تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جواهرده سكه تمام عيار گردشگري كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جواهرده سكه تمام عيار گردشگري كشور


شماري از مسئولان، اهالي و گردشگران با اشاره به ورود مسافران زياد به منطقه جواهرده رامسر، خواستار ايجاد پاسگاه انتظامي و ايستگاه آتش نشاني و برنامه‌ريزي براي اسكان و تامين امكانات جانبي مربوط براي گردشگران اين منطقه نمونه گردشگري كشور شده‌اند. منطقه ييلاقي جواهرده رامسر از نظر گردشگري، طبيعت گردي، وجود آثار تاريخي مربوط به هزاره دوم قبل از ميلاد، طبيعت بكر و زيبا، چشم‌اندازهاي بي‌بديل طبيعي و آبشارها، به‌عنوان سكه تمام عيار گردشگري كشور به‌ويژه شمال مطرح و در 24 كيلومتري شهر رامسر در ارتفاع حدود دو هزار متري از سطح دريا واقع است.

«بهنام دينداري» مسافري از استان اراك به منطقه خوش آب و هواي جواهرده سفر كرده است، به خبرنگار ما گفت: رونق گردشگري اين منطقه كه در واقع شاهكار خلقت است، به برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري نياز دارد. وي افزود: تامين امكانات و ارائه خدمات به سيل عظيم گردشگران كشوري و حتي گردشگران خارجي كه به منطقه جواهرده مي‌آيند، امري ضروري است. وي يادآور شد: خانواده‌ام در سفر به مازندران و گيلان، به خاطر برخورداري اين منطقه زيبا از مواهب طبيعي و چشم‌اندازهاي منحصر به فرد دوست دارند در جواهرده مستقر شده و استراحت‌كنند.

«داوود گاييني» مسافري ديگر از استان قم بر لزوم امنيت همه‌جانبه در اين منطقه تاكيد كرد و گفت: اين منطقه در همه ايام پذيراي مسافران است، بنابراين مسافران بايد قوانين زيست محيطي و مسائل اجتماعي را رعايت كنند. وي اضافه كرد: ضرورت نگاه ملي براي توسعه همه جانبه به اين منطقه نمونه روح نواز و گردشگري كشور به خاطر استفاده ملي از آن بايد در دستور كار برنامه‌ريزان قرار گيرد.

«حسين عظيمي» مسافري كه خود را اصفهاني معرفي كرد، در گفتگو با خبرنگار ما بر حضور مستمر نيروهاي راهنمايي و رانندگي در جاده‌هاي جنگلي جواهرده رامسر تاكيد كرد.

«رويا صالحي» مسافري ديگر از تهران گفت: منطقه ييلاقي جواهرده بسيار آرامبخش و هرساله شاهد حضور مسافران بوده و مسئولان امر با كمك مردم بايد براي تامين امنيت بيشتر، تلاش بيشتري كنند. وي بيان د اشت: من خود شاهد برخي هنجارشكني‌ها از سوي برخي از رانندگان در اين منطقه بودم و نبايد گذاشت كه برخي از رانندگان تخلف كنند. وي همچنين بر لزوم برنامه‌ريزي دربخش‌هايي نظير آب و برق براي مسافران منطقه تاكيد كرد.

«امير جمشيدنژاد» يكي از ساكنان جواهرده، اين منطقه را تاريخي دانست و گفت: در كنار تامين امنيت براي گردشگران، حفظ آثار تاريخي منطقه به‌عنوان هويت كشور نيز به سهم خود حائزاهميت ‌است. وي بر لزوم نظارت و توجه بيشتر مسئولان شهرستاني به منطقه جواهرده تاكيد كرد.

«مظاهر عزيزي» نماينده بخشداري و هيات امناي منطقه جواهرده به خبرنگار ما گفت: وجود دوهزار و 500خانوار ساكن و 20 هزار نفر جمعيت شناور و آثار تاريخي، ايجاد پاسگاه دائمي انتظامي در اين منطقه را ضروري مي‌سازد. وي افزود: سپاه رامسر پايگاه بسيج مالك اشتر را درمنطقه داير و نيروي انتظامي همكاري شايسته دارد و مسئولان شهرستان نيز با امكانات موجود نهايت تلاش را مي‌كنند.

وي ساخت اماكن اقامتي و گازرساني به اين منطقه را از جمله كمبودهاي اين منطقه برشمرد و تاكيد كرد: تحول زيرساختي در اين منطقه، ضروري است و اكنون تنها هتل اقامتي وابسته به بخش‌خصوصي اين منطقه پاسخگو نيست. عزيزي طرح گازرساني به اين منطقه زيبا را يكي از اولويت‌هاي مهم ذكر و اضافه كرد: اين طرح در مرحله مطالعاتي است و از مسئولان امر مي‌خواهيم براي تحقق اين مهم، همكاري كنند. وي بيان داشت: همچنين براي تقويت توريسم ورزشي، پيست اسكي زلزلان دشت اين منطقه در دست بررسي است و تاكنون رايزني‌هايي با بخش خصوصي انجام گرفته است.

سرهنگ «صادق حميدي» جانشين سپاه رامسر گفت: اين نهاد در سال 63 پايگاه بسيج مالك اشتر را در منطقه جواهرده داير و نقش مهمي در سايه همكاري مردم، بخشداري و هيات امناي منطقه در بحث امنيت داشته است.

وي خاطرنشان كرد: جواهرده در سايتهاي بين‌المللي و در منظر گردشگران شناخته شده و براي ما برقراري امنيت هم براي ساكنان و گردشگران بسيار مهم است.

سرهنگ « اماني» جانشين فرماندهي‌انتظامي رامسر گفت: در حال حاضر اين نيرو با نيروي سپاه همكاري مشترك در منطقه جواهرده دارد. وي افزود: رعايت قوانين و مقررات مهمترين تقاضاي پليس از ساكنان آن اهالي و مسافران‌است.

«محمد قاسم كفاشي» سرپرست نمايندگي ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي رامسر به خبرنگار ما گفت: تامين امنيت هم براي مسافران و هم حفاظت از آثار تاريخي منطقه، تعامل همه مردم و مسئولان را مي‌طلبد. به گفته او در منطقه جواهرده قبرستانهاي دوره اسلامي وجود دارد و اين منطقه تاريخي به‌عنوان هويت منطقه و تاريخ كشور است.

«مصطفي مكارمي» عضو شوراي اسلامي بخش‌مركزي رامسر هم در گفتگو با خبرنگار ما مقوله امنيت را در صنعت گردشگري از اولويت‌هاي ويژه دانست و گفت: بين افزايش حضور گردشگران و مقوله امنيت رابطه مستقيم وجود دارد.

وي تاكيد كرد: ما براي رسيدن به جايگاه شايسته شهرستان، قطعاً نيازمند امنيت پايدار هستيم كه منطقه گردشگري جواهرده در اين ميان جايگاه ممتاز دارد.

«علي باباخاني» فرماندار رامسر به خبرنگار ما گفت: منطقه‌جواهرده جايگاه ممتاز گردشگري دارد و تمامي مسير اين منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگري معرفي‌شده است. وي از سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در اين منطقه گردشگري دعوت به عمل آورد و افزود: جواهرده به لحاظ اكوتوريسم و تاريخي اهميت ويژه اي دارد.

وي يادآور شد: رعايت قانون، تامين كننده امنيت است و فرهنگ قانونمداري بايد هم در شهروندان و هم در گردشگران نهادينه شود، زيرا برقراري امنيت محصول مشاركت آحاد جامعه است. شهرستان 78 هزار نفري رامسر در غرب مازندران واقع شده و سالانه پذيراي ميليونها مسافر و گردشگر است.

گزارش و عكس‌ها: عباس احمدي ماچياني خبرنگار اطلاعات رامسر




 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن