تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816150350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نو آوري در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت(3)يك كارگردان تئاتر دفاع مقدس: زبان دهه 60 براي بيان مفاهيم دفاع مقدس كاربردي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: نو آوري در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت(3)يك كارگردان تئاتر دفاع مقدس: زبان دهه 60 براي بيان مفاهيم دفاع مقدس كاربردي نيست


تهران- حيات

كارگردان تئاتر دفاع مقدس گفت: امروزه بايد با زبان رايانه و اينترنت به بيان مفاهيم ارزشمند دفاع مقدس پرداخت زيرا زبان دهه 60 براي بيان مفاهيم دفاع مقدس زبان كاملي نيست.
عباس اقسامي، كارگردان تئاتر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگي حيات اظهار داشت: ذائقه مخاطب امروز را بايد شناخت و اين نياز به پژوهش فعالان در اين عرصه دارد كه چگونه اين زبان را بيابند و اين مفاهيم را اشاعه دهند.
وي تاكيد كرد: حوزه دفاع مقدس كه مفاهيم ارزشمندي چون ايثار و شهادت را در بر دارد بايد متحول شود و با زباني نو به بيان مفاهيم ارزشي بپردازد.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه هنرمندان فعال در عرصه تئاتر وظيفه سنگين پژوهش و تحقيق در ارتباط با يافتن زباني متناسب با حال حاضر را به دوش مي كشند ،بيان داشت:اميدوارم كه در اين تلاش دسته جمعي هنرمندان ،مسوولان همكاري هاي لازم را داشته باشند.
اين كارگردان دفاع مقدس در ارتباط با وضع فعلي تئاتر دفاع مقدس خاطر نشان كرد : جنگ تحميلي در هنر تئاتر رويكردي به نام دفاع مقدس را به وجود آورد تا بتواند مفاهيم ارزشمندي چون ايثار و شهادت را به تصوير بكشد وهميشه اين سوال براي من مطرح بود كه چرا به جاي حوزه دفاع مقدس از عنوان كلي تئاتر جنگ استفاده نمي شود.
اقسامي ادامه داد: به نظر من با نگاه از دريچه جنگ و تجاوز و آثار تخريب گر آن بهتر مي توان بستر مناسبي براي بيان ارزشهاي دفاع مقدس ايجاد كرد و با اين نوع نگاه ، دفاع و مقاومت ملموس تر درك مي شود.
وي اظهار داشت:تئاتر دفاع مقدس شاخه قطور درخت جنگ است و تنه اصلي تئاتر جنگ بايد حفظ شود زيرا شاخه قطور دفاع مقدس ممكن است گاهي لطمه ببيند و پرداختن به اين موضوع را ناممكن كند.
اين كارگردان تئاتر دفاع مقدس خاطرنشان كرد: مقوله تئاتر و نمايش امري منطقي است كه موضوعات حسي و عاطفي را مشكل مي توان در آن بيان كرد و مفاهيم شهادت و ايثار آنچنان عظمتي دارند كه در ظرف كوچك تئاتر نمي گنجد.
اقسامي گفت:وقتي اين مفاهيم در قالب نمايش روي صحنه مي رود مفاهيم تك بعدي، سفارشي و سطحي به نظر مي رسند زيرا تئاتر گنجايش بيان اين مفاهيم ارزشمند را ندارد اين موضوع با عظمت ،نياز به بستري عظيم تر از تئاتر دارد .
وي در ادامه گفت: مفاهيم ملموس يچون شهادت را چطور مي توان به عينيت رساند و به زبان نمايش به آن پرداخت ،درك عظمت مفاهيمي چون ايثار و شهادت بايد در وراي يك نمايش رخ دهد و يك اثر نمايشي با موضوع دفاع مقدس بايد مخاطب خود را به فكر بيندازد و مفاهيم ارزشمند دفاع مقدس را يادآور شود كه به نظر من هنوز اين زبان پيدا نشده است.
اقسامي در پاسخ به اين پرسش كه وظيفه مسوولان و سياستگذاران امر تئاتر در جهت نوآوري و ارتقاي سطح كيفي تئاتر چيست گفت: مسوولان بايد در سياستگذاري هاي كلان خود در اين حوزه رواج دهنده الگوي مناسبي براي هنرمندان باشند.
وي بيان كرد:هرگاه متون سطحي و تك بعدي كه بيشتر حاصل سفارش و سفارش نويسي هستند، از سوي مسوولان مورد حمايت قرار گيرند و امكانات لازم در جهت توليد و به نمايش درآمدن آنها فراهم شود اين متون به عنوان الگويي تاييد شده از سوي مسوولان به هنرمندان منتقل مي شود.
كارگردان تئاتر دفاع مقدس افزود: مسوولان ، راهنماياني براي هنرمندان فعال در اين عرصه هستند ي،يعني هرگاه اثري با حمايت آنان توليد شود مهر تاييدي بر نوع نگارش آن اثر و فعاليت سازندگان آن است و مسوولان تئاتربا اين اوصاف وظيفه سنگين بر عهده دارند و بايد تمام تلاش خود را در جهت ارتقاي سطح كيفي و كمي آثار نمايشي به كار گيرند.
اقسامي در ادامه با اشاره به اهميت نقش هنرمندان در بيان مفاهم ارزشي گفت: تعداد محدودي از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر دفاع مقدس با دغدغه شخصي و احساس دين نسبت به شهيدان جنگ تحميلي وارد اين عرصه شدند و بي وقفه در جهت ارتقاي سطح آن مي كوشند.
وي افزود: متاسفانه در اين عرصه هنرمنداني هستند كه به كيفيت اثر اهميت چنداني نمي دهند و تنها به موضوعات مادي و كمك هزينه هاي مالي در ساخت يك اثر اهميت مي دهند، در نتيجه اين افراد به دليل اهيمت موضوع مالي در هر حوزه اي فعاليت مي كنند بدون اينكه كمترين توجهي به كيفيت آثار توليد شده داشته باشند.
اقسامي در پايان خاطرنشان كرد: وظيفه مسوولان به عنوان الگو سازان آثار توليدي در عرصه دفاع مقدس اين است كه از تعداد اندكي كه با دغدغه شخصي در اين حوزه فعاليت مي كنند و با تمام وجود در تلاشند تا دين خود را نسبت به حماسه سازان جنگ تحميلي ادا كنند،حمايت همه جانبه كنند واين افراد را از هر لحاظ تامين كنند تا بدون هيچ دغدغه اي فقط براي دفاع مقدس بنويسند و كاركنند.
پايان پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن