تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با انتشار بيانيه اي صورت گرفت:انتقاد مجدد برخي دانشجويان از مديريت دانشگاه علامه طباطبايي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: با انتشار بيانيه اي صورت گرفت:انتقاد مجدد برخي دانشجويان از مديريت دانشگاه علامه طباطبايي
رغم اعلام مطالبات و انتقادات دلسوزانه دانشجويان، هيچ پاسخ در خور توجه و قانع كننده اي از سوي رياست دانشگاه دريافت نشده است. در اين متأسفانه حتي شاهد برخورد با معترضين در عرصه مطالبه گري و انتقاد بوده ايم.
يك ماه قبل جمعي از دانشجويان دانشگاه علامه در اعتراض به احضار سه دانشجويي كه به جرم حضور در جلسه اي با وزير علوم و بيان برخي انتقادات از مديريت اين دانشگاه، به كميته انضباطي دانشگاه علمه احضار شده بودند، مقابل وزارت علوم تجمع كردند.

به گزارش رجانيوز، اين تجمع در ساعات پاياني شب 12 خرداد با قول مساعد عليرضا زاكاني براي پيگيري خاتمه يافت. با اين حال، نه تنها پيشرفت قابل ملاحظه اي در ايفاي مطالبات دانشجويان معترض رخ نداد بلكه اخيراً يكي از دانشجويان كه در راه اندازي اين اعتراضات نقش ويژه اي داشت، به دلايلي كه از سوي مديريت دانشگاه علامه آوزشي خوانده شده است، در آستانه اخراج قرار گرفته است.

دانشجويان معترض به مديريت دانشگاه با تأكيد مجدد بر مديريت ضعيف اين دانشگاه و انتقاد از اين حكم اخراج بيانيه اي صادر كرده اند كه متن آن در ادامه آمده است:

1- عملكرد ضعيف رياست دانشگاه علامه طباطبايي پس از گذشت سه سال از آغاز مديريت ايشان، موجب شكل گيري اعتراض هاي متعددي به ايشان شده است.

2- تحرك سياسي در دانشگاه واجب ولازم است.اصلا نبايد از آن اجتناب كرد و نبايد از آن ترسيد و نبايد اجازه داد كه خاموش بشود نبايد جلوي انتقاد را گرفت. مي خواهند انتقاد بكنند بكنند. اما نبايد خصمانه باشد. رهبر معظم انقلاب

طي سال هاي گذشته و به رغم اعلام مطالبات و انتقادات دلسوزانه دانشجويان، هيچ پاسخ در خور توجه و قانع كننده اي از سوي رياست دانشگاه دريافت نشده است. در اين متأسفانه حتي شاهد برخورد با معترضين در عرصه مطالبه گري و انتقاد بوده ايم. اقدام اخير درخصوص اخراج مسئول سابق بسيج دانشكده علوم اجتماعي -كه در پي انتقاد به عملكرد مسئولين دانشگاه علامه طباطبايي صورت پذيرفته- حركتي در اين راستا ارزيابي مي گردد كه راه هرگونه نقد و مطالبه را به بد ترين شكل مسدود مي نمايد. اين برخوردها با هر انگيزه اي كه صورت پذيرد، نتيجه محتوم آن غير سياسي شدن دانشگاه و كم فروغ شدن آزادانديشي و مطالبه گري را به دنبال خواهد داشت.

3- با گسترش جريان اعتراض ها، برخي مسئولين دانشگاه با اتخاذ تدابيري كوشيده اند تا با انحرافي خواندن هر جريان اعتراض و نقد، از مسئوليت خطير پاسخگويي شانه خالي كرده و هر گونه مجراي نقد و مطالبه دانشجويان را مسدود نمايند.

4- چندي است كه "افتراي فساد اخلاقي يكي از رؤساي دانشكده ها؛ رييس دانشكده ادبيات" كه به ادعاي حراست دانشگاه از سوي يكي از اساتيد دانشگاه صورت پذيرفته است، برچسبي براي متهم ساختن متدينين و معترضين دانشگاه شده و هرگونه اعتراض را به حال انفعال فرو برده است. اگر چه با توجه به سابقه منفي عملكرد اين رييس دانشكده در برخورد با دانشجويان متدين دانشگاه در زمان رياست آقاي دكتر حبيبي و با وجود اساتيد متعهد وكارآمد، انتساب ايشان را به رياست دانشكده ادبيات غير منطقي مي دانيم اما همان گونه كه در سوابق اعتراض هاي گذشته -جمعي از دانشجويان بسيجي- نيز مشهود است، هيچگاه مواردي از اين دست مطرح و مورد مطالبه قرار نگرفته است و بنابراين انتساب غيرواقعي و مورد تأييد نمي باشد.

5- رايزنان و پيگيري كنندگان مسئله فوق، هيچ هماهنگي و نسبتي با اين جريان نداشته اند و مورد تأييد نمي باشند. ضمناً هيچ يك از اساتيد دانشگاه نيز مرجعيتي براي هدايت و خط دهي نسبت به اين جريان ندارند.

6- دانشجويان معترض هيچ در خواستي مبني بر اخراج اساتيد از دانشگاه نداشته اند و آنچه كه مورد تأكيد بوده، ضرورت تحول و پويايي در تركيب هيئت علمي دانشگاه بوده است.

7- جهت رفع هرگونه ابهام از جريان تحصن دانشجويان در برابر وزارت علوم -با وجود روشن بودن مواضع در روز تحصن- تأكيد مي نماييم كه نامه اي كه از سوي 2 نفر از دانشجويان با وزير علوم مطرح شده است، ضمن آن كه نسبتي با اين جمع نداشته است، بدون هماهنگي و اطلاع مسئولين اين جريان طرح شده و محتواي آن به هيچ وجه مورد تأييد نمي باشد. ضمناً چنين رويه اي -همان گونه كه در سوابق اعتراض اين جمع مشهود است-، در هيچ يك از اعتراض هاي گذشته بكار نرفته است. اما موضوع اصلي اعتراض دانشجويان در تحصن مقابل وزارت علوم نحوه عملكرد وزير در اين خصوص بوده است -نه حمايت از نامه دانشجويان-؛ بنا به اعتقاد دانشجويان، در حكومت عدل اسلامي هرگونه رويه اي كه منجر به مسدود شدن مجاري نقد و مطالبه گردد، محكوم است. بنابراين عملكرد وزارت علوم در احضار دانشجويان به كميته انضباطي كه در مقام رعيت و به طور خصوصي شكايتي به وزير علوم در مقام مسئول برده اند -اگر چه بدون سند و مدرك- اشتباه بوده و موجب توقف روحيه نظارت و نقد مي گردد.

8- ما مي خواهيم جوان ما احساس كند كه بايد فكر كند و بايد اين فكر را مطرح وآن را مطالبه كند. رهبر معظم انقلاب

با توجه به تأكيدات مكرر رهبر انقلاب مبني بر ضرورت مطالبه گري و آرمان خواهي، دانشجويان نقد عملكرد مسئولين را بر خود واجب دانسته و آن را در راستاي پويايي و تحول و نوآوري ارزيابي مي كنند. همچنين با توجه به فرمايش رهبر انقلاب در خصوص ضرورت پاسخگويي مسئولين به مردم، هيچ گونه مسامحه و كوتاهي در اين خصوص را جايز نمي دانند.

9- با توجه به حساسيت زماني اين گونه برخوردها و بي تدبيري هاي صورت گرفته در خصوص يكي از دانشجويان، از عقلا و مديران مدبر مي خواهيم كه نسبت به لغو هر چه سريع تر حكم اخراج اقدام نمايند.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن