تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819170707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفري: ايران در انتظار پاسخ طرف مقابل به بسته پيشنهادي‌‌اش است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: صفري: ايران در انتظار پاسخ طرف مقابل به بسته پيشنهادي‌‌اش است
خبرگزاري فارس: معاون اروپاي وزارت خارجه كشورمان با بيان اينكه ايران در انتظار دريافت پاسخ طرف مقابل به بسته پيشنهادي‌اش است، گفت: ايران بسته 1+5 را با دقت مورد مطالعه قرار داده و در زمان مناسب پاسخ خود را خواهد داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در ديدار امروز چهارشنبه مهدي صفري معاون اروپاي وزارت امور خارجه با «كارله» دبيركل وزارت امور خارجه اتريش كه در محل وزارت خارجه اين كشور در وين صورت گرفت، مسائل مورد علاقه دو كشور، آخرين وضعيت روابط دوجانبه و زمينه‌هاي همكاري مشترك در ابعاد سياسي، اقتصادي، فرهنگي، منطقه‌اي و بين‌المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دبيركل وزارت خارجه اتريش در اين ديدار با اشاره به قدمت روابط تاريخي اتريش با ايران و توانايي‌هاي وسيع كشورمان در ابعاد منطقه‌اي، اقتصادي و در بخش انرژي، بر اراده كشورش در مشاركت قطعي در پروژه‌ انتقال گاز جمهوري اسلامي ايران، به اروپا و تمايل شركت‌هاي اتريشي براي مشاركت در اجراي پروژه‌هاي مختلف در جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد.
كارله همچنين با استقبال از سطح روابط فرهنگي دو كشور و تحركات قابل توجهي كه در اين بخش صورت گرفته، تداوم گفتگوهاي وين و تهران را مورد تأكيد قرار داد.
دبيركل وزارت خارجه اتريش ضمن مورد توجه قرار دادن گفتگوهاي اخير ايران و گروه 1+5 به سرپرستي سولانا در تهران در زمينه مسائل هسته‌اي و تاكيد بر حمايت اتريش از راه‌حل ديپلماتيك و مبتني بر گفتگوي طرفين، خاطر‌نشان كرد كه اتريش در چارچوب مواضع اعلام شده اروپايي‌ها انتظار دارد جمهوري اسلامي ايران محتواي بسته ارائه شده از سوي كشورهاي 1+5 را مورد بررسي قرار داده و به آن پاسخ دهد، ضمن آنكه بسته ارائه شده از سوي جمهوري اسلامي نيز قابل توجه اتريش مي‌باشد.
صفري نيز در اين ديدار با تشريح آخرين وضعيت روابط دوجانبه ايران و اتريش و استقبال از تمايل دولت و بخش خصوصي اين كشور براي همكاري و مشاركت در اجراي طرح‌هاي مختلف اقتصادي و فني در جمهوري اسلامي ايران، بر وجود زمينه‌هاي فراوان براي بسط، گسترش و تعميق اين روابط تاكيد كرد.
معاون اروپاي وزارت خارجه كشورمان ضمن مفيد دانستن گفتگوهاي دو كشور در سطوح مختلف و به ويژه با تأكيد بر اهميت روابط فرهنگي فيمابين، آمادگي تهران را براي تبادل نظر با وين در زمينه مسائل منطقه‌اي و همكاري‌هاي دو كشور در امر مبارزه با مواد مخدر و تحولات جاري در افغانستان يادآوري كرد.
صفري همچنين با تشريح آخرين مواضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته‌اي و گفتگوي اخير تهران، گفت: ما با ارائه بسته پيشنهادي خود به طرف‌هاي ذينفع و قبول بسته گروه 1+5 از سوي سولانا، در انتظار دريافت پاسخ طرف مقابل به بسته پيشنهادي خود مي‌باشيم. ضمن آنكه بسته 1+5 را نيز با دقت مورد مطالعه قرار داده و در زمان مناسب جواب خود را خواهيم داد.
مهدي صفري كه به دعوت همتاي اتريشي خود در وين به سر مي‌برد، قرار است ديدارهاي مختلفي در سطوح سياسي، پارلماني و فرهنگي با مقامات اتريشي به عمل آورد.
همچنين معاون اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان طي يك كنفرانس مطبوعاتي در وين كه با حضور چشمگير رسانه‌هاي اتريش و بين‌المللي برگزار شد، ابعاد مختلف سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي گوناگون را تشريح كرد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن