تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814955534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضاييه : مطالبات دانشجويي در بستر قانوني پيگيري شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي قوه قضاييه : مطالبات دانشجويي در بستر قانوني پيگيري شود
وي در گفت و گو با خبرنگاران داخلي و خارجي در تهران گفت: بخشي از مطالبات جامعه دانشجويي و تشكل‌هاي دانشجويي كشور به اجراي عدالت و مبارزه با مفاسد و سرعت بخشيدن به روند رسيدگي‌ها مربوط مي‌شود كه بسيار مطلوب است.

سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه نهاد قضايي اين گونه مطالبات را به فال نيك مي‌گيرد، گفت: اما متاسفانه در بخشي از مطالبات دانشجويي اطلاعات دقيقي از روند رسيدگي به پرونده‌ها وجود ندارد و پيشداوري است.

جمشيدي گفت: اين اطلاعات كه در برخي منابع مطرح مي‌شود با واقعيات منطبق نيست و از تشكل‌هاي دانشجويي و جامعه دانشجويي كشور انتظار داريم كه حريم ورود به پرونده‌هاي قضايي را رعايت كنند و اجازه ندهند بسترهاي قانوني با مطالبات گروهي و سياسي قاطي شود.

وي در خصوص حادثه ريزش يك ساختمان در منطقه سعادت آباد تهران با اظهار تاسف از اين حادثه بسيار تلخ، گفت: اين پرونده زير نظر مستقيم دادستان عمومي و انقلاب تهران و با دقت و حساسيت دنبال مي‌شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: دادستان تهران متعاقب بروز اين حادثه در محل حاضر و بلافاصله دستور بازداشت عواملي كه استنباط مي‌شد در اين حادثه مقصر هستند را صادر كرد.

جمشيدي گفت: دادستان تهران پس از وقوع اين حادثه دستور داد تا مهندس ناظر ، پيمانكار و كارفرما بازداشت شوند و تحقيقات نيز از شهرداري آغاز شده است و اميدواريم روند رسيدگي به اين پرونده مهم نيز با سرعت ادامه يابد.

وي در خصوص اقدامات قوه قضاييه عليه عوامل خارجي كه قصد ترور رييس جمهوري اسلامي ايران را در يكي از سفرهاي خارجي محمود احمدي نژاد داشت، گفت: در اين زمينه بايد مراجع اطلاعاتي و وزارت امور خارجه اقداماتي انجام دهند و در قوه قضاييه نيز هر كمكي ضرورت باشد، ارائه خواهد شد.

سخنگوي قوه قضاييه همچنين بار ديگر تاكيد كرد كه در جمهوري اسلامي ايران اعدام افراد زير ‪ ۱۸‬سال سن وجود ندارد.

جمشيدي براي چندمين بار توضيح داد كه بايد به دو موضوع اعدام و قصاص به صورت مجزا نگريست و اين دو موضوع كاملا متفاوت است.

وي افزود: در جمهوري اسلامي ايران به جز در موضوع قصاص كه حكم شرعي است در ساير موارد اعدام افراد زير ‪ ۱۸‬سال وجود ندارد.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: در مورد افراد زير ‪ ۱۸‬سال سن نيز با توجه به موارد قانوني، تلاش مي‌شود با صلح، سازش، گذشت و پرداخت ديه منتهي به اجراي حكم نشود و در موارد زيادي نيز اين رويه عملي شده است.

جمشيدي افزود: كسي در جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد كه در سن زير ‪ ۱۸‬سال جرمي مرتكب شده و اعدام شده باشند.

وي در خصوص پرونده زمين خواري در استان فارس گفت: شخصي به نام عبدالله شهبازي در استان فارس داراي پرونده قضايي است.

سخنگوي قوه قضاييه افزود: اين فرد شاكي خصوصي دارد و فرماندار شيراز، فرمانده سپاه شيراز، خانواده شهداء حسينه رهپويان وصال شيراز، بخشداري يكي از بخش‌هاي شيراز و تعدادي از عشاير منطقه سرخي از شاكيان اين فرد هستند.

جمشيدي گفت: در بخش مربوط به اراضي آن منطقه، اداره منابع طبيعي عليه اين شخص شكايت كرده و اين شخص نيز عليه اداره منابع طبيعي طرح دعواي كرده است.

وي گفت: قاضي رسيدگي‌كننده به پرونده اين فرد، براي وي قرار وثيقه يك ميليارد ريالي صادر كرده است و يك روز پس از توديع وثيقه آزاد شده است و پرونده وي در مراجع قضايي استان در حال رسيدگي است.

سخنگوي قوه قضاييه در واكنش به مقاله‌اي كه يك روزنامه نگار آمريكايي در خصوص اختصاص ‪ ۴۰۰‬ميليون دلار از سوي دولت آمريكا براي ضديت با جمهوري اسلامي ايران در يك روزنامه آمريكايي چاپ كرده، گفت: اقدامات دولت آمريكا عليه ملت ايران اقدامات جديدي نيست و دشمني آمريكا با ملت ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي ادامه دارد.

جمشيدي افزود: به رغم دشمني دولت آمريكا عليه ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي ايران با حمايت‌هاي مردمي با قوت و استحكام روز به روز در جهان سربلندتر و مقتدرتر است.

وي با بيان اينكه آمريكاييان نمي‌توانند در عزم ملت ايران خللي وارد سازند، گفت: آمريكاييان در گذشته نيز از منافقين و گروه‌هاي ضد انقلاب حمايت‌هاي مالي و معنوي كرده‌اند و اين حمايت‌ها بر كسي پوشيده نيست.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن