تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش ايران به حذف نام منافقين از فهرست انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: واكنش ايران به حذف نام منافقين از فهرست انگليس


سياست‌خارجي- سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام دولت انگليس نسبت به خروج نام گروهك منافقين از فهرست گروه‌هاي تروريستي اين كشور گفت:

اين گروهك به‌دليل انجام عمليات متعدد تروريستي در ايران و عراق مورد تنفر ملت‌هاي ۲ كشور و جهانيان است و همين موضوع نشان مي‌دهد كه اقدام دولت انگليس، اقدامي رسوا و كاملا محكوم است.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، سيد محمدعلي حسيني با ابراز تأسف شديد نسبت به رويكردهاي مغرضانه و دوگانه انگليس در مبارزه با تروريسم خاطرنشان كرد: دولت انگليس مسير خود را از جامعه جهاني جدا كرده و با اتخاذ سياست‌هاي جانبدارانه نسبت به گروهك‌هاي تروريستي منافع خاص و مقطعي خود را دنبال مي‌كند.

وي افزود: ما اين اقدام كه همزمان با داد و ستد سياسي با گروه‌هاي تروريستي در ديگر نقاط صورت گرفته را در راستاي سياست جديد لندن مبني بر بازي با كارت تروريست‌ها جهت اعمال فشار بر ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه ارزيابي مي‌كنيم.

سفارت ايران در لندن هم روز گذشته در بيانيه‌اي با اشاره به انتقاد رسول موحديان، سفير ايران در انگليس از تصميم اين كشور كه در جلسه‌اي با حضور نمايندگان مجلس عوام صورت گرفت، تأكيد كرد: دادن آزادي فعاليت به گروهك منفور منافقين ضربه‌اي به روابط تهران و لندن است.

منافقين را تحويل دهيد

جالب آنكه اين رأي دادگاه انگليس در مورد منافقين با سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تيرماه 1360 كه به شهادت آيت‌الله دكتر بهشتي و بسياري از ياران انقلاب انجاميد، همزمان شده است.

به همين مناسبت، ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي از مدعيان حقوق‌بشر خواست گروهك تروريستي منافقين و عاملين صدها عمليات خرابكارانه و ضدبشري كه هم اكنون تحت حمايت آنها به سر مي‌برند را تسليم ملت ايران كنند.

درخواست از اتحاديه اروپا

اما به‌دنبال حذف رسمي نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروه‌هاي تروريستي انگليس، اين گروهك از اتحاديه اروپا نيز خواست از لندن پيروي كرده و نام اين گروهك را از فهرست تروريستي خود حذف كنند.

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، يكي از اعضاي اين گروهك تروريستي مدعي شده است كه ابتدا انگليس باعث شد اتحاديه اروپا گروهك مذكور را در فهرست تروريستي قرار دهد و حال كه انگليس سياست خود را تغيير داده، به اين مفهوم است كه ادامه انسداد دارايي‌هاي اين گروهك توسط اتحاديه اروپا منطقي نيست.

براساس اين گزارش، وزيران اتحاديه‌ اروپا قرار بود هفته گذشته درباره وضعيت منافقين تصميم‌گيري كنند، اما اين امر به تعويق افتاد تا منتظر تصميم‌گيري پارلمان انگليس بمانند و ممكن است بازنگري بعدي در هفته‌هاي آينده انجام شود.

تاريخ درج: 5 تير 1387 ساعت 21:58 تاريخ تاييد: 5 تير 1387 ساعت 23:31 تاريخ به روز رساني: 5 تير 1387 ساعت 23:29
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن