تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821007309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهداشت قضايي بر اجراي حدود الهي مقدم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهداشت قضايي بر اجراي حدود الهي مقدم است
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس كل دادگستري خراسان رضوي گفت: بهداشت قضايي بر اجراي حدود الهي و قضاوت قانوني و شرعي مقدم است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، سيد حسن شريعتي بعد از ظهر امروز در مراسم امضا تفاهم نامه بين دادسرا و دانشگاه در محل اداره كل دادگستري خراسان رضوي افزود: وظيفه دستگاه قضايي رسيدگي به دعاوي، رفع خصومت ها و اجراي عدالت و در نتيجه احياي حقوق عامه است ولي مقدم تر بر احياي حقوق و اجراي عدالت و رسيدگي قضايي، پيشگيري از وقوع جرم است.

وي با اشاره به اين مطلب كه مراكز علمي و دانشگاهي جايگاه ويژه اي را در اين خصوص به خود اختصاص مي دهند اظهار داشت: مراكز علمي و دانشگاه ها مي توانند با هماهنگي با مراجع قضايي و دادستان هاي به عنوان مدعي حقوق و نماينده اجراي قوانين در شهرها و شهرستانها علل و عوامل وقوع اختلاف در بين مردم وي ايجاد زمينه براي تشكيل پرونده قضايي را شناسايي و پيشنهادات كاربردي جهت پيشگيري را به مسئولين قوه مجريه و مقننه ارائه دهند.

شريعتي خاطر نشان كرد: برخي از اين راهكارها به اصلاح قوانين باز مي گردد كه در آن صورت در حوزه قوه مقننه قرار دارد و با تعامل با اين قوه در رفع آن كوشش خواهد شد.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد نيز ضمن پيشگام و پيشتاز خواندن خراسان رضوي در عرصه تعامل دادسرا و دانشگاه افزود: تحقق بهداشت قضايي در جامعه نيازمند كارهاي مطالعاتي است لذا در سطح كشور ايده اين تعامل مطرح است و مشهد نخستين قدم را در عرصه عملي اين طرح برداشته است.

غلامحسين اسماعيلي مشخص كردن سال پايه در سيستم نظامي جديد و دادسراي استان را طرحي موفق خواند و از كاهش 70 هزار پرونده اي طي اجراي اين طرح خبر داد و تصريح كرد: از سال 84 در دادسراي استا سال پايه تعريف شد و از آن پس تعداد پرونده هاي ورودي از 180 هزار پرونده به 152 پرونده در سال 85 و 110 هزار پرونده در سال 86 كاهش يافت كه مشهد از اين لحاظ به عنوان الگو در كشور مطرح است.

اسماعيلي برداشت خود از بهداشت را همگاني، مستمر و شخصي بودن آن دانست و در خصوص بهداشت قضايي اظهار داشت: بهداشت قضايي نيز بدين معناست كه در سطح همه جامعه به طور مداوم شخصي به حقوق قضايي احترام گذاشته شود و اين مستلزم آموزش عمدي است كه كار دادگستري نيست و مساعدت جدي دانشگاه، حوزه و مدارس جامعه را مي طلبد.

وي ادامه داد: آمار نشان مي دهد كه تناسب معنا داري بين علم و بزهكاري وجود دارد و 80 درصد بزهكاران تحصيلات زير ديپلم دارند و اين بر اهميت ايجاد رابطه تنگاتنگ بين مجامع علمي و دادسرا مي افزايد.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد ابراز اميدواري كرد كه تفاهم نامه امضا شده آينده بسيار روشني در جهت الگوسازي مناسب از تعامل مثبت مجامع علمي و قضايي در كشور ارائه دهد.

ارائه آمار و اطلاعات غير طبقه بندي، ارسال عناوين طرح ها و پروژه ها، انجام بازديدهاي علمي، مصاحبه با مجرمين، تلاش در جهت جذب بودجه، همكاري و حمايت هاي علمي از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري با موضوع قضايي و دعوت از مسوولين قضايي جهت حضور در فضاي دانشگاه ها و بالعكس از جمله مفاد اين تفاهم نامه مي باشد كه با هدف راه اندازي اتاق پيشگيري از جرم در دانشگاه زير نظر شوراي فرهنگي دانشگاه و ايجاد ارتباط بين واحدهاي پيشگيري از جرم دادگستري و مراكز دانشگاهي امضا شد.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن