تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814970623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دادگستري اسپانيا: حجاب زنان مسلمان در اسپانيا كاملاً قانوني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وزير دادگستري اسپانيا: حجاب زنان مسلمان در اسپانيا كاملاً قانوني است
گروه بين‌الملل: وزير دادگستري اسپانيا در پاسخ به اظهارات اخير «بيبيانا ايدو» وزير مساوات اين كشور درباره پوشش اسلامي زنان مسلمان، حجاب را امري كاملا قانوني دانست.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني محيط، «ماريانو فرناندز برمخو »(Mariano Fernandez Bermejo) وزير دادگستري اسپانيا در نشستي مطبوعاتي اعلام‌كرد: زنان مسلمان اين كشور هيچ مشكلي در رعايت پوشش اسلامي ندارند.

وي افزود: حجاب نمادي است كه مانند پوشش راهبه‌هاي مسيحي با انگيزه خاصي ميان زنان مسلمان حفظ‌مي‌شود.

فرناندز برمخو در پايان تصريح‌كرد: چنانچه حجاب يا هر امر ديگري در اسپانيا اجباري باشد، قانون اين كشور براي آن مساله به وضوح تشريح‌مي‌شود.

يادآوري‌مي‌شود بيبيانا ايدو، چندي پيش در حالي كه درباره تساوي بين زن و مرد در اين‌كشور سخن مي‌گفت، ادعا‌كرد: حجاب اسلامي حقوق زنان را از بين‌‌مي‌برد؛ چراكه مردان مي‌توانند لباس‌هاي غربي بپوشند اما زنان مسلمان ملزم به رعايت‌ حجاب اسلامي هستند.

اين در حالي است كه نمايندگان جوامع مسلمان اسپانيا ضمن انتقاد از سخنان وزير مساوات اين كشور تأكيد‌كردند: زنان مسلمان پوشش اسلامي را رعايت‌مي‌كنند زيرا حجاب را دوست دارند و به آن معتقدند، بنابراين انتقاد وزير اسپانيا در اين‌باره بي‌معنا و مداخله‌جويانه است.

همچنين مسئولان انجمن زنان مسلمان شهر «سبته» اسپانيا نيز ضمن انتقاد از موضع‌گيري وزير مساوات اين كشور درباره پوشش اسلامي زنان محجبه اعلام‌كردند: اظهارات ايدو درباره حجاب ناشي از ناآگاهي وي از تعاليم ارزنده اسلامي است.

بيش از نيم ميليون مسلمان در كشور اسپانيا ساكن هستند و شمار زنان مسلمان و موافق حجاب در شهر سبته در حال افزايش است.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن