تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815499141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجلاس استانداران هم مرز با عراق در كرمانشاه برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اجلاس استانداران هم مرز با عراق در كرمانشاه برگزار مي شود
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: مديركل امور بين الملل وزارت كشور گفت: به زودي اجلاس استانداران استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان و شش استان عراق به ميزباني كرمانشاه با هدف ايجاد همكاريهاي پايدار بين اين استانها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر دركرمانشاه، احمد حسيني، بعدازظهر سه شنبه در جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان كرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه امروز كارها و اقدامات بسيارگسترده اي در استان كرمانشاه جهت رسيدن به توسعه، شكوفايي و تحول در حال انجام است و با اين نوع اقدامات مشكلات و گرفتاريهايي كه در اين استان در زمان جنگ و محروميت داشتند درحال رفع شدن است.

وي افزود: ميزان رشد صادرات در استان نشان دهنده تقويت پايه هاي اقتصادي و شكوفايي استان در دولت نهم است.

مديركل امور بين الملل وزارت كشور بيان داشت: به زودي اجلاس استانداران آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، ايلام و شش استاندار عراق به ميزباني كرمانشاه با هدف ايجاد همكاريهاي پايدار بين اين استانها و همچنين بررسي و ارزيابي از روند تفاهم نامه هاي منعقده بين استانهاي دو كشور برگزارخواهد شد.

وي تصريح كرد: اعتقاد داريم كه علاوه بر گسترش همكاريهاي اقتصادي در سطوح ديپلماتيك، مردمان بومي و محلي مناطق نيز قادر هستند كه رشد و تحولات اقتصادي را سرعت بخشند بنابراين ايده برگزاري اجلاس مشترك استانداران حاصل اين نوع تفكر در ستاد ويژه عراق است.

حسيني ادامه داد: كميته همكاريهاي اقتصادي و بازرگاني و كميته همكاريهاي مرزي در راستاي برگزاري اين اجلاس تشكيل شده و ما اين آمادگي را داريم كه زمينه ها و شرايط لازم را براي گسترش و برقراري ارتباط هرچه بيشتر بين استانهاي مرزي دو كشور فراهم سازيم.

مديركل امور بين الملل وزارت كشور گفت: در ستاد روابط خارجي و ستاد ويژه عراق سعي خواهيم كرد تا برنامه ريزي ها به سمت اتخاذ تصميم توسط مقامات محلي و بومي بين استانهاي ايران و عراق سوق داده شود.

حسيني افزود: طي سالهاي گذشته بين استان كرمانشاه و استانهاي مختلف عراق هفت تفاهم نامه منعقد شده كه چهار مورد آنها توسط استانداران به امضاء رسيده است.

وي با بيان اينكه بايد بيش از بيش برروند بازار عراق تاثيرگذار باشيم، خاطرنشان كرد: اگر جمهوري اسلامي ايران امروز در بازار عراق تاثير گذارو نقش آفرين است به واسطه فداكاريها و حمايتهاي مردم ايران از مردم عراق است كه در سختي ها يار و مددكار آنها بوده اند.

استان كرمانشاه بيش از 360 كيلومتر مرز مشترك با كشورعراق دارد و مرز خسروي كه چندي پيش بعد از دو سال مسدود بودن بازگشايي شد به عنوان تنها مرز رسمي وشناخته شده بين اين دو كشوردر غرب كشور معرفي شده است.

پايانه مرزي خسروي بزرگترين و مجهز ترين پايانه مرزي كشور و خاورميانه محسوب مي شود.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن