تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815615170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به ايسنا خبر داد: تشكيل كميته هماهنگي مجلس و دولت براي بررسي مشكلات آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به ايسنا خبر داد: تشكيل كميته هماهنگي مجلس و دولت براي بررسي مشكلات آموزش و پرورش


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام كرد: كميته هماهنگي بين مجلس و دولت براي حل مشكلات آموزش و پرورش تشكيل شد.

علي عباسپور تهراني فرد درگفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين كه در جلسه روز گذشته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بحث اصلاح قانون مدارس غير انتفاعي اعاده شده از شوراي نگهبان با حضور نمايندگان شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت، افزود: اصلاحات مورد نظر شوراي نگهبان با حضور نماينده اين شورا انجام شد و به شوراي نگهبان ارسال مي شود تا پس از تاييد اصلاح قانون مدارس غير انتفاعي جهت اجرا ابلاغ مي شود.

وي ابلاغ اين اصلاح قانون مدارس غير انتفاعي را نقطه عطفي در حركت مدارس غير انتفاعي دانست و گفت: مكانيزم استخدام معلمان اين مدارس، تعيين مديريت ها، تعيين شهريه ، نحوه نظارت وزارت آموزش و پرورش بر مدارس غير انتفاعي ، نوع حمايت دولت از مدارس غير انتفاعي با تشكيل صندوق حمايت از اين مدارس ، برخورداري از معافيت هاي مالياتي چون مدارس دولتي و ساير مجوزها و معافيت ها در اين اصلاحيه قانون در نظر گرفته شده است كه اگر به زودي اعلام شود، شاهد حركت جديدي براي گسترش مدارس غير انتفاعي هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي خواهم بود.

به گفته عباسپور در اين قانون اصلاحي حفظ حقوق پرسنل مدارس غير انتفاعي و نظارت بر شهريه اين مدارس نيز مورد توجه قرار گرفته شده است.

وي اضافه كرد: در جلسه روز گذشته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بخشنامه ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه در راستاي آن معتقد هستيم تا مديريت بر منابع مالي و انساني در اين وزارت خانه بسيار با اهميت است به طوري كه از سال 84 تاكنون با وجود كاهش تعداد دانش آموز، اعتبارات آموزش و پرورش 2 برابر شده است.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد: هنوز با وجود 2 برابر شدن اعتبارات، اين وزارت خانه با كسري روبروست كه اين امر نشان مي دهد حتما بايد مديريت بر منابع مالي و منابع انساني در اين وزارت خانه صورت گيرد، بنابراين كليات بخشنامه و محورهايي كه تعيين شده مورد بررسي قرار گرفت.

نماينده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان كرد: بحث اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات اين بود كه در اجراي بخشنامه ساماندهي نيروي انساني در وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرايطي كه اين وزارت خانه دارد، اين قانون به اجرا در آيد.

وي گفت: تعداد مدارس زير 15 نفر دانش آموزش در كشور ما زياد است ،اما بايد توجه كرد كه با منحل كردن اين مدارس وادغام آن در يكديگر ممكن است اوليا دانش آموزاني كه در اين راستا هستند اجازه اياب و ذهاب فرزند خود را ندهند و اين امر سبب شود فرزندان ما در روستاها به ويژه در نقاط صعب العبور نتوانند به تحصيل بپردازند. هم چنين در مورد مدارسي كه تا 460 نفر دانش آموز داشته و يك معاونت ديده شده و همه امور پرورش و اموزش را اين معاون انجام مي‌دهد به مصلحت كيفيت آموزش و پرورش نيست واين امر قطعا اهداف احياء قانون معاونت پرورشي را مختل مي كند.

عباسپور گفت: بررسي اين نواقص و مشكلات اين بخشنامه در جلسات آتي كميسيون بررسي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: كسري هاي متعدد آموزش و پرورش بالاي 2 هزار و 500 ميليارد تومان تخمين زده شده و مربوط به سال 86 و سال جاري مي شود، كسري هاي مداوم اين وزارت خانه سبب هرز رفتن توان مديريتي آموزش و پرورش مي شود، بنابراين مساله در كميسيون مورد توجه قرار گرفت كه با توجه به اهميت آن كميسيون تشكيل كميته هماهنگي بين مجلس و دولت و بررسي برنامه ها و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را در دستور كار خود داشت.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در جلسه اين كميته نمايندگاني از سوي دولت هيات، رئيسه مجلس، كميسيون آموزش و تحقيقات و وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند و بحث مفصلي صورت گرفت كه در آن كميته با توجه به گستردگي اين وزارت خانه قرار شد كميته راهبردي متشكل از كميسيون آموزش و تحقيقات، وزارت آموزش و پرورش و سازمان مديريت و تعدادي از اعضاي و هيات رئيسه مجلس تشكيل شده و وضعيت آموزش و پرورش مورد بررسي قرار گيرد.

عباسپور گفت: نتيجه اين كارگروهي، در كميته مشترك هماهنگي بين مجلس و دولت مطرح مي شود و مورد پذيرش دولت خواهد بود و انشاالله بتوانيم مشكلات اين وزارت خانه به ويژه مشكلات اعتباري آن را به طور مطلوب حل كنيم.

وي تصريح كرد: كميته هماهنگي بين دولت و مجلس به رياست رئيس مجلس و نواب رئيس مجلس تشكيل مي‌شود و از سوي دولت نيز معاون امور پارلماني رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و وزير مربوط به موضوع يا رئيس كميسيون مربوط به موضوع حضور دارند.

عباسپور گفت: اين كميته يك كميته هماهنگي است كه اميدواريم در آن مساله آموزش و پرورش توسط كميته راهبردي كه تشكيل مي شود، حل شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن