تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798512344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فیلم من مطلقاً سفارشی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: فیلم من مطلقاً سفارشی نیست

هنگام افتتاح سد با اینکه به عنوان مهندس دعوت شده بودم، ولی غرور ملی‌ام به من گفت باید فیلمی با این مضمون بسازم. وزارت نیرو هم بدون دیدن فیلمنامه "زاگرس" همکاری خوبی با ما داشت که نشان می‌دهد فیلم مطلقاً‌ سفارشی نیستمحمدعلی نجفی، کارگردان فیلم سینمایی "زاگرس" در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که ساعاتی پیش در سینما صحار برگزار شد گفت: "فیلم "زاگرس" فیلمی جمعی بود و سناریو تنها بستر کار بود، چرا که در طول کار مرتباً با رضا کیانیان درباره نقش صحبت می‌کردیم. در واقع این فیلم با سلیقه و فکر یک نفر ساخته نشده، بلکه کاری جمعی است."

وی درباره صحنه‌های فیلم اشاره کرد: "تمام صحنه‌ها واقعی است و من با الهام از این صحنه‌های واقعی این فیلم را ساختم، حتی مهندس کیهانی که در انتهای فیلم فداکاری می‌کند در واقعیت هم این اتفاق افتاده است. مهندس‌هایی که بعد از جنگ تحمیلی مشغول کار شدند و برای ساخت سد از خودگذشتگی کردند. البته قرار نبود فیلمی ساخته شود و از من به عنوان مهندس دعوت کرده بودند، اما غرور ملی به من گفت که باید فیلمی با این موضوع بسازم. بنابراین سعی کردم از گروه بازیگران بهترین‌ها را انتخاب کنم و خانم زارعی اولین انتخاب من بود و بعد رضا کیانیان هم انتخاب شد. البته وقتی طرح به ذهنم خطور کرد، نه ماه قبل از شروع فیلمبرداری با خانم زارعی صحبت کردم و او از این طرح استقبال کرد و ما در زمان افتتاح سد، قبل از شروع کار، برای صحنه انتهای فیلم از خانم زارعی دعوت کردیم تا این صحنه را از او با حضور رئیس جمهور در هنگام افتتاح سد داشته باشیم."

شادمهر راستین، فیلمنامه‌نویس اشاره کرد: "امسال چند فیلم به شکل‌های مختلف به اختلافات خانوادگی قشر تحصیل کرده پرداخته‌اند، اما در فیلم "زاگرس" ما به قصه کسانی که در صنعت مشغول به کار هستند، پرداختیم."نجفی در ادامه این نشست اشاره کرد: "همیشه نگران بودم که آیا فیلم تاثیری بر مخاطب می‌گذارد یا نه؟ اما با استقبالی که دیدم خیالم آسوده شد. البته نمی‌توان توانایی بازیگران را در این فیلم نادیده گرفت. همچنین یکی از دلایل موفقیت فیلم "زاگرس" به رضا کریمی، مدیر فیلمبرداری برمی‌گردد و این فیلم مرهون زحمات اوست. متفاوت بودن تیپ بازیگران و بازی خوب بازیگرانی چون رضا کیانیان و مریلا زارعی تاثیر زیادی در این موفقیت داشت."

وی افزود: "این فیلم مطلقاً سفارشی نبود، چرا که از من به عنوان مهندس دعوت کرده بودند، البته باید اشاره کنم که وزارت نیرو بدون این که سناریو فیلم را دیده باشد همکاری خوبی با ما داشت. آقای حاجی مشهدی هم مشاور خوبی برای من بود."در ادامه نشست راستین با اشاره به اینکه دوست دارد سیف‌الله داد این فیلم را ببیند، گفت: "من از شاگردان ایشان بودم. او همیشه بر ساخته شدن فیلمنامه‌های کاربردی در عرصه فرهنگ، عمران و صنعت تاکید می‌کند. شخصاً به نوشتن این نوع فیلمنامه‌ها علاقمند هستم. البته آقای اصغر هاشمی یک سال تحقیق کرده و فیلمنامه‌ای نوشته بود. تا اینکه با رایزنی آقای نجفی کار به دست من سپرده شد و این فیلمنامه حاصل گفتگوها و جلسات مشترک ما با هم بود."

مریلا زارعی هم با قدردانی از زحمات گروه درباره ایفای نقش مادر در فیلم "زاگرس" گفت: "تمام خانم‌ها می‌توانند از نه سالگی نقش مادر را بازی کنند و خودم شخصاً روی وجه مادر بودن تاکید زیادی داشتم. البته من به عنوان یک انسان وظیفه داشتم تا نقش مادرانی را که در حوزه صنعت فعالیت دارند، به نحو مطلوب ایفا کنم و نباید این نقش‌ها نادیده گرفته شود."

وی افزود: "البته برخی بازیگران معتقدند وقتی نقش مادر را بازی کنیم دیگر ایفای نقش‌های دختر دانشجو را به ما نمی‌دهند، اما من با بازی دراین فیلم قصد داشتم این باور را بشکنم. البته من اهل ریسک هستم و می‌خواستم نگرش‌ها به مقوله بازیگری زنان را بشکنم."نجفی در انتهای جلسه با اشاره به موسیقی فیلم "زاگرس" گفت: "من روی موسیقی فیلم خیلی حساس هستم و صحنه‌ها را با موسیقی که در ذهنم داشتم، تنظیم می‌کردم. موسیقی این فیلم کار دختری جوان، اما تحصیل کرده موسیقی است."

در حاشیه:رضا کیانیان هم در ابتدای جلسه اعلام کرد که این روزها مشغول بازی در سریال "یک مشت پر عقاب" به کارگردانی اصغر هاشمی است. به همین دلیل زمان خیلی کمی می‌تواند درخدمت حاضران باشد. وی در پاسخ به این سئوال که چگونه خود را با نقشی صنعتی و این روحیه وفق داده، با شوخی گفت: "کمی پیچ و مهره‌ها را سفت کردم، زنگ زدگی را هم پاک کردم و این نقش را بازی کردم. البته آقای نجفی مهندس است و همیشه به من تاکید می‌کرد که مهندس باشم، به همین دلیل وقتی صورتش را می‌دیدم، مهندس می شدم."کیانیان بعد از گفتن این چند جمله جلسه را ترک کرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 532]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن