تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815598866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علت انحراف جامعه امروز ، فراموش شدن نقش مادر است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علت انحراف جامعه امروز ، فراموش شدن نقش مادر است
رئيس جمهور با تاكيد بر جايگاه و اهميت نقش زن و مادر گفت: اگر جامعه امروز بشري به انحراف رفته، علت اصلي اين است كه نقش زن و مادر درجامعه فراموش و زن از جايگاه واقعي اش خارج شده است.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، محمود احمدي نژاد، ظهر امروز همزمان با ولادت دخت نبي اكرم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، در آئين تجليل از بانوان نخبه و ايثارگر كشور، در "تالار بزرگ وزارت كشور" خاطرنشان كرد: هيچ كاري در عالم براي زن، با كار مادري برابري نمي كند و همه انبيا و اوليا آمدند كه انسان بسازند و خداوند تربيت انسان را به مادر سپرده است.

رئيس جمهور، حضرت فاطمه زهرا (س) را تجلي اسماي الهي و عصاره و هدف خلقت و تجلي همه خوبي ها و پاكي ها در جهان توصيف كرد و اظهار داشت: حضرت زهرا (س)، پناهگاه همه ائمه در سختي ها و شدائد است و خداوند ايشان را به عنوان نماد، نشانه و الگوي همه زنان عالم قرار داده است.

احمدي نژاد تاكيد كرد: هر جا اثري از خوبي و پاكي ديده مي شود، بايد ريشه و اصل آن را در دامن پاك يك مادر فداكار و مومن جستجو كرد.

رئيس جمهور با بيان اينكه "خداي متعال خواسته است كه بشر با مجاهدت خود و هدايت اوليا، يك زندگي شايسته و سعادتمند و حيات طيبه برپا كند"، گفت: ويژگي يك سرزندگي سعادتمند، اول آرامش و اطمينان است و اين آرامش، تنها در محيط خانواده تامين خواهد شد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود، به وضع امروز جوامع غربي و نگاه آنها به جايگاه زن اشاره كرد و افزود: با نگاهي به جوامع غربي مي بينيم كه هيچ عشق، محبت و كرامت و اميدي براي آنها متصور نيست و علت هم اين است كه در اين جوامع، نقش و جايگاه زن از موضع حقيقي آن جا به جا شده است.

رئيس جمهور افزود: آمارها نشان مي دهد كه درصد بالايي از خانوادهاي غربي، يك نفره هستند و اين يك نفر نيز خود را همنشين حيوانات نموده است و از كانون گرم و پرمحبت خانواده خبري نيست و حاصل اين نوع زندگي، چيزي جز يكصد ميليون كشته، صدها ميليون آواره و نزديك به يك ميليارد نفر فقير مطلق در يك قرن در جهان نيست.

احمدي نژاد تصريح كرد: زن، كانون جوشش محبت است و پايگاه اصلي محبت در جوامع، زن و خانواده است و كودكي كه از محبت مادر، سيراب نشود، در مدرسه و دانشگاه نيز به درستي تربيت نخواهد شد و با جدا شدن فرزندان از مادران و كانون گرم خانواده است كه انواع آسيب هاي اجتماعي، در جوامع پديدار مي شود.

رئيس جمهور، مهم ترين كار براي زنان را انجام وظيفه مادري دانست و گفت: البته اين منافاتي با فعاليت هاي اجتماعي زنان كه ما به آن افتخار مي كنيم، ندارد؛ اما اگر نقش مادري زنان آسيب ببيند، همه اين موفقيت ها بي پشتوانه خواهد بود.

احمدي نژاد اظهار داشت: برخي به اشتباه تصور مي كنند كه با بر هم خوردن نظم مادري و كانون خانواده، اقتصاد متحول خواهد شد، در حالي كه اقتصاد خانواده، پايه اقتصاد جامعه است و مديريت اقتصاد خانواده نيز بر عهده مادر است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه "برخي افراد با برخي كارهاي به اصطلاح هنري ندانسته يا بر اساس ماموريت، به دنبال پايمال كردن نقش مادري زنان هستند، از بانوان كشور خواست كه مراقبت كنند تا اين نقش مهم، ناديده گرفته نشده و پايمال نشود.

احمدي نژاد در ادامه سخنانش خطاب به دشمنان تاكيد كرد: بدانيد كه اگر توانستيد در مقطعي، بخشي از خاك ما را بگيريد كه آن را نيز با مجاهدت ملت باز پس داديد، امروز به لطف زنان پاك و آگاه، فرزندان امروز ايران، هر دستي را كه بخواهد به سمت ايران دراز شود، قبل از عملي شدن، از بيخ قطع خواهد كرد.

رئيس جمهور در پايان تاكيد كرد كه امروز، پاك ترين قشر در جهان، زنان و دختران ايراني هستند و اينان، ايمان، پاكي و صداقت را به جهان صادر خواهند كرد.

در آئين تجليل از زنان نخبه و ايثارگر كشور، از همسران معظم شهيدان مطهري، اندرزگو، نواب صفوي، مفتح، قدوسي، لاجوردي، بابايي و احمد كاظمي و همچنين مادران شهيدان جهان آرا، زين الدين، باقري، بروجردي، شيرودي و شهيد عباس دوران، به عنوان زنان ايثارگر تجليل شد.

در اين آئين، همچنين از تعدادي از زنان نخبه در رشته هاي مختلف علمي، تحقيقاتي، آموزشي و صنعتي كشور قدرداني شد.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن