تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814610474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشور نيازمند افكار اصولگرايانه شهيد بهشتي است / اصولگرايي حركتي حيات بخش و اصلاح طلبانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كشور نيازمند افكار اصولگرايانه شهيد بهشتي است / اصولگرايي حركتي حيات بخش و اصلاح طلبانه است
وزير سابق كشور با اشاره به ويژگي‌هاي اخلاقي، عقلاني و معنوي شهيد بهشتي گفت: امروز كشور بيش از هر زمان ديگري به تفكر و رفتار شهيد بهشتي نيازمند است و بايد به آن توجه كند.


به گزارش خبرنگار برنا در قم، حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي ، رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي شنبه شب در همايش بزرگ اصولگرايان تحت عنوان «7تير تثبيت تفكر اصولگرايي» كه در مدرسه عالي امام خميني قم برگزار شد، با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد بهشتي گفت:‌ بهشتي راست قامت و جاودانه بود و امام خميني در خصوص اين شهيد بزرگوار فرمودند بهشتي يك ملت براي ملت ما بود.

وي ادامه داد: بهشتي مجموع صفات پسنديده را داشت و اگر بخواهيم يك انسان را كه تربيت شده اسلام و معارف اهل بيت(ع) است معرفي كنيم بدون ترديد بهشتي از چهره‌ها و نمونه‌هاي برجسته يك انسان وارسته، مومن و پايبند به اخلاق الهي در ابعداد مختلف بود.

وي افزود: ‌اگر بخواهيم اصولگرايي را تعريف كنيم و يك نمادي از آن را ارائه دهيم و اصولگرايي را تعريف كنيم كه برازنده انقلاب و معارف الهي بوده و براي انسان امروز پيام حيات بخش داشته باشد و اصولگرايي باشد كه بتواند پاسخ نيازهاي امروز را بدهد و بتواند زمان را به خوبي شناخته و متناسب با زمان راهكارهاي مناسب ارائه دهد، آن نمونه بارز شهيد بهشتي خواهد بود.

پورمحمدي با بيان اينكه ايشان در همه سطوح زندگي خود اين امر را به خوبي نشان دادند گفت: شهيد بهشتي در تمامي عرصه‌ها يك انسان كامل بود و از دست دادن بهشتي براي امت ما فاجعه‌اي عظيم به حساب مي‌آيد به گونه‌اي كه هنوز هيچ كس جاي ايشان را پر نكرده است.

وزير سابق كشور ادامه داد: اما خون و پيام و نفس شهيد همچنان در جامعه جاودان مانده است.

وي با بيان اينكه هويت معنوي شهيد بهشتي در زمان حيات ايشان براي كسي پديدار نشد گفت: اين نشان از سادگي ايشان را دارد و در زماني كه برخي از اين شخصيت‌ها آشكار شد بر عليه وي جنگ رواني به راه انداخته ولي ايشان همگان را به آرامش دعوت كرده و اجازه ايجاد تنش در كشور نشدند.

وي گفت: در زماني ايشان در مقابل شعار مرگ بودند ولي باز هم صبر كردند و با آرامش و تفكر آن جريانات فكري منحرف را خنثي ساختند.

پورمحمدي تصريح كرد: خون شهيد راه او را تثبيت كرد و اصولگرايي را در جامعه تقويت نمودو با شهادت ايشان و يارانش تفكر اصولگرايي در جامعه تثبيت شد.

وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال نوآوري و شكوفايي گفت: اصولگرايي در متن نوآوري قراردارد و والاترين حركت اصلاح‌طلبانه در متن اصولگرايي واقع شده است.

وي افزود:‌حركت اصولگرايي حركتي حيات بخش و اصلاح طلبانه است و مصلحان بزرگ جهان اصولگرايان بودند و با پايداري بر اصولگرايي توانستند اصلاحات را انجام دهند.

وزير سابق كشور با بيان اينكه تمامي تحولات كه در جامعه صورت مي‌گيرد و دقيقا تحت اشراف منطق اصولگرايي است گفت: اصولگرايي فكري دارد مانند شهيد بهشتي كه و منطق آن نيز منطق والايي است همانگونه كه شهيد بهشتي نيز بر آن تاكيد داشتند.

وي با اشاره به برخي شعارها در خصوص حقوق بشر، احترام به انسان‌ها، تكريم و... ، گفت: اين موضوع با دقت در قانون اساسي كه شهيد بهشتي نيز از ثبت كنندگان آن بوده است ذكر شده است و اين موضوع‌ها جز منطق شهيد بهشتي بود.

پورمحمدي افزود: ‌راه بهشتي بايد ادامه پيدا كند و براي نسل جوان تبيين گردد.

وي با بيان اينكه يكي از صفات شهيد بهشتي صبر بود گفت: شهيد در آن برهه از زمان كه مشكلات كشور نسبت به زمان كنوني دو چندان بود ايستادگي و صبوري كرد و به پيروزي رسيد.

وزير سابق كشور گفت: در حال حاضر نيز مشكلات كشور ما كمتر از آن زمان است و بايد با بهره‌گيري از افكار بهشتي بر مشكلات غلبه كنيم.

وي تصريح كرد:‌امروزه بايد به عنوان منطق اصولگرايي به برخي مسائل و سيره شهيد بهشتي توجه داشته باشم و بدان عمل كنيم.

پورمحمدي اظهارداشت: عقلانيت شهيد بهشتي يكي از اين موضوعات است كه اين امر در وجود شهيد بهشتي موج مي‌خورد و بايد امروز نيز با عقل حركت كرده و اين مسئله‌اي است كه بيش از هر روز به آن نياز داريم.

وي با بيان اينكه عقلانيت نقطه برجسته شهيد بهشتي بود اظهارداشت: نبايد اصولگرايان را متهم كنند كه آن‌ها با عقل حركت نمي‌كنند بلكه بايد بدانند كه شهيد بهشتي به عنوان نماد اصولگرايي عقل گرا بوده است.

وي به اخلاق شهيد بهشتي اشاره كرد و گفت: بايد به اين موضوع نيز توجه كرد و اخلاق را در عمل پياده ساخت.

وزير سابق كشور توجه به دستاوردهاي علمي را از ديگر ويژگي‌هاي شهيد بهشتي عنوان كرد و ادامه داد: ايشان به اين امر بسيار توجه داشتند و به دستاوردهاي علمي بها مي‌دادند.

پورمحمدي افزود:‌ كساني كه مي‌گويند اصولگرايان بودن كارشناسي كار مي‌كنند بايد بدانند كه از شهيد بهشتي الگو گرفته و بر آن پاي بند هستند.

وي گفت: امروز كشور بيش از هر زمان ديگري به تفكر و رفتار شهيد بهشتي نيازمند است و بايد بدان آن توجه كند.

وي افزود:‌ اصولگرايي يعني كمك به ديگران و مستبد نبودن و آهنگ منيت نزدن كه تمام اين‌ها در شهيد بهشتي پيدا مي‌شد.

پورمحمدي با بيان اينكه اصولگرايي يعني خوب فكر كردن گفت: اصولگرايي يعني اينكه برنامه‌ريزي داشته باشيم و طبق آن برنامه حركت كنيم و براي اينكه بتوانيم آن برنامه را عملي سازيم بايد نيروي خلاق داشته باشيم كه شهيد بهشتي بر آن پاي بند بودند.

وزير سابق كشور افزود: ايشان به تربيت نيرو اهتمام ويژه‌اي داشت و به سازماندهي نيروها اهميت مي‌داد.

وي ادامه داد: اين مدل تمامي ويژگي‌هاي يك فرد اصولگرا است كه در جامعه به آن نياز داريم و شهيد بهشتي از آن سرشار بود.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن