تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815977992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهميه اتوبوس تهران به ديگر شهرها واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سهميه اتوبوس تهران به ديگر شهرها واگذار شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سرپرست وزارت كشور از واگذاري سهم اتوبوس تهران به ديگر شهرهاي كشور خبر داد وگفت : در صورتي كه شهرداري تهران در خصوص اصلاح آمارهاي خود اقدام كند ، دو هزار و 800 اتوبوس به تهران اختصاص مي يابد.


"سيد مهدي هاشمي " روز چهارشنبه در مراسم تحويل يك هزار و 345 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني شهري كشور تصريح كرد: شهرداري تهران از مجموعه تحويل گيرندگان اين اتوبوس ها نيستند چرا كه پس از واگذاري يك‌هزار و 750 دستگاه طي دو سال گذشته به شهرداري و اتوبوسراني تهران، پيش‌بيني شده بود كه يك‌هزار دستگاه اتوبوس ديگر نيز به اتوبوسراني تهران اضافه شود.
وي خاطر نشان كرد: اما طبق گزارش اعلامي شهرداري تهران، سهم جابجايي از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي در پايتخت عليرغم توزيع اتوبوس‌هاي جديد، نه تنها افزايش نداشته، بلكه از جابجايي روزانه سه ميليون و 500 هزار نفر در سال 83 به جابجايي روزانه به سه ميليون و 150 هزار نفر در سال 86 كاهش پيدا كرده و اين در حاليست كه تعهد شهرداري تهران، جابجايي روزانه چهار ميليون و 100 هزار مسافر در سفرهاي درون شهري بوده است، لذا سهميه تهران از دريافت اتوبوس به ساير شهرها اختصاص مي‌يابد.
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور،هاشمي روز سه‌شنبه درجريان بازديد از كارخانه ايران خودرو ديزل گفت : يك‌هزار و 345 دستگاه اتوبوس درون‌شهري شامل 755 دستگاه اتوبوس ساخت ايران خودروديزل، 450 دستگاه اتوبوس ساخت شهاب خودرو، 80 دستگاه اتوبوس ساخت شركت پيشرو يدك و 60 دستگاه اتوبوس ساخت آنا كاغذ از سوي وزارت كشور به شهرداري‌ها تحويل داده شده و به ناوگان حمل و نقل عمومي شهري كشور وارد شده است تا از اين طريق، شمار اتوبوس‌هاي وارد شده به اين ناوگان در چهار ماهه اول امسال، طبق اعلام وزارت كشور به يك‌هزار و 985 دستگاه برسد.
سرپرست وزارت كشور اضافه كرد: البته بنابر اعلام وزارت كشور، سهم پرداختي شهرداري‌ها در مورد بهاي هر اتوبوس از 30 درصد به 5/17 درصد كاهش پيدا كرده و 5/82 درصد مابقي هزينه اتوبوس‌ها نيز از سوي دولت و از محل اعتبارات تبصره 13 قانون بودجه سال 86 كشور پرداخت شده است.
هاشمي ضمن بيان انتقاد خود نسبت به گزارش عملكرد شهرداري تهران در بخش حمل و نقل عمومي درون شهري در نشست خبري كه در حاشيه مراسم فوق برگزار شد، گفت: دو حالت در مورد گزارش عملكرد شهرداري در اين بخش متصور است، اول اين كه آمار ارائه شده در گزارش، نيازمند اصلاح باشد و اصلاح شود، تا ادامه واگذاري اتوبوس‌ها به شهر تهران محقق شود و دوم اين كه به واقع، هيچ افزايشي در سهم جابجايي روزانه مسافر در پايتخت از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري به وجود نيامده باشد كه ضروري است، با رفع اشكالات و افزايش سهم جابجايي، گزارش جديدي ارائه شود.
وي همچنين با اشاره به اين كه قرار بود از يك‌هزار و 345 دستگاه اتوبوسي كه از امروز وارد ناوگان حمل و نقل عمومي مي‌شود، 300 دستگاه به شهر تهران تعلق گيرد، اما به دليل دريافت نكردن گزارش صحيح شهرداري اين تخصيص منتفي شد، گفت: به دليل اين كه گزارش عملكرد ارائه شده از سوي شهرداري تهران در مورد ناوگان حمل و نقل عمومي شهري مورد قبول نبود، مقرر شد كه گزارش اصلاحي در اين مورد ارائه شود و در هر صورت اميدواريم كه اصلاحات در بخش مذكور به وجود آيد، تا وزارت كشور نيز مابقي اتوبوس‌هاي تعهد شده را تحويل دهد، لذا اگر گزارش عملكرد شهرداري تهران در زمينه جابجايي از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي اصلاح شود، وزارت كشور نسبت به واگذاري اتوبوس تا سقف دو هزار و 800 دستگاه اقدام خواهد كرد.
هاشمي با بيان اين كه سهم حمل و نقل عمومي بايد از 42 درصد به 75 درصد تا سال 1391 برسد، بر اين نكته كه طي دو سال گذشته، هفت هزار و 100 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومي شهري شده و از اين طريق 30 درصد از رشد 75 درصدي تامين شده است، نيز تاكيد كرد.
وي با اعلام اين كه تا پايان امسال، با ورود چهار هزار دستگاه اتوبوس ديگر به ناوگان حمل و نقل عمومي درون‌شهري، مجموع دستگاه‌هاي اتوبوس درون‌شهري به 26 هزار دستگاه خواهد رسيد، از تهيه مقدمات و انجام مذاكرات اوليه از سوي وزارت صنايع و معادن براي ورود دو هزار دستگاه اتوبوس خارجي به ناوگان حمل و نقل عمومي درون‌شهري كشور خبر داد.
سرپرست وزارت كشور پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر علت ورود اتوبوس‌هاي خارجي به ناوگان حمل و نقل عمومي را اين گونه پاسخ گفت: بخشي از انواع اتوبوس‌ها از جمله اتوبوس‌هاي دوكابين در داخل توليد نمي‌شود كه مجبور به خريداري آن‌ها از خارج هستيم؛ البته عليرغم افزايش تعداد شركت‌هاي اتوبوس‌ساز از دو به هفت شركت طي سه سال گذشته نيز، نياز كنوني ما به اتوبوس بيش از آن چيزي است كه در داخل توليد مي‌شود و لذا ما بايد اين كسري را با خريد اتوبوس‌هاي خارجي تامين كنيم.
وي گزارشي از سطح تحول در وضعيت ناوگان حمل و نقل عمومي از زمان روي كارآمدن دولت نهم نيز ارائه داد و اعلام كرد: از سه سال پيش تاكنون، 40 هزار دستگاه تاكسي، يك‌هزار و 990 دستگاه ميني بوس، هشت هزار و 300 دستگاه خودرو ون به ناوگان حمل و نقل عمومي شهري اضافه شده و 135 هزار دستگاه مسافربر شخصي نيز براي اضافه شدن به ناوگان تاكسيراني ساماندهي شده‌اند.
هاشمي قيمت اتوبوس‌هاي داخلي را به طور متوسط 85 ميليون تومان و قيمت هر دستگاه اتوبوس خارجي را 120 هزار دلار تا 170 هزار دلار برشمرد و در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران كه شاخص‌هاي واگذاري اتوبوس به شهرها و استان‌هاي كشور را پرسيد، اظهار كرد: ما براساس شاخص‌ها، سهم هر استان و هر شهرستان كه اتوبوسراني دارند را مشخص كرده‌ايم و بر اساس عملكرد، اتوبوس واگذار مي‌كنيم. البته در مقاطع مختلف، سهميه‌اي هم در نظر مي‌گيريم؛ مثلا كلان‌شهرها و مراكز استان‌ها كه مسافران درون‌شهري بيشتري دارند، در اولويت واگذاري اتوبوس قرار مي‌گيرند.
وي همچنين تصريح كرد: اتحاديه‌ها نيز به عنوان نهادهاي عمومي غيردولتي تخصصي در اولويت فعال‌سازي قرار دارند تا بتوانند بخشي از تصديگري‌هاي دولت را بر عهده بگيرند و از اين طريق اصل 44 قانون اساسي نيز محقق شود.
خبرنگار ديگري از علت پشتيباني نشدن از خودروهاي ون و طولاني شدن مدت تعميرات آن‌ها كه عمدتا در داخل صورت نمي‌گيرد، نيز پرسيد و سرپرست وزارت كشور در پاسخ به وي، عنوان كرد: در قراردادهايي كه توسط بخش خصوصي براي ورود اين خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومي بسته شده، سرويس و نگهداري خودروها نيز ذكر شده و در كلان، پشتيباني از اين خودروها جزو قرارداد بوده است، لذا اگر چه دولت تسهيلاتي براي قرارداد واگذاري خودروهاي ون در نظر گرفته، اما طرف قرارداد واگذاري آن‌ها دولت نيست.
هاشمي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا توزيع اتوبوس‌ها در سطح كشور به صورت هماهنگ صورت نمي‌گيرد نيز، خاطر نشان كرد: ما براي سرويس‌دهي بيشتر و بهتر سعي كرده‌ايم كه با توجه به نوع ساخت اتوبوس‌ها و همچنين متقاضيان استان‌ها، آن‌ها را در سطح كشور توزيع كنيم و لذا برخي ملاحظات براي توزيع اتوبوس‌ها در نظر گرفته مي‌شود. براي مثال شهرهاي گرمسيري در اولويت واگذاري اتوبوس‌هاي كولردار قرار دارند، اما اتوبوس‌هاي كولردار در شهرهاي سردسير توزيع نمي‌شوند.
در ادامه اين نشست يكي ديگر از خبرنگاران از مشكلات سوخت‌گيري اتوبوس‌ها به ويژه اتوبوس‌هاي گازسوز پرسيد و سرپرست وزارت كشور پرسش وي را اين گونه پاسخ داد: در مورد تكميل جايگاه‌هاي سوخت گاز CNG در سطح تهران و كشور، تصميمات خوبي اتخاذ شده، به طوري كه تعداد اين جايگاه‌ها از 350 جايگاه در سال گذشته به 420 جايگاه در چهار ماهه اول سال جاري رسيده و تا پايان امسال به يك‌هزار و 800 دستگاه افزايش پيدا خواهد كرد.
وي اضافه كرد: البته به دليل محدوديت‌هايي كه در اين زمينه وجود دارد، تاخيراتي در احداث جايگاه‌هاي گاز CNG پيدا شد و به همين دليل ساماندهي شده كه اتوبوسراني تهران و برخي كلان‌شهرهاي ديگر، بيشتر سوخت ديزل دريافت كنند و گاز CNG كمتر به آن‌ها واگذار شود.
هاشمي همچنين در پاسخ به تحول جديد در ناوگان حمل و نقل عمومي، تمركز وزارت كشور را بر توسعه حمل و نقل ريلي در كلان‌شهرها خواند و در ادامه ضمن اعلام خبر در دستور كار قرار گرفتن تهيه طرح جامع حمل و نقل ريلي در سطح كشور اعلام كرد: طرح جامع حمل و نقل ريلي كلان‌شهرها تا پايان امسال به تصويب و به مرحله اجرا خواهد رسيد.
سرپرست وزارت كشور همچنين از تهيه طرح ستاد سفرهاي تابستاني و ابلاغ آن در آينده‌اي نزديك به استانداري‌هاي كشور نيز خبر داد و تاكيد كرد: به موجب اين طرح، استانداري‌ها نسبت به انديشيدن تمهيدات لازم براي انجام سفرهاي تابستاني موظف شده‌اند، چرا كه امسال به دليل تداخل تابستان با ماه مبارك رمضان، دچار فشردگي در تعطيلات خواهيم بود و با پيك بالاتر سفرها روبرو خواهيم شد.
وي افزود: با نيروي انتظامي، پليس راه كشور و ساير بخش‌هاي دست‌اندركار در زمينه سفرهاي تابستاني هماهنگي شده تا اين سفرها به صورت مطلوب برگزار شود.
سرپرست وزارت كشور خاطر نشان كرد: مقرر است، محدوديت‌هايي كه درباره صرفه‌جويي آب و برق با توجه به خشكسالي و همچنين بنابر جلسات كارشناسي شده اعمال مي‌شود، به فضاهاي اوقات فراغتي كه براي تابستان در سطح شهرها در نظر گرفته شده، سرايت نكند و شهرداري‌هاي كشور اين فضاها را به نحو احسن مديريت كنند، تا با حضور حداكثري مردم در اين فضاها، صرفه‌جويي در منابع مذكور نيز محقق شود.
وي افزود: علاوه بر اين، به نيروي انتظامي دستور داده شده كه امنيت پارك‌ها و تفرجگاه‌هاي شهر و اطراف شهر را به خوبي برقرار كند.
سرپرست وزارت كشور پيش از شركت در اين نشست خبري، با بيان اين كه از آغاز مديريت يك ساله مصرف سوخت در كشور تاكنون، به طور متوسط روزانه 28 ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه‌جويي شده است، به اقدامات انجام شده در جهت توسعه دولت الكترونيك نيز اشاره كرد و گفت: بيش از 34 فعاليت بزرگ و اساسي در اين زمينه در دستور كار قرار گرفته كه تا پايان سال، به صورت كاملا رايانه‌اي اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه در طول دو سال گذشته هفت هزار و 100 دستگاه اتوبوس معادل يك سوم كل اتوبوس‌هاي كنوني ناوگان حمل و نقل عمومي كشور، يعني 22 هزار دستگاه در اختيار مردم قرار گرفته است، از در دستور كار قرار داشتن تحويل پنج هزار دستگاه اتوبوس ديگر به ناوگان حمل و نقل عمومي خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال جاري تحويل چهار دستگاه از اين تعداد محقق شود.
هاشمي با اشاره به اين كه رشد حمل و نقل عمومي در دو سال گذشته معادل 10 سال پيش از آن و در مجموع اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل عمومي در طي سه سال گذشته دو برابر 50 سال گذشته بوده است، اظهار اميدواري كرد كه ايران بتواند، نيازهاي خود و منطقه را در زمينه ناوگان حمل و نقل عمومي برآورده كند.
سيام 1908
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن