واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: sam & snake01-04-2008, 03:21 AMچند تا سوال در مورد گيم ميكر داشتم: 1- چطوري ميشه كاري كرد كه با ورد بازيكن مثلا به بازي جديد در منو از بازيكن كد بخواد؟ يعني براي قسمت بازي جديد قفل گذاشت. 2- چند تا سايت براي دانلود سورس هاي آموزشي گيم ميكر مي خواستم. 3- چطوري ميتونم براي بازيم يك تايمر بگذارم كه با تموم شدن وقت بازي به مرحله بعد بره؟ من اين كار رو كردم ولي نمي دونم در كدام قسمت بايد مرحله ي بعد يا باخت بازيكن رو اصافه كرد؟ 4- براي ساخت بازي هاي پلتفرمي با گيم ميكر بايد چي كار كرد؟آموزشي در اين مورد نيست؟ (حركت دوربين و ...) 5- چطوري ميشه حجم بازي هاي گيم ميكر رو كم كرد؟ 6- چطوري ميشه براي بازي يك گزينه گذاشت كه با مثلا رفتن چند مرحله باز بشه.يعني وقتي توش ميري قفل يا خاموشه اما بعد از رفتن در مراحل بازي خودش باز بشه.اميدوارم منظورم رو فهميده باشيد. 7- ساخت بازي هاي استراتژي يا آرپي جي با گيم ميكر چطوريه؟ 8-چطوري ميشه يك اسپرايت براي بازي هاي پلتفرمي ساخت؟ ممنون mst_ab01-04-2008, 07:57 AMاگر ممکنه سوالاتتون رو تو تاپیک 204887 مطرح کنید. ممنون! من این یکی رو جواب میدم! راستش من نمی دونم که شما چه قدر گیم میکر بلدید . ولی حدس می زنم از من بیشتر بلدید! به همین خاطر جواب هاتون رو سطح بالا !! دادم اگه مبهمه یا نیاز به توضیح داره بگید تا اصلاح کنم. 1- چطوري ميشه كاري كرد كه با ورد بازيكن مثلا به بازي جديد در منو از بازيكن كد بخواد؟ يعني براي قسمت بازي جديد قفل گذاشت. کافیه هر جا که به خوای یک string رو دریافت کنی و بعد اونو با مقدار از قبل تعیین شده چک کنی و در صورتی که یکی بودن(==) بازی رو باز کنی .( اگه باید بیشتر توضیح بدم بفرمایید تا بدم!) 2- چند تا سايت براي دانلود سورس هاي آموزشي گيم ميكر مي خواستم. متأسفانه اصلاً دنبال این یکی نبودم! اساتید باید در این زمینه ما رو راهنمایی کنن! 3- چطوري ميتونم براي بازيم يك تايمر بگذارم كه با تموم شدن وقت بازي به مرحله بعد بره؟ من اين كار رو كردم ولي نمي دونم در كدام قسمت بايد مرحله ي بعد يا باخت بازيكن رو اصافه كرد؟ از آلارم استفاده کن، یک آبجکت با نام control بساز و در ایونت create این تکه کد رو قرار بده: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! که البته مقدارn باید خیلی زیاد باشه. بعد ایونت alarm0 رو ایجاد کن و در قسمت اکشن های مربوط به اون هر دستوری که می خوای بذار برای مرحله ی بعد می تونی از !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! استفاده کنی 4- براي ساخت بازي هاي پلتفرمي با گيم ميكر بايد چي كار كرد؟آموزشي در اين مورد نيست؟ (حركت دوربين و ...) ساخت بازی های platform کار زمان بر و پیچیده و در عین حال لذت بخشیه! از نظر گرافیک شما باید یک گرافیست ماهر آشنا با گرافیک بازی باشید(منظورم اینه که فقط گرافیست بودن کافی نیست) در زمینه ی آموزش فکر می کنم دوستان آموزش ها رو درست کردن یک سرچی بکن شاید یه چیزایی پیدا کردی . اگر هم نبود و استقبال هم زیاد باشه من یکی می نویسم! برای حرکت دوربین از view ها استفاده کن. 5- چطوري ميشه حجم بازي هاي گيم ميكر رو كم كرد؟ با حیله! trick این هنر بازی ساز هست که بسته به نوع بازی چه جوری حجمشون رو کم کنه . معمولاً هر سبک از بازی ها روش های خاص خودشونو دارن . مثلاً در سبک شوتر به جای استفاده از یک عکس بزرگ به عنوان بک گراند میشه از یک پس زمینه و اسپرایت های کوچیکی که توش هست استفاده کرد. یا مثلاً تو سبک پلت فرم از کاشی کاری استفاده کنی (tile) صدا ها در حجم بازی خیلی مهمن! یادم میاد یک جایی همه ی این چیزایی رو که برای کم شدن حجم بازی هست نوشته بودم ولی یادم نمی یاد کجا؟! :13: 6- چطوري ميشه براي بازي يك گزينه گذاشت كه با مثلا رفتن چند مرحله باز بشه.يعني وقتي توش ميري قفل يا خاموشه اما بعد از رفتن در مراحل بازي خودش باز بشه.اميدوارم منظورم رو فهميده باشيد. این هم مثل چند تا قبل نیازمند چک کردن یک شرط هست. در رویداد کلیک روی آبجکت مرحله ها( مثلاً) لازمه که چک بشه متغیری مثل chkمقدارش true هست یا false اگر true باشه یعنی بازه خوبی این کار اینه که هر وقت از هر جای بازی می تونی با تغییر chk از false به true مرحله رو باز و با تغییر بالعکس مرحله رو قفل کنی. 7- ساخت بازي هاي استراتژي يا آرپي جي با گيم ميكر چطوريه؟ استراتژیک دامنه ی گسترده ای داره ما از ریل تایم تا بعضی بازی های فکری رو هم استراتژیک می گیم!اگر منظورت همون استراتژیک خودمونه(!) باید بگم که میشه ولی برای تازه کار ها ( مثل من) سخته آر پی جی هم میشه ولی این که پرسیدی :"چه طوریه" انتظار نداری که من همه رو این جا بگم!!! فقط اینو بگم چند وقت پیش یک کتابخونه برای گیم میکر در مورد ساخت بازی های RPG گرفتم بد نبود خواستی بگو برات آپلود کنم. چطوري ميشه يك اسپرايت براي بازي هاي پلتفرمي ساخت؟ :20: به سختی؟!! خوب همون طور که گفتم باید در مورد گرافیک چیزای زیادی بدونی ولی این کافی نیست باید در مورد خود برنامه نویسی بازی هم بدونی بهترین منبع برای یاد گرفتن چگونگی ساخت گرافیک بازی های آرکِید این منبع هست: Designing Arcade Computer Game Graphics نوشته ی ari feldman اگر اشتباه نکنم هست کتاب کاملیه . دوست داشتی یه نگا بنداز.:46: ببخشید زیاد حرف زدم! موفق باشی!:10: mst_ab01-04-2008, 04:46 PMحالا به دردت خورد؟ sam & snake01-04-2008, 05:10 PMچرا اما چيزي نفهميدم(از هيچكدوم ).اگه ميشه توضيح بديد. راستي تايمر هم كار نكرد. mst_ab01-04-2008, 05:28 PMبرای توضیح باید یکم صبر کنی. ولی برای آلارم الان بهت می گم : یک ابجکت بساز و توی ایونت create یک تکه کد بذار و داخلش تایپ کن : !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! بعد داخل همون آبجکت ایونت Alarm0 رو قرار بده و توش اکشن رفتن به مرحله ی بعد رو قرار بده . مثلاً room_goto_next می تونی به جای کد نویسی از امکانات بصری گیم میکر هم استفاده کنی. بعدش حتماً اون آبجکت رو توی روم قرار بده و بازی رو اجرا کن بعد از 200 استپ بازی به مرحله ی بعد میره . اگه بازم مشکل داری دقیقاً بگو چه کار می کنی تا اشکالتو بگم. موفق باشی. sam & snake01-04-2008, 05:50 PMآهان ممنون. راستش من موارد 1و 6 رو نفهميدم sam & snake02-04-2008, 09:16 PMچي شد؟ راستي در مورد رسم تايمر در گيم ميكر بايد چي كار كنم؟ mst_ab02-04-2008, 09:28 PMراستشو بخوای حوصله ندارم! در مورد تایمر هم که گفتم دیگه هر چیزی که با زمان سر و کار داشته باشه رو باید با آلارم بسازی. اگه مشکل داری دقیقاً بگو چه کار می کنی تا راهنماییت کنم. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3735]