تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815475283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير انرژي قطر: بازار نفت با اضافه عرضه روبه روست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير انرژي قطر: بازار نفت با اضافه عرضه روبه روست


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: وزير انرژي و صنعت قطر اعلام كرد كه بازار نفت با اضافه عرضه نفت روبه روست، اما كاهش عرضه آن اقدامي درست و عاقلانه نيست.

به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" عبدالله العطيه گفت: بازار نفت با اضافه عرضه نفت روبه روست، اما كاهش توليد هيچ يك از اعضاي اوپك عاقلانه به نظر نمي رسد.
سخنان العطيه پس از آن ايراد مي شود كه عالي ترين مقام صنعت نفت ليبي پيش تر از امكان كاهش توليد نفت در مقابل تهديدهاي آمريكا ضد اوپك سخن گفته بود.
وزير انرژي و صنعت قطر همچنين يادآوري كرد: حتي در صورت وجود اضافه عرضه، كاهش عرضه به نظر عاقلانه نيست، زيرا ما به دنبال خلق مشكلي رواني در بازار نيستيم.
وي ادامه داد: من هرگز كاهش عرضه را توصيه نمي كنم؛ ما در تلاشيم تا به كاهش آسيب هاي رواني بازار كمك كنيم.
اين مقام قطري از سياستمداران آمريكا به دليل تحت پيگرد قرار دادن سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) به دليل عرضه نكردن نفت كافي از نظر واشنگتن، انتقاد كرد.
العطيه با تاكيد بر اين كه كنگره آمريكا بايد به دنبال افزايش اكتشاف در داخل اين كشور باشد، ابراز داشت: اين خيلي عجيب است كه آمريكا به ما بگويد كه چقدر بايد توليد كنيم؛ اين يك مسئله درون سازماني در اوپك است.
پيش تر مجلس نمايندگان آمريكا طرحي را به تصويب رساند كه در آن به وزارت دادگستري آمريكا اجازه مي داد اوپك را به دليل محدود كردن عرضه نفت خود در بازار تحت پيگرد قرار دهد.
العطيه ادامه داد: در صورت تصويب اين طرح، اين حركت مي تواند از طريق پرهيز بسياري از توليدكنندگان براي فروش نفت به آمريكا براي اين كشور مشكل ساز شود.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از شانا، وزير انرژي قطر همچنين گفت: در آن صورت شما شاهد عرضه كنندگان نفتي خواهيد بود كه از فروش به آمريكا خودداري مي كنند و شما مشكل بزرگ ديگري را ايجاد كرده ايد.
وزير انرژي و صنعت قطر همچنين با تاكيد بر اين كه بهاي نفت چيزي جدا از عوامل بنيادين بازار است، اذعان داشت: هم اكنون هيچ هماهنگي ميان عرضه و بهاي نفت وجود ندارد و ما بر اين باوريم كه بازار با هيچ كمبود عرضه اي در حال حاضر روبه رو نيست و نفت بيشتر به نفع بازار نيست.
وي ادامه داد: من هيچ درخواستي براي عرضه بيشتر از سوي مشتريان خود دريافت نكرده ام، اما ما هميشه شاهد نگراني هايي درباره بهاي بالاي نفت هستيم واين نشان از آن دارد كه هيچ رابطه اي ميان بهاي نفت و عرضه وجود ندارد./د/184/110
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن