر نخواهد بود بدون اجراى شروط مقاومت يعنى آزادى اسيران دو سرباز اسراييلى را به آنها بازگرداند. به همين دليل است كه اظهارات مقاومت صادقانه ترين، قوى‌ترين و بالاترين است.

همچنين رئيس هيئت علماى جبل عامل لبنان با استقبال از عمليات مبادله اسيران در روزهاى آينده استقبال كرد و آن را پيروزى ديگرى براى مقاومت دانست.

بر اساس اظهارات شيخ عفيف النابلسى ، آزادى اسيران درچارچوب جهاد مداوم و همه جانبه براى رسيدن به اين هدف بزرگ صورت گرفت به گونه اى كه مقاومت پيروزى جديدى را در برابر دشمن بدست آورد و رژيم اسرائيل را وادار كرد كه به خواست و اراده آن تن دهد.

از سوى ديگر،با رقم خوردن پيروزى اخير حزب الله،استيصال مخالفان سيد حسن نصرالله در لبنان و خاورميانه به نقطه اوج خود رسيده است.برخى اطلاعات به نقل از يك منبع صهيونيست حكايت از آن دارد كه سعد الحريرى رئيس جريان المستقبل لبنان و مقرن بن عبدالعزيز رئيس سازمان اطلاعات عربستان با سفر به تل آويو و ديدار با نخست وزير رژيم اسرائيل ديدار كردند و از وى خواستند تا عمليات مبادله در زمان حاضر به خاطر پرهيز و جلوگيرى از تقويت جايگاه حزب الله و ضربه وارد شدن به جايگاه عربستان و هم پيمانان آمريكا (نيروهاى 14 مارس) در لبنان انجام نشود،اما تل آويو چاره اى جز پذيرش شكست مجدد خود در مقابل حزب الله نداشت.

پيروزى حزب الله در خصوص مبادله اسرا سبب سنگين تر شدن وزن جريان 8 مارس در معادلات سياسى بيروت گرديده است.پس از پايان نشست دوحه،گروه 8 مارس موقعيت مناسبى در لبنان پيدا كرد. رييس حزب آزاد ملى لبنان آزادى اسيران لبنانى را مكمل پيروزى هاى “ مقاومت “ دانست و اين پيروزى را تبريك گفت. ميشل عون اين موضوع را پس از نشست نمايندگان عضو فراكسيون خود در مجلس لبنان مطرح كرد.

رژيم صهيونيستى قرار است بزودى در ازاى تحويل “ الداد ريگيف “ و “ايهود گولد فاسر “ دو نظامى اسير خود نزد حزب‌الله ، به آزادى پنج تن از اسيران لبنانى از جمله سمير قنطار قديمى‌ترين اسير اين كشور ، تحويل اجساد جمعى از شهداى مقاومت ، تعدادى از اسيران فلسطينى ، تحويل نقشه‌هاى مناطق مين گذارى شده در جنوب لبنان و ارايه اطلاعاتى درباره چهار ديپلمات ربوده شده ايرانى در لبنان تن در دهد.

هم اكنون حزب الله لبنان خود را براى برگزارى جشن آزادى سمير قنطار و اسراى ديگر از زندان هاى رژيم صهيونيستى آماده مى كند. سمير قنطار كه از سى سال پيش در زندان هاى اسرائيل به سر مى برد به زودى آزاد خواهد شد. طبق تواقفق صورت گرفته قرار است سمير قنطارو تعدادى ديگر از اسراى لبنانى با اجساد دو سرباز اسرائيلى كه از دو سال پيش در اختيار حزب الله قرار دارد معاوضه شود.انعكاس استيصال تل آويو در برابر حزب الله را مى توان در اظهارات اخير اولمرت مشاهده نمود:

“اسرائيل چنان اندوهى را بخود خواهد ديد كه جز احساس ذلت ناشى از جشنهاى لبنانيها چيزى با آن برابرى نمى كند. “

در اين جا لازم است به نكته اى ديگر اشاره نماييم.اينكه جريان 14 مارس ،خصوصاافرادى مانند وليد جنبلاط و سمير جعجع چاره اى جز شناسايى حزب الله به عنوان اصلى ترين بازيگر بيروت ندارند.در غير اين صورت،ايستادگى آنها در برابر جريان 8 مارس كاملا به ضرر آنهاست.پيروزى مجدد حزب الله بر رژم صهيونيستى جاى هيچ گونه قدرت مانورى را براى جريان 14 مارس و طرفداران غرب در بيروت باقى نگذاشته است.

لبنان به بركت مقاومت امروز نقش رهبرى را در جهان عرب ايفا مى كند و امروز وعده صادق سيد حسن نصرالله ، رهبر مقاومت تحقق مى يابد.امروزه مثلث واشنگتن،تل آويو،پاريس شكست تازه را در برابر حزب الله پذيرفته است.شكستى كه ناكامى اسرائيل در جنگ 33 روزه را تضمين و تكميل نمود.

اسرائيل هم اكنون بار شكست سنگين اخير خود دربرابر حزب الله را بيشتر حس مى كند.با اين وجود برخى وزراى كابينه رژيم صهيونيستى به طرح تبادل زندانيان با حزب الله راى منفى دادند. رونى بارئون وزير دارايي، دانيل فريدمن وزير دادگسترى و زئيو بوئيم وزير مسكن سه وزير كابينه اسرائيل بودند كه با طرح تبادل زندانيان با حزب الله مخالفت كردند. فريدمن وزير دادگسترى اسرائيل نيز دراينباره گفت تصويب اين طرح پيام ضعف اسرائيل را با خود دارد. اين اقدام بهاى گزافى براى اسرائيل به همراه خواهد داشت و پيروزى بزرگى براى حزب الله خواهد بود. اما اولمرت و ديگر وزراى اسرائيلى كه ناتوانى خود در برابر حزب الله را پذيرفته اند،از اظهار نظر در اين خصوص خوددارى نموده اند.

موضع گيرى سانه هاى اسرائيلى در خصوص تبادل اسرا با حزب الله نيز در جاى خود تامل برانگيز است.هاارتص نوشت تبادل زندانيان تسليم شدن در برابر تهديدهاى حزب الله است.

اين روزنامه با اشاره به جنگ دوم لبنان كه با وعده بازگرداندن گروگان هاى اسرائيلى اغاز شد، نوشت نمى توان تضاد بين اظهارات پيشين ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل را با شرايط موجود ناديده گرفت. اولمرت كمى پس از ربوده شدن سربازان اسرائيلى گفت: “ما هرگز به تهديد و باج خواهى تروريست ها تن نمى دهيم و براى نجات جان نيروهاى دفاعى خود با تروريست ها مذاكره نمى كنيم.” اين در حالى است كه كابينه اسرائيل به طرح تبادل زندانيان با حزب الله راى مثبت داد.

در نهايت اينكه پيروزى دوباره حزب الله در رژيم اشغالگر قدس،بار ديگر پازلهاى سياسى خاورميانه را به سود اسلام گرايان تنظيم نموده است.مسلما اين پيروزى روند فرسايش ارتش و دولت اسرائيل را تسريع خواهد نمود و سبب اثبات كارآمدى حزب الله در خاورميانه خواهد شد.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن