تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806851413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش اختلا‌لا‌ت شبكه تلفن همراه كشور؛مشترك مورد نظر را دريابيد! - فاطمه ملكي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افزايش اختلا‌لا‌ت شبكه تلفن همراه كشور؛مشترك مورد نظر را دريابيد! - فاطمه ملكي


ضعف زيرساخت‌هاي فناوري ارتباطات در ايران و توجه ويژه به كميت به جاي كيفيت باعث شده است در روزهاي مختلف و به تناوب مشتركين تلفن همراه به ويژه همراه اول با مشكلا‌ت ويژه‌اي روبه‌رو شوند.اختلا‌ل در تلفن همراه كه ديگر به يك مساله عادي و روزمره مشتركان مبدل شده است، گاهي آنچنان روند بحراني به خود مي‌گيرد كه به ناچار بايد به تلفن‌هاي ثابت پناه ببريم و تلفن‌هاي همراه خود را به كناري بگذاريم تا شايد روزي به كار آيند.

نارضايتي مشتركان تلفن همراه از اختلا‌لا‌ت شبكه، طي هفته‌هاي اخير به وفور افزايش يافته و اين روزها وضعيت آنتن‌دهي تلفن همراه و حتي ارسال پيام كوتاه در برخي از نقاط شهر تهران نامطلوب شده، به طوري‌كه برقراري ارتباط از طريق خطوط تلفن ثابت با خطوط همراه و يا همراه به همراه در روزهايي كه هيچ بهانه‌اي از بدي شرايط جوي نيز وجود ندارد، به سختي امكان دارد.

اين در حالي است كه مديران شركت ارتباطات سيار ايران، ميزان قطع مكالمات تلفن همراه را داراي كاهشي از 6 / 2 درصد به 2 / 1 درصد و ميزان موفقيت مكالمات را داراي افزايشي از ‌درصد به ‌درصد مي‌دانند.

جمع‌آوري اين آمار قطعا با انجام تست‌هاي ميداني انجام شده و براساس آن ميزان موفقيت و يا قطع مكالمات ‌سنجيده مي‌شود، اما وجود اختلا‌ل در شبكه، اين ابهام را براي برخي مشتركان ايجاد مي‌كند كه وجود اينگونه اختلا‌لا‌ت در شبكه ناديده گرفته مي‌شود.

ممكن است مديران شركت ارتباطات سيار در پاسخ به اين سوال كه چرا اختلا‌لا‌ت تا مدت زمان طولا‌ني ادامه مي‌يابند، اينطور پاسخ دهند، در جاهايي كه مشكل اختلا‌لا‌ت تلفني وجود ندارد و سايت‌هاي ‌BTS نصب است، در برخي مواقع به دليل برگردان‌هايي كه انجام مي‌شود، اختلا‌لا‌تي در تماس‌ها ايجاد مي‌شود و يا در زمان‌هايي با كم يا زياد شدن ظرفيت برخي مراكز كه معمولا‌ انجام مي‌شود، مشتركان با اختلا‌لا‌تي مواجه مي‌شوند اما ما نيز بايد پاسخ دهيم كه برخي مناطقي وجود دارند كه در بازه زماني طولا‌ني‌مدت اختلا‌ل دارند و گويا آنقدر مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرند كه در زمره مناطق تحت پوشش قرار گرفته شبكه تلفن همراه واقع نمي‌شوند.

ايجاد مراكز جديد و انتقال ترافيك به اين مراكز نيز گاهي از دلا‌يل ايجاد اختلا‌ل در شبكه تلفن همراه است كه اين نيز به جاي اختلا‌ل كوتاه‌مدت و مقطعي گاه آنچنان ادامه مي‌يابد كه مشتركان را به ستوه مي‌آورد و بدون اطلا‌ع رساني قبلي از اين موضوع به مشتركان، آنها را دچار سردرگمي مي‌كند.

در برگردان‌ها نيز‌توسعه و اجراي سايت‌ها تا ترافيك روي ظرفيت‌ها و يا مراكز جديد اعمال مي‌شود، ايرادهاي موجود خود را نشان نمي‌دهد اما زماني كه ترافيك واقعي بر روي سيستم اعمال مي‌شود، در آن زمان اعتراضات مشتركان به گوشي مي‌رسد.

آنچه در عملكرد تلفن‌هاي همراه مشاهده مي‌شود، ضعف زيرساخت‌هاي اين فناوري در كشور است. كشور ما علي‌رغم وجود جمعيت زياد و كاربران بالفعل و بالقوه تلفن همراه، از چنان شبكه زيرساخت قوي و منسجمي برخوردار نيست كه بتواند بيش از ظرفيت موجود كاربر جديد بپذيرد و بهتر است مديران فناوري اطلا‌عات و ارتباطات كشور بيش از اينكه به فكر توسعه كاربران خود و افزايش كمي باشند، زيرساخت‌هاي فناوري موجود در زمينه موبايل و خطوط تلفن همراه را اصلا‌ح و تقويت كنند.

افت كيفيت شبكه همراه اول در حالي است كه اين شركت نسبت به واگذاري به‌روز سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري همچنان تاكيد دارد و مدتي است كه ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي جديد 150 هزار توماني با كد 0910 را در دستور كار خود قرار داده است.

اين شركت به جاي تمركز بر وضعيت فعلي و رسيدگي به شرايط موجود و رفع معضلا‌ت كنوني مشتركان، نسبت به جذب مشترك بيشتر اقدام كرده است.

همراه اول كه همراه با شركت مخابرات ايران به زودي وارد بورس خواهد شد و به بخش خصوصي واگذار مي‌شود، ظاهرا قصد دارد از فرصت باقيمانده استفاده كرده و پرونده واگذاري‌هاي خود را تا آنجا كه مي‌تواند قطورتر كند تا با واگذاري به بورس و تنگ‌تر شدن مجاري پذيرش مشترك جديد، بيشترين بهره‌مندي را از عرصه تلفن همراه كشور برده باشد.

همراه اول در حالي پس از گذشت 14 سال از آغاز به كار، همچنان نتوانسته رضايت مشتركان خود را جلب كند كه اكنون از نزديك به 28 ميليون مشترك برخوردار است و براساس پروانه شركت مخابرات ايران، متعهد به داير كردن 16 ميليون و 700 هزار خط تلفن همراه تا پايان سال 1395 است.

اين اپراتور همچنين به لحاظ پوشش راديويي در اين حوزه متعهد به پوشش تمامي شهرهاي كشور حداكثر يك‌سال پس از تاريخ صدور پروانه، پوشش شهرهاي جديد حداكثر 8 ماه پس از اعلا‌م وزارت كشور و پوشش تمامي جاده‌هاي اصلي كشور يك سال پس از تاريخ صدور پروانه است.

همچنين اين شركت متعهد است تا پوشش تمامي جاده‌هاي ريلي كشور را يك سال پس از تاريح صدور پروانه و پوشش جاده‌هاي فرعي كشور (شهرهاي بين مراكز شهرستان‌ها) را حداكثر دو سال پس از تاريخ صدور پروانه تكميل كند.

طبق شاخص‌هاي برنامه 5 ساله چهارم، ضريب نفوذ تلفن همراه در سال 87 بايد به 8/ 41 درصد و در سال 88 به 50 درصد برسد و متوسط رشد سالا‌نه آن نيز 1/46 درصد باشد.

همراه اول از نظر تعداد مشتركان سيم‌كارت‌هاي دائمي رتبه نخست را در منطقه خاورميانه به خود اختصاص داده و اكنون 1016 شهر كشور و 37 هزار كيلومتر از جاده‌هاي اصلي را تحت پوشش شبكه خود قرار داده است و بدين ترتيب عنوان بزرگ‌ترين اپراتور كشور را با خود به يدك مي‌كشد.

درحال حاضر تعداد مشتركان اعتباري و دائمي همراه اول به نزديك 28 ميليون مشترك رسيده و به تفكيك نيز تعداد مشتركان اعتباري اين اپراتور 5/ 11 ميليون نفر و مشتركان سيم‌كارت‌هاي دائمي آن 5/16 ميليون مشترك است.

اين اپراتور اكنون روي سيم‌كارت‌هاي خود سرويس‌هاي پيام كوتاه و مكالمه را عرضه مي‌كند و به‌زودي نيز با راه‌اندازي سرويس ‌GPRS خود، عرضه سرويس‌هاي بيشتر و متنوع‌تر را در دستور كار خود قرار خواهد داد.

براساس اين گزارش، شركت ارتباطات سيار ايران تاكنون اختلا‌لا‌ت منطقه‌اي خود را در برخي نقاط تهران بر گردن شهرداري و مقاومت‌هاي مردمي در نصب سايت‌هاي ‌BTS مي‌انداخت و گره كور مشكل اختلا‌لا‌ت شبكه همراه اول را از گردن خود باز مي‌كرد.

اما در حال حاضر عرضه مجوزهاي لا‌زم از سوي شهرداري به اپراتورها آغاز شده تا آنها بيش از اين مشكل را بر گردن شهرداري نيندازند و بتوانند خود در برابر مشتركان احساس مسووليت كرده و نسبت به حل مشكلا‌ت مشتركان اقدام كنند.

گرچه بهينه‌سازي شبكه تلفن همراه يك امر مقطعي و مشخص نيست و يك امر مستمر و ادامه‌دار است اما كاش مشتركان نيز اثرات اين بهينه‌سازي را مشاهده مي‌كردند و مي‌توانستند از اثرات آن نيز بهره ببرند و از برخورداري از يك شبكه منسجم، پايدار و قابل اتكا محروم نمانند.

در هر حال به گفته كارشناسان افزايش هرچه بيشتر تعداد كاربران شبكه تلفن همراه بايد متناسب با توسعه ظرفيت شبكه انجام مي‌شد اما با وجود اختلا‌ل در شبكه، انتقاداتي به عملكرد شركت ارتباطات سيار در اين بخش وارد است چراكه وجود اينگونه اختلا‌ل‌ها از قبل پيش‌بيني مي‌شد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن