تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804590351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پافشاري كردم تا بالاخره جايزه منتقدان را گرفتم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: پافشاري كردم تا بالاخره جايزه منتقدان را گرفتم
فاطمه معتمدآريا شب گذشته در جشن منتقدان و نويسندگان گفت:من چند سال پيش با عكاسان و خبرنگاران درگيري لفظي پيدا كردم و آنها به من گفتند "كه ما تورا بزرگ كرديم و بلديم چه جوري به زمين بزنيمت اما من سال ها بدون عكس بروي مجلات بودم و بالاخره آنقدر پافشاري كردم تا به من جايزه داديد."


سرويس هنري برنا:

جشن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران شب گذشته با حاشيه هايي همراه بود. يكي از افرادي كه به هنگام دريافت جايزه خود در بخش "بهترين بازيگر سينماي پس از پيروزي انقلاب اسلامي" حرف هاي جالب توجهي زد، «فاطمه معتمدآريا» بود.

او در هنگام دريافت لوح تقدير و جايزه خود گفت: "اين جايزه يكي از مهم ترين جوايزي است كه تاكنون دريافت كرده ام. آشتي بعد از دعوا به آدم خيلي مي چسبه. من چند سال پيش در يك جشن مشابه اي از عكاسان و خبرنگاران خواهش كردم كه جلوي راه سينماگران را به هنگام دريافت جايزه نگيرند و آنها هم به من گفتند؛ ما تورا بزرگ كرديم و بلديم چه جوري به زمين بزنيمت اما من سال ها بدون عكس بروي مجلات بودم و بالاخره آنقدر پافشاري كردم تا به من جايزه داديد."

وي افزود: من بخش زيادي از موفقيت هاي خود را مديون منتقدان دوران خودم هستم. آنها با نقدهاي خوب و سازنده اي كه مي نوشتند، به ما آموختند. من از سه دوست و همكار خود «حميد جبلي»، «اكبر عبدي» و «عليرضا خمسه» كه مطالب زيادي به من ياد دادند، تشكر مي كنم.
«رضا ناجي» هم كه به عنوان بهترين بازيگر نقش اول مرد بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم فجر براي بازي در "آواز گنجشك ها" در اين جشن معرفي شد. در هنگام دريافت جايزه خود كه معلوم بود، بسيار هم خوشحال است، گفت: «مجيدي هميشه به من مي گفت؛ ناجي بالاخره يه روزي نتيجه زحماتو مي گيري، من از منتقدان بخاطر دادن اين جايزه تشكر مي كنم.»

«بهنام بهزادي» نيز نفر بعدي بود كه در بخش بهترين فيلمنامه در جشنواره 26، لوح تقدير گرفت. او اين جايزه را براي نوشتن فيلمنامه «تنها دوبار زندگي مي كنيم» دريافت كرد.

"بهزادي" پس از گرفتن جايزه خود از دست داود رشيدي، فرهاد توحيدي، مرتضي رزاق كريمي، محمد شيرواني و غلامرضا موسوي، گفت: من از بهترين مخاطبانم كه منتقدان هستند، جايزه گرفتم. من از آنها خواهش مي كنم به من اجازه دهند تا در كنارشان بتوانم زماني كه نمي توانم در قالب ساخت فيلم به سينما خدمت كنم، به من اجازه دهند، مطلب بنويسم.

برخي ها هم مانند «خسرو شكيبايي» و «رضا ميركريمي» حرفي براي گفتن نداشتند. به نظر مي رسد ميركريمي آنقدر "به همين سادگي" جايزه گرفته كه ديگر حرفي براي گفتن ندارد. و تعدادي هم مانند «محمدعلي باشه آهنگر» از فرط هيجان تنها توانست بگويد: «سلام مي كنم و به شما درود مي فرستم».

تشويق بي نظير حضار از آقاي بازيگر

اما از نكات جالب توجه اين مراسم، تشويق بي نظير حضار براي استاد "عزت الله انتظامي" بود. اين بازيگر توانا و پيشكسوت سينما به دعوت مجريان برنامه روي سن آمد تا به همراه "علي لاريجاني"؛ رئيس مجلس شوراي اسلامي لوح تقدير «قاليباف» شهردار تهران و «جعفري جلوه» را بدهد.

همچنين «كامران ملكي» يكي از مجريان اين برنامه در هنگامي كه مي خواست نام «جعفري جلوه» را براي دريافت لوح تقدير و جايزه اعلام كند، در وصف او گفت: «روزگاري كه سينماي ايران احتياج به مخاطب داشت، مردي ظهور كرد و برنامه هايي ترتيب داد كه سينماي ايران از شبكه هاي سراسري به عرصه نقد و بررسي گذاشته شود. برنامه اي كه در فروش فيلم ها و كثرت تماشاگران تلاش كرد و با تمام فشارهايي كه از گوشه و كنار به سينما وارد مي شد، تا حد توان مقاومت كرد.»

«عزت الله انتظامي» هم به هنگام دريافت جايزه به عنوان يكي از بهترين بازيگران 30 سال سينماي ايران، اظهاركرد: من باورم نمي شد كه در اين جشن به من جايزه بدهند. به اعتقاد من منتقدان قادر هستند راجع به سينما حرف بزنند، براي من با ارزش است در اين سن منتقدان به من جايزه بدهند.

انتقاد پرستويي از برخي مطبوعات

«پرويز پرستويي» هم گفت: من از منتقدان مطالب زيادي ياد گرفتم. آنها پل ارتباطي سينماگران با مردم هستند. يك نكته ديگه هم بگم، من بدون اين كه خودم خبر داشته باشم، 2 سال به عنوان مشاور هنري يك مجله با مخاطبان حرف زدم!

«منوچهر محمدي» هم كه تهيه كننده برتر 30 سال سينماي ايران شد، نيز گفت: «موي سرمان ريخت و زبانمان مو درآورد كه بگوييم كارنامه سينماي ايران بعد از انقلاب باعث افتخار مردم است. اميدوارم قدر اين سينما را بدانيد.»

از نكات ديگر اين بود كه "ابراهيم حاتمي كيا" و "مسعود كيميايي" در سهر بودند و نتوانستند در مراسم حضور داشته باشند.

منتقدان سوداي فيلم سازي را كنار بگذارند

«مجيد مجيدي» ديگر كارگرداني بود كه به همراه "رضا ميركريمي" به عنوان بهترين كارگردان ژانر سينماي ديني و معناگرا تقدير شدند.

وي نيز مانند سايرين پشت ميكروفن قرار گرفت و اظهاركرد: من زماني كه اولين فيلمم "بدوك" را ساختم به جشنواره توكيو دعوت شدم. 5 تنديس روي سن گذاشتند كه به برگزيده ها بدهند من هر چه صبر كردم، ديدم به من جايزه نداند ولي امشب انقدر جايزه بود كه بالاخره يكي از آنها به ما هم مي رسيد.

وي افزود: اميدوارم اين جشن به ارتقاي سينماي ملي بيانجامد. و از منتقدان مي خواهم سوداي فيلم سازي را در خود تقويت نكنند. نقد سازنده مي تواند به بالندگي سينماي ايران كمك كند.

انتظار دوستداران كيميايي به سر آمد

به دليل اين كه «مسعود كيميايي» در سفر خارج از كشور بود و نتوانست جايزه بهترين كارگردان ژانر اجتماعي 30 سينماي ايران را بگيرد، "سيروس الوند" كارگردان سينما و به نوعي شاگرد او اين جايزه را گرفت.

وي كه معلوم بود دل پري هم از منتقدان دارد، هنگام گرفتن لوح تقدير گفت: «فكر مي كنم بهترين محلي كه مي توانستم از منتقدان جايزه بگيرم، همين شكل بود. در تمام اين سال ها حسرت به دل دوستداران كيميايي ماند كه روي صحنه بيايد و جايزه بگيرد. در جايي او كارش قوي بود، و حقش بود جايزه بگيرد. در يك سري مواقع هم نه».
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن