تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815861574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني:اعطاي نشان به رشدي، اهانت به مسلمانان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: حسيني:اعطاي نشان به رشدي، اهانت به مسلمانان
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت : ايران اعطاي هر گونه نشان به سلمان رشدي كه مقامات و نهادهاي مختلف وابسته به انگليس به وي اهدا كردند ، هم صدا با ديگر مسلماناني كه در اقصي مناطق جهان اين اقدام را تقبيح كرده اند ، به شدت محكوم مي كند .

به گزارش رجانيوز به نقل از واحد مركزي خبر : حسيني در گفتگو با خبرنگاران درباره اعطاي نشان شواليه به سلمان رشدي مرتد افزود: اعطاي اين نشان به رشدي اهانت آشكار به باورها و مقدسات بيش از يك ميليارد مسلمان است.

سخنگوي وزارت امورخارجه اضافه كرد : اين اقدام رويكردي زشت و كاملاً مطرود و غير قابل قبول است .

وي درباره موضع ايران در اقدام ملكه انگليس براي اعطاي نشان شواليه به سلمان رشدي و اعتراض شديد كشورهاي مسلمان به اين اقدام گفت : سلمان رشدي نويسنده مرتد كتاب آيات شيطاني آغازگر روند توهين و اهانت به مقدسات مسلمانان در غرب است و حضرت امام خميني (ره) با فتواي روشنگرانه و جاودان خويش سنگ بناي بيدارگري و مقابله هوشمندانه با اين رويكرد تنفر انگيز را پايه ريزي كرد .

حسيني افزود : متاسفانه وضع كنوني در غرب كه در آن افراد ديگري به خود جرات مي دهند به شيوه هاي ضد اخلاقي به ارزش هاي مقدس مسلمانان توهين كنند نتيجه رويكردهاي غلط انگليس است .

وي گفت : امروز و درست در زماني كه انگليس بدون توجه به پيشينه مجرمانه گروهك منافقين ، نام آن را از فهرست سازمان هاي تروريستي خود خارج مي كند ، شاهد اين هستيم كه ملكه اين كشور جايزه و نشاني را به پاس رويكردهاي تنفرآميز و ضد اسلامي به رشدي اعطا مي كند .

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به پرسشي درباره سرنوشت چهار ديپلمات ربوده جمهوري اسلامي ايران در آستانه 14 تير سالگرد ربوده شدن آنان گفت : ايران در 26 سال گذشته ، تلاش مستمري براي تعيين سرنوشت ديپلمات هاي ربوده شده در لبنان ، انجام داده است و به اين تلاش ها ادامه خواهد داد .

حسيني افزود : جمهوري اسلامي ايران مسئوليت اين آدم ربايي را كه نقض آشكار قوانين و عرف بين المللي است ، بر عهده رژيم صهيونيستي مي داند و ضمن تأكيد بر ضرورت روشن شدن سرنوشت آنان ،‌ مؤكداً از سازمان ملل متحد ، جامعه جهاني و همه سازمان هاي مسئول بين المللي درخواست كرده است ،‌ به وظيفه انساني خود براي اعمال فشار به اين رژيم عمل كنند .

وي اضافه كرد : در اين خصوص كميته ويژه اي همه رخدادها و تلاش هاي سياسي و حقوقي به منظور نيل به نتيجه و كسب اطلاع درباره سرنوشت آنان را در دستور كار دارد .

حسيني در پاسخ به پرسشي درباره اين كه برخي رسانه ها اظهارات حامد الجبوري وزير خارجه اسبق عراق درباره چگونگي به قتل رسانيدن وزير امور خارجه اسبق الجزاير توسط صدام منتشر كرده اند، واكنش شما در قبال اين اخبار چيست ؟ گفت : اين خبر هم سند ديگري بر حقانيت مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال رويكردهاي جنايتكارانه صدام و حزب بعث عراق بوده است و به خوبي روشن مي كند كه رويكردهاي جمهوري اسلامي ايران در قبال كشورهاي عربي همواره بر اساس اصول و ارزش هاي اسلامي و اخلاقي و پيوندهاي متين استوار بوده است .

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد : اين موضوع به وضوح نشانگر خيانت ها و جنايت هاي هولناك صدام و مقامات وابسته به حزب بعث عراق در قبال مناسبات جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي دوست بوده است .

وي ابراز اميدواري كرد ؛ اين صفحات عبرت آميز تاريخ بتواند موجبات استحكام پيوندها و مناسبات كشورهاي اسلامي و عربي را فراهم كند .

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشي درباره موضع ايران در دور دوم انتخابات زيمبابوه گفت : ما هر آنچه كه اراده مردم زيمبابوه در دور دوم انتخابات رياست جمهوري شكل گيرد محترم مي شماريم و اميدواريم نتايج انتخابات در خدمت منافع و توسعه و استقلال زيمبابوه باشد .

وي در پاسخ به پرسشي درباره اين كه برخي رسانه هاي آمريكا با شبيه سازي و القاي ارتباط بين مسائل صلح آميز اتمي جمهوري اسلامي ايران با كره شمالي به نوعي در تعقيب سياست فضاسازي هاي رسانه اي با اهداف مغرضانه بوده است ، ارزيابي شما در قابل اين شبيه سازي ها و القائات چيست ؟ گفت : برنامه هسته اي ديگر كشورها با برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران كه ماهيت صلح آميز داشته است ، به لحاظ ماهوي كاملاً متفاوت و متمايز است .

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان افزود : فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت مستمر آژانس بين المللي انرژي اتمي و كاملاً مطابق مقررات NPT اقدام كرده است و همه گزارش هاي آژانس عدم انحراف در برنامه اتمي كشورمان را تأييد كرده است .

حسيني افزود : هر گونه مقايسه اي بين فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران و كشورهايي كه چنين ويژگي هايي را ندارند مقايسه اي غيرمنطقي و غلط و عموماً با اغراض سياسي طراحي شده است .

حسيني با اشاره به راهبردهاي كلان جمهوري اسلامي ايران درخصوص برنامه صلح آميز اتمي تصريح كرد : راهبرد جمهوري اسلامي ايران همواره بر اصول ارزش هاي اسلامي و مقررات بين المللي استوار است و هيچگاه به دنبال اغراض غير صلح آميز نيست و نخواهد بود .

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد : همه قرائن موجود بيانگر اين است كه جمهوري اسلامي ايران صرفاً به دنبال احقاق حقوق مشروع و قانوني و در قالب مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي است .

حسيني درباره پرسشي درباره واقعه 14 تير ، سالروز حمله آمريكا به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران و قتل عام سرنشينان بي گناه آن ، گفت : واقعه تلخ حمله ناو آمريكايي به سرنشينان بي دفاع هواپيماي مسافربري كشورمان يادآور رفتار تجاوزكارانه و تروريستي كاخ سفيد و نشانگر عمق كينه و نفرت مقامات آمريكايي از ملت ايران است .

وي افزود : آمريكا با اين اقدام وحشيانه همه موازين بين المللي را زير پا نهاد و در عمل نشان داد كه خود مصداق بارز تروريسم دولتي است .

حسيني تصريح كرد : جمهوري اسلامي ايران يكبار ديگر اين اقدامات نفرت انگيز را به شدت محكوم مي كند و از همه وجدان هاي بيدار مي خواهد به نشانه احترام به قربانيان اين حادثه ، اعتراض خود را در مجامع و افكار عمومي مطرح كنند .
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن