تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه‌ يك مقام دولتي براي مقابله با گراني هزينه‌هاي ساختاعضاي‌ تعاوني‌هاي مهر متراژ 50 متري انتخاب كنند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: توصيه‌ يك مقام دولتي براي مقابله با گراني هزينه‌هاي ساختاعضاي‌ تعاوني‌هاي مهر متراژ 50 متري انتخاب كنند
از اين پس ثبت‌نام مسكن مهر فقط از طريق سايت وزارت تعاون انجام مي‌شودگروه مسكن – ميترا يافتيان: قائم مقام وزير تعاون با اعلام اينكه امسال براي ساخت هر واحد مسكوني مهر تنها 14 ميليون تومان وام به اعضاي تعاوني‌هاي مهر تعلق مي‌گيرد مواردي را براي ساخت ارزان به تعاوني‌هاي مهر پيشنهاد كرد.


به اعتقاد اين مقام دولتي چنانچه متراژ 50 متر مربعي براي ساخت مسكن مهر درنظر گرفته شود، هيچ‌گونه مشكلي از بابت كمبود منابع مالي درجريان ساخت‌و‌ساز براي اعضا تعاوني‌ها به وجود نخواهد آمد.
درقانون پيش‌بيني شده متراژ واحدهاي مسكوني مهر بين 50 تا 90 متر مربع درنظر گرفته و ساخته شود.
به گزارش دنياي اقتصاد پروژه ساخت مسكن مهر براي اولين‌بار در قانون بودجه 86 كل كشور مطرح شد. و در آن قانون با اعلام اينكه 80درصد از هزينه ساخت مسكن مهر بايد به‌صورت وام به اعضاي تعاوني‌ها پرداخت شود، 14 ميليون تومان وام براي هرعضو درنظر گرفته شد.
ضمن اينكه سال گذشته به دليل آنكه تقريبا هيچ تعاوني به مرحله ساخت و دريافت اين وام نرسيد، مسوولان اعلام كردند در سال آينده (سال 87) به تناسب افزايش هزينه‌هاي ساخت مبلغ وام 14 ميليوني نيز افزايش خواهد يافت.
اما اكنون كه به استناد گزارش‌هاي رسمي بانك مركزي هزينه‌هاي عمومي و به ‌خصوص هزينه‌هاي ساخت‌و‌ساز به نسبت سال قبل افزايش يافته است دولت اعلام مي‌كند مبلغ وام همان 14 ميليون تومان است.
قائم مقام وزير تعاون درعين حال راهكارهايي را براي ساخت ارزان پروژه‌هاي مسكن مهر پيشنهاد داده است. قائم مقام وزير تعاون روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه افزايش سقف وام مسكن مهر در بودجه سال 87 پيش‌بيني نشده است به تعاوني‌ها توصيه كرد: به جاي نگراني از افزايش قيمت مصالح ساختماني و ميزان تورم در كشور، متراژ واحدهاي مسكوني درطرح مهر را به 50 متر كاهش دهند.
بنابراين براي اينكه تعاوني‌ها به دليل گراني مصالح ساختماني و... با مشكل در روند ساخت‌وساز مواجه نشوند، مي‌توانند واحدهاي مسكوني 75متري را 50متري بسازند، چون حداقل متراژ در نظر گرفته شده در پروژه‌هاي مسكن مهر، 50متر و حداكثر 90متر است. از اين رو هيچ نگراني از بابت كمبود منابع مالي براي اجراي اين طرح‌ها وجود ندارد.
وي همچنين از اجرايي شدن طرح جامع نظارت بر عملكرد پروژه‌هاي مسكن مهر در كشور طي يك ماه آينده خبر داد و گفت: با اجرايي شدن اين سيستم، مديرعامل، پيمانكار، اعضاي هيات‌مديره و به احتمال زيادي مهندسان ناظر بايد اطلاعات مربوط به پيشرفت فيزيكي كار را در هر مرحله وارد اين سيستم كنند تا علاوه بر دسترسي به روز مسوولان وزارت تعاون به اطلاعات مرتبط با روند اجرايي اين پروژه‌ها، اعضاي تعاوني‌هاي مسكن مهر نيز بتوانند با ورود به سايت وزارت تعاون و وارد كردن كد رهگيري به اين اطلاعات دسترسي پيدا كنند.
وي با بيان اينكه مرحله اول اين طرح جامع نظارتي تا يك ماه ديگر اجرايي مي‌شود گفت: اجراي اين طرح به گونه‌اي است كه افراد موظف به ورود اطلاعات بايد به صورت خوداظهاري در اين طرح مشاركت كنند، در غير اين صورت وزارتخانه از طريق اخطارهايي كه به افراد مربوطه ارسال مي‌كند، هرگونه نقص در ورود اطلاعات يا كوتاهي از انجام آن را گوشزد كرده و برخورد خواهد كرد.
وي ادامه داد: از ابتداي شروع نام‌نويسي از افراد متقاضي شركت در طرح مسكن مهر تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري حدود 4ميليون نفر در سايت وزارت تعاون يا از طريق مراجعه به ادارات تعاون در سراسر كشور ثبت نام كرده‌اند كه در همان ابتدا، حدود 300هزار نفر كه اغلب اطلاعات تكراري وارد كرده يا جزو مجردين بودند، از چرخه پالايش اطلاعات حذف شدند.
وي ادامه داد: از مجموع سه ميليون و 700هزار نفري كه در ابتدا واجد شرايط تشخيص داده شدند، تاكنون اطلاعات دو ميليون و 600هزار نفر در حال پالايش است و به حدود يك ميليون و يكصدهزار نفر كه واجد شرايط قطعي تشخيص داده شدند نيز در قالب تعاوني‌هاي مسكن مهر زمين جهت انجام عمليات آماده‌سازي واگذار شده است.
وي يادآور شد: از مجموع زمين‌هاي واگذار شده نيز عمليات ساخت 140 تا 150هزار واحد مسكوني در مناطق مختلف كشور آغاز شده است.
وي درباره روند اجرايي طرح مسكن مهر در استان تهران نيز گفت: در اين استان حدود 980هزار نفر ثبت نام كرده‌اند كه با تطابق اطلاعات ثبت‌نام‌كنندگان با نتايج بررسي‌هاي محلي حدود 430هزار نفر حذف و اطلاعات 550هزار متقاضي باقي‌مانده در حال پالايش است.
وي گفت: البته تاكنون 240هزار نفر از واجدين شرايط در استان تهران در قالب تعاوني‌هاي مسكن مهر سازمان‌دهي شده‌اند.
وي با بيان اينكه هيچ‌يك از افراد واجد شرايط دريافت تسهيلات در طرح مسكن مهر نمي‌توانند به طور قانوني اين سهم را به فروش برسانند، گفت: اين افراد به هيچ‌وجه نمي‌توانند تا پيش از ساخته و تكميل شدن واحدهاي مسكوني در طرح مسكن مهر، سهميه خود را به طور قانوني به فروش برسانند.
وي همچنين يادآور شد: از اين پس نيز هيچ نوع ثبت‌نامي به غير از ثبت‌نام در سايت وزارت تعاون، براي شركت در طرح مسكن مهر پذيرفته شده نيست، حتي اگر اين ثبت‌نام‌ها در ادارات تعاون سراسر كشور انجام شود.
وي اضافه كرد: براساس دستورالعمل‌هاي مربوطه تعاوني‌هاي مسكن مهر كه تاكنون تشكيل شده‌اند، براي كم شدن هزينه اعضا، پيشنهاد مي‌شود كه در هر محل هر تعداد از تعاوني‌هاي مسكن مهر با هم جمع شده و در يك ساختمان نسبت به ايجاد دفاتر تعاوني اقدام كنند. پس از تحويل زمين به تعاوني‌ها، اتاق مربوط به هيات‌مديره در همان محل زمين احداث شود.
وي همچنين توصيه كرد: تعاوني‌هايي كه تا 300 نفر عضو دارند، براي كم كردن هزينه اعضا، هيات‌مديره‌اي 3 نفره تشكيل دهند و حتي‌المقدور اعضاي هيات‌مديره حقوقي دريافت نكنند. هرچند كه مبالغ ناچيزي از سوي دولت در اين رابطه در نظر گرفته شده است.
وي در پايان يادآور شد: وزارت تعاون همانند سال گذشته و طبق پالايش اطلاعات ثبت‌نام‌كنندگان معرفي يك و نيم ميليون متقاضي واجد شرايط را به وزارت مسكن جهت دريافت تسهيلات و زمين بر عهده دارد و به طور قطع طي سال جاري به افراد واجد شرايط و ثبت‌نام شده در سال 86، زمين به صورت اجاره 99ساله در قالب تعاوني‌هاي مسكن مهر واگذار مي‌شود.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن