تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805497883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد آيت‌الله مصباح يزدي از عدم توجه برخي مسئولان به سخنان رهبري


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: انتقاد آيت‌الله مصباح يزدي از عدم توجه برخي مسئولان به سخنان رهبري
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: وقتي مقام معظم رهبري با حساسيت ويژه‌اي، بحث شبيخون فرهنگي غرب را مطرح كردند، انتظار اين بود كه مسئولان و مجريان مملكت با درك اين نگراني به مقابله جدي با آن بپردازند، اما متأسفانه مشاهده شد كه در موارد زيادي خود مجريان داراي تفكرات ضداسلامي و ضدانقلابي بودند كه طبعاً از آن‌ها انتظار مقابله با تهاجم فرهنگي نمي‌رفت.


به گزارش خبرنگار برنا در قم ، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار با مشاور وزير و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اشاره به نقش مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: متأسفانه در دوران پس از انقلاب، اين وزارتخانه همچنان با همان ساز و كار قبلي و با همان نيروها و ابزار شكل گرفت، تا جايي كه عده‌اي معتقد بودند وزارت ارشاد، هيچ وظيفه‌اي در قبال اسلام ندارد و كار تبليغ اسلام را تنها روحانيون بايد برعهده داشته باشند.

وي ايجاد تغيير و تحول را در نگرش اين وزارتخانه نسبت به مقوله‌هاي فرهنگي ضروري دانست و گفت: امروز مسئولاني كه قصد بازسازي و نوسازي اين وزارتخانه را دارند و خواستار ايجاد تغيير و تحول در آن هستند، با مشكلات جدي رو‌به‌رو مي‌شوند و‌ آن‌هايي كه با اين تغييرات مخالفند، در برابر آن موضع‌گيري مي‌كنند.

استاد حوزه علميه قم افزود: خوشبختانه در شرح وظايف وزارت ارشاد مي‌توان مواردي را پيدا كرد كه راه را براي انجام كارهاي فرهنگي هموار مي‌سازد.

وي با اشاره به لزوم برنامه‌ريزي دقيق براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي تاكيد كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌تواند با تصويب و ارائه قوانين لازم و برنامه‌هاي ثابت، زمينه را براي اجراي دقيق و مستمر آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فراهم آورد.

آيت‌الله مصباح يزدي نيروسازي و تربيت افراد كارآمد را در ايجاد تحول در وزارت ارشاد ضروري دانست و گفت: تا زماني كه نيرو و مجري خوب و كارآمد وجود نداشته باشد، نبايد انتظار تغيير و تحول در كاري را داشته باشيم.

وي يكي از راه‌هاي تربيت نيروهاي فرهنگي را مشاركت با ساير ارگان‌ها و سازمان‌ها دانست و تصريح كرد: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم مي‌تواند مانند برخي سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با تأسيس دانشگاه اختصاصي، نيروهاي متخصص و متعهد موردنياز خود را جذب كند.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در بخشي ديگر از سخنان خود به شبيخون و تهاجم فرهنگي دشمن اشاره كرد و اظهار داشت: وقتي مقام معظم رهبري با حساسيت ويژه‌اي، بحث شبيخون فرهنگي غرب را مطرح كردند، انتظار اين بود كه مسئولان و مجريان مملكت با درك اين نگراني به مقابله جدي با آن بپردازند، اما متأسفانه مشاهده شد كه در موارد زيادي خود مجريان داراي تفكرات ضداسلامي و ضدانقلابي بودند كه طبعاً از آن‌ها انتظار مقابله با تهاجم فرهنگي نمي‌رفت.

آيت‌الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: بايد تا جايي كه مي‌توانيم به اسلام، اخلاق و معنويت خدمت كنيم و اين ‌را از دغدغه‌هاي دائمي خود بدانيم.

وي همچنين به جايگاه مهم شهر مقدس قم و برنامه‌ريزي دشمن براي تخريب فرهنگي آن اشاره كرد و اظهار داشت: اصراري كه دشمن براي تخريب فرهنگي و ديني شهر قم دارد با هيچ شهر و منطقه‌اي در كشور قابل مقايسه نيست، چرا كه آن‌ها معتقد هستند اگر فضاي فرهنگي و معنوي قم را عوض كنند، كل كشور تغيير پيدا مي‌كند. اما خوشبختانه قم همچنان به صورت يك دژ مستحكم فرهنگي و مذهبي باقي مانده است كه اين امر به خاطر وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حضور مراجع معظم تقليد و مردم مؤمن و انقلابي اين شهر است.

استاد حوزه علميه قم در پايان با قدرداني از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به خاطر توجه ويژه به فرهنگ و معنويت بيان داشت: خدا را شكر مي‌كنم كه اين دولت و وزارت ارشاد، با دولت‌ها و وزارتخانه‌هاي قبلي تفاوت دارد كه اين عوامل، شرايط را براي انجام فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي تا حدود زيادي دچار تغيير كرده است.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن