تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815328639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانواده و سلامت جنسي/ 26دبيركل شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش: تدوين سرفصل آموزشي سلامت جنسي در كتب درسي، كارشناسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: خانواده و سلامت جنسي/ 26دبيركل شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش: تدوين سرفصل آموزشي سلامت جنسي در كتب درسي، كارشناسي مي‌شود
گروه اجتماعي: آموزش سلامت جنسي به دانش‌آموزان در بحث‌هاي كارشناسي نظام آموزشي گنجانده شده است و اميدواريم در طرح «برنامه درسي ملي» به آن پرداخته شود و شايد سرفصلي براي آموزش سلامت جنسي و مهارت‌هاي زندگي تدوين شود.
«مهدي نويدادهم» دبيركل شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: تربيت جنسي متناسب با اقتضاي شرايط سني و نياز دانش‌آموزان همواره در دستور كار آموزش و پرورش بوده است از اين‌رو اين موضوع در برنامه‌هاي مستقيم و غيرمستقيم درسي و فعاليت‌هاي پرورشي ديده شده است تا جهت‌گيري مناسبي در تربيت جنسي دانش‌‌آموزان داشته باشيم.

وي در ادامه افزود:‌ به نظر من برخلاف فراكني كارشناسان درباره ناكارآمدي وزارت آموزش و پرورش، ساير دستگاه‌ها نيز در مديريت و كنترل برخورد نسل جوان در برابر اين آسيب‌ها بايد پاسخگو باشند و بايدبه اين نسل، مهارت زندگي و كنترل بر خود را بياموزند.

دبيركل شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش معتقد است كه بروز اين آسيب‌ها در مدارس نسبت به محيط دانشگاه‌ها كمتر است و به حداقل ‌رسيده است همچنين نبايد بزهكاري فردي را كه در دانشگاه به آن دچار مي‌شود، به ناكارآمدي آموزش و پرورش نسبت داد چراكه اگر اينگونه باشد ما نيز مي‌توانيم به محيط جامعه و خانواده نسبت دهيم از اين‌رو مقصر معرفي كردن يك سازمان، مشكلي را حل نخواهد كرد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «با توجه به تأكيد مستقيم و غيرمستقيم آيات قرآن درباره سلامت جنسي، سياست كلي آموزش و پرورش در راستاي آموزش آن به دانش‌آموزان چگونه است؟» گفت: آموزش سلامت جنسي به دانش‌آموزان موضوعي است كه ما هنوز براي آن جواب درستي نيافته‌ايم چراكه آموزش غيرمستقيم آن نيز داراي تبعات خاصي است.

ادهم با بيان اين مطلب كه هيچ آموزش مستقيمي درباره سلامت جنسي در آموزش و پرورش براي دانش‌آموزان وجود ندارد، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «به نظر شما آموزش‌ سلامت جنسي در نظام آموزشي بايد از چه مقطعي آغاز شود؟» گفت: آموزش سلامت جنسي به دانش‌آموزان در بحث‌هاي كارشناسي نظام آموزشي گنجانده شده است و اميدواريم در طرح «برنامه درسي ملي» به آن پرداخته شود، شايد سرفصلي براي اين نوع آموزش سلامت جنسي و مهارت‌هاي زندگي تدوين شود.

وي تصريح كرد: زماني كه برخي از بنيا‌ن‌هاي فكري و رفتاري دانش‌آموزان آسيب ببيند، شرايط آسيب‌پذيري دانش‌آموزان درباره موضوع جنسي فراهم مي‌شود از اين‌رو توجه به اين بنيان‌ها توجه به اصل «پيشگيري بهتر از درمان» است و در اين شرايط كمتر دچار مشكل و آسيب خواهيم شد.

دبيركل شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش در پايان در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «با توجه به آمارهاي موجود درباره ناهنجاري‌هاي اخلاقي دانش‌آموزان و نياز آنان به دانستن آموزش‌‌هاي مربوط به حوزه سلامت جنسي، آيا لازم نيست نظام آموزشي آگاهي‌هاي فراخور شرايط سني به دانش‌آموزان ارائه دهد تا مراجعه به سايت‌ها و عواقب ناشي از آن را كاهش داد؟» اظهار كرد: من آمار دانش‌آموزان را درباره بزه و آسيب‌هاي جنسي نفي نمي‌كنم چراكه وجود حتي يك نفر ناراحت‌كننده و خطرناك است اما اين آمار در برابر جمعيت كل آماري ناچيز است، از طرفي فضاي باز اطلاعاتي موجب شده است تا دانش‌آموزان تمام اطلاعات خود را از نظام آموزشي و كتاب‌هاي درسي دريافت نكنند و از ساير رسانه‌ها استفاده كنند به‌طوري كه شدت تأثيرگذاري آن به مراتب بيش از فضاي آموزشي است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن