تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804595467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تفصيلي فارس از عزم دولت براي كنترل بازار مسكن مسكن، دولت نهم و كاهش دغدغه‌هاي مردم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش تفصيلي فارس از عزم دولت براي كنترل بازار مسكن مسكن، دولت نهم و كاهش دغدغه‌هاي مردم
خبرگزاري فارس: بازار مسكن در حالي در سال‌هاي اخير دستخوش تغييرات صعودي قيمت و نوع ساخت و سازها مي‌شود كه شايد اجراي طرح‌هاي مختلف دولتمردان كشورمان در سال‌هاي گذشته چندان نتوانسته است كارايي فوري داشته باشد، اما با اقدامات ضربتي دولت و پيگيري اين موضوع توسط شخص رئيس‌جمهور و با اجراي طرح‌هايي مانند مسكن مهر، تا حدي از تب بازار مسكن كاسته شده است كه در اين گزارش به بررسي اين عوامل و افق پيشروي بازار مسكن در استان پرداخته‌ايم.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، اقدامات حمايتي دولت نهم در بازار مسكن در حالي انجام مي‌شود كه بسياري از عوامل تورم‌زا از حيطه كنترل دولت خارج است و اين عوامل خودبه‌خود در افزايش قيمت مسكن تاثير مستقيم مي‌گذارند.
افزايش روز افزون قيمت مصالح ساختماني به ويژه قيمت آهن، سيمان، آجر، گچ و شن و ماسه و نيز عوامل ديگري كه در نظر شايد نقش آنها در افزايش قيمت مسكن چندان به نظر نيايد همچون تلاش شهرداري‌ها براي دريافت هرچه بيشتر هزينه تراكم و صدور جواز خود علتي ديگر بر افزايش قيمت مسكن به خصوص در ماه‌هاي اخير بوده است.
بسياري از خانواده‌ها و به‌ويژه زوج‌هاي جوان پيش از اين در حالي دغدغه خانه‌دار شدن داشتند كه اجراي چندين طرح ضربتي از سوي دولت نظير مسكن مهر و اجاره 99 ساله تا حد قابل توجهي از اين دغدغه در سه سال گذشته كاسته است و خيل عظيمي از جوانان كشور هم‌اكنون براي دريافت خانه مطلوب خود در اين طرح‌ها ثبت نام كرده‌اند.
يك شهروند سمناني در اين باره به خبرنگار فارس در سمنان گفت: دولت احمدي‌نژاد با اجراي طرح مسكن مهر كه در حقيقت اقدامي اساسي براي به كارگيري سرمايه‌هاي خرد مردم و تجميع آنها در يك محل مناسب براي انجام عمليات ساختماني و رشد ساخت و سازها در كشور است، گامي موثر براي كاهش دغدغه مردم براي خانه‌دار شدن برداشت.
نرجس خاتون عزالدين افزود: توجه به تعاوني‌هاي مسكن كه در دولت نهم به طور مطلوبي به آن پرداخته شد، مي‌تواند ساخت و سازهاي آپارتماني را در كشور افزايش دهد و به تبع آن، مسلما قيمت مسكن در نقاط مختلف كاهش چشمگيري خواهد يافت.
وي تصريح كرد: خودم از همان روزهاي نخست در طرح مسكن مهر ثبت‌نام كردم و باتوجه به اينكه در ابتداي زندگي زناشويي قرار دارم، احساس مي‌كنم اجراي اين طرح مي‌تواند از بار مالي‌اي كه بر عهده من و همسرم است تا حد زيادي بكاهد.
اين شهروند سمناني ادامه داد: هنگام ثبت‌نام در روزهاي نخست با جمعيت قابل توجهي از جوانان و زوج‌هايي كه به تازگي زندگي مشترك خود را آغاز كرده بودند، مواجه شديم و برايمان جالب بود اخيرا هم كه براي ثبت نام برادرم مراجعه كرديم، باز هم همان جمعيت به نوعي ديگر در محل ثبت نام حضور داشتند.
عزالدين افزود: مسكن مهر در حقيقت اميدي پرفروغ را در دل جوانان ايجاد كرده است و آنها احساس مي‌كنند مي‌توانند در جامعه‌اي كه دست‌هاي متعددي درصدد افزايش قيمت مسكن و سودجويي خود هستند، با اتكا به منبعي مطمئن خانه‌دار شوند.
وي گفت: آنچه از گفته‌ها و خبرهاي مختلف برمي‌آيد اين است كه دولت نهم و شخص رئيس‌جمهوري كشورمان با جديت طرح مسكن مهر را پيگيري مي‌كنند و قصد دارند به هر قيمتي كه شده است با كنار زدن تمام فشارهاي موجود، اين طرح را عملياتي و اجرايي كنند.
اين بانوي سمناني از دولت نهم خواست تا در اجراي طرح مسكن مهر عقب‌ نشيني نكند و با كنار زدن تمام مشكلات و موانع در استمرار بخشيدن به اين طرح بكوشد.
يكي ديگر از شهروندان سمناني نيز در گفتگو با فارس در سمنان اظهارداشت: قيمت مسكن در سال‌هاي اخير افزايش قابل توجهي يافته است اما به نظر مي‌رسد مسئولان مي‌خواهند قيمت‌ها كنترل كنند و بازار مسكن را سامان ببخشند.
مجتبي صدرائي افزود: اجراي بسياري از طرح‌هايي كه اكنون در بدنه دولت مطرح مي‌شود، گذشته از مسائل و مشكلاتي كه دارند و نقيصه‌هايي كه در همه طرح‌ها وجود دارد، مي‌تواند در كاهش قيمت مسكن اثر مستقيم بگذارد و مردم را از طعم تلخ اجاره نشيني رهايي بخشد.
وي تصريح كرد: طرح مسكن مهر كه در يكي دو سال گذشته در كشور مطرح شد، اقدام قابل تقديري است كه بايد در اجراي آن عزم جدي داشت و پرداختن به اين طرح‌ها برخلاف گذشته كه طرح‌هاي بي‌اساس و بي‌بنيادي ارائه و مدت زمان اندكي در كشور اجرا مي‌شد، نباشد و همه خود را موظف بدانند طرح را به موفقيت برسانند.
اين شهروند سمناني كه هنوز مجرد است و در خانه پدري خود زندگي مي‌كند، در رابطه با نقش مسكن در تسهيل ازدواج جوانان اظهار داشت: باور كنيد بسياري از جوانان از جمله خود من به خاطر نداشتن مسكن شخصي و ترس از پرداخت اجاره بهاي گزاف، اقدامي براي ازدواج نمي‌كنيم.
صدرائي ادامه داد: بسياري از جوانان بر خلاف اينكه خيلي مايلند تا هر چه سريع‌تر زندگي مشترك خود را آغاز كنند اما با وجود مسائل مختلف كه مهم‌ترين آنها مسكن است، نمي‌توانند به درستي تصميم بگيرند و نمي‌دانند كه مي‌توانند از عهده اجاره مسكن برآيند يا خير؟
وي افزود: از دولت نهم كه از همان ابتدا شعار عدالت‌محوري را مطرح كرد و در قلب همه مردم و به خصوص جوانان كشور جاي گرفت، تقاضا داريم كه به شعار خود در زمينه مسكن نيز همچون ساير بخش‌ها جامه عمل بپوشاند و آرامش خاطر نسل جوان كشور را فراهم كند.
اين شهروند سمناني با اشاره به دلال بازي‌ها و سودجويي‌هايي كه برخي افراد در بخش مسكن انجام مي‌دهند و نتيجه آن به مردم و مصرف كنندگان باز مي گردد، اضافه كرد: دولت بايد ريشه دلال‌بازي و واسطه‌گري‌ها را در كشور بخشكاند.
يكي از بازنشستگان استان سمنان نيز در گفتگو با فارس در سمنان اظهار داشت: بسياري از خانواده‌هايي كه مدت زيادي از تشكيل آنها مي‌گذرد، در برهه كنوني مشكل چنداني در مقوله مسكن ندارند و كاشانه‌اي هر چند مختصر براي زندگي در اختيار آنهاست اما مسئله اصلي در خانه‌دار شدن جوانان است كه در اين مرحله از زندگي خود بايد آسايش روحي داشته باشند.
علي محمد ذوالفقاري افزود: نسل جوان براي اينكه بتوانند زندگي خوبي داشته باشند، به حداقل سرپناهي نياز دارند كه از مخارج سرسام‌آور اجاره نشيني كه در بيشتر اوقات شايد دو سوم درآمدشان را شامل مي‌شود، رهايي يابند.
وي ادامه داد: دولت نهم در سه سال گذشته براي اينكه مردم را از دغدغه اجاره نشيني و كوچ سالانه آسوده كند، طرح‌هاي مختلفي را اجرا كرد كه شايد جالب‌ترين آنها مسكن مهر و طرح ساخت و سازهاي 99 ساله باشد.
اين شهروند سمناني ادامه داد: اگرچه طرح 99 ساله و مسكن مهر هم‌اكنون در بسياري از استان‌هاي كشور اجرايي شده و خانواده‌هاي زيادي در آن ثبت نام كرده‌اند اما اين طرح در دراز مدت پاسخگوي نياز جامعه است و بايد براي الان جوانان نيز فكري شود.
ذوالفقاري اضافه كرد: به نظر مي‌رسد يكي از راه‌هاي خانه‌دار كردن جوانان، پرداخت تسهيلات خريد مسكن به آنها باشد كه اين امر جداي از اثراتي كه در افزايش قيمت‌ها در بازار مسكن دارد با مشكلات متعدد بانكي نيز مواجه است.
وي گفت: برخلاف دستوري كه احمدي‌نژاد بارها آن را تجديد و در عمل به آن تاكيد كرد، بانك‌ها نه‌تنها در پرداخت وام خريد مسكن تسهيل و روان‌سازي نكرده‌اند بلكه كاغذبازي‌هاي مختلف و الزام به سپرده‌گذاري براي دريافت وام، غالبا آنهايي را كه نيازمند واقعي وام‌هاي مسكن هستند از اين تسهيلات دور كرده است.
اين شهروند سمناني ادامه داد: نقش بانك‌هاي عامل در افزايش قدرت خريد مردم غيرقابل انكار است اما بايد تدابيري اتخاذ شود كه مردم بتوانند به راحتي در مقابل ضمانتي كه به بانك‌ها مي‌سپارند، از تسهيلات دولتي استفاده كنند.
ذوالفقاري يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي موجود در جامعه را بيكاري جوانان عنوان مي‌كند و مي‌گويد: بخش مسكن مي‌تواند در اشتغال‌زايي در كشور و كاهش شمار بيكاران بسيار تاثيرگذار باشد و با رونق ساخت و سازها مي‌توان علاوه بر كاهش قيمت مسكن و خانه‌دار كردن جوانان، فرصت‌هاي شغلي متعددي را در جامعه ايجاد كرد.
در همين حال يك كارشناس بخش ساختمان و مسكن معتقد است: ‌اين بخش سهمي به ميزان 13 تا 15 درصد اشتغال را به خود اختصاص مي‌دهد و 30 درصد از نقدينگي كل كشور در اختيار بازار مسكن قرار دارد.
عظيم تيموري در گفتگو با فارس در سمنان اظهارداشت: ‌دولت در چارچوب برنامه مسكن مهر كه واگذاري زمين براي ساخت 5/1 ميليون واحد مسكوني را برنامه‌ريزي كرده است، مي‌تواند سهم به‌سزايي در كاهش معضل بيكاري جوانان داشته باشد.
وي گفت: براساس آمارهاي منتشر شده، در حال حاضر ميزان بيكاري در كشور معادل 6/10 درصد اعلام شده و براساس سرشماري نفوس و مسكن سال 85، جمعيت كشور حدود 70 ميليون نفر است كه نزديك به 70 درصد آن در سن كار قرار دارند و اين مطلب اهميت مسئله اشتغال را در كشور مي‌رساند.
اين كارشنان مسكن با بيان اينكه وزارت مسكن و شهرسازي هدف ساخت 15 ميليون واحد مسكوني را ظرف 10 سال دنبال مي‌كند، ‌گفت: ‌به ازاي هر 110 خانوار، 100 واحد مسكوني در كشور وجود دارد.
وي اضافه كرد: ‌آمارهاي منتشر شده حاكي است كه ‌شمار شاغلان بخش ساختمان و مسكن از 336 هزار نفر در سال 1335، به حدود دو ميليون و 200 هزار نفر در سال 80 رسيده است.
به اعتقاد تيموري، ‌به ازاي ساخت هر 200 مترمربع بنا، امكان اشتغال مستقيم چهار نفر
فراهم مي‌شود و علاوه بر اين يك شغل غيرمستقيم نيز ايجاد خواهد شد.
وي تصريح كرد: ‌سهم بخش مسكن از كل اشتغال در دوره سال‌هاي 35 تا 82، از رقم 7/5 به حدود 7/13 درصد رسيده است و اكنون كه برنامه مسكن مهر به طور جدي دنبال مي‌شود، ‌انتظار مي‌رود تا با اين طرح فراتر از اهداف سه برنامه پنج ساله گذشته بتوان ميزان اشتغال را در جامعه فراهم كرد.
وي يادآور شد: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوي مركز آمار ايران، 6/14 درصد از كل شاغلان مرد در كشور، در بخش ساختمان و مسكن فعاليت دارند و سهم بانوان شاغل در اين بخش، 0/9 درصد ثبت شده است.
اين كارشناس ساختمان تصريح كرد:‌ توان ايجاد اشتغال‌زايي غيرمستقيم در بخش‌هاي ديگر اقتصاد به عنوان يك ويژگي اساسي بخش مسكن محسوب مي‌شود و علاوه بر اين، امكان اشتغال سهم قابل توجهي از گروه‌هاي كم درآمد جامعه را فراهم مي‌سازد.
وي اظهار اميدواري كرد: ‌طرح مسكن مهر كه در چارچوب آن واگذاري زمين به اجاره 99 سال در اختيار تعاوني‌ها قرار مي‌گيرد، بتواند با رونق اين بخش گروه‌هاي كم درآمد جامعه كه بيشتر آنها فاقد تخصص‌هاي بالا هستند، ‌امكان درآمد مناسب را فراهم سازد.
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان سمنان نيز در اين زمينه از فعال شدن 100 تعاوني مسكن كارگري در واحدهاي توليدي اين استان خبر داد.
علي ايماني در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان گفت: 89 تعاوني ديگر نيز در استان سمنان در حال تاسيس است كه تاكنون 23 تعاوني از مزاياي واحدهاي مسكوني ويژه كارگران بهره‌مند شده‌اند.
وي افزود: ساخت بيش از يك هزار و 400 واحد مسكوني ويژه كارگران فاقد مسكن در اين استان كه از سال گذشته آغاز شده است، هم‌اكنون بيش از 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان سمنان ايجاد مسكن براي اقشار كم درآمد و محروم جامعه را يكي از سياست‌هاي اصلي دولت نهم دانست و افزود: براساس همين سياست، بيش از 5/1 ميليون واحد مسكوني براي محرومان كشور ساخته مي‌شود.
وي تصريح كرد: سهم استان سمنان از اين ميزان ساخت و ساز در قالب طرح 99 ساله 20 هزار واحد مسكوني است كه بيش از هفت درصد آن به كارگران شاغل در اين استان اختصاص دارد.
ايماني اظهار داشت: تاكنون مسئوليت واگذاري يك هزار و 428 واحد مسكوني به عنوان سهميه كارگري در استان سمنان برعهده اين سازمان گذاشته و مراحل شناسايي نيازمندان واقعي و واگذاري اين واحدها انجام شده است.
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان سمنان از شناسايي 15 هزار كارگر فاقد مسكن در نقاط مختلف اين استان در مرحله نخست خبر داد و گفت: در برآورد و پالايش‌هاي نهايي، پنج هزار و 500 كارگر فاقد مسكن، واجد شرايط لازم براي دريافت واحدهاي مسكوني در دست احداث شناخته شدند.
ايماني ادامه داد: 673 واحد مسكوني در مهدي‌شهر سمنان، 222 واحد در گرمسار، 309 واحد در دامغان و 224 واحد مسكوني در شاهرود براي كارگران فاقد مسكن استان سمنان ساخته مي‌شود.
وي تصريح كرد: شهرستان سمنان در اين مرحله به علت تامين نشدن زمين مورد نياز براي ساخت و ساز، داراي سهميه‌اي نيست.
يك مشاور املاك در سمنان نيز به خبرنگار فارس گفت: هم‌اكنون بازار مسكن در استان سمنان با ركود جدي مواجه شده است و اين موضوع باعث كاهش قيمت مسكن در آينده نزديك خواهد شد.
مجتبي رئيسيان افزود: اقدامات جدي هيئت دولت براي ساماندهي بخش مسكن در روند كاهش قيمت‌ها تاثيرگذار بود به طوري كه كاهش قيمت مسكن را در نقاط مختلف استان سمنان در نيمه دوم امسال نيز شاهد خواهيم بود.
وي با بيان اينكه وضع بازار مسكن در سمنان هم‌اكنون با ركود جدي مواجه است، اظهار داشت: خريد و فروش مسكن در سمنان مانند ماه‌هاي گذشته رونق چنداني ندارد و اين بازار در انتظار اتفاقات احتمالي در آينده است.
رئيسيان جهش قيمت مسكن در گذشته، اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سكنه و ممنوعيت خريد و فروش مسكن بيش از سه مرحله را از عواملي دانست كه سبب شده است بسياري از خريداران و فروشندگان خانه از ورود به بازار مسكن خودداري كنند.
اين مشاور املاك در سمنان با اشاره به اينكه كاهش قيمت مسكن در نيمه دوم سال جاري امري روشن و محتمل است، افزود: اگرچه اين موضوع روشن و شفاف بوده اما خروج بازار مسكن از ركود را در آينده نزديك در هاله‌اي از ابهام قرار داده است.
رئيسيان در زمينه كاهش 30 درصدي قيمت مسكن در برخي از شهرستان‌هاي استان سمنان نيز گفت: ركود در بازار خريد و فروش يكي از عوامل اصلي كاهش قيمت مسكن بوده كه اين موضوع هم اكنون اتفاق افتاده است.
وي خاطرنشان كرد: برخي از فروشندگان مسكن نيز به علت نياز به پول نقد و گردش سرمايه در اين بازار راكد مجبور به كاهش قيمت‌ها براي رفع مشكلات مالي هستند.
اين مشاور املاك ادامه داد: در ماه‌هاي بهمن و اسفند سال گذشته و تا اواخر فروردين بازار خريد و فروش مسكن در سمنان رونق خوبي داشت به طوري كه با آن قيمت‌هاي بالا روزانه يك مورد فروش مسكن در مشاور املاك خودمان داشتيم اما پس از اين مدت نمي‌دانيم به چه علتي خريداران تمايلي به خريد مسكن ندارند.
رئيسيان افزود: خريد و فروش مسكن در سمنان در حالي راكد مانده كه قيمت‌ها تا هر مترمربعي بيش از 500 هزار تومان نيز كاهش يافته است اما خريداران با اين قيمت نيز حاضر به خريد خانه نيستند و مي‌گويند قيمت‌ها باز هم مي شكند و مي‌توان با قيمت مناسب‌تري در آينده خانه خريد.
وي تصريح كرد: در سمنان با اعلام طرح‌هاي دولت نهم براي تعديل بازار مسكن، قيمت خانه در نقاط مختلف شهر كاهش چشمگيري يافت به طوري كه قيمت مسكن در منطقه باغ فاميلي سمنان از مترمربعي 13 ميليون ريال به هفت ميليون ريال كاهش يافته و اين كاهش قيمت در نقاط ديگر شهر بين سه تا پنج ميليون ريال است.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان سمنان نيز در گفتگو با فارس در گرمسار، از رشد 227 درصدي ساخت مسكن در سال‌هاي اخير در استان سمنان و به خصوص شهرستان گرمسار خبر داد.
علي‌اكبر صابري گفت: در فاصله سال‌هاي 80 تا 85، يك هزار و 333 واحد مسكوني در شهرستان گرمسار ساخته شده است.
وي با بيان اينكه دو هزار و 594 نفر متقاضي مسكن مهر در شهرستان گرمسار ثبت نام كرده‌اند، افزود: بيش از يك هزار و 500 نفر مبالغ اوليه تا سقف 10 ميليون ريال را نيز پرداخته‌اند و يا در حال پرداخت هستند.
اما در اين بين، استاندار سمنان مي‌گويد: دولت نهم و همه مسئولان كشورمان، تمام عزم خود را براي خدمت به مردم و رفع مشكلات مردم در زمينه تامين مسكن به كار بسته‌اند.
علي عبداللهي در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: مسئولان براي آشنايي با مشكلات مردم و رفع مسائل آنها به نقاط مختلف سفر مي‌كنند و جلسه‌هاي تخصصي مسئولان در حيطه ملي و استاني به طور مستمر در حال برگزاري است تا قيمت مسكن و تمام نيازمندي‌هاي روزمره مردم كاهش يابد.
استاندار سمنان ادامه داد: هر چند با تأكيدهاي رهبري، نظام اسلامي خدمات خوبي به مردم ارائه كرده و نسبت به گذشته كارهاي اساسي در شهرها و روستاها انجام شده است، اما بايد تلاش كرد تا مشكلات ديگري نظير افزايش قيمت مسكن كه به مرور زمان ايجاد مي‌شود، رفع شود.
عبداللهي گفت: تلاش و هدف همه مسئولان به حداقل رساندن مشكلات و نارسايي‌ها همراه با توزيع عادلانه منابع و امكانات در همه نقاط كشور و به تبع آن استان سمنان است.
وي افزود: براي رسيدن به نقطه مطلوب و ارتقاي فعاليت‌هاي تخصصي در زمينه مسكن و نيز كاهش قيمت زمين و ساختمان در استان سمنان به سطح قابل قبول بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كرد.
استاندار سمنان گفت: توزيع عادلانه ثروت و امكانات در كشور اولويت اصلي دولت است و به همين خاطر تمامي امكانات موجود در شهر سمنان نظير مسكن مطلوب و با كيفيت بايد در روستاهاي اين استان نيز وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: يكسان‌سازي و توزيع عادلانه ثروت و امكانات در مناطق محروم از اولويت‌هاي كاري مسئولان دولت است و دولت نهم مي‌كوشد تا اقدامات اساسي در زمينه تعديل بازار مسكن و خانه دار شدن همه افراد نيازمند انجام شود.
استاندار سمنان اجراي طرح مسكن مهر و اجاره 99 ساله را گامي اساسي در جهت خانه‌دار شدن جوانان و همه زوج‌هاي فاقد مسكن عنوان كرد و گفت: عملياتي شدن اين طرح و نيز بسياري از طرح‌هايي كه دولت براي كنترل بازار مسكن تاكنون ارائه كرده، سبب كاهش قيمت مسكن و ركود خريد و فروش با قيمت‌هاي كاذب شده است.
عبداللهي ادامه داد: هم‌اكنون بازار مسكن در سمنان با توجه به اينكه در فصل نقل و انتقالات هستيم، مطلوب است و متخصصان امر در گزارش‌هاي خود اظهار مي‌كنند كه قيمت‌ها روزانه در حال شكسته شدن است و مردم از اين مسئله رضايت دارند.
وي گفت: شمار زيادي از جمعيت 600 هزار نفري استان سمنان در طرح مسكن مهر ثبت نام كرده و در قالب تعاوني‌هاي مسكن ساماندهي شده‌اند كه عمليات آماده‌سازي زمين مورد نياز براي ساخت واحدهاي مسكوني اين طرح هم‌اكنون در استان سمنان در دست انجام است.
استاندار سمنان گفت: ارائه تسهيلات براي ساخت واحدهاي مسكوني طرح 99 ساله در قالب مسكن مهر و مسكن محرومان نيز در اولويت قرار گرفته است.
عبداللهي افزود: سياست دولت حمايت‌ از ساخت مسكن براي تعديل در قيمت واحدهاي مسكوني است.
وي ادامه داد: ارائه ‌تسهيلات با اولويت تكميل طرح‌هاي نيمه تمام در بخش مسكن در راستاي تحقق همين هدف است.
استاندار سمنان تاكيد كرد: شهرداري‌هاي استان سمنان نيز موظف هستند براي تسريع در روند اجراي طرح‌هاي مسكن 99 ساله همكاري كنند.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان نيز در گفتگو با فارس در سمنان اعلام كرد: تاكنون عمليات اجرايي ساخت سه هزار و 815 واحد مسكوني براي اقشار كم‌ درآمد در روستاها و شهرهاي استان سمنان آغاز شده است.
علي ملكي افزود: از اين تعداد، 707 واحد مسكوني از محل اعتبارت حساب 100 امام (ره)، يك هزار واحد از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به سمنان و 110 واحد مسكوني از محل اعتبارات سفر رئيس‌جمهوري در دست ساخت است.
وي از سنددار شدن 18 هزار و 665 واحد مسكوني تا پايان سال گذشته در استان سمنان خبر داد و افزود: تا پايان سال گذشته، 15 هزار و 121 قطعه زمين براي ساخت واحدهاي مسكوني روستايي و شهري در استان سمنان واگذار شده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان ادامه داد: 246 طرح هادي روستايي تا پايان سال گذشته در استان سمنان اجرايي شد و سه طرح بهسازي بافت با ارزش روستايي در اين مدت در سمنان به مرحله عمل در آمده است.
وي از بازسازي 9 هزار و 874 واحد مسكوني و تجاري در طرح بازسازي مناطق آسيب ديده از حوادث قهري در استان سمنان خبر داد و گفت: دولت براي جبران خسارت‌هاي ناشي از اين حوادث به دو هزار و 498 واحد مسكوني تسهيلات بلاعوض اعطا كرده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان ميزان پرداخت اين تسهيلات را شش ميليارد و 600 ميليون ريال اعلام كرد.
وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي هادي در روستاهاي بالاي 100 خانوار استان سمنان تصريح كرد: 100 روستا طبق برنامه بايد در سال 86 در طرح هادي گنجانده مي‌شدند كه اين طرح در 94 روستا اجرا شد.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان افزود: امسال 13 روستاي ديگر نيز در طرح هادي شركت داده شدند و تلاش مي‌شود اين طرح تا پايان سال آينده در تمام روستاهاي اولويت‌دار استان سمنان به اتمام برسد.
ملكي اظهارداشت: استان سمنان طي سال گذشته در ساخت مسكن شهري با 10 هزار و 187 واحد مسكوني حائز رتبه نخست كشوري بود كه اين تعداد مسكن هنوز واگذار نشده است و تلاش مي‌شود تا نزديك به يك هزار و 500 واحد آن امسال به متقاضيان داده شود.
وي گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان سال 85 از نظر كيفيت اجراي طرح‌هاي هادي و روستايي در بين همه دستگاه‌هاي اجرايي كشور مقام دوم كشوري را به دست آوردند اما سال گذشته، استان سمنان در بين 30 استان در بخش بنياد مسكن اول شد.
ملكي يادآور شد: تاكنون 246 طرح هادي روستايي در استان سمنان تهيه و اجرا شده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان گفت: امسال سه هزار و 500 سهميه مقاوم‌سازي و بهسازي واحدهاي مسكوني به روستاهاي اين استان اختصاص يافته است.
ملكي افزود: براي اجراي اين طرح به هر يك از صاحبان واحدهاي مسكوني روستايي، 65 ميليون ريال تسهيلات با كارمزد چهار درصد پرداخت مي‌شود.
وي اظهارداشت: تا پايان سال گذشته، پنج هزار و 100 واحد مسكوني روستايي در روستاهاي استان سمنان در طرح ويژه دولت بهسازي شد كه به اين واحدها، 274 ميليارد و 800 ميليون ريال تسهيلات اعطا شده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان افزود: اين طرح به مدت 10 سال در كشور اجرا مي‌شود كه هم‌اكنون در سال سوم آن قرار داريم.
ملكي ادامه داد: تا پايان سال گذشته، پنج هزار و 908 واحد مسكوني با اختصاص تسهيلاتي معادل 41 ميليارد و 356 ميليون ريال در استان سمنان بهسازي و مقاوم‌سازي شد.
وي تسهيلات قرض‌الحسنه مسكن روستايي را كه تا اواخر سال گذشته به استان سمنان اختصاص يافت را 48 ميليارد و 980 ميليون ريال اعلام و تصريح كرد: با اين ميزان تسهيلات، 9 هزار و 796 واحد مسكوني بهسازي و مقاوم‌سازي شد.
وي همچنين از تاسيس انجمن خيران مسكن‌ساز سمنان خبر داد و گفت: اين انجمن با اهداي زمين و كمك‌هاي مالي مردم خير استان سمنان آغاز به كار كرده است.
ملكي افزود: بنياد مسكن سمنان معادل كمك‌هاي مردمي كه در انجمن خيران مسكن‌ساز جمع آوري مي‌شود، به ساخت واحدهاي مسكوني كمك مي‌كند و هم‌اكنون ساخت بيش از سه هزار واحد مسكوني در استان سمنان توسط اين انجمن آغاز شده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سمنان خاطرنشان كرد: امسال در اين استان با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، مشكلي براي واگذاري مسكن وجود ندارد.
اما به هر حال با توجه به عزم دولت نهم و به‌خصوص رئيس جمهوري كشورمان انتظار مي‌رود قيمت مسكن در ماه‌هاي آينده نيز همچون گذشته سير نزولي داشته باشد و مردم بتوانند با فراغ بال بيشتري در زمينه خريد و فروش مسكن تصميم‌گيري كنند.
آنچه در اين بين بيش از همه مهم به نظر مي‌رسد اين است كه مصرف‌كنندگان اصلي مسكن در تعامل با اين بخش، نوعي ثبات قيمت‌ها را احساس كنند و از خانه‌دار شدن خود ابراز رضايت داشته باشند نه اينكه نوسان قيمت‌ها را در بازار مسكن نظاره كنند و دغدغه متضرر شدن را داشته باشند.
----------------------------
گزارش از: مرتضي مزيناني و سپيده‌سير
خبرنگاران خبرگزاري فارس در سمنان
---------------------------
انتهاي پيام/ر
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن