تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه سه ساله صرفه جويي در مصرف آب تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: برنامه سه ساله صرفه جويي در مصرف آب تدوين شد
معاون وزير جهاد كشاورزي:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:معاون وزيرجهادكشاورزي از تدوين برنامه 3 ساله براي صرفه جويي8/6 ميليارد متر مكعب آب در بخش كشاورزي خبرداد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"فريد اجلالي "اظهارداشت: 50 درصد اين رقم از طريق دولتي و بقيه نيزاز طريق تسهيلات بانكي تامين خواهد شد.

وي افزود: اجراي برنامه سه ساله صرفه جويي در مصرف آب، اعتباري بالغ برهزارو 800 ميليارد تومان مي طلبد.

اجلالي عنوان كرد: به منظوراجراي اقدامات اضطراري در بخش كشاورزي، پيش بيني شد حدود 700 ميليارد تومان ازاعتبارمذكوراز طريق لايحه دوهزار ميليارد توماني خشكسالي و سرمازدگي تامين شود و بقيه از طريق بودجه هاي سنواتي تامين خواهد شد.

وي اظهارداشت: دربرنامه تدوين شده اقداماتي نظير آبياري تحت فشار، لوله گذاري در مسيرانتقال آب، ايجاد استخرهاي ذخيره، ايجاد آب بندان به ويژه دراستانهاي شمالي كشور و لايروبي قنوات پيش بيني شده است.

معاون صنايع و امور زيربنايي وزارت جهاد كشاورزي افزود: در اين برنامه استفاده ازآب شيرين كن درسواحل جنوبي كشور براي بهره برداري مناسب از آب شور پيش بيني شده است.

وي با اعلام اينكه هزينه استحصال آب از طريق آب شيرين كنها به ازاء هرمتر مكعب آب معادل 500 تومان است، گفت: با توجه به اينكه با اين روش امكان دوبار برداشت محصول درسال به وجود مي آيد و درهرمرتبه حداقل مي توان 200 تن محصول برداشت كرد از اين رو قيمت استحصال آب به ازاء هر كيلوگرم محصول 333 ريال تمام مي شود.

انتهاي پيام//
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن