تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804630493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از سالروز ربوده‌شدن 4 ديپلمات ايراني «گل نرگس» مددي كن «حاج احمد» بازگردد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از سالروز ربوده‌شدن 4 ديپلمات ايراني «گل نرگس» مددي كن «حاج احمد» بازگردد
خبرگزاري فارس: ظهر روز 14 تير بود. احمد همه نيروها را تا پاي پلكان هواپيما بدرقه كرد و خودش به همراه كاردار سفارت، عكاس خبرگزاري و راننده‌اش براي آخرين سركشي‌ها راهي سفارت ايران در بيروت شد اما قبل از اين‌كه به سفارت برسند در يك ايستگاه ايست و بازرسي متوقف و دستگير شدند و تاكنون هيچ خبري از آن‌ها به دست نيامده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عصر ديروز يادواره حاج احمد متوسليان در تالار بزرگ كشور برگزار شد. اين مراسم كه با برنامه‌ريزي دقيق و بسيار منظم طراحي شده بود، ساعت 5:30 عصر ديروز آغاز و تا اذان مغرب ادامه يافت.
در اين مراسم كه با حضور خانواده حاج احمد متوسليان برگزار شد، شخصيت‌هاي كشوري و لشكري متعددي همچون سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و علي شمخاني وزير سابق دفاع حضور داشتند.

* حاج احمد كه بود

حاج احمد متوسليان در سال 1332 در منطقه امامزاده سيد اسماعيل تهران به دنيا آمد. در سال 1351 و پس از پايان تحصيلات در رشته برق از هنرستان « اخباريون»، در شركتي خصوص مشغول به كار شد و در اين سال‌ها فعاليت مخفيانه خود را ادامه داد سپس به خدمت سربازي اعزام شد. وي پس از پايان دوره آموزشي با درجه گروهبان دومي و رسته فرمانده تانك به سرپل ذهاب يكي از شهرهاي كرمانشاه اعزام شد.
احمد در اوايل سال 1357 به بهانه مأموريت به شهرستان خرم‌آباد رفت تا در آنجا به فعاليت مخفيانه ادامه دهد اما مأموران شهرباني خرم آباد متوجه حضور وي و فعاليتش عليه رژيم شاه شدند و در روز 15 شهريور در حالي كه مشغول تكثير اعلاميه عليه رژيم بود، دستگير و تحويل ساواك شد كه پس از تحمل دو ماه شكنجه و عذاب با توجه به اين‌كه دولت نظامي ازهاري، زندانيان سياسي را آزاد كرد، وي نيز آزاد شد.
احمد پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، مسئوليت تشكيل كميته انقلاب اسلامي استان تهران را عهده‌دار شد و پس از شكل گيري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به اين ارگان پيوست و به سازماندهي نيروها همت گماشت.
حاج احمد متوسليان در پي پيام تاريخي حضرت امام (ره) درباره كردستان، با 66 نفر از همرزمانش به طور داوطلبانه به شهر بوكان عزيمت كرد و توانست شهرهاي بوكان، مهاباد، سقز و بانه را از وجود اشرار پاكسازي كند. فتح سنندج اوج هنرنمايي احمد و همرزمانش در مقابله با اشرار غرب كشور بود.
با شروع سال 1360 و با فرماندهي حاج احمد، عمليات آزادسازي ارتفاعات مهم نوار مرزي غرب مريوان از شمال تا جنوب آغاز شد كه با موفقيت به پايان رسيد. در شامگاه 11 تير نيز موفق به آزادسازي ارتفاعات قوچ‌سلطان شد كه نقطه الحاق خاك عراق به ايران بود.
در همين سال و اواخر پاييز، احمد به همراه تني چند از فرماندهان به مكه مشرف شد و پس از بازگشت تيپ 27 محمد رسول‌الله (ص) را تشكيل داد.
حماسه عمليات بيت‌المقدس در شب اول فروردين 1361 آغاز شد كه با هوشياري حاج احمد، غنائم و اسراي زيادي نصيب سپاه اسلام شد. پس از آن، مرحله اول عمليات الي بيت‌المقدس در 10 ارديبهشت 61 آغاز شد و به اين ترتيب مراحل دوم و سوم اين عمليات با هدف نهايي آزادسازي خرمشهر به فاصله بيست روز پس از مرحله اول انجام شد.
در پي آزادسازي خرمشهر، او به همراه ديگر فرماندهان فتح خرمشهر نزد امام خميني (ره) رفتند و آن زمان همزمان با حمله نيروهاي اسرائيلي به لبنان و مواضع نظامي سوريه شد.
وي در اواخر خرداد سال 1361 در مأموريتي به همراه يك هيئت عالي‌رتبه ديپلماتيك ايران راهي سوريه شد تا راه‌هاي مساعدت به مردم لبنان را بررسي كند و در 14 تير سال 1361، به همراه اتومبيل هيئت نمايندگي ديپلماتيك ايران هنگام ورود توسط فالانژيست‌ها متوقف و توسط نيروهايي اسرئيلي ربوده شده و گروگان گرفته شد كه از سرنوشت وي تاكنون اطلاعي در دست نيست.

* كوه‌هاي سر به فلك كشيده چون احمد را نتوانستيم به جامعه معرفي كنيم

در ابتداي مراسم، محمدرضا يزدي دبير نخستين همايش «خورشيد دوكوهه» يادواره سرداران و 15هزار شهيد لشكر 27 محمد رسول الله(ص) گفت: وقتي كه روزها طي مي‌شد و ما به اين ساعت نزديك مي‌شديم قلب هركدام از دوستان به شدت مي‌تپيد. نه براي اين‌كه اين مراسم را برگزار كنيم بلكه احساس مي‌كرديم براي معرفي حاج احمد خيلي كوچك هستيم و هرچه جلوتر مي‌آمديم عجز و ناتواني خود را بيش‌تر احساس مي‌كرديم چرا كه احمد در اين جلسه و اين مكان نمي‌گنجيد.
وي ادامه داد: هر وقت دوستان از مسير كردستان عبور مي‌كردند ياد و سايه احمد را مي‌ديدند. در حقيقت هر روز در مرزهاي غربي كشور يا و خاطره احمد را مي‌توانيم ببينيم.
يزدي به هدف برگزاري اين همايش اشاره كرد و گفت: هدف اصلي ما از برگزاري اين يادواره تنها معرفي بخش كوچكي آن بزرگمرد است. نمي‌خواهيم الگوسازي كنيم بلكه مي‌خواهيم معرفي الگو كنيم.
وي اضافه كرد: غربي‌ها بركه كوچك آب راكد و متعفن خود را درياي خروشان نشان مي‌دهند و براي جوان‌هاي خود الگوسازي مي‌كنند ولي ما درياي خروشان احمدها را نتوانستيم به عنوان يك الگو به جامعه، جوان‌ها و نسل سومي‌ها معرفي كنيم. آن‌ها تپه خاك كوچكي كه زير پاي طفلان عجز و كوچكي را نشان مي‌دهد، بزرگ مي‌كنند و يك كوه استوار نشان مي‌دهند ولي ما كوه‌هاي سر به فلك كشيده چون احمد را نتوانستيم به جامعه معرفي كنيم.

* احمد بر قلب‌ها حكومت مي‌كرد

در ادامه مراسم، سردار مجتبي عسگري و ماموستا عبدالكريم فتاحي از همرزمان حاج احمد متوسليان به ذكر خاطره درباره وي پرداختند. سردار مجتبي عسگري در خاطرات خود به مصلحت انديشي متوسليان به نفع مردم اشاره كرد و گفت: احمد بر قلب‌ها حكومت مي‌كرد.
فتاحي نيز به مهرباني، صبوري و استواري حاج احمد متوسليان اشاره كرد.
خواهر احمدمتوسليان نيز در مورد برادرش اظهار داشت: حاج احمد در امور اسلامي به هيچ وجه خواهر و برادري سرش نمي‌شد.
وي به بخشندگي و از خودگذشتي برادر اشاره كرد و خطاب به مسئولان كشوري گفت: مي‌دانم پيگيري‌هايي انجام شده است اما خواهشمندم پيگيري‌هايي صورت گيرد تا خبر شهادت يا سلامت برادر به مادر چشم انتظارمان برسد و نگذاريد مادر همانند پدر در انتظار ديدار فرزند، چشم از جهان فروببندد.

* احمد، اعزام به لبنان و سوريه را براي خود يك قسمت الهي مي‌دانست

در ادامه مراسم خانم كاتبي از امدادگران عرصه جنگ به ويژگي‌هاي انساني و اخلاقي حاج احمد متوسليان اشاره كرد و گفت: حاج احمد براي زن و فرزند دشمنان نيز ارزش قائل بود و حتي شاهد بوديم كه به خانواده زن و فرزندان دشمني كه بهترين دوستش را به شهادت رساندند و بعد كشته شد، رسيدگي مي‌كرد.
وي اضافه كرد: حاج احمد حتي حريم ميان سربازان و زنان و فرزندان دشمن را حفظ مي‌كرد.
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با اشاره به نقش رژيم صهيونيستي در جاويدالاثر شدن حاج احمد متوسليان گفت: اين رژيم عامل بسياري از حوادث دهه‌هاي اخير در منطقه است كه باعث شده منطقه هيچ وقت روي آرامش را نبيند.
لاريجاني در پايان با گراميداشت ياد حاج احمد متوسليان و ديگر همراهان جاويدالاثر وي، اظهار اميدواري كرد كه هر چه زودتر خبر موثقي از اين 4 نفر اعلام شود.
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در خصوص حاج احمد متوسليان اظهار داشت: احمد مظهر آيه شريفه نفس مطمئنه است.
وي ادامه داد: بايد آنچه شهدا بودند، همان را انتشار داد و از غلو كردن پرهيز كرد در غير اين صورت اثرات منفي در جامعه خواهد داشت.
اين فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با بيان اين‌كه جنگ براي ما مسجد و عبادت است، اظهار داشت: احمد، اعزام به لبنان و سوريه را براي خود يك قسمت الهي مي‌دانست.

* در انتظار او خواهيم ماند

فرزانه متوسليان، برادرزاده حاج احمد متوسليان نيز در اين مراسم با بيان اين‌كه من از نسل سوم هستم و مي‌خواهم براي نسل سوم صحبت كنم، اظهار داشت: نسل سومي‌ها از حاج احمد متوسليان هيچ نمي‌دانند.
وي با گلايه از اين موضوع كه حاج احمد متوسليان قبل از اين‌كه ديپلمات ناميده شود، فرمانده عمليات‌هاي مختلف بوده است، گفت: بايد حاج احمد را به همه نسل سومي‌ها معرفي كرد.
سردار عباس برقي از همرزمان حاج احمد متوسليان نيز در اين مراسم به آخرين لحظات بودن با حاج احمد اشاره كرد و افزود: ما نمي‌دانيم حاج احمد از خدا چه چيزي خواسته است اما اگر تاكنون برنگشته، خودش خواسته است.
وي ادامه داد: تا زماني كه به ما اعلام نشود كه حاج احمد شهيد شده است، نمي‌پذيريم و در انتظار او خواهيم ماند.
انتهاي پيام/ز
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن