تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812853016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*** adidas ring ***


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : *** adidas ring *** 3DSpring10-09-2008, 06:03 PMبا سلام... خب دومین کارم هم تموم شد. یه رینگ آدیداسه.سعیمو کردم که شبیه واقعیش بشه. دیدم توی مادلینگ خیلی ضعیفم گفتم یه چی بسازم.آخه من یه مبتدیم. میدونم این کار هیچی نداره ولی خب بالاخره باید از یه جا شروع میکردم. اینو بیشتر واسه این گذاشتم که دوستان لطف کنند ایراد هاش رو بگن تا بهتر بشه. http://i38.tinypic.com/24ozjvq.jpg اما سوالاتم... مادلینگ: اون حلقه ها که هیچی،فونت adidas گیر نیومد با line کار شده، متن و آرم adidas رو دستی bend دادم تا با انحنای رینگ هماهنگ بشه.خب این دقت کار رو پایین میاره.دوستان روشی هست که به نسبت انحنای رینگ خود آرم و متن هم خم بشه و دیگه این جوری دستی نباشه؟ رندرینگ: فقط از یک نور skylight استفاده کردم.موتور Mental ray. و final gather هم روشن بوده.ولی تصویر یه مقدار زیادی روشنه.انگار یه لایه روشن رو تصویره.چی کاش کنم که مثل پایینی بشه (پایینی در فتوشاپ اصلاح شده) http://i36.tinypic.com/2wh03zr.jpg وایر فریم: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!!ممنون از توجهتون:11: CG Art10-09-2008, 06:17 PMعالی شده ولی متریال خود حلقـــه خوب نشده. از متریال Chorome استفاده کن. Öracle10-09-2008, 06:21 PMخیلی قشنگ و عالی شده . رندر هم خیلی قشنگ شده . در کل عالی ... M eysa M10-09-2008, 06:23 PMقشنگه سادن یعنی زیادی سادن. ولی در عینه حال زیبا و باحاله خوشم اومد hadi66510-09-2008, 06:28 PMسلام کارتون واقعا زیبا شده تبریک میگم رندر و سایه ها و متریال خیلی خوب شده hrgh210-09-2008, 07:18 PMخیلی زیبا شده واقعا عالیه /.,mnb10-09-2008, 07:28 PMخيلي خوبه. خب براي روشنايي مي تون شدت خود نور Daylight رو كم كني يا توي اينوايمنت ميزان روشنايي رو كم كني يا تيك نماي خارجي توي اينوايمنت رو فعال كني(Exterior .... ) hrgh210-09-2008, 07:36 PMکورش جان ایشون از skylight استفاده کردند نه daylight درمور skylight ببین 3dspring جان این skylight یک light هیت که یک کره فرضی را هول کل صحنه قرار میده و باعث میشه پرتوهای نور در همه ی جهات بازتاب بشن و جسم از هر سویی نور دریافت میکنه که این باعث میشه تصویر یک جوری به نظر بیاد که انگار از یک نور ambient light استفاده کردی من توصیه میکنم قدرت skylight ت ار کم کنی و یک نور مثل یک spotlight که جمع شدتش با skylight یک بشه را در صحنه قرار بدی ولی برای اون نور spot یا directlight ت سایه را فعال کنی اینطوری فکر کنم کارت بهتر شه Sorosh MAX10-09-2008, 09:04 PMخیلی عالی شده ، خیلی هم طبیعی شده ، احسنت برادر ... 3DSpring10-09-2008, 09:19 PMعالی شده ولی متریال خود حلقـــه خوب نشده. از متریال Chorome استفاده کن. سلام... اگر منظورتون قسمت بیرونی حلقه است تو مدل واقعی اون قسمت کدره(حالا نمی دونم تونستم خوب در بیارم یا نه اگه بتونم عکس واقعی رومیزارم) گفتید از متریال chrome استفاده کنم راستش می خوام خودم یاد بگیرم متریال بسازم البته برای بازتابش متریال کروم رو هم نگاه کردم. ممنون از راهنماییتون خيلي خوبه. خب براي روشنايي مي تون شدت خود نور Daylight رو كم كني يا توي اينوايمنت ميزان روشنايي رو كم كني يا تيك نماي خارجي توي اينوايمنت رو فعال كني(Exterior .... ) سلام... منظورم از روشنایی level تصویر بود.عکس اصلاح شده در فتوشاپ رو ببینید.highlight ها خیلی تغییر نکرده ولی سایه ها کمی تیره تر شده.توی این رندر هم از اکسپوژر logarithmic استفاده نشده بود.(فرمودید Exterior رو غیر فعال کنم.) اما حتما از این روش هم استفاده می کنم حتما کمکم میکنه. ممنون از راهنماییتون کورش جان ایشون از skylight استفاده کردند نه daylight درمور skylight ببین 3dspring جان این skylight یک light هیت که یک کره فرضی را هول کل صحنه قرار میده و باعث میشه پرتوهای نور در همه ی جهات بازتاب بشن و جسم از هر سویی نور دریافت میکنه که این باعث میشه تصویر یک جوری به نظر بیاد که انگار از یک نور ambient light استفاده کردی من توصیه میکنم قدرت skylight ت ار کم کنی و یک نور مثل یک spotlight که جمع شدتش با skylight یک بشه را در صحنه قرار بدی ولی برای اون نور spot یا directlight ت سایه را فعال کنی اینطوری فکر کنم کارت بهتر شه سلام... میدونم skylight چطور نور میده ولی اصلا با ambient light آشنا نیستم و نمی دونم چه نوع نوریه.کلا با اصطلاح ambient تو مکس زیاد مواجه میشم.ممکنه در این باره شما و دوستان بیشتر توضیح بدین یا اصلا تو خود مکس اون رو معرفی کنید تا برم ببینم چیه.از راهنماییتون هم برای نور پردازی خیلی ممنونم از این روش هم حتما استفاده میکنم. بازم از همگی ممنون منتظر راهنمایی هاتون هستم:11: Farzad.wow10-09-2008, 09:31 PMمدل که رفیق خیلی خوبه ............ اما رندر و متریال باید بهتر شه ......... hrgh210-09-2008, 10:07 PMخوب رفیق این ambient که من گفتم منظورم زمانی هست که شما از یک نور مثل omni استفاده میکنید و توی پارامترهاش از قسمت advanced effect گزینه ambient only را فعال میکنید در این حالت خبری از سایه و حجم روی جسم نیست ambient only یک حالتی مثل ink paint را پدید میاره امتحان کن متوجه میشی 3DSpring11-09-2008, 01:40 AMاینم یه رندر دیگه با بهره بردن از نظر دوستان عزیز. به ویژه جناب hrgh 2 که متاسفانه اسم ایشون رو نمی دونم. آقا بهزاد از کمک شما هم ممنونم هر کاری کردم نتونستم با اکسپوژر logarithmic و حذف exterior رندر مد نظرمو در بیارم.فکر کنم اون یه کم تخصصی تره و باید روش بیشتر کارکنم ولی در کل ممنون که بنده رو با این اکسپوژر بیشتر آشنا کردید. تو این رندر کمی از شدت skylight کاسته شده و یه نور omni با شدت پایین اضافه شده. خب اینجوری درخشش متریال فلز مشهود تره. رندر اولیه : http://i38.tinypic.com/24ozjvq.jpg رندر بعد از راهنما یی های شما دوستان: http://i34.tinypic.com/2e4aihz.jpg خب اینجا پیشرفت کار مشهود بود.پس خواهشا بازم کمک کنید ... ممنون از لطفتون b 3dnet11-09-2008, 01:58 AMآفرین خیلی زیبا شده عالیه از رندرت خیلی خوشم اومد ببین در مورد روشنایی نور میتونی با زدن کلید 8 بری تو Enviroment و بعد از تو قمست ExpoSure Control و بعد تو اونجا Logarithimic ExpoSure Control انتخاب کنی و تو اونجا دستت خیلی بازه برای تنظیم شفافیت تصویر... Bill Gates11-09-2008, 03:45 AMعالی من که خیلی خوشم اومد تشکر// 3DSpring11-09-2008, 06:04 AMآفرین خیلی زیبا شده عالیه از رندرت خیلی خوشم اومد ببین در مورد روشنایی نور میتونی با زدن کلید 8 بری تو Enviroment و بعد از تو قمست ExpoSure Control و بعد تو اونجا Logarithimic ExpoSure Control انتخاب کنی و تو اونجا دستت خیلی بازه برای تنظیم شفافیت تصویر... لطف دارین... عرض کردم آقا بهزاد نتونستم با این اکسپوژر خوب کار کنم.راستش من تا حالا فقط با mr photometric کار کردم. ولی باز رو این اکسپوژر کار می کنم تا نسبت به الان یه کم دستم را بیفته.حتما خیلی مفید خواهد بود ممنون از راهنماییتون 3dlove11-09-2008, 10:17 AMخیلی خوب شده .......... هم متریال ......... هم رندر ....... عالی شده . CG Art11-09-2008, 12:22 PMخیلی خوب شده ولی نمیدونم چرا متریاله خوده رینگ به دلم نمیچسبه ! 3DSpring11-09-2008, 12:35 PMخیلی خوب شده ولی نمیدونم چرا متریاله خوده رینگ به دلم نمیچسبه ! سلام... میتونید چند تا اشکالشو بگید؟ من مبتدیم ممنون میشم کمک کنید با تشکر CG Art11-09-2008, 12:42 PMببین فکر کنم تو میخوای متریالش حالت مخملی پیدا کنه درسته ؟http://www.pic4ever.com/images/wassat.gif اگه اینجوریه باید از Displace استفاده کنی.http://www.pic4ever.com/images/crazy.gif آخه معمولا رینگ ها بازتاب نورشون خیلی زیاده به استثناء بعضیـــاهاشون که ماتند.http://www.pic4ever.com/images/283.gif برو تو Image.google.com و سرچ کن : brushed metal اونوقت متوجه منظروم میشی.http://www.pic4ever.com/images/bad_boys_20.gif متریالت رو باید اونطوری درآری. موفق باشیhttp://www.pic4ever.com/images/bliss.gif Borhan7211-09-2008, 01:22 PMخيلی عاليه... عين خودشم شده... ببينم جدا كار دومته؟؟؟ من تو كار دومم حتي نميدونستم Texture چيه؟؟؟ hrgh211-09-2008, 01:52 PMمن حمید رضا هستم خوب بهزاد عزیز گفته بود از exposure control استفاده کن اما من اونرو توصیه نمیکنم چون مسئله ambient را پیش میاره و حجم کار را از بین میبره. اما به نظر من حالا تو بیا تعداد omni ها را بیشتر ولی باز هم مجموع شدتشون همون شدت یک Omni باشه ولی رنگ و شدت هر omni را تغییر ده مثلا از رنگهای قهوه ای یا زرد استفاده کن فکر کنم اینطوری باز بهتر بشه فقط باید حالتهای مختلف را آزمایش کنی 3DSpring11-09-2008, 07:17 PMخيلی عاليه... عين خودشم شده... ببينم جدا كار دومته؟؟؟ من تو كار دومم حتي نميدونستم Texture چيه؟؟؟ نه دو ساله که با مکس آشنام ولی خب کار جدی نداشتم. تابستون ها چند روز یه بار مکسو باز میکردم یه قوری میکشیدم لذت می بردم:31: در همین حد من حمید رضا هستم خوب بهزاد عزیز گفته بود از exposure control استفاده کن اما من اونرو توصیه نمیکنم چون مسئله ambient را پیش میاره و حجم کار را از بین میبره. اما به نظر من حالا تو بیا تعداد omni ها را بیشتر ولی باز هم مجموع شدتشون همون شدت یک Omni باشه ولی رنگ و شدت هر omni را تغییر ده مثلا از رنگهای قهوه ای یا زرد استفاده کن فکر کنم اینطوری باز بهتر بشه فقط باید حالتهای مختلف را آزمایش کنی از راهنمایی های شما و دوستان دیگه واقعا ممنونم.روشی رو که گفتید اجرا کردم.خیلی مفید بود.یه رندر گرفتم که گذاشتم.برای این که بشه گفت چه فرقی کرده رندر آخر رو هم گذاشتم. راستی اون گوی ها رو گذاشتم که reflection ریننگ مشخص تر بشه.نمی دونم کار خوبی بود یا نه. باز هم ممنون. رندر قبلی: http://i34.tinypic.com/2e4aihz.jpg رندر پس از توصیه ی آقا حمید رضا: http://i34.tinypic.com/2e5skyw.jpg خوبه من یه رینگ ساختم وگرنه از چی 20 بار رندر می گرفتم:31: ببخشید دوستان خواستم یه چی یاد بگیرم با تشکر:11: hrgh211-09-2008, 07:31 PMآفرین رفیق مرحله به مرحله کارت بهتر شد اون گوی ها زیاد جالب نیست تاثیری ندارند حالا یک چیز دیگم من توصیه میکنم برای environment map ت از یک تصویر hdri مناسب ( hdr ی که روز باشه مثل یک اتاق ) استفاده کن موقعی که تصویر hdri را به عنوان environment map استفاده کردی اونرا بکش روی یک slot الی توی متریال ادیتور و پیغامی هم که میده Instance رو انتخاب کن و ok کن بعد توی متریالش گزینه environ رو انتخاب کن و با تنظیمات hdr map ت ور برو تا به یک حالت مناسب برسی hrgh211-09-2008, 07:32 PMراستی واسه سایه ها هم توی تنظیمات omni ها از گزینه area shadows استفاده کن و با تنظیمات سایه هم ( area shadow parametrs ) هم ور برو SSS_HHH_OOO11-09-2008, 11:36 PMخیلی قشنگ شده...توضیحات حمیدرضا هم کامل بود...همونا رو کامل عمل کنی کارت چندبرابر قشنگ میشه 3DSpring12-09-2008, 02:13 PMراستی واسه سایه ها هم توی تنظیمات omni ها از گزینه area shadows استفاده کن و با تنظیمات سایه هم ( area shadow parametrs ) هم ور برو ممنون ولی من با منتال ری رندر می گیرم. فکرکنم area shadows رو ساپورت نکنه. اصلا یه سوال: بخوام تو منتال ری سایه ها مثل area shadows بشه باید چی کار کنم؟ hrgh212-09-2008, 03:58 PMنه ساپرت میکنه مشکلی نیست امتحانش کن 3DSpring13-09-2008, 01:15 PMویرایش شد... 3DSpring13-09-2008, 01:15 PMنه ساپرت میکنه مشکلی نیست امتحانش کن امتحان کردم. سایه ایجاد میکنه ولی عین raytrace. با scanline که رندر میگیرم سایه ها خوب محو میشه و با تنظیمات تغییر می کنه. ولی با منتال ری هر چقدرم تنظیمات سایه رو بالا پایین میکنم همون سایه های تیز باقی می مونن. موقع رندر خود برنامه هم ارور می نویسه که area shadows رو منتال ری ساپورت نمی کنه. چه کنم؟! hrgh213-09-2008, 03:07 PMds max چند داری من که 2009 دارم با area shadows مشکلی نداره 3DSpring15-09-2008, 11:16 PMds max چند داری من که 2009 دارم با area shadows مشکلی نداره من 2008 داشتم. ولي رفتم 2009 رو هم گرفتم همون پيغامو ميده! چه كنم؟ (خدمت دوستان عرض كنم مشكل اين بود كه با منتال ري نمي تونم از area shadows استفاده كنم.ميگه منتال ري ساپورت نمي كنه ) hrgh216-09-2008, 05:58 PMرفیق من الان هم با area shadows امتحان کردم رندر میگیره 3DSpring16-09-2008, 08:49 PMرفیق من الان هم با area shadows امتحان کردم رندر میگیره رندر كه ميگيره.ولي سايه اي كه توليد مي كنه مثل raytrace هست و اون پيغام رو هم ميده. يعني مثل area shadow سايه هاي با لبه ي پهن توليد نمي كنه. ممنون از همكاري شما آقا حميد رضا تو اين كار واقعا به بنده كمك كردين... باز اگه راهي بود ممنون ميشم شما و دوستان بفرماييد:11: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن