تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814662284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل كميته پنج‌جانبه مقاومت فلسطين براي مقابله با اقدامات رژيم صهيونيستي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تشكيل كميته پنج‌جانبه مقاومت فلسطين براي مقابله با اقدامات رژيم صهيونيستي‌


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: درحالي كه تنها يك هفته از توافق آتش‌بس 6 ماهه ميان حماس و رژيم صهيونيستي مي‌گذرد، اين رژيم در تلاش براي نقض اين توافق و اعمال فشار دوباره بر مردم فلسطين است.

البته طي روزهاي اخير كه آتش‌بس برقرار بود صهيونيست‌ها چندين بار كرانه باختري را مورد حمله قرار دادند اما به نظر مي‌رسد آنها در پي اعمال فشار اقتصادي بر مردم فلسطين هستند و به همين دليل بار ديگر گذرگاه‌هاي غزه را مسدود كردند.‌

در همين چارچوب ايهود اولمرت و ايهود باراك در نشستي درباره بستن گذرگاه‌ها با غزه توافق كردند.

باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي دستور بستن همه گذرگاه‌ها با غزه و جلوگيري از ورود كالاها و مواد غذايي را به اين منطقه صادر كرد.

اين اقدام رژيم صهيونيستي در پاسخ به اقدام گردان‌هاي قدس در شليك دو فروند موشك به شهرك صهيونيست‌نشين سديروت در واكنش به ترور دو تن از اعضاي اين گروه در نابلس صورت گرفت.

رژيم صهيونيستي همچنين در اعتراض به شليك اين موشك‌ها به شوراي امنيت سازمان ملل شكايت كرد.

واكنش حماس‌

جنبش حماس و دولت منتخب فلسطين اقدام رژيم صهيونيستي در بستن گذرگاه‌هاي نوار غزه را نقض توافقنامه آتش‌بس اعلام و آن را محكوم كردند.

سامي ابوزهري، سخنگوي حماس در بيانه‌اي همگان را به فشار بر رژيم صهيونيستي براي پايبندي به تعهدات خود در توافقنامه آتش‌بس دعوت كرد.

سخنگوي دولت منتخب فلسطين نيز از مصر خواست رژيم صهيونيستي را تحت فشار گذارد تا طبق مفاد توافقنامه گذرگاه‌ها را باز كند.‌

‌ ادامه داد، بستن گذرگاه‌ها و تيراندازي از سوي ارتش اسرائيل به دو كشاورز فلسطين نقض آشكار توافقنامه آرام‌سازي بود.

در همين حال نظاميان رژيم صهيونيستي روز گذشته باتيراندازي و زخمي كردن يك كشاورز فلسطيني در روستاي در شرق‌خان يونس، آتش‌بس را نقض كردند.

كميته پنج جانبه‌

گروه‌هاي فلسطيني با تشكيل يك كميته پنج جانبه موافقت كردند كه هدف ازآن پيگيري نقض توافق آتش‌بس از سوي رژيم صهيونيستي است. همچنين از ديگر اهداف اين كميته، چگونگي واكنش گروه‌هاي فلسطيني به اين نقض توافق است. اين تصميم در دو نشست جداگانه ميان حماس و جهاد اسلامي از يك سو و جبهه مردمي و جبهه دموكراتيك فلسطين از سوي ديگر به ويژه پس از تصميم رژيم صهيونيستي براي بستن دوباره گذرگاه‌هاي نوار غزه، اتخاذ شد. سخنگوي جهاد اسلامي نيز اظهار داشت اين جنبش خواهان پايبندي به آتش‌بس با اسرائيل است و با حماس توافق كرده‌ايم تا زماني كه اسرائيل به اين آتش‌بس پايبند باشد ما نيز درگيري‌ها را متوقف كنيم. ‌

ملاقات در آمريكا

صائب عريقات مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطيني گفت: گروه مذاكره‌كنندگان اسرائيلي و فلسطيني براي اولين‌بار در ماه جولاي در آمريكا با يكديگر ملاقات مي‌كنند.

عريقات گفت: روز سه‌شنبه دعوتنامه‌اي از كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا براي سفر به آمريكا در ماه آينده به منظور گفت‌وگو با مذاكره‌كنندگان اسرائيلي براي اولين‌بار،‌ دريافت كرديم.

در مذاكرات آناپوليس در ماه نوامبر گذشته، رژيم صهيونيستي و فلسطيني‌ها مذاكرات‌شان را به منظور حل مشكلات في‌مابين در مورد اوضاع بيت‌المقدس مرزهاي كشور آينده فلسطيني و موضوع پناهندگان فلسطيني از سرگرفتند.

با اين‌حال، هيچ‌گونه پيشرفت محسوسي در اين باره اعلام نشده است اگرچه جورج بوش در نظر دارد تا قبل از اتمام دوره رياست جمهوري خود در ماه ژانويه آينده قرارداد صلحي را بين رژيم صهيونيستي و فلسطيني‌ها به انجام برساند.

پيش‌نويس ليبي‌

فرستاده فلسطين در شوراي امنيت گفت: گروه عربي بر سر پيش‌نويس قطعنامه توقف شهرك‌سازي‌ها توسط رژيم صهيونيستي توافق كرد.‌

رياض منصور افزود: ليبي به عنوان عضو شوراي امنيت قرار است اين پيش‌نويس را امروز به شوراي امنيت ارائه دهد.

وي تصويب اين پيش‌نويس در شوراي امنيت در ماه جاري كه رياست آن را آمريكا عهده‌دار خواهد شد بعيد دانست.

سفر مولن‌

مقامات عالي‌رتبه در وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كردند، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا ظرف چند روز آينده وارد اسراييل مي‌شود.

به گفته اين مقامات، مايكل مولن، ظرف چند روز آينده در سفري از قبل برنامه‌ريزي نشده و كوتاه وارد اسراييل خواهد شد.‌

اين مقامات گفتند: اين سفر دومين سفر مولن به اسراييل طي شش ماه گذشته بوده و نشان‌دهنده روابط قوي است كه اين مسئول آمريكايي با گابي اشكنارزي، همتاي اسراييلي‌اش دارد.

اين مقامات گفتند، بعد از اين سفر، اشكنازي نيز ظرف چند هفته آينده به واشنگتن سفر خواهد كرد.

نجات اولمرت‌

معامله سياسي احزاب و ، ايهود اولمرت نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را از خطر انتخابات زودهنگام نجات داد. حزب حاكم كاديما و حزب كار به رهبري ايهود باراك توافق كردند كه حزب كار به پيش‌نويس قانون پيشنهادي مخالفان براي انحلال پارلمان (كنيست) و برگزاري انتخابات زودهنگام، راي مثبت ندهد و در مقابل، حزب كاديما هم حداكثر تا 25 سپتامبر آينده انتخابات رهبري حزب خود را برگزار كند.




 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن