تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826052976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خيزش عاشورايي در توفان رنگ فتنه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دل ها خونين شد، خون ها قطره قطره جوشيدند تا خورشيد سكوت كرده زخمي زخمه هاي رياكاران نشود و انقلاب طلوعي دوباره كند. آنگاه غبار فتنه ها كه فروكش كرد،فرياد مظلوميت ملت پرچم برافراشته اي براي دادخواهي شد و توفان رنگ، نسيمي از رمق افتاده شد در برابر خيزش عاشورايي كربلاييان. فتنه انگيزان نظريه آنتي عاشورا را در راستاي هندسه پالايش ميداني آيين ها و سنت ها طراحي كردند تا به واسطه آن فرهنگ عاشورايي در قالب تجريه هاي شخصي ايدئولوژيك قرن بيستم، از پايين هرم اجتماع، مورد هجمه قرار گيرد. در نظريه پالايش عاشورا در كف خيابان ها از طريق زدايش ذهني و رفتاري نهادهاي مردم باور، به منزله رسيدن به يك پاراديم فرهنگي تلقي مي شد تا به واسطه آن هژموني اجتماعي سوسيالستي جايگزين فرهنگ ايدئولوگ شود. عاشوراي حسيني از همان روز عاشورا و حتي در تاسوعا مظلوم بود به گونه اي كه پس از شهادت حضرت امام حسين(ع) لشكر امويان عده اي از زنان برده خويش را موظف به برپايي شادي و هلهله در كنار قتلگاه كربلا كردند. آيين عاشوراي حسيني همواره در بين آزاديخواهان واقعي جهان به عنوان سمبل و نماد بزرگداشت آزادي و جوانمردي بوده به گونه اي كه اديان ديگر و انديشمندان بزرگ همواره به جمله معروف امام حسين(ع)كه فرمودنداگر دين نداري لااقل آزاد مرد باشيدتمسك مي جويند. مقابله با آيين هاي عاشوراي حسيني در طول تاريخ چندين بار تكرار شده كه معروف ترين آن مقابله با اربعين سيد و سالار شهيدان در كوفه و مدينه از سوي حكمرانان شامي بود. اين برخورد كراهت بار با واقعه عاشورا در دوران عباسيان نيز تداوم داشت و سربازان عباسي براي پايان دادن به برگزاري آيين عاشوراي حسيني اقدام به تخريب مرقد مطهر امام حسين (ع) كردند. در دوران اخير نيز در دوره رضاخان پهلوي معروف به ميرپنج ، با صراحت با برگزاري هرگونه عزاداري و تكيه گرداني و تعزيه خواني مخالفت شد و حكومت پهلوي برپايي هرگونه عزاداري را مخالفت آشكار با حكومت عنوان و دستور برخورد شديد با هر گونه عزداراي در عاشورا را صادر كرد. اما در آن سوي ديگر تمسك به عاشوراي حسيني يكي از مهمترين مولفه هاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران و سرآغاز جنبش هاي آزادي خواهانه است. جنبش مشروطه در تاريخ يك صدساله اخير به عنوان يكي از نقاط عطف تاريخ ايران يك حركت همگاني و رسمي ايرانيان عليه استيداد قاجار بود كه در اين راه عزاداري مردم و تمسك به عاشوراي حسيني، مردم را به صحنه مقابله با دشمنان دين كشاند. رهبران اصلي اين نهضت علماي ديني بودند و سخنراني‌هاي آنها و نمايندگان مراجع ديني، در مساجد در نهايت با روضه‌خواني امام حسين (ع) همراه مي شد و علماي بزرگ مانند سيد محمد طباطبايي و سيد عبدالله بهبهاني و وعاظ سرشناسي مانند سيد ‌جمال ‌الدين واعظ در منابر با استناد به پيام نهضت امام حسين(ع) در صحراي كربلا ، حكومت استبدادي قاجار را به چالش كشيدند. جمله امام خميني (ره) كه فرمودند اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است‌ از مشهورترين جملات سخنراني سرنوشت ساز امام خميني(ره) در عاشوراي سال 1388 قمري يا همان 14 خرداد سال 42 بود و اين سخنراني مهمترين واقعه تاريخ معاصر را به همراه داشت. تكيه بر قيام و انقلاب بر ضد ظالمان پهلوي، مضمون اصلي اشعار مذهبي آن دوره شد و انقلابيون با تكيه بر حماسه عاشوراي حسيني موفق به جذب جوانان و آحاد مردم در نهضت امام خميني(ره) شدند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي و گسترش بيداري اسلامي در جوامع بشري سرمداران غرب براي مقابله با اسلام ناب محمدي (ص)به دنبال راه حل و نظريه مي گشتند تا هر چه در توان دارند براي مقابله با اسلام ناب محمدي (ص)به كار گيرند. يكي از معروفترين نظريه هاي غرب براي مقابله با اسلام ناب محمدي(ص) و اسلام توحيدي و جهادي ايده معروف زدايش مهدويت و عاشورا بوده كه تمامي نظريه پردازان مدرن و پست مدرن غربي به آن اعتقاد داشته اند. نظريه معروف، مقابله با ايران اسلامي با بهره گيري از ضريه زدن به فرهنگ مهدويت و عاشورا براي نخستين بار از سوي ساموئل هانتينگتون ارائه شد و بعدها در قالب گفتمان هاي برخورد تمدن ها يكي از بزرگترين موانع پيش روي نظم نوين جهاني نئومحافظه كاران آمريكايي را وجود اين دو مولفه در نظام جهاني تشيع عنوان كرد. در نشست ها و گفتمان هاي عاشورا زدايي غرب براي ايجاد يك حركت انحرافي در عاشورا اين واقعه را با تراژدي آنتيگون مقايسه كردند و حتي با شبهه افكني در اثبات حقانيت عاشوراي حسيني مباحث ديالكتيكي در اين باره به رشته تحرير درآوردند. در اين روش با بهره گيري از چالش افكني و شبهه افكني عاشورا را به عنوان يك پروژه تاريخي مطرح كردند تا با آن بتوانند حادثه عظيم عاشورا را يك رخداد تاريخي اجتماعي برگرفته از تنش هاي قوميتي و بدوي آن دوران مطرح كنند. شبهه افكنان پس از ورود به اين مرحله ،اقدام به تابو شكني كرده و عاشورا را با خودآگاهي و ناخودآگاهي قهرمانان چارچوب هاي رمان ها و داستانهاي خود مورد نقد و بررسي قرار دادند. اين شبهه افكنان بيشترين تلاش خود را بهره گيري از نظريه عاشورا عليه عاشورا به كار بردند تا بتوانند با ايجاد خرافه گري و بزرگ نمايي خرافات عزاداري بر عليه عاشورا هجوم ببردند كه با زدايش خرافه هاي عاشورايي ،دست اين فتنه گران ناكام ماند. آنان براي مقابله با عاشورا هرچه در توان داشتند به كار بستند اما در نهايت متوجه شدند كه عاشورا در خون و رگ مردم ايران اسلامي است و تنها راه براي مقابله با عاشورا ،پياده سازي مقابله سخت و رو در رو با عاشوراست. در يكي از اين مقابله هاي سخت با عاشورا، منافقان در دهه 70 با بمب گذاري در روز عاشورا در حرم رضوي قصد تهديد و ارعاب مردم از برگزاري آيين هاي عاشورايي را داشتند كه اين حركت مذبوحانه دشمنان مردم ايران را نيز آگاه تر از گذشته به ميدان عزاداري و حرمت مداري بزرگ آزاديخواه جهان يعني امام حسين (ع) كشاند. اين فتنه ها يكي پس از ديگر با هوشياري مردم حسيني مشرب ايران كور شد تا نوبت به فتنه ها و آشوب هاي پس از انتخابات رسيد و دشمنان با بهره گيري از احساسات تعداد معدودي از جوانان فرصت را براي ضربه زدن به عاشورا غنيمت شمرده و تمام سرمايه گذاري خود را براي مقابله با عاشورا به كار بستند. با بروز حادثه هتاكي به عاشوراي حسيني از سوي تعداد اندكي از جوانان نابخرد و ناآگاه، به يكباره مردم حسيني صفت ايران به خروش آمدند تا از آرمان بزرگ و توحيدي عاشورا دفاع كند و نشان دهد عاشورا براي آنها عاشوراست و هيچ هتك حرمتي به عاشورا قابل گذشت و اغماض نيست. توطئه طرح مهندسي معكوس از سوي فوكوياما نظريه پرداز غربي با حمايت دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا، براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران و تشيع ارايه شده بود. در اين طرح فوكوياما، به طور كامل به تحقيق شيعه پرداخته بود، سال 88 را سال نتيجه گيري طرح مهندسي معكوس اعلام كرده بود. مختصات اين طرح به صورت مفصل براي ايجاد چالش در هويت شيعه طراحي شده بود و شيعه را مانند پرواز براي پرنده مي دانست و بال هاي آن را شهادت و ايثار عنوان كرده بود. در اين توطئه براي رسيدن به طرح مهندسي معكوس جهت ضربه زدن به شيعه، عنوان شده بود بايد ولايت را تخريب كرد و اعتبار زدايي از ولايت صورت گيرد و بر روي شهادت و ايثار نيز خط كشيده شود. ايجاد فضاي رفاه طلبي در شيعه و تحريف كردن عاشورا به عنوان عنصر اصلي شهادت طلبي و ايثارگري نيز از سوي دشمنان انقلاب اسلامي براي تخطئه تشيع مطرح شده بود. حمايت از نويسندگان شيعه كه بر ضد شيعه قلم مي زنند و در جامعه شيعه زدايي مي كنند از ديگر برنامه هاي مهندسي معكوس فوكوياما بوده است. يكي ديگر از متغيرهاي طرح مهندسي معكوس ارايه تحريف هاي سازمان يافته در خصوص مهدويت و انتظار مي باشد كه در فيلم هاي هاليوودي و متافيزيكي نيز بر اين نظر تاكيده شده است. طرح ديگري براي فروپاشي نظام شيعه ،ايده مايكل برانت نظريه پرداز غربي بوده كه با حمايت وزارت امور خارجه آمريكا، موسات راهبردي آمريكا و سازمان سيا (CIA) دنبال مي شود. اين نظريه پرداز اضمحلال شيعه،در طرح خود براي فروپاشي شيعه بهره گيري از ظرفيت هاي ايرانيان مقيم خارج و تعامل با ايرانيان در قالب طرحهاي مطالعاتي دانشگاهي را مورد تاكيد قرار داده است. اين طرح سال 2010 را به عنوان سال ضربه زدن نهايي به شيعه دانسته و به عنوان يكي از طرح هاي مقابله با نظام شيعه به موازات طرح مهندسي معكوس ميشل فوكوياما در نظر گرفته شده است. طرح سوم براي براندازي و فروپاشي نظام تشيع و شيعه ، طرح شبكه سازي مي باشد كه در آمريكا طراحي شده و در اين طرح تاكيد شده شرايط بايد به گونه اي فراهم شود تا بتوان به مديريت افراد منحرف، جاهل و غافل پرداخت. همه اين توطئه ها براي آن طراحي شده كه بتوانند بنيادهاي معرفتي را از شيعه بگيرند و مباني و مبادي شيعه را مورد حمله قرار دهند و شيعه را از اذهان مردم پاك كنند اما، عاشورا، حماسه است، از آن رو كه امام حسين (ع) يك تنه و بي سلاح، روياروي حكومت سفاك امويان ايستاد و به يزيد دست بيعت نداد و فرمود: كسي مانند من ، با كسي مانند يزيد، بيعت نخواهد كرد و امام حسين (ع) در مقابل زور، گردن خم نكرد و تن به ذلت نداد و آشكارا فرمود: مرگ با عزت بهتر است از زندگي با ذلت. حركت امام حسين (ع) كه منجر به حادثه عاشورا گرديد، چيزي جز يك انقلاب اسلامي و تلاش در راستاي تحول اصلاح جامعه اسلامي نبود و از اين رو انقلاب ديني امام حسين (ع) به عنوان مهمترين عامل برقراري اسلام راستين و كوبنده تحريفات ديني، همواره در طول تاريخ مورد بغض دشمنان اسلام و ديانت بوده است. در كنار دشمنان خارجي، همواره دوستان نادان متن جامعه اسلامي و مسلمانان ناآگاه نيز، خواسته يا ناخواسته، ضربه هاي هولناكي به اين حادثه بزرگ وارد كرده اند اما فرهنگ عاشورا در طول تاريخ همواره براي جامعه اسلامي و مسلمانان الهام بخش بوده و حرارتي در دلهاي مومنان ايجاد كرده كه هرگز سرد نمي شود و فرهنگ متعالي عاشورا در طول تاريخ و اكنون عامل هويت بخشي و مقاومت پذيري جامعه ما است. فرهنگ عاشورا همان زيربناي عقيدتي و فكري است كه در امام حسين (ع) و شهداي كربلا و اسراي اهلبيت عصمت وطهارت(ع) بود و سبب پيدايش آن حماسه و ماندگاري آن قيام شد و هر حركت در مقابله با اين عقيده از سوي همه آزاديخواهان جهان محكوم است. امام راحل در خصوص عاشورا فرمودند:گمان نكنيد كه اگر اين مجالس عزا نبود و اگر اين دستجات سينه‏زني و نوحه‏سرايي نبود، 15 خرداد پيش مي‏آمد تمام اين وحدت كلمه‏اي كه مبدأ پيروزي ما شد، براي خاطر اين مجالس عزا و اين مجالس سوگواري و اين مجالس تبليغ و ترويج اسلام بود اگر قيام سيدالشهدا (ع) نبود، امروز هم ما نمي‏توانستيم پيروز شويم . ايشان همواره تاكيد داشتند : كربلا را زنده نگه داريد و نام مبارك حضرت سيدالشهدا را زنده نگه داريد كه با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته مي‏شود. عاشوراييان ايران نيز اين روزها در لبيك به نداي ياري طلبي امام حسين(ع ) به ميدان آمده اند ،‌تا بار ديگر نشان دهند كه عشق به حضرت امام حسين (ع) و ولايت در دنياي پر زرق و برق امروز و در تهاجم عظيم رسانه اي نيز خاموش شدني نيست. نهم دي ماه روز اثبات ولايت مداري و بصيرت سياسي و فقهي مردم ايران اسلامي در تاريخ معاصر است كه به عنوان سند جاودانه هوشياري ملت ايران در تمامي تعاريف سياسي باقي خواهد ماند. 7359/671




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 596]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن