تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806605804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در كنگره جامعه اسلامي مهندسين انجام شد: تشريح نقاط قوت دولت توسط باهنر


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در كنگره جامعه اسلامي مهندسين انجام شد: تشريح نقاط قوت دولت توسط باهنر
به اين ترتيب در انتخابات 84 بر اساس راي مردم، دولت اصولگرا شكل گرفت و اين اقبال از آن جهات دامن‌گستر شد كه مردم مي‌دانستند اصولگرايان به رغم تفاوت‌هاي دروني بر شعارهاي اصيل انقلاب پايمردتر از جريان‌هاي ديگر هستند.
آفتاب: هشتمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين صبح روز پنجشنبه با سخنراني علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و همچنين محمدرضا باهنر دبير كل اين تشكل در مجتمع امام خميني (ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و با حضور سران برخي از احزاب اصول‌گرا و تعدادي از نمايندگان مجلس هشتم برگزار شد.

به گزارش سرويس سياسي آفتاب به نقل از ايسنا محمدرضا باهنر در اين مراسم در تشريح نقات قوت دولت محمود احمدي‌نژاد گفت: «اگر بخواهيم در يك نگاه كلي، قوت‌ها و ضعف‌هاي دولت دكتر احمدي‌نژاد را برشماريم، به تصوير زير مي‌رسيم كه برخي از نقاط قوت آن شامل:

الف- تاكيد و توجه بر خودباوري كه شعار محوري و ويژه دولت نهم است و دولت بر آن تعهد و پايبندي فراواني نشان داده است.

ب – تاكيد و توجه بر مواجهه فعال در قبال چالش‌هاي سياست خارجي، به ويژه در قضيه هسته‌يي و همچنين پاسداشت عزت‌مندي در سياست خارجي و موفقيت‌هاي متعدد در عرصه بين‌المللي.

ج- جا انداختن گفتمان جمهوري اسلامي در سطح جهاني مبني بر تبعيض‌آميز بودن روابط بين‌المللي بعد از جنگ جهاني و تبليغ پيام انقلاب دائر بر ضرورت تغيير اين روابط.

د- حساسيت‌ورزي نسبت به عدالت و اصرار بر اين شعار.

ه- تمايل جدي به ايجاد تحول در حوزه‌هاي گوناگون و برخورد واسازانه در قبال سامانه‌هاي بوروكراتيك.

و- خستگي‌ناپذيري و تلاش شبانه‌روزي براي حل مشكلات مردم و پيشرفت كشور.

ز- برقراري ارتباط گسترده با لايه‌هاي عميق جامعه و آحاد مردم و تلاش براي پركردن فاصله دولت – مردم، است.

ساماندهي نظامات تعليم و تربيت، اداري و مديريتي، مشاركت نخبگان و كارآفريني
باهنر در ابتداي اين مراسم پس از خيرمقدم به شركت‌كنندگان و ارائه گزارش از فعاليت دوساله اخير جامعه اسلامي مهندسين و همچنين قرائت بخشي از بيانيه كنگره هشتم اين تشكل اظهار كرد: «جامعه اسلامي مهندسين در ابتدا فرصت را غنيمت مي‌داند و قبل از هر چيزي نعمت رهبري داهيانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را به درگاه خالق يكتا سپاس مي‌گويد كه در دو سال گذشته مانند سال‌هاي پيش از آن دستاوردهاي عظيمي را چه در حوزه داخلي و چه در حوزه خارجي نصيب ملت ايران كرد. به بركت رهبري‌هاي ايشان، اكنون تاريخ ايران يكي از درخشان‌ترين اعصار خود را مي‌گذراند و ايراني به بركت اعتماد به نفس و خودباوري عظمت خويش را باز مي‌يابد».

وي همچنين با اشاره به نامگذاري سال 87 به عنوان سال نوآوري و شكوفايي اظهار كرد: «گزينش اين واژگان از ديدگان ما پيامي بسيار فراتر از ابعاد اجرايي دارد و متضمن ابعاد بنيادين و نظرورزانه است».

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: «در سه دهه گذشته انقلاب از گردنه‌هاي سخت و ارتفاعات بلندي عبور كرده و تهديدات بسياري را از ميان برداشته يا از آن‌ها فرصت‌ها پديد آورده است، با اين حال ما هنوز با مشكلات ديگري مواجه هستيم اگر بخواهيم در آستانه چهارمين دهه انقلاب اسلامي چالش‌هاي فراروي را برخوانده و مبرم‌ترين وظايف را برشماريم بايد به چهار نظام تعليم و تربيت، اداري و مديريتي، مشاركت نخبگان و كارآفريني اشاره كنيم».

وي ادامه داد: «ما معتقديم كه دهه آينده بايد دهه ساماندهي نظامات چهارگانه مورد اشاره باشد. سه دهه گذشته دستاوردهاي ارزشمندي را كه برخاسته از تجارب سخت و سنگين انقلاب بود در كوله‌بار ما جاي داد و اينك وقت آن فرا رسيده كه با برخورداري از بنيان‌هاي نظري پيش گرفته و بهره‌مندي از اين تجارب در يك هم‌انديشي بزرگ با نخبگان براي مطلوب نظامات فوق را فراز آوريم».

مواجهه اصولگرايان با دولت نهم آن را از ديگر دولت‌ها متمايز كرد
باهنر در بخش ديگري از سخنان خود به بحث اصولگرايي و رابطه مجلس و دولت اشاره كرد و گفت: «شرايطي كه جامعه ما در دوران موسوم به اصلاحات از سر گذراند مردم را به ضرورت تحول جدي متمايل ساخت و تحليل آراي مردم در اين مقطع گوياي آن است كه فاصله گرفتن از شعارهاي انقلاب زمينه‌ساز تهديدات تازه‌اي شده و بنابراين مردم بازگشت به آن شعارها را اجتناب‌ناپذير دانستند».

باهنر بيان كرد: «به اين ترتيب در انتخابات 84 بر اساس راي مردم، دولت اصولگرا شكل گرفت و اين اقبال از آن جهات دامن‌گستر شد كه مردم مي‌دانستند اصولگرايان به رغم تفاوت‌هاي دروني بر شعارهاي اصيل انقلاب پايمردتر از جريان‌هاي ديگر هستند و به همين دليل در انتخابات مجلس هشتم بار ديگر مردم بر اقبال پيشين خود مهر تاييد نهادند».

وي افزود: «اكنون سه سال از آن مقطع مي‌گذراند و دولت احمدي‌نژاد فراز و نشيب‌هاي زيادي را پشت سر گذاشته و كاميابي‌ها و ناكامي‌هايي را تجربه كرده است اما آنچه اين دولت را از دولت‌هاي پيشين متمايز مي‌سازد نوع مواجهه اصولگرايان با اين دولت و رفتارها و رويكردهاي آنان است».

تفاوت ديدگاه‌ها در جبهه اصول‌گرايان، نه يك تهديد بلكه يك فرصت است
وي با تشريح ملاحظات جبهه اصولگرايان در چند فراز بيان كرد: «جبهه اصولگرايان از آرا و سلايق گوناگوني تشكيل شده كه همگي بر مولفه‌هاي عقلانيت اسلامي به مثابه پارادايم (در نظر و عمل)، اسلام، انقلاب اسلامي، قانون اساسي، امام (ره) و رهبري (با تاكيد بر مردم سالاري ديني‌)، نظام تصميم‌گيري مبتني بر خرد جمعي (مبتني بر مصلحت جامعه)، تقوا، نظم تشكيلاتي، تعهد و پشتيباني متقابل اعضا و تشكيلات و اصلاح‌طلبي و تحول‌خواهي همراه با پايبندي به انباشت تجربه و دانايي هم‌راي و متفق‌القول‌اند».

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين افزود: «با اين حال جبهه اصولگرايان هيچ شباهتي به ساختارهاي مركزيت‌گرايانه حزبي دهه‌هاي 40 و 50 ميلادي ندارد. ما معتقديم تفاوت آرا و سليقه‌ها در جبهه اصول‌گرايان، موتور تحول‌پذيري و نقد را روشن نگه مي‌دارد؛ اگر مركزيت‌گرايي كه مورد علاقه برخي جريان‌هاي سياسي كشورمان است، در جبهه اصولگرايان، حاكم بود، بسياري از نقدها و نوآوري‌ها زمينه پديدارشدن نمي‌يافت و همگان همان چيزي را مي‌ديدند و مي‌گفتند كه مركزيت مي‌ديد و مي‌گفت. به گمان ما تحزب در چنين رويكردي، ماهيتي گورستاني دارد و قطعا مخالف آرمان‌هاي نظام است؛ بنابراين از ديدگاه ما تفاوت آرا و ديدگاه‌ها در جبهه اصول‌گرايان، نه تنها يك تهديد نيست بلكه يك فرصت است».

اصولگرايان رويكرد سفيد- سياه را در قبال دولت، دنبال نمي‌كنند
وي ادامه داد: «سخن پيش گفته، ما را به يك خروجي مهم، هدايت مي‌كند و آن اين‌كه مواجهه‌ جبهه اصولگرايان با اقدامات و رويكردهاي دولت، به صورت بخشنامه‌اي تنظيم نمي‌شود. اصولگرايان، با تنوع نگاه‌ها، اجازه مي‌دهند تا صد گل بشكفد و بنابراين رويكرد سفيد- سياه را در قبال دولت، دنبال نمي‌كنند. معناي آشكارتر اين سخن آن است كه هر كجا اقدامات دولت با اشكال همراه است كليت جريان اصولگرا (يا لايه‌هايي از آن)، آن‌را نقد مي‌كنند و هر كجا كه رفتار آن‌را نيكو مي‌يابند، از آن پشتيباني مي‌كنند».

جمعي از نام‌آشنايان جبهه اصولگرايان داوري صحنه را عهده‌دار گردند
باهنر بيان كرد: «تنوع بالنده آراي اصولگرايان، در عين حال خالي از تهديد هم نيست و چه بسا اگر دامنه تفاوت آرا از چارچوب‌هاي مورد قبول، آن سوتر برود ممكن است فرصت به تهديد تبديل شود و در آن صورت مسووليت عواقب غيرقابل پيش‌بيني با افراد و لايه‌هايي است كه روند معكوس را ساز كرده‌اند. جبهه اصولگرايان در عين حال بايد نسبت به بي‌انضباطي‌هاي تشكيلاتي حساس بوده و اجازه ندهد كه زمينه سوءاستفاده‌ها، فراهم آيد».

وي گفت:

” ممكن است در درون تشكيلات چهره‌هاي متعددي مطرح باشند و تلاش‌هاي خود را آغاز كنند، اشكالي ندارد ولي ما همه تلاش خود را مي‌كنيم كه بر روي يك كانديدا اتفاق نظر پيدا كنيم. ... “

«ما پيشنهاد مي‌كنيم براي آن‌كه روند معكوس شكل نگيرد، جمعي از نام‌آشنايان جبهه، داوري صحنه را عهده‌دار گردند و اجازه ندهند تندروي يا كندروي، ثقل حركت را از تعادل خارج كند. اين جمع همچنين خواهد توانست براي اشخاص يا لايه‌هايي كه در مواجهه با رويكردهاي دولت، مساله‌دار شده‌اند، اقدامات همگرايانه‌ لازم را به‌عمل آورد».

نقاط ضعف دولت
وي همچنين نقاط ضعف دولت نهم را چنين برشمرد:

الف- برغم تاكيدات سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي اصل 44، دولت مرتبا در حال بزرگ شدن است.

ب-براي تحقق عدالت، دولت به فرمول‌هاي ساده‌تر (مانند سهام عدالت) بسنده كرده و اقدامات بنيادي را ناديده گرفته است.

ج- دولت نتوانسته (برغم تلاش‌هاي زياد) نخبگان و كارشناسان را نسبت به اقدامات خود، متقاعد سازد و دايره همكاري و مشاركت نخبگان در تصميم سازي و تصميم‌گيري‌هاي دولت، محدود شده است.

د-دولت، عوايد نفتي را در زمره عايدات دولتي مي‌داند و براي آن، مصرف گسترده مي‌سازد در حالي‌كه عايدات نفتي، سرمايه ملي براي توسعه امروز و فرداي ايران بوده و مختص به نسل حاضر نيست. همچنين از بابت حجم عظيم واردات و مصرف كه ظرف دو سال اندي بالغ بر يكصد ميليارد دلار شده است، نگراني‌هايي مطرح است.

ه- گرايش دولت به الگوي «مديريت تابع» به جاي «مديرت قابل» به ثبات مديريت، به‌لحاظ تغييرات پياپي ضربه وارد كرده است.

و-دولت نتوانسته برغم تلاش‌هاي زياد، بر رشد شديد نقدينگي و تورم افسار گسيخته مهار بزند.

وي ادامه داد: «ما معتقديم كه ديدگاه‌هاي مطروحه بايد در تبادل نظرات درون گفتماني، مورد نقد و ارزيابي قرار گيرد تا از رهگذر آن بتوان به رهيافت‌هاي روشني دست يافت، باشد تا ارمغان آن، همگرايي بيشتر از يك‌طرف و توفيق بيشتر دولت نهم از طرف ديگر باشد».

شورايي از نخبگان اقتصادي طرح تحول اقتصادي را تبيين كنند
باهنر همچنين به بحث تحول اقتصادي كه اين روزها مطرح است اشاره كرد و گفت: «در راستاي تحول اقتصادي، دولت به تازگي طرحي را ارائه كرده است كه در برگيرنده محورهاي يارانه‌ها، نظام بانكي، نظام مالياتي، گمرك، نظام پولي، نظام توزيع كالا و همچنين بهره‌وري اقتصاد كشور است. در اين خصوص نكات زير قابل ذكر است:

1- چنين به نظر مي‌رسد كه در راستاي اصلاحات اقتصادي لازم باشد محورهاي ديگري - كه از اهميت بيشتري نيز برخوردار هستند- در اين بسته قرار گيرند (مانند اصلاح ساختار تورمي اقتصاد كشور يا تسريع در اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44).

2- مطالعه محورهاي مطروحه، نشانگر آن است كه برخي محورها، پيامد اجراي برخي محورهاي ديگر است، به‌طور مثال افزايش بهره‌وري، نتيجه اجراي طرح اصلاح يارانه‌هاست و بنابراين ذكر آن به صورت طرحي مستقل شايد چندان موضوعيت نداشته باشد. از سوي ديگر، برخي محورها (مثل اصلاح كاركرد گمرك يا اصلاح نظام توزيع كالا در كشور)، اساسا خود به عنوان يك طرح، ماهيت مستقل دارند و چه بسا نيازي به داخل كردن آن‌ها در اين بسته نبوده باشد.

3-اگرچه هدف از كنار هم قرار گرفتن اين طرح‌ها كاملا روشن نيست و مناسب خواهد بود كه دولت محترم، تبيين‌هاي بيشتري در مورد آن ارائه نمايد، معهذا مي‌توان گفت كه از ميان محورهاي مذكور، اصلي‌ترين محور، همانا «اصلاح نظام يارانه‌ها» است و بنابراين در ادامه، مختصري به آن پرداخته مي‌شود».

وي در ادامه به چالش‌هاي فراروي اجراي طرح اشاره كرد و گفت: «پيشنهاد مي‌شود شورايي از نخبگان اقتصادي كشور نسبت به تحليل طرح و اطلاع‌رساني دقيق به مردم با هدف دستيابي به اجماع ملي تشكيل شود و به فعاليت بپردازد و بر اين نقطه‌محوري تاكيد ‌كنند كه هدف اصلي طرح ساماندهي نظام قيمت‌هاي نسبي است؛ بنابراين نبايد اين هدف در بادپاي هدف‌هاي فرعي و كم اهميت از دست رود».

جامعه اسلامي مهندسين با فراگيري از نخبگان و فرهيختگان متحول شود
وي همچنين به اهداف فراگيرتر شدن جامعه اسلامي مهندسين پرداخت و گفت: «براي تحقق اين امر لازم است جامعه اسلامي مهندسين بنا بر چشم‌انداز 20 ساله خود تحول ساختاري را ملحوظ

” در جريان انتخابات مجلس هشتم شما ديديد كه جريان اصولگرا با مكانيزم جبهه متحد اصولگرايان وارد عرصه شد و تقريباً به 80 الي 85 درصد از اهداف خود رسيد.... “

نظر قرار داده و تشكل كنوني را به تشكيلات فراگير از تمامي نخبگان و فرهيختگان تحول بخشد».

براي رسيدن به كانديداي واحد رقابت درون تشكيلاتي را محدود نمي‌كنيم
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين هم‌چنين در جمع خبرنگاران درباره كانديداي واحد از سوي اصولگرايان در انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: «جريان اصولگرا تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرد كه به يك كانديداي واحد برسد و اميدمان در اين ارتباط زياد است؛ البته معني و مفهوم اين حرف اين نيست كه رقابت درون تشكيلاتي را محدود مي‌كنيم».

وي افزود: «ممكن است در درون تشكيلات چهره‌هاي متعددي مطرح باشند و تلاش‌هاي خود را آغاز كنند، اشكالي ندارد ولي ما همه تلاش خود را مي‌كنيم كه بر روي يك كانديدا اتفاق نظر پيدا كنيم».

وي ادامه داد: «در جريان انتخابات مجلس هشتم شما ديديد كه جريان اصولگرا با مكانيزم جبهه متحد اصولگرايان وارد عرصه شد و تقريباً به 80 الي 85 درصد از اهداف خود رسيد كه البته در برخي از جاها نيز مشكل پيدا كرد ولي در كل روند خوبي را طي كرد و ما اگر همان روند را در جريان انتخابات رياست‌جمهوري داشته باشيم فكر مي‌كنم مشكلي نخواهيم داشت».

هنوز ساختاري تعريف نشده است
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه آيا جريان اصولگرا مكانيزم يا ساختاري براي رقابت درون جناحي تنظيم كرده‌ كه بتواند از بين كانديداها به يك كانديداي واحد برسد؟ گفت: «در اين ارتباط هنوز ساختاري تعريف نشده است و شايد در اين ارتباط جبهه متحد اصولگرايان بخواهد كار را دنبال كند يا اين كه ساختار جديدي را طراحي كنيم».

جبهه‌ها و ائتلاف‌ها بايد به يك حزب فراگير تبديل شوند
باهنر در پاسخ به اين سوال كه چرا جامعه اسلامي مهندسين به دنبال ايجاد حزبي فراگير است؟ گفت: «با توجه به ساختار و اساسنامه فعلي جامعه اسلامي مهندسين، در اين تشكل فقط مهندسين مي‌توانند عضو شوند در حالي كه ما به دنبال فراگيرتر شدن هستيم، در اين راستا در صورت اجازه مجمع عمومي جامعه اسلامي مهندسين، فعاليت براي ايجاد حزب فراگير را آغاز مي‌كنيم و جامعه اسلامي مهندسين نيز به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و شايد در درازمدت به جايي برسيم كه بتوانيم جامعه اسلامي مهندسين را در اين حزب فراگير ادغام كنيم».

وي افزود: «اما اكنون جامعه اسلامي مهندسين مثل گذشته به كار خود ادامه مي‌دهد و در كنار آن ما به دنبال ايجاد يك حزب فراگير هستيم».

وي با بيان اينكه ما بر اساس استقبالي كه صورت گرفته اين كار را انجام مي‌دهيم در پاسخ به سوالي در مورد كاركرد و ضرورت تشكيل اين حزب فراگير گفت: «در بسياري از رقابت‌ها وقتي اصولگرايان با يكديگر متحد شده‌اند، موفقيت بالايي را پيدا كرده‌اند كه نمونه آن جبهه متحد اصولگرايان است و اگر يك حزب فراگير نيز ايجاد شود، اين حزب نيز به همين ميزان موفقيت خواهد داشت و ما مي‌گوييم كه بايد اين جبهه‌ها و ائتلاف‌ها تبديل شوند به يك حزب فراگير».

در مجلس شاهد تعامل خوب اقليت و اكثريت خواهيم بود
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين بر اهميت تعامل اقليت بر اكثريت مجلس تاكيد كرد و در پاسخ به پرسشي در مورد اعتراض اعضاي فراكسيون اقليت مجلس هشتم در ارتباط با عدم حضورشان در فراكسيون‌هاي مهم مجلس مانند فراكسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به روند انتخاب اعضاي كميسيون‌ها گفت: «تعداد كساني كه مي‌خواستند در كميسيون‌هاي مهم عضو شوند زياد بود و بر اساس مكانيزمي كه وجود داشت اعضاي كميسيون‌ها مشخص شده‌اند و اين‌كه دوستان اقليت مي‌گويند ما را در كميسيون‌ها راه نداده‌اند، اين يك مقدار كم لطفي است؛ البته اين امر مي‌توانست با دقت بيشتري انجام شود. مثلا در كميسيون امنيت ملي حدود 44 يا 45 نفر متقاضي عضويت بودند اما در اين كميسيون 23 نفر مي‌توانند عضو شوند و 21 نفر متقاضي نتوانستند عضو اين كميسيون شوند؛ در بين اين 21 نفر هفت يا هشت نفر اقليت وجود داشت و تعداد زيادي از گروه اكثريت».

وي گفت: «تعيين و انتخاب اعضاي كميسيون‌ها يكي از كارهاي سخت اول مجلس است و ان‌شاءالله به تعادل مي‌رسيم و در مجلس شاهد تعامل خوب اقليت و اكثريت خواهيم بود».
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن