تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820453206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويترز: منافع جنگ رواني توخالي اسرائيل عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رويترز: منافع جنگ رواني توخالي اسرائيل عليه ايران
كارشناسان مي‌گويند، ممكن است آمريكا با اسرائيل در اين كار شريك نشود، اما در پشت صحنه، آن را جشن خواهد گرفت و اين در حالي است كه آمريكا مي‌تواند به راحتي پيامدهاي بين‌المللي اين حمله نظامي اسرائيل را دفع كند.
در حالي كه در يك ماه اخير مواضع برخي مقامات رژيم اسرائيل و تبليغات درباره يك مانور اسرائيل، موضوع حمله احتمالي اسرائيل به تأسيسات اتمي كشورمان را با آب و تاب در رسانه‌ها مطرح كرده، گزارش خبرگزاري «رويترز» حاكي است، اين تهديد توخالي است، اما تا اينجاي كار اسرائيل از آن سود برده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، در عين حال سود اين تبليغات در ايران هم آن بود كه باعث افزايش آمادگي و تيزبيني قواي سياسي و نظامي كشورمان جهت مقابله با هرگونه حمله احتمالي شد.

به گزارش «رويترز»، به نظر مي‌رسد، اسرائيل از نگران نگه داشتن ايران و ديگر كشورهاي جهان درباره زمان حمله احتمالي به تأسيسات اتمي ايران خوشحال است.

اسرائيل تلاش زيادي براي كاهش گمانه‌زني‌هاي ايجادشده در مورد مانور هوايي اين كشور در ماه گذشته صورت نداد.

يك وزير كابينه اسرائيل هم از غيرقابل‌پيشگيري بودن اقدام نظامي عليه ايران سخن گفته بود و «جان بولتون» نيز احتمال داده بود كه اين حمله تا پيش از هفته‌هاي پاياني رياست‌جمهوري بوش انجام شود.

اين در حالي است كه ايران اين روند را «جنگ رواني» خوانده و متقابلا پاسخ داد هر كشوري در صورت هرگونه اقدامي با انتقام سخت ايران روبه‌رو خواهد شد.

كشورهاي عربي خليج فارس كه صادرات نفتي آنها مي‌تواند يكي از اهداف انتقامجويانه ايران باشد نيز شاهد افزايش مداوم قيمت نفت خام هستند.

روز دوشنبه روزنامه «گلف‌نيوز» در اين زمينه نوشت: «اگر اسرائيل آنقدر احمق باشد كه پس از اين تهديدات به ايران حمله كند آنگاه بايد به ايران حق داد تا به شيوه خودش انتقام بگيرد ... البته اين‌كه ايران اعلام كرده براي انتقام، شاهرگ نفتي خليج فارس را مسدود مي‌كند، باعث افزايش نگراني مردم منطقه شده است».

اين گزارش مي‌افزايد: ممكن است اسرائيل بر اين باور باشد كه موضع‌گيري‌هاي نادر نظامي عليه ايران، مي‌تواند اين كشور را مجبور به تغيير رفتارش كند و يا اين‌كه دست‌كم باعث اعمال تحريمات سخت‌تري عليه ايران براي توقف برنامه هسته‌اي اين كشور شود.

«افرايم كام»، معاون مركز مطالعات استراتژيك «جفي» در دانشگاه تل‌آويو اسرائيل ترجيح مي‌دهد تا فعلا فشارهاي ديپلماتيك ادامه يابد.

وي در گفت‌وگويي با «رويترز» از اورشليم اظهار داشت: «صحبت از اقدامات نظامي براي ايجاد بازدارندگي و ترغيب اروپايي‌ها به افزايش فشار بر ايران به اميد مهار برنامه هسته‌اي اين كشور طراحي شده است».

ارتش اسرائيل هنوز هم با توجه به نگراني‌‌هاي عميق از تبديل ايران به يك كشور اتمي، در حال بررسي طرح‌هاي گوناگون است، هرچند اين كشور يهودي، بازدارنده‌هاي اتمي اعلام‌نشده و قدرتمند خود را دارد.

«موشه يلعون»،‌ فرمانده سابق ارتش اسرائيل هفته گذشته گفت: «نيروهاي اسرائيلي بايد آماده اجراي هرگونه طرحي باشند. حمله نظامي به ايران كار راحتي نيست. اين كار بايد گزينه آخر باشد، اما نبايد آن را حذف كنيم».

وي همچنين ايده «جان بولتون» مبني بر حمله به ايران بين انتخابات ماه نوامبر و آغاز دوره رياست‌جمهوري جديد در ماه ژانويه را جالب و قابل توجه خواند.

بولتون كه معتقد به استفاده از زور عليه ايران است، شانس كمي براي اين قايل است كه دولت بوش به ويژه پس از انتشار گزارش سازمان‌هاي اطلاعاتي اين كشور در سال گذشته، دست به اين كار بزند.

برخي كارشناسان دفاعي معتقدند كه حتي يك حمله هوايي همه‌جانبه از سوي آمريكا باعث تعويق چندساله برنامه اتمي ايران مي‌شود.

اين در حالي است كه كارشناسان مي‌گويند، ممكن است آمريكا با اسرائيل در اين كار شريك نشود، اما در پشت صحنه، آن را جشن خواهد گرفت و اين در حالي است كه آمريكا مي‌تواند به راحتي پيامدهاي بين‌المللي اين حمله نظامي اسرائيل را دفع كند.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن