تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي استفاده از سرمايه بخش خصوصي با برخي موانع مواجه هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي استفاده از سرمايه بخش خصوصي با برخي موانع مواجه هستيم
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور گفت: در راستاي استفاده از سرمايه بخش خصوصي به صورت مشاركت يا سهام، براساس اساسنامه شركت فرودگاه ها هنوز برخي موانع وجود دارد كه بدنبال رفع آنها هستيم.


"اصغر كتابچي" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: با دو رويكرد برون سپاري فعاليت ها و ديگري خصوصي سازي به لحاظ واگذاري و اجراي برخي فعاليت ها با سرمايه بخش خصوصي، مي‌توان به اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي در بخش فرودگاه هاي كشور اقدام كرد.
وي سپس ادامه داد: در بحث برون سپاري فعاليت ها، از مدت ها قبل شركت فرودگاه هاي كشور اين حركت را آغاز كرده و موفق هم بوده است . هم اكنون نيز در زمره دستگاه هاي نمونه كشور مطرح مي‌باشد كه بسياري از فعاليت ها را برون سپاري كرده است.
كتابچي با بيان اينكه در بحث استفاده از توان بخش خصوصي در ا جراي فعاليت هاي فرودگاهي نيز شركت فرودگاه ها تجربه دارد، گفت: بايد از سياست هاي اصل 44 قانون اساسي ( خصوصي سازي ) به عنوان يك فرصت استفاده كرد و در جهت رفع خلاء هايي كه در اين خصوص وجود دارد، حركت جدي صورت گيرد.
وي سپس اظهار داشت : در اين راستا كار گروهي در شركت فرودگاه هاي كشور تشكيل شده تا برنامه ها ، سياست ها و روش هاي اجرايي اين كار مورد بحث و بررسي قرار گيرد تا فعاليت هايي كه نيازي به تصويب مقررات و قوانين ندارند، شركت فرودگاه ها راسا اقدام به واگذاري كند.
اين مقام مسئول در ادامه تاكيد كرد ، همچنين فعاليت هايي كه نياز به مصوبات مجمع عمومي دارند، آن مصوبات را اخذ خواهد كرد و بخشي را كه نياز به حمايت دولت و مجلس دارد، از حمايت هاي قواي مجريه و مقننه استفاده خواهيم كرد.
مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور در خصوص اينكه چه فعاليت هايي هم اكنون به بخش خصوصي واگذار شده است، گفت: چنانچه بخش مديريت و هوانوردي را از ساير فعاليت هاي فرودگاه هاي كشور مستثني كنيم، بسياري از فعاليت ها در سطح فرودگاه ها برون سپاري شده است.
كتابچي در خصوص مشكلات فراروي واگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي اظهار داشت: در بحث برون سپاري فعاليت ها در شركت فرودگاه هاي كشور مشكل خاصي وجود ندارد و حتي اين شركت در اين زمينه صاحب تجربه خوبي است.
وي در خاتمه تاكيد كرد ، در راستاي استفاده از سرمايه بخش خصوصي به صورت مشاركت يا سهام، در تلاش هستيم تا موانع موجود مرتفع شوند تا كار در اين عرصه تسريع شود .
اقتصام ** 1574** 1557
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن