واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : استخراج كد رنگ (rgb) يك پيكسل از يك عكس؟ Honradez09-10-2008, 08:51 AMسلام. من چطوري ميتونم كد رنگ (rgb) يك پيكسل دلخواه از يك عكس را استخراج كنم؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد. :10: تندرست باشيد و پاينده. :46: Smafias09-10-2008, 10:41 PMسلام! از توابع API برای بدست آوردن رنگ یک پیکسل استفاده کنید. تابع GetPixel: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! - این تابع رنگ یک پیکسل مشخص شده از یک (DC (Device Context را به صورت Long برمی گرداند. - آرگومان اول hDC: هندل DC مورد نظر. مثال Picture1.hDC - آرگومان دوم X: مختصات x پیکسل مورد نظر. - آرگومان سوم Y: مختصات y پیکسل مورد نظر. - خروجی تابع از نوع Long می باشد. مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! همونطور که میدونید یه مرحله دیگه مونده تا به RGB برسیم -- چون خروجی از نوع Long هست و باید به RGB تبدیل شود. برای بدست آوردن RGB از طریق Long من براتون سریعترین کد برای این کار رو معرفی میکنم -- که توسط Donald نوشته شده: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! نمونه: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! حالا متغیرهای B و G و R حاوی همان مقدارهای RGB می باشند. امیدوارم که مشکل حل شده باشه. موفق باشی :11: Honradez29-10-2008, 07:58 PMسلام! از توابع API برای بدست آوردن رنگ یک پیکسل استفاده کنید. تابع GetPixel: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! - این تابع رنگ یک پیکسل مشخص شده از یک (DC (Device Context را به صورت Long برمی گرداند. - آرگومان اول hDC: هندل DC مورد نظر. مثال Picture1.hDC - آرگومان دوم X: مختصات x پیکسل مورد نظر. - آرگومان سوم Y: مختصات y پیکسل مورد نظر. - خروجی تابع از نوع Long می باشد. مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! همونطور که میدونید یه مرحله دیگه... سلام. خيلي ممنونم از جوابتون. يك سوال دارم: اين "gdi32" و Picture1.hdc چي هستند و چيكارشون بايد كرد؟ (ببخشيد من خيلي مبتديم :46: ) تندرست باشيد. :10: Honradez31-10-2008, 11:02 AMچي شد پس؟ :31: Smafias01-11-2008, 11:30 PMسلام! ببخشید چند روز نتونستم سر بزنم... خوب! اول: gdi32 نام کتابخانه ای است که حاوی توابع گرافیکی است و برای استفاده از توابعش باید نام این بنده خدا رو ببریم :دی (تابع getpixel یکی از توابع گرافیکی است که در کتابخانه gdi32 قرار داره) دوم: Picture1.hDC رو که کامل توضیح دادم :دی ما با گرفتن hdc در حقیقت دستگیره ی محل نقش تصویر رو بدست میاریم (به زبان ساده گفتما) خوب اصولا وقتی میخوایم get pixel کنیم باید بگیم که کجا رو برای این کار میخوایم یعنی آدرس محل نقش تصویر رو بهش بدیم = hdc وقتی میگیم picture1.hdc یعنی برو و رنگ رو از داخل کادر picture1 بردار! (دیگه چجوری بگم) حال اگر بگوییم picture2.hdc از picture2 رنگ رو برمیداره. ببخشید که بد توضیح میدم اگه متوجه نشدید بگید تا بازم براتون توضیح بدم. قربونت برم پهلوون! :11: :دی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1120]